Mode & Beauty alle pijlers

***Luxeprobleem CG winterjas***

20-09-2012 12:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met wat zuur gespaarde centjes wil ik deze week dan echt een een canada goose jas gaan kopen. Ik twijfel alleen erg over de kleur en wel tussen donkerblauw (navy) en zwart. Donkerblauw is DE modekleur van dit najaar maar daarentegen is zwart wel lekker safe en kan je daaronder wel alles combineren. Dit lijkt me met donkerblauw wat moeilijker maar wil zo graag eens iets anders dan een zwarte jas. Wat denken jullie? Donkerblauw of zwart?
Heb je een plaatje? Ik moest even googlen, en de blauwe die ik vind, is wel heul fel blauw. En naar modekleuren moet je niet alleen kijken, want met zo'n jas doe je mag ik hopen een paar jaar! Ik zie ook een rode, best mooi.
carpediem90: Oeh nee, geen felblauwe. Het is de canada goose trillium navy, donkerblauw dus. Heb zelf blond haar en vind rood dan net even iets minder staan.
Oja, ik vind het een mooie neutrale kleur. Maar nu ga ik je nog meer van de wijs brengen: ik ga zelf altijd voor zwart. Mijn duurdere basics zijn altijd zwart (jas, laarzen etc) en dan koop ik vaak in de sale bij bijv. h&m een aparte jas in een felle kleur erbij (zo na de kerst bijvoorbeeld, voor de afwisseling). Misschien een tip.
Wat Carpediem zegt. Ik koop mijn jas niet op modekleuren maar op de kleur waarin ik de meeste kleding heb (blauw, paars en zwart).

Ik dacht heel even: dat is wel een hele mooie jas die er erg warm uitziet. Helaas is de bontkraag van echt bont van met klemmen gevangen coyotes. Ik zoek verder naar mijn nieuwe winterjas.
pfoeh duur jasje zeg! ik zoek nog zoiets als 'hondenwandeljas' maar dan voor de helft vd prijs;)

ik zou voor donkerblauw gaan. niet omdat het een modekleur is want ik neem aan dat je met zo'n dure jas toch wel jaaaaaaren wil doen! maar ik ben zelf heel wit en vind zwart me dan nog bleker maken.

naar mijn idee kan heel veel ook wel gecombineerd met donkerblauw. ik heb zelf ook een donkerblauwe trenchcoat met een camel sjaal/muts/handschoenen. staat erg leuk als zeg ik het zelf;)
quote:carpediem90 schreef op 20 september 2012 @ 12:42:

Oja, ik vind het een mooie neutrale kleur. Maar nu ga ik je nog meer van de wijs brengen: ik ga zelf altijd voor zwart. Mijn duurdere basics zijn altijd zwart (jas, laarzen etc) en dan koop ik vaak in de sale bij bijv. h&m een aparte jas in een felle kleur erbij (zo na de kerst bijvoorbeeld, voor de afwisseling). Misschien een tip.

Jep doe ik ook

Basis altijd zwart (goede laarzen, goede jas etc) en dan de rest met een kleurtje.

Het enige wat ik 2 jaar geleden heb gekocht, was een zeer donkerpaarse jas, was 149 euro, toen 50% afgeprijst.

Moet zeggen heb hem ook wel vaak aangehad, maar dat was echt een 'uitspatting' normaal gesproken zou ik voor zwart gegaan zijn
Als je googelt, kun je ook wat outlet's vinden waar de jas in de aanbieding wordt verkocht. Scheelt behoorlijk, zag ik zo even snel!

Ik probeer mijn jassen altijd af te stemmen op schoenen/laarzen die ik draag. Maar zeker als je vaak spijkerbroeken draagt, dan past donkerblauw ook eigenlijk altijd wel.
quote:lemonlover schreef op 20 september 2012 @ 12:45:

pfoeh duur jasje zeg! ik zoek nog zoiets als 'hondenwandeljas' maar dan voor de helft vd prijs;)

ik zou voor donkerblauw gaan. niet omdat het een modekleur is want ik neem aan dat je met zo'n dure jas toch wel jaaaaaaren wil doen! maar ik ben zelf heel wit en vind zwart me dan nog bleker maken.

naar mijn idee kan heel veel ook wel gecombineerd met donkerblauw. ik heb zelf ook een donkerblauwe trenchcoat met een camel sjaal/muts/handschoenen. staat erg leuk als zeg ik het zelf;)Wat voor budget heb je in gedachten? Ik heb toevallig van het weekend een prachtige jas gekocht van een fins wintersport merk. Wind en waterdicht, gevoerd maar niet te dik, en wat langer zodat ook je benen wat droger blijven (ongeveer tot op de knie, langer wordt mi weer ongemakkelijk).
Kijk eens hoe CG zijn bont "verzamelt".

http://www.bontkragen.nl/ ... r-de-canada-goose-jassen/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Donkerblauw past ook overal bij. Zwart vind ik persoonlijk - vooral in de winter - niet bij iedereen even mooi staan, het maakt al gauw wat meer 'doods'. Ik zou voor blauw gaan!
quote:Tickel schreef op 20 september 2012 @ 12:51:

http://www.bontkragen.nl/ ... r-de-canada-goose-jassen/

Ik vond het al geen mooie jassen, maar nu vind ik ze nog lelijker.
The time is now
quote:Banba schreef op 20 september 2012 @ 13:28:

[...]

Ik vond het al geen mooie jassen, maar nu vind ik ze nog lelijker.Erg hè?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hè, getver.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

http://www.bontkragen.nl/ ... r-de-canada-goose-jassen/Waarom wordt er eigenlijk niet meer voorgelicht over bont en de manier waarop het verkregen wordt? Ik schrik ervan dat er momenteel weer zoveel echt bont te koop is. Ik kocht laatst een mooi jasje, in de veronderstelling dat de bontkraag nep was (want we weten anno 2012 toch wel beter?!). Zag ik bij thuiskomst dat het echt bont was Heb 'm linea recta teruggebracht.
Absoluut donkerblauw. Dit soort jassen vind ik mooi klassiek en tijdloos in donkerblauw en nogal doorsnee en een beetje ordi in zwart.

http://www.bontkragen.nl/ ... r-de-canada-goose-jassen/ Vreselijk.
quote:Banba schreef op 20 september 2012 @ 13:28:

[...]

Ik vond het al geen mooie jassen, maar nu vind ik ze nog lelijker.

Ik dacht dat het aan mij lag.

Smaken verschillen maar volgens mij is er toch echt wel een jas te vinden die mooier is of er op lijkt.

Ter daarbij dit gruwelijke bontverhaal op en dan zeg ik, dikke vette streep door deze veuls te dure jas!
Bont is not done. Is het nooit geweest en zal het ook echt nooit worden.

En je moet zelf weten wat je met je geld doet, maar....oh nee: punt. Je moet zelf weten wat je met je geld doet. :-)

(woon je in NL? Dan heb je zo'n jas toch helemaal niet nodig joh?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven