Mode & Beauty alle pijlers

Make up Junkies

24-09-2011 14:55 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste verslaving is Make up, aangezien de meeste topics over kleding en schoenen gaan, en de meeste make up topics al wat ouder zijn open ik er nu een waar je alle vragen en kennis kan delen!

Mede junkies, Meld jullie om onze verslaving te voeden
@jirelle: kun je lipliner dan over je hele lippen gebruiken? Ik vind het niet zo mooi om van die strepen over te houden als mijn lippenstift is vervaagd. Dank voor de tips!
@Johanna85 Lipliner kun je over je hele lippen gebruiken.

Begin met het 'omlijsten' van je lippen. Daarna vul je de rest in. Je kunt eventueel een lipkwast gebruiken om het goed te verdelen.

Lipstick er over heen en klaar is kees. Zorg er wel voor dat je lipliner in dezelfde kleur is als je lipstick.
Weet er trouwens iemand waar ik een goede (blijft lang zitten, natuurlijke finish etc) foundation kan vinden in een hele lichte kleur met roze ondertoon? Alle foundations zijn veels te donker voor mij!

Ik ben bijna even bleek als wit papier
Up!
@Jirelle

Heb je al eens tussen de foundations van het merk Biotherm gekeken die hebben volgens mij ook vele lichte tinten in hun collectie .Clinique heeft ook wel lichte foundations met een roze ondertoon.
quote:Jirelle schreef op 04 januari 2012 @ 09:22:

Weet er trouwens iemand waar ik een goede (blijft lang zitten, natuurlijke finish etc) foundation kan vinden in een hele lichte kleur met roze ondertoon? Alle foundations zijn veels te donker voor mij!

Ik ben bijna even bleek als wit papier Bobbi Brown?
quote:Jirelle schreef op 04 januari 2012 @ 09:22:

Ik ben bijna even bleek als wit papier Ik ben pas bij MAC geweest in de Bijenkorf, heb ook een hele lichte huid met een roze ondertoon en daar hadden ze de goede voor mij. Ben er helemaal blij mee.
quote:Superhuisvrouw schreef op 05 januari 2012 @ 10:30:

@Jirelle

Heb je al eens tussen de foundations van het merk Biotherm gekeken die hebben volgens mij ook vele lichte tinten in hun collectie .Clinique heeft ook wel lichte foundations met een roze ondertoon.

dat wordt toch niet meer verkocht?

Wel eens een tester van gehad (jaren terug)

Goed, maar erg vet!
Wat een mooie kleuren staan hier tussen!

Merken jullie echt verschil in kwaliteit (kleur, dekking, houdbaarheid) bij de MAC oogschaduw? Ik heb er nog geen, het is voor een studentje nogal een investering. Helaas heb ik nogal kleine oogjes dus kan ik qua oogschaduw niet zo veel omdat het dus al snel vol zit. Ik ben nog wel op zoek naar een mooie highlighter die niet te glitterig is. Tips zijn welkom.
Ze zijn prijzig de Mac oogschaduws, ook als je er zeker van wilt zijn dat het de hele dag goed blijft zitten raden ze je een primer oogschaduwbasis aan.De pigmenten die in de oogschaduws zitten zijn beter en mooier dan van andere oogschaduws.

Zou dan eens gaan kijken voor een mooie higlighter bij Mac en even laten aanbrengen kan je altijd nog zien of je het wilt aanschaffen of niet.
Ik gebruik sowieso iedere dag mascara eyeliner blush en een mat poedertje

bijna iedere dag foundation erbij

soms oogschaduw

heeel soms nepwimpers.

en ik ZWEER bij dior black out show mascara. 30 euro maar echt joh, iedere euro waard!
Ik heb nog nooit zo'n last van geirriteerde ogen gehad als na het gebruik van diorshow. Voor mij is dat in elkgeval geen goede mascara geweest.
Ik vind de oogschaduw van Mac een hele goede kwaliteit, ik gebruik wel altijd een primer (Two Faced Shadow insurance oid).

Laatst was ik in Amstelveen, daar is nu een winkel van Make Up Studio, je weet niet wat je ziet, zoveel soorten en kleuren! Uiteindelijk vertrokken met een blush en een blushkwast. Blush blijft hele dag goed zitten en de kwast werkt heel goed, aanrader dus als je er een keer in de buurt bent!
quote:Blusher schreef op 05 januari 2012 @ 21:11:

Wat een mooie kleuren staan hier tussen!

Merken jullie echt verschil in kwaliteit (kleur, dekking, houdbaarheid) bij de MAC oogschaduw? Ik heb er nog geen, het is voor een studentje nogal een investering. Helaas heb ik nogal kleine oogjes dus kan ik qua oogschaduw niet zo veel omdat het dus al snel vol zit. Ik ben nog wel op zoek naar een mooie highlighter die niet te glitterig is. Tips zijn welkom.Shroom van MAC is een hele mooie highlighter. Zeker een aanrader!
Bedankt voor de tip. Ik ben de laatste tijd verslaafd aan beauty blogs en ik las daar laatst al dat Shroom van MAC een erg mooi product schijnt te zijn.

Wat vinden jullie over het algemeen van de service in de gemiddelde parfumerie? Ik kan me soms nogal irriteren aan de manier waarop het personeel van een douglas/ici me kan aanstaren als ik binnenkom. Met die "wat-doe-jij-hier-blik". Soms denk ik dan na een paar minuten al láát ook maar. Laatst liep ik een Ici paris binnen en daar stonden alleen maar meiden van mijn leeftijd (begin 20) zichzelf en elkaar nog meer op te doffen zonder aandacht te besteden aan wie of wat er in de winkel rondliep. Ik voel me dan zo niet op m'n gemak. Ik wil geholpen worden door een medewerkster die me serieus neemt, over de nodige ervaring beschikt en echt meedenkt.

Jullie ook bekend met dit soort ervaringen? Wel eens een opmerking over gemaakt?
@Blusher

Ik ging laatst met mijn zusje naar een parfumerie en zij (mijn zusje) liet zich opmaken door zo'n dame terwijl ik even ging snuffelen. Op een gegeven moment vroeg mijn zusje hoe zij er iets bruiner uit kon zien maar wel natuurlijk want ze vond zo'n zomerse glow zo mooi. Zij die dame dat ze een foundation moest nemen die een paar tinten donkerder was. Ik hoorde dat en vroeg of zij dat wilde herhalen. Zij herhaalde dat dus. Ik zei tegen mijn zusje kom mee, we gaan naar een andere winkel. Hoezo? zegt die dame.

Nou zeg ik, ik heb niets te zoeken in een winkel waar het personeel haar vak niet eens weet. Stond ze mij met een arrogante kop aan te kijken. En u denkt dat u het beter weet? vroeg ze mij. Ja, ik ben namelijk in mijn vrije tijd visagiste, tot ziens.

Pff, de arrogantie die ze over zich heen hebben terwijl ze af en toe geen flauw idee hebben waar ze over praten.
Oh my god dat meen je niet. Dat is toch gewoon dé regel nummer één, dat je foundation gebruikt om te egaliseren en niet om bruiner te maken. Erg slecht dus.
Ik lees wel eens op beautyblogs dat de blogger haar producten via Ebay koopt. Vaak producten die in Nederland niet of moeilijk te verkrijgen zijn. Ik heb zelf ook even op Ebay rondgekeken en er is inderdaad alles te vinden. Ik ben zelf niet bekend met Ebay en weet dus niet precies hoe het allemaal werkt. Als ik het allemaal bekijk lijkt het wel te mooi om waar te zijn, ik vertrouw het dus niet helemaal. Maarja aan de andere kant, bloggers zijn er niet voor niets enthousiast over natuurlijk. Iemand ervaringen met het kopen via Ebay?
@Blusher Ik heb een jaar geleden enkele pallettes gekocht via Ebay, wel van een betrouwbare verkoper. Geen enkele problemen mee, werd netjes na 2 weken geleverd en niets was kapot. Meestal kun je op Ebay ook zien wat de beoordelingen zijn van mensen die iets van die desbetreffende koper hebben gekocht. Des te hoger hun percentage (bijv 99,9%) des te betrouwbaarder ze zijn.
Ik koop al mijn NYX spullen op Ebay. En mijn 88, 24 en 120 palettes heb ik daar ook gekocht. Voor Nyx heb ik een vast adresje, heel betrouwbaar.
@dutchsuzanne Je kunt NYX producten ook kopen via Boozyshop.nl, waarschijnlijk heb je het dan sneller in huis
Heb even mee zitten lezen....Jirelle(of iemand anders natuurlijk) weet jij een goede primer van langer houden van foundation? Mijn huid is na het stoppen vd pil vetter geworden en een prettige nieuwe foundation kan ik nog niet vinden. Gebruik nu even better van clinique en heb de afgelopen maand alle van clinique getest....tips zijn van harte welkom
*is ook hard op zoek naar een fijne primer*

Op een forum las ik dat de primers van Smashbox goed zijn.
smashbox nog nooit van gehoord...waar is dat te koop?
@rosie, ik ook niet hoor, tot ik het gisteren tegenkwam op internet. Via de site van smashbox kun je het bestellen en vast ook nog wel via andere webshops.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven