Mode & Beauty alle pijlers

Misselijk van parfum van collega.

17-09-2008 21:12 118 berichten
Ik zit zo eens vandaag rond te neuzen op de verschillende parfumtopics hier. Er staan geurtjes tussen die ik heerlijk vind, maar ook enkele die ik vreselijk vies vind.

Zo had ik vroeger een collega die altijd 'Eden' ophad van Cacharel. Ze spoot het overal op. Op haar haar, hals, in de winter op haar sjaal.

Als ik die geur nu ruik, denk ik onmiddellijk weer aan haar.Nou zat ik niet op een kantoor, dus ik werkte niet de hele dag met haar in één ruimte, dus het viel nog enigzins mee.

Maar hebben jullie wel eens een situatie meegemaakt waarin je misselijk wordt van de geur van een ander en wat doe je dan?
Alle reacties Link kopieren
Hij is al genoemd; Opium, brrrr!
Maroushia, die vind ik echt misselijkmakend! Zeker in mn zwangerschap...brrr!
Ik heb ooit op Schiphol in een parfumerie een geurtje van Burberry opgespoten. Ben de hele vliegreis beroerd geweest. Wat smerig zeg.

Als ik een geurtje thuis opspuit is het zo vervlogen, maar die testers in winkels lijken wel 10x zo sterk.
Het allerergste vind ik toch wel de deos die pubers gebruiken,moet je je voorstellen dat je lerares bent,en al die bezwete homorale pubers in je klas hebt zitten met al hun dic verschillende luchtjes op,en maar spuiten! jak.

Persoonlijk vind ik alle waterluchtjes afschuwlijk ruiken,en wat nog erger is,is die en die douchegel dan weer een andere deodorant,en daaroverheen dan nog een luchtje. gewoon te erg
Deep Red van Boss is erg, maar dan ook echt erg smerig. Maar allesovertreffend vies is GLORIA VANDERBILT. Getverdemme, wat is dat ontzettend vies. En je ruikt hem ook al van een afstand, altijd bij dames van middelbare leeftijd of ouder. Ik krijg er werkelijk kotsneigingen van.

Verder niet te pruimen: Eden, is ook heel vies. Een kennis van me draagt dit vaak en ik durf haar niet te zeggen dat ze mij de eetlust beneemt met die toiletverfrisser op.

Goedkope meuk is altijd vies, net zoals Giorgio van Beverly Hills. Oh bah.

Voor mannen Fresh up en old spice. 4711 is ook zeer vies/belegen.

Echt hele zware geuren als opium en poison vind ik niet lekker, maar niet echt heel erg vies.
quote:Scorpion80 schreef op 17 september 2008 @ 21:18:

Eden van Cacharel is um zum kotzen... Ik hoop dat weinig vrouwen deze geur nog dragen. Je jaagt mannen, dieren, kinderen, andere vrouwen, en de ozonlaag een schrik aan die moeilijk te bekomen is.

Wat ik dan doe als iemand een afschuwelijke geur draag? Mijn moeder draagt bv vaak hypnose van L'ancome... ook een verschrikkelijke geur. Tijdens mijn zwangerschap heb ik haar gevraagd om deze niet meer op te doen in mijn bijzijn omdat ik letterlijk over mijn nek ging. Heeft ze zich ook aan gehouden.

Verder zou ik niet zo snel zeggen dat iemand stinkt....ahw! mijn moeder ook! gister kwam ik binnen bij haar thuis en zeg: wat stinkt het hier! had ze net der geurtje opgespoten
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik wordt van overmatige zweetgeur misselijker dan van teveel parfum al moet ik toegeven dat laatstgenoemde ook niet altijd even aangenaam is.Vooral niet als het om een zwarder geurtje gaat daar mag je dan al helemaal niet teveel van opspuiten.Ik spuit een keer s'morgends als ik naar mijn werk ga en dan een keer als ik weer naar huis ga,2 keer per dag en dan ook nooit bij anderen in de buurt.
Ik word ook misselijk van zweetgeur, maar dat is ook gewoon smerig.

Ik bedoel echt parfums waarvan het de bedoeling is dat je heerlijk ruikt, maar waar je als collega/vriendin/klasgenoot echt ziek van wordt.
Ik deelde lang geleden een hotelkamer met een klasgenoot die Eden van Cacharel gebruikte. Ik heb al mijn moed bij elkaar verzameld en vriendelijk gevraagd of ze aub haar parfum op de gang wilde op sprayen. Ik dacht dat ik moest kotsen (sorry, maar zo erg vind ik het echt). En dan die geur in combinatie met zelfs lichte zweetlucht, dan loop ik weg!
shining,als ik s'middags met de tram naar huis ga dan verbaas ik me ook soms over de slechte lucht en heb ik wel eens mijn neus dicht moeten houden.En s'morgends is het wel eens gebeurt dat er iemand naast me kwam zitten die naar cigaretten en koffie uit hun mond stonken,niet hadden gegeten en de tanden nog geen eens hadden gepoest en dat vind ik gewoon...bah!!!
Had vroeger ook een exklasgenot die iedere keer,als ze langsliep,een walm uit parfum meenam...je verdween gewoon in deze wolk.
Wat maakt dit parfum-topic een hoop los :D

Het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb wel eens de neiging om te veel op te spuiten. Nu ik alle reacties gelezen heb, is het verstandiger voor mij om wat minder royaal te zijn met sprayen. Soms ben ik me er bewust van dat ik echt een overdreven walm om me heen heb hangen (vooral 's ochtends als ik naast iemand in de tram zit...dan ruik ik mijn eigen parfum en denk wat moet die ander dan niet ruiken???)

Ga echt minderen....echt waar.....
quote:Suy schreef op 18 september 2008 @ 11:19:

Getverredemme Dolfje, hebben ze echt 2 of 3 weken dezelfde kleren aan!? baahhhhhh!!!!! ielllll!!!

!

Jazeker,dat is echt geen uitzondering hoor...

Heel veel oudjes gaan ook maar 1x per week onder de douche en wassen zich verder gewoon aan de wastafel( met washandjes die er al ik weet niet hoe lang hangen en afdrogen met handdoeken die er ook al een hele tijd hangen....)

Ik heb een thuiszorg client die dus nooit onder de douche gaat of met zijn lijf maar in de buurt van water komt en zijn kleding wordt ook haast nooit gewassen(kan je bijna rechtop neerzetten.en dan nog mag ik de wasmachine niet aanzetten.)en dat is de meest stinkerige persoon die ik ken en als hij dichtbij komt

ga ik echt zowat over mijn nek....(maar zo erg als bij deze is het gelukkig niet zo vaak)
On topic,een collega van mij is trouwens ooit bij een mevr weggestuurd omdat ze parfum ophad die die client niet aanstond....(ik weet niet welke het was)
Ik vind de meeste goedkope luchten (Eden, Vanderbilt e.d.) ook niet te hachelen. Te veel dure parfum is ook niet lekker trouwens.

Iemand noemde het al maar Fahrenheit, dat vind ik naar rubberbanden ruiken.

Waar ik echt sowieso misselijk van wordt is l 'air du temp van Nina Ricci. Bwuh, wat een rotlucht.
quote:dolfje schreef op 18 september 2008 @ 21:24:

On topic,een collega van mij is trouwens ooit bij een mevr weggestuurd omdat ze parfum ophad die die client niet aanstond....(ik weet niet welke het was)Je vertelde net over die man die niet van water enzo houdt. Als een client zo stinkt, mag je die dan niet weigeren?? Je zal zo iemand maar de steunkousen aan en uit moeten doen zeg.
Zowel dat vieze geurtje Vanderbilt als Hypnose heb ik ooit van dezelfde persoon cadeau gekregen. Lief bedoeld hoor maar 'oohh wat lekker' kreeg ik niet uit m'n mond. Uiteraard nooit gedragen..
Ik kreeg van een vliegende vriend, heel lief bedoeld, laatst een fles Cristalle van Chanel. Wat mij betreft ruik ik met dat spul op als een hoer op haar retour. Wat een nare lucht is dat. En nog een dure ook. Bluh.

Volgens mij is parfum cadeau geven niet slim als je iemand niet héél goed kent en weet wat iemand een lekker luchtje vindt.
quote:Geraldine schreef op 18 september 2008 @ 20:39:

shining,als ik s'middags met de tram naar huis ga dan verbaas ik me ook soms over de slechte lucht en heb ik wel eens mijn neus dicht moeten houden.En s'morgends is het wel eens gebeurt dat er iemand naast me kwam zitten die naar cigaretten en koffie uit hun mond stonken,niet hadden gegeten en de tanden nog geen eens hadden gepoest en dat vind ik gewoon...bah!!!

Ja, dat is inderdaad ook heel vies. En dan druk ik me nog zacht uit. Vooral als die menne ook nog in je gezicht ademen. Hallohooo, je stinkt uit je bek, hijg even een andere richting op alsjeblieft!

Ik heb zelf ook wel de neiging om veel op te doen, maar dat zijn dan altijd lékkere geurtjes ;)

Te veel is nooit lekker inderdaad, maar bij jezelf ruik je het niet, daarom doet iedereen denk ik zo veel op.
Ik kan erg snel hoofdpijn krijgen van bepaalde geuren en uiteindelijk zelfs misselijk.. Paar voorbeelden, die ik overigens hier ook al voorbij heb zien komen;

Eden

Maroussia

Lou-lou

Angel

Joop

Fahrenheit

Om zum kotsen!!

En idd, als mensen echt een walm van parfum dragen. Een collegaatje van me is altijd erg goed te ruiken (haar parfum dan) en meestal zijn dat wel lekkere geurtjes, maar 1x had ze wat op, kreeg echt accuut koppijn!! Het was niet eens een vieze geur, maar zwaar en penetrant. Ze heeft alleen zelf niet door dat anderen haar van een km afstand nog ruiken. Iedere pauze sprayt ze ook wat bij..Volgende keer ga ik er toch wat van zeggen, tis een lieve meid, maar als ik de hele dag naast haar moet zitten met koppijn door dr parfum is dat niet prettig werken uiteraard!!
Shining,het gebeurt in der daad af en toe dat iemand dan mijn kant uitademt met open mond en daar houden mensen niet altijd rekening mee.

Trouwens,een lekker geurtje kan ook opeens heel anders ruiken als je er teveel van opspuit,Jean-Paul-Gaultier(het vrouwenluchtje met de body van Madonna),een lekker geurtje en als je daar teveel van opspuit dan is ie opeens superzwaar.Vind het voor de rest een lekker geurtje en ik spuit maar heel weinig op daarvan.
Met stip op 1: Angel van Thierry Mugler.

Ook oude vrouwengeur vind ik heel erg vies.

Als ze langslopen/fietsen ruik je ze nog heel erg lang. Volgens mij is het inderdaad de geur van ongewassen kleding en om dat te verbloemen spuiten ze kwistig met goedkope parfum en haarspray.

Kennis van mij stinkt uit haar mond en daarbij heeft ze een luchtje van Armani (ik weet niet welke) op, die combi vind ik ook smerig.
Hahaha... ik vind Angel geweldig!! Krijg er ook altijd complimenten over als ik die op heb...

Het is wel zo dat het ene luchtje bij iemand erg lekker kan ruiken, maar bij een ander dus heel anders/vies..
Ja bah Maroussia (of hoe je het ook schrijft) dat is me vies. Vroeger hadden we dat allemaal op als er een klassenfeest was. Nu verbaast het me dat volwassen vrouwen deze geur nog gebruiken.

Ik kan uberhaupt niet meer tegen parfumgeur, welke het ook is. Heel vreemd, ik heb dit sinds mijn zwangerschap. Maar zelfs nu ik al lang en breed ontzwangerd ben vind ik zoveel geuren vies. Heel raar, zou dit hormonaal zijn? Reinigingsmelk ruikt veeeel te zwaar (Olaz, Nivea, Dove, echt al die merken kan ik niet meer hebben), deo's word ik misselijk van. En idd ook de parfums van collega's of anderzins voorbijlopende mensen. Gelukkig dragen de meeste collega's niet zoveel parfum.

Ik ben nu op zoek naar ongeparfumeerde of alleen heel lichtgeurende verzorgingsproducten. Eigenlijk zou ik een parfum willen die naar de plantenzeep van Weleda ruikt, heel subtiel en volgens mijn neus lekker.

Verder mag iedereen wat mij betreft zijn parfum thuislaten (maar zich dan wel wassen want zweetgeur word ik ook misselijk van, het is wat....)
Denk ook dat het heel erg uitmaakt wie hem draagt. Een collega van mij had ooit Ysatis. Mens wat rook dat heerlijk bij haar. Ik sjeesde gelijk naar de Douglas en liet wat opspuiten. Bij mij rook dat echt heel goor. Balen, maar ik waagde nog een poging (was op het moment van 1e keer uitproberen ongesteld, dacht dat dat iets uit zou maken), maar bij poging 2 en niet ongesteld rook het nog steeds heel vies.

Zo jammer, vond het namelijk heerlijk ruiken bij die collega.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven