Mode & Beauty alle pijlers

Make up Junkies

24-09-2011 14:55 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste verslaving is Make up, aangezien de meeste topics over kleding en schoenen gaan, en de meeste make up topics al wat ouder zijn open ik er nu een waar je alle vragen en kennis kan delen!

Mede junkies, Meld jullie om onze verslaving te voeden
quote:infatuation schreef op 02 november 2011 @ 22:10:

ik heb laatst een kwastensetje besteld van Mac,

met een foundation kwast. maar die verliest na een paar keer gebruiken nog steeds super veel haren! met de andere kwastjes ben ik wel tevreden, maar is er iemand die dit herkent?Ik weet niet waar je het besteld hebt, maar Mac verkoopt normaal gesproken geen sets (een paar reissetjes uitgezonderd). Het is dus waarschijnlijk nep en niet de kwaliteit van de echte Mac kwasten.
Ik heb een kwastenset van de duitse webshop zoeva.de, niet duur en goede kwaliteit. Voor mn foundation gebruik ik een bufferbrush, maar als je minder dekking wilt zou je goed een stipplingbrush kunnen gebruiken, die heeft een wat subtieler effect. Die laatste is ook goed te gebruiken om bronzer en blush aan te brengen, kun je goed in laagjes opbrengen.

Ik ben ook gek op Catrice (zag dat het ergens genoemd werd)! Het is goedkoop en echt goede kwaliteit! De oogschaduws hebben een goede pigmentatie en zijn goed te blenden.

MAC is geweldig, wel vrij duur (maar is het waard). Helaas in het oosten van het land slecht verkrijgbaar
Oeps sorry, op die foto is een buffer brush.

Dit is een stippling brush

De foundation van de Body Shop vind ik echt waardeloos, wie weet een betaalbare (onder ¤20-,) die goed dekt,matterende werking heeft en liefst hele dag blijft zitten? (HEMA?)
quote:Johanna85 schreef op 13 november 2011 @ 08:53:

De foundation van de Body Shop vind ik echt waardeloos, wie weet een betaalbare (onder ¤20-,) die goed dekt,matterende werking heeft en liefst hele dag blijft zitten? (HEMA?)

*ontdekt net dit topic*

Zou ik toch echt voor de Double Wear van Estee Lauder gaan. Deze blijft namelijk echt goed zitten. Hier is de Double Wear in ieder geval bijna een tientje goedkoper dan bij de doorsnee parfumerie. Of wacht een actie af bij Sephora, Ici Paris. Hier heeft men vaak 25% korting op make-up.

Pasgeleden heb ik deze transparante eye-liner ontdekt. Met dit produkt kun je iedere oogschaduw als eye-liner gebruiken, en het blijft geweldig zitten. Is van TooFaced, een merk wat alleen te koop is bij Sephora (in de V&D).
@quinty: gebruik je zelf die foundation? Wat is je ervaring met vette huid-blijft hij dan ook goed zitten?
Ik heb ook een best vette huid. En Estee Lauder is mat, hele goede foundation, blijft ook lang zitten. Enkel niet teveel opbrengen wat hij denkt hééééél erg.
quote:Johanna85 schreef op 13 november 2011 @ 10:49:

@quinty: gebruik je zelf die foundation? Wat is je ervaring met vette huid-blijft hij dan ook goed zitten?Yep. Blijft heel goed zitten. Ik heb met name een vette T-zone, maar deze foundation blijft echt goed zitten. Lees ook maar eens wat ervaringen op Make-Up Alley en Beaute-Test. Heel veel mensen zijn lyrisch.
Dank voor de tips,ik ga hem kopen!
ik gebruik make up van essencens, ik ben daar heel tevreden over blijft bij mij ook altijd heel goed zitten en voor die paar euro! haha
Wow de foundation van Estee Lauder is super! Hij dekt goed,blijft de hele dag zitten en kan een beetje tegen water zelfs. Echt heel blij mee,aanrader! Nu nog die mooie eyeliner die VC een tijdje terug postte en ik ben klaar
Ben blij dat de EL foundation je bevalt, vind hem ook zeer goed! Maar heb onlangs mijn hart verloren aan Perfection Lumiere van Chanel, op dit moment mijn nummer 1 !!
Hoi

Ik kom, als jullie het goed vinden, ook meekletsen! Ik ben ook dol op make-up. Ik ben nog op zoek naar een goede foundation. Ik had idd ook de double wear, echt geweldig! Maar de lichtste kleur is nu te donker voor mij en ik baal daarvan!! Nu heb ik er 1 van Clinique uitgeprobeerd, maar die is echt te aanwezig. Heel raar, want de double wear denkt ook goed.

Maar Sara jij bent tevreden over die van Chanel? Wat vind je er goed aan?
Hoi Shakira

Ik vind de foundation vooral goed om zijn houdbaarheid, hij blijft lang zitten, heb zelfs geen poeder nodig om af te poederen, de finish is aan de matte kant.. Niet 100% mat maar zeker niet glimmend, wat ik persoonlijk fijn vind omdat ik al snel glim. Hij dekt ook goed maar lijkt toch naturel niet zoals Double Wear soms zo'n opvallend maskerlaagje achterlaat. Het is me wel opgevallen dat hij een tintje donkerder wordt na een kwartiertje, dus moest je deze testen raad ik je aan om zeker een kwartier te wachten voor je een besluit neemt. Hier zijn een paar swatches

http://karlasugar.net/wp- ... on-Lumiere-all-shades.jpg
quote:sara_aras schreef op 02 december 2011 @ 01:06:

Ben blij dat de EL foundation je bevalt, vind hem ook zeer goed! Maar heb onlangs mijn hart verloren aan Perfection Lumiere van Chanel, op dit moment mijn nummer 1 !!

Pasgeleden een tester gehad van deze Chanel foundation, vond de kleur die ik had erg geel. (Leek wel of ik een leverziekte had ).

Wel bleef deze inderdaad heel goed zitten. Wel goed uitkijken dus welke kleur je neemt.

Op MakeUpAlley is men daarentegen helemaal niet zo lyrisch over deze foundation.... Smaken verschillen.

Ik ga eerst mijn Double Wear opmaken
P.S. Wat handig die site van Karla Sugar! Ideaal al die kleuren uitgesmeerd! Wat een goed idee!
Voor en nadeel met de kleuren is ook dat er 3 ondertonen zijn, B(beige) BA(beige ambre) en A(ambre) de laatste zou dus heel wat 'roziger' horen te zijn. Maar kan dus ook heel verwarrend zijn..

En ja die website is heel handig, heeft me al veel geholpen. ( Want soms lijkt het alsof de verkoopsters in de parfumerie nog minder afweten van de producten dat ze verkopen dan jij als klant :p)
Ik weet niet of het al in dit topic voorbij is gekomen maar ik heb laatst een site ontdekt waar ik veel informatie vandaan haal. Ik weet niet of ik mag verwijzen maar google: miss lipgloss. Staan veel handige how to filmpjes op en productreviews. Voor mij leuk zondagmiddag materiaal

edit: beautygloss is ook leuk!!
ik vond foundation van EL vreselijk, mijn huid stikte eronder...
@ksenija welke gebruik jij dan?
geen
Ik heb mijn basismake-up veranderd in concealer+foundation+mascara+lippenstift. Nu heb ik de 24h Superstay van Maybelline,alleen ging hij vandaag hooguit 3uurtjes mee. Is dat normaal? Iemand een tip? Heb weleens gehoord op je lippen ook foundation als basis?!
@Johanna85 Probeer eens een primer voor je foundation. Bij mij blijft het altijd langer zitten als ik een primer gebruik.

Je kunt ook beter je concealer na je foundation doen, op die manier kun je beter zien welke plekken concealer nodig hebben. Als je het er voor doet gebeurt het al snel dat je te veel op doet, aka masker effect.

Daarnaast kun je natuurlijk niet te veel verwachten van een drogisterij foundation (er zijn uitzonderingen natuurlijk). Ze zijn niet voor niets zo goedkoop.

En wat bedoel je met 'meegaan'? Is het er na die 3 uur helemaal af? Of begin je dan te glimmen?
Oh haha zie nu mijn fout, ik bedoelde de lippenstift! Heb foundation van Estee Lauder en die zit perfect
@Johanna85 Gebruik je een lipliner onder je lippenstift? Een lipliner zorgt er namelijk voor dat je lipstick niet uitloopt en dat het langer blijft zitten. Je kunt natuurlijk ook een lip tint gebruiken. Deze tint je lippen maar blijft heel lang zitten, daar kun je evt nog een gloss over heen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven