Mode & Beauty alle pijlers

Misselijk van parfum van collega.

17-09-2008 21:12 118 berichten
Ik zit zo eens vandaag rond te neuzen op de verschillende parfumtopics hier. Er staan geurtjes tussen die ik heerlijk vind, maar ook enkele die ik vreselijk vies vind.

Zo had ik vroeger een collega die altijd 'Eden' ophad van Cacharel. Ze spoot het overal op. Op haar haar, hals, in de winter op haar sjaal.

Als ik die geur nu ruik, denk ik onmiddellijk weer aan haar.Nou zat ik niet op een kantoor, dus ik werkte niet de hele dag met haar in één ruimte, dus het viel nog enigzins mee.

Maar hebben jullie wel eens een situatie meegemaakt waarin je misselijk wordt van de geur van een ander en wat doe je dan?
Alle reacties Link kopieren
Onderweg naar het vliegveld... Ik ging met een vriendin op vakantie, haar moeder bracht ons het hele eind naar schiphol. Ik zat achterin de auto en kreeeeeeg me toch een hoestbui! Van moeders parfum bleek later ;-D dat geurtje dus niet meer voor mij...
Ik had ooit een vriendje die in een studentenhuis woonde, de hele badkamer rook naar Armando paars, gatver, en víes dat die badkamer was... Iedere keer als ik iemand ruik met dat luchtje, ga ik bijna weer over mijn nek...
opium
quote:Madiken schreef op 18 september 2008 @ 13:27:

Deep Red van Boss is erg, maar dan ook echt erg smerig. Maar allesovertreffend vies is GLORIA VANDERBILT. Getverdemme, wat is dat ontzettend vies. En je ruikt hem ook al van een afstand, altijd bij dames van middelbare leeftijd of ouder. Ik krijg er werkelijk kotsneigingen van.

Grappig. Ik heb van Gloria Vanderbilt eens een douchegel gekregen voor mijn verjaardag. Deze ruikt wel heel erg lekker. De parfum (eau de toilette eigenlijk) stinkt inderdaad.

En ik ben niet van middelbare leeftijd
Sommige mensen weten inderdaad altijd weer de meest gore parfums uit te zoeken...

En wat nog veel erger is, ze liggen er in te marineren....
quote:eleonora schreef op 18 september 2008 @ 21:42:

Ik kreeg van een vliegende vriend, heel lief bedoeld, laatst een fles Cristalle van Chanel. Wat mij betreft ruik ik met dat spul op als een hoer op haar retour. Wat een nare lucht is dat. En nog een dure ook. Bluh.

Volgens mij is parfum cadeau geven niet slim als je iemand niet héél goed kent en weet wat iemand een lekker luchtje vindt.Whaah eleonora, die heb ik dus. En bij mij ruikt ie erg goed. Smaken verschillen he. Maar een hoer op mijn retour heb ik me er nooit mee gevoeld, haha.
Een vriendin van me heeft een parfum van Kenzo. Dat vind ik echt heel vies. Weet niet welke precies, maar ik vind alles van Kenzo smerig.
quote:Vicky schreef op 18 september 2008 @ 21:36:

[...]

Je vertelde net over die man die niet van water enzo houdt. Als een client zo stinkt, mag je die dan niet weigeren?? Je zal zo iemand maar de steunkousen aan en uit moeten doen zeg.

Gelukkig hoef ik er alleen maar te poetsen en hem niet te verzorgen!

Ben wel verzorgende geweest en toen kwam ik toch ook wel in zulke situaties dat dan toch wel moest,een van de redenen waarom ik daarmee gestopt ben dus.Vind het iets anders als iemand zo ziek is dat hij dat niet meer kan.

Ik heb trouwens ook dat ik geuren die ik vroeger erg lekker vond nu totaal niet lekker vind,bijvoorbeeld Cool water van Davidoff,vind dat tegenwoordig echt smerig..
Haha, I loooove Opium! Ik vind alles wat naar opium ruikt lekker. Opiumwierook, opiumzeep, opiumparfum, opium...
quote:Scorpion80 schreef op 17 september 2008 @ 21:18:

Eden van Cacharel is um zum kotzen... Ik hoop dat weinig vrouwen deze geur nog dragen. Je jaagt mannen, dieren, kinderen, andere vrouwen, en de ozonlaag een schrik aan die moeilijk te bekomen is.
Jaren geleden was ik ontzettend verliefd op een mede-student. Hij droeg het luchtje One van Calvin Klein. Ik vond het hélemaal niet lekker, maarja, ik was zó verliefd......... En omdat het een unisex geur was, móest en zou ik het ook hebben. Gewoon, omdat ik dan altijd aan hem kon denken, ook als ik hem niet zag. Ik droeg het dus, en zwijmelde erop los, maar in feite werd ik natuurlijk gewoon misselijk van mezelf. De liefde is overigens overgewaaid, en de fles uiteindelijk halfvol in de glasbak beland.
Ik ga echt over mijn nek van Cool Water, van Davidoff geloof ik, die vrouwenversie

Ontzettend...wat smerig zeg!
Ik heb zelf een luchtje gehad waar sommigen misselijk van werden :( Gelukkig werd 't me op subtiele wijze verteld door moeder en vriendin. Helaas pas nadat ik m'n tweede flesje had gekocht... Heb 'm nooit meer gebruikt, 't idee alleen al dat mensen misselijk van je worden. Was trouwens Insolence van Guerlain.
Ik kende iemand op het werk (werkte niet op mijn afdeling) die zoveel parfum droeg, dat ik kon ruiken als ze was langs geweest. Wat voor een geur het was, weet ik niet. Maar het was volgens mij zo'n zwaar Frans parfum (die waarschijnlijk met liters tegelijk gebruikt werd). Ik heb inmiddels ook echt een afkeer van zulke geuren.
En de geur Joop, dat is ook zoiets ergs. Een vriendin van mij droeg dat vaak. Gelukkig draagt ze dat niet meer, want dat was echt heel smerig.
'Angel' van Thierry Mugler vind ik echt zó goor....

Ook van 'goedkope' aftershave luchtjes krijg ik braakneigingen.

Vooral als 'vaute' mannelijke familie-leden die geurtjes dan juist altijd dragen (typical). Zij besprenkelen hun wangen 's ochtends rijkelijk met die troep en begroeten mij dan met drie enorme klapzoenen...

Dan meur ik de hele dag naar die bagger....

Gatver, gatver, gatver.....
Hypnose Lancóme...brrrrrr..is ook een zeer onaangename geur!
Heb thuis nog een volle fles Hypnose (gekregen) liggen, bleh, zo vies.....

M'n nichtje kreeg Marousha, ook haar lukte het niet om oprecht verheugd te reageren. Lief bedoeld hoor maar als je iemand niet goed kent dan is het niet handig om een geur cadeau te geven.
quote:Madiken schreef op 19 september 2008 @ 21:15:

[...]

Whaah eleonora, die heb ik dus. En bij mij ruikt ie erg goed. Smaken verschillen he. Maar een hoer op mijn retour heb ik me er nooit mee gevoeld, haha.

Bij mij ruikt 'ie zepig, heel zoet en sopperig, bluh. Ik heb 'm weggedaan, anders had ik 'm je toegestuurd! (f)
Eigenlijk kunnen we wel een soort parfumruilhandeltje beginnen. Op een ander topic over parfum complimenten zie ik ook Hypnose staan... wat bij de ander aangenaam ruikt, kan bij een ander uhh minder aangenaam ruiken.

Een hoer op retour, hoe is dat? Wahaha!
Oja Gloria vanderBilt... BAH! Ik kreeg van een tante standaard ieder jaar zo'n grote fles parfum daar van op mijn verjaardag. Vind het een ouwe wijven luchtje en de geur is supersterk. Die blijft nog dagenlang rond je zweven
Het zijn dus vooral tantes die vooral graag Vanderbilt cadeau doen, althans ik kreeg het ook van een tante... Standaard elk jaar een vies luchtje cadeau, oh, wat was ik ineens blij met een parfumbon!
Hou helemaal niet van geurtjes.

Brrr. Ook die afdeling van de Bijenkorf, gauw doorheen lopen. Of zo'n winkel als ICI Paris of hoe heet dat. Kom ik dus nooit!

Fris, schoon en natuurlijk, daar hou ik van.

(Gemaaid gras. Herfstbos. Etc. )
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ik heb ooit es van een schoonmoeder het geurtje 'zazou' gekregen. Die staat dus nu op de plee. Wat een goor geurtje. Zo een goedkoop sterke geur. Ik heb maar wel heel enthousiast gedaan toe ik de verpakking eraf haalde. Vond het anders ook zo ondankbaar.
quote:Riz schreef op 18 september 2008 @ 12:04:

Maroushia, die vind ik echt misselijkmakend! Zeker in mn zwangerschap...brrr!oh didie vind ik juist lekker ....en ook gabriela sabartini zoals iemand anders zei, vind ik erg lekker ruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven