Mode & Beauty alle pijlers

Misselijk van parfum van collega.

17-09-2008 21:12 118 berichten
Ik zit zo eens vandaag rond te neuzen op de verschillende parfumtopics hier. Er staan geurtjes tussen die ik heerlijk vind, maar ook enkele die ik vreselijk vies vind.

Zo had ik vroeger een collega die altijd 'Eden' ophad van Cacharel. Ze spoot het overal op. Op haar haar, hals, in de winter op haar sjaal.

Als ik die geur nu ruik, denk ik onmiddellijk weer aan haar.Nou zat ik niet op een kantoor, dus ik werkte niet de hele dag met haar in één ruimte, dus het viel nog enigzins mee.

Maar hebben jullie wel eens een situatie meegemaakt waarin je misselijk wordt van de geur van een ander en wat doe je dan?
Alle reacties Link kopieren
Van gemaaid gras moet ik helaas niezen maarre een frisse zeebries kan ik altijd erg waarderen. De parfum afdeling van de Bijenkorf.. erg overheersend. Een parfum moet je eigenlijk pas bij een ander ruiken als je er heel dicht tegen aan staat. Vriendlief gaat geurloos (behalve deo) door het leven, niks mis mee. Zelf hou ik wel van een niet te overheersend geurtje, gewoon een spuitje.

Lastig he, hoe je moet reageren als je een vies geurtje krijgt? Ik doe ook enthousiast onder het motto iets van gegeven paard niet in de bek kijken.
Ik word echt misselijk van Tribu van Benneton. Volgens mij al lang uit de handel, maar blijkbaar had een collega op mijn vorige werk nog een stevige voorraad, want ze had het altijd op. Ik vind het echt alleen maar naar poep ruiken, en als ze bij mij in de kamer was geweest spoot ik altijd even snel rond met luchtverfrisser. Mijn baas zei op een gegeven moment, toen hij net na haar binnenkwam; wat ruikt het hier naar koeienmest!

Mijn ex had Gucci gekregen, daar kreeg ik ontzettende hoofdpijn van. Wat een ranzige lucht is dat!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2017 16:37
Reden: spam
% gewijzigd
Vooral toen ik zwanger was moest ik echt overgeven van geuren, en die geuren zitten nog vers in mijn herinnering! Als ik het ruik wordt ik wéér misselijk.

En dat heb ik niet alleen met goedkope geuren a la van der bilt, maar ook met Coco mademoiselle, Alien, Angel, The One, Sun van Jil Sander en La Vie est Belle omdat zowat heel Nederland die draagt, en dan niet 1 spraytje maar 20. Ik vind het sowieso heel vies als ik iemand zijn parfum van een kilometer afstand al ruik, ik ruik het zelfs buiten als iemand een stuk verderop staat of in de supermarkt, heel goor!
oh, het is al oud zie ik
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 27 januari 2017 @ 18:30:

oh, het is al oud zie ik

Topic is al wat ouder, maar dat geeft niet. Ik wou er ook nog wat over zeggen. Geurtjes die het pak m beet 25 jaar geleden helemaal waren, zoals Eden (hier al genoemd) en LouLou en later een geurtje van Jennifer Lopez, die vind ik nu zo ontzettend vies!!!! Terwijl ik toen echt wel complimentjes kreeg als ik Eden op had.

Tegenwoordig draag ik liever bloemige frisse geurtjes, zoals Chance van Chanel, Jour van Boss, Dolce & Gabana.

MIjn moeder had nog wel Gloria Vanderbilt op, ook zo vies. Toen heb ik echt wat anders voor haar gekocht.
Sun van Jill Sander,mijn vriendin ruikt geweldig ,maar ik ruik naar kattepies

Chanel nr5 en Poison,die ruiken ook smerig bah.

Ik ben meer van de muskgeuren.
Vicky, je reageerde in 2008 ook al in dit topic

Dat is nog eens de draad oppakken waar we gebleven waren. Heel goed.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Zie ook nu pas dat het een oud topic is haha.

Zie veel geuren voorbij komen die ik in mijn kast heb staan. Ben dol op zware, vooral zoete geuren zoals Samsara, Patchouli etc.

Vroeger vond ik Sabatini en Lou Lou ook erg lekker, nu niet meer.

Eigenlijk vind ik ook alleen Old Spice en Vanderbilt goor en ik ken gelukkig eigenlijk geen mensen die dat dragen, noch kom ik ze tegen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Tresor word ik misselijk van.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 27 januari 2017 @ 18:24:

Vooral toen ik zwanger was moest ik echt overgeven van geuren, en die geuren zitten nog vers in mijn herinnering! Als ik het ruik wordt ik wéér misselijk.

En dat heb ik niet alleen met goedkope geuren a la van der bilt, maar ook met Coco mademoiselle, Alien, Angel, The One, Sun van Jil Sander en La Vie est Belle omdat zowat heel Nederland die draagt, en dan niet 1 spraytje maar 20. Ik vind het sowieso heel vies als ik iemand zijn parfum van een kilometer afstand al ruik, ik ruik het zelfs buiten als iemand een stuk verderop staat of in de supermarkt, heel goor!

Zo mee eens! Ook Lady Million ruik ik vanaf een kilometer afstand, was ook een tijd zo ' n megapopulair luchtje.

Heb een erg gevoelige neus en word snel misselijk of krijg hoofdpijn van mijn eigen parfum. Draag wel parfum, maar dat is een heel subtiel licht luchtje (van L'occitane) dat je alleen ruikt als je heel dichtbij staat. Een tijdje geleden paste ik een jas en werd ik op subtiele wijze besnuffeld door de verkoper. Hij vroeg vervolgens de naam van mijn parfum zodat hij het kon aanschaffen voor zijn vriendin. Sommige mannen prefereren blijkbaar ook de subtiele luchtjes boven de zwaardere geuren
Lady Million vind ik heerlijk ruiken hoor.

Net zoals Valentino, Le Parfum van Elie Saab en La Vie Est Belle van Lancome.

Ik vind het heerlijk om door een parfumzaak heen te lopen ... hmmm.

Er zullen ongetwijfeld geuren zijn die ik niet te harden vind, maar kan zo geen namen noemen.
Nee Lady million vind ik ook zum kotzen. Had die voor mn verjaardag gekregen aantal jaar terug en heb m weer weggegeven aan een ander.
99% vind ik bagger.

Vroeger droeg ik white Musk van de Bodyshop.

Nu al 20 jaar hetzelfde luchtje dat niet standaard verkocht word. Ik waardeer het krijgen van luchtjes dan ook niet.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Van die neppe marktgeuren.

Anaïs Anaïs van Cacharel

Angel van Mugler.

Lady Million en Chanel nr 5 behoren juist tot mijn favorieten.
Ik had ooit collega die Boudoir van Vivienne Westwood droeg. Ik werd er misselijk van en hoofdpijnen joh. Manmanman. Als ze er was, ging ik zo ver mogelijk bij haar vandaan zitten. Vond t niet leuk, want ik vond haar heel leuk.
Gloria Vanderbilt staat bij mij toch wel met stip op één als het om misselijkmakende geurtjes gaat. Getver, wat een lucht. Als er iemand in de lift staat die dat draagt, stap ik uit. Zo vies.
Mijn lievelingsgeur met stip op 1 die door heel veel hier op viva verguisd word, Poison van Dior. Is al heel lang mijn favoriete geur. Kan hem nu jammer genoeg niet meer kopen want te duur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven