Misselijk van parfum van collega.
woensdag 17 september 2008 om 21:12
Ik zit zo eens vandaag rond te neuzen op de verschillende parfumtopics hier. Er staan geurtjes tussen die ik heerlijk vind, maar ook enkele die ik vreselijk vies vind.
Zo had ik vroeger een collega die altijd 'Eden' ophad van Cacharel. Ze spoot het overal op. Op haar haar, hals, in de winter op haar sjaal.
Als ik die geur nu ruik, denk ik onmiddellijk weer aan haar.Nou zat ik niet op een kantoor, dus ik werkte niet de hele dag met haar in één ruimte, dus het viel nog enigzins mee.
Maar hebben jullie wel eens een situatie meegemaakt waarin je misselijk wordt van de geur van een ander en wat doe je dan?
Zo had ik vroeger een collega die altijd 'Eden' ophad van Cacharel. Ze spoot het overal op. Op haar haar, hals, in de winter op haar sjaal.
Als ik die geur nu ruik, denk ik onmiddellijk weer aan haar.Nou zat ik niet op een kantoor, dus ik werkte niet de hele dag met haar in één ruimte, dus het viel nog enigzins mee.
Maar hebben jullie wel eens een situatie meegemaakt waarin je misselijk wordt van de geur van een ander en wat doe je dan?
vrijdag 19 september 2008 om 19:13
vrijdag 19 september 2008 om 20:21
quote:Madiken schreef op 18 september 2008 @ 13:27:
Deep Red van Boss is erg, maar dan ook echt erg smerig. Maar allesovertreffend vies is GLORIA VANDERBILT. Getverdemme, wat is dat ontzettend vies. En je ruikt hem ook al van een afstand, altijd bij dames van middelbare leeftijd of ouder. Ik krijg er werkelijk kotsneigingen van.
Grappig. Ik heb van Gloria Vanderbilt eens een douchegel gekregen voor mijn verjaardag. Deze ruikt wel heel erg lekker. De parfum (eau de toilette eigenlijk) stinkt inderdaad.
En ik ben niet van middelbare leeftijd
Deep Red van Boss is erg, maar dan ook echt erg smerig. Maar allesovertreffend vies is GLORIA VANDERBILT. Getverdemme, wat is dat ontzettend vies. En je ruikt hem ook al van een afstand, altijd bij dames van middelbare leeftijd of ouder. Ik krijg er werkelijk kotsneigingen van.
Grappig. Ik heb van Gloria Vanderbilt eens een douchegel gekregen voor mijn verjaardag. Deze ruikt wel heel erg lekker. De parfum (eau de toilette eigenlijk) stinkt inderdaad.
En ik ben niet van middelbare leeftijd
vrijdag 19 september 2008 om 21:15
quote:eleonora schreef op 18 september 2008 @ 21:42:
Ik kreeg van een vliegende vriend, heel lief bedoeld, laatst een fles Cristalle van Chanel. Wat mij betreft ruik ik met dat spul op als een hoer op haar retour. Wat een nare lucht is dat. En nog een dure ook. Bluh.
Volgens mij is parfum cadeau geven niet slim als je iemand niet héél goed kent en weet wat iemand een lekker luchtje vindt.Whaah eleonora, die heb ik dus. En bij mij ruikt ie erg goed. Smaken verschillen he. Maar een hoer op mijn retour heb ik me er nooit mee gevoeld, haha.
Ik kreeg van een vliegende vriend, heel lief bedoeld, laatst een fles Cristalle van Chanel. Wat mij betreft ruik ik met dat spul op als een hoer op haar retour. Wat een nare lucht is dat. En nog een dure ook. Bluh.
Volgens mij is parfum cadeau geven niet slim als je iemand niet héél goed kent en weet wat iemand een lekker luchtje vindt.Whaah eleonora, die heb ik dus. En bij mij ruikt ie erg goed. Smaken verschillen he. Maar een hoer op mijn retour heb ik me er nooit mee gevoeld, haha.
vrijdag 19 september 2008 om 21:20
quote:Vicky schreef op 18 september 2008 @ 21:36:
[...]
Je vertelde net over die man die niet van water enzo houdt. Als een client zo stinkt, mag je die dan niet weigeren?? Je zal zo iemand maar de steunkousen aan en uit moeten doen zeg.
Gelukkig hoef ik er alleen maar te poetsen en hem niet te verzorgen!
Ben wel verzorgende geweest en toen kwam ik toch ook wel in zulke situaties dat dan toch wel moest,een van de redenen waarom ik daarmee gestopt ben dus.Vind het iets anders als iemand zo ziek is dat hij dat niet meer kan.
Ik heb trouwens ook dat ik geuren die ik vroeger erg lekker vond nu totaal niet lekker vind,bijvoorbeeld Cool water van Davidoff,vind dat tegenwoordig echt smerig..
[...]
Je vertelde net over die man die niet van water enzo houdt. Als een client zo stinkt, mag je die dan niet weigeren?? Je zal zo iemand maar de steunkousen aan en uit moeten doen zeg.
Gelukkig hoef ik er alleen maar te poetsen en hem niet te verzorgen!
Ben wel verzorgende geweest en toen kwam ik toch ook wel in zulke situaties dat dan toch wel moest,een van de redenen waarom ik daarmee gestopt ben dus.Vind het iets anders als iemand zo ziek is dat hij dat niet meer kan.
Ik heb trouwens ook dat ik geuren die ik vroeger erg lekker vond nu totaal niet lekker vind,bijvoorbeeld Cool water van Davidoff,vind dat tegenwoordig echt smerig..
vrijdag 19 september 2008 om 21:39
Jaren geleden was ik ontzettend verliefd op een mede-student. Hij droeg het luchtje One van Calvin Klein. Ik vond het hélemaal niet lekker, maarja, ik was zó verliefd......... En omdat het een unisex geur was, móest en zou ik het ook hebben. Gewoon, omdat ik dan altijd aan hem kon denken, ook als ik hem niet zag. Ik droeg het dus, en zwijmelde erop los, maar in feite werd ik natuurlijk gewoon misselijk van mezelf. De liefde is overigens overgewaaid, en de fles uiteindelijk halfvol in de glasbak beland.
vrijdag 19 september 2008 om 23:09
Ik heb zelf een luchtje gehad waar sommigen misselijk van werden
Gelukkig werd 't me op subtiele wijze verteld door moeder en vriendin. Helaas pas nadat ik m'n tweede flesje had gekocht... Heb 'm nooit meer gebruikt, 't idee alleen al dat mensen misselijk van je worden. Was trouwens Insolence van Guerlain.
zaterdag 20 september 2008 om 10:09
Ik kende iemand op het werk (werkte niet op mijn afdeling) die zoveel parfum droeg, dat ik kon ruiken als ze was langs geweest. Wat voor een geur het was, weet ik niet. Maar het was volgens mij zo'n zwaar Frans parfum (die waarschijnlijk met liters tegelijk gebruikt werd). Ik heb inmiddels ook echt een afkeer van zulke geuren.
zaterdag 20 september 2008 om 10:59
'Angel' van Thierry Mugler vind ik echt zó goor....
Ook van 'goedkope' aftershave luchtjes krijg ik braakneigingen.
Vooral als 'vaute' mannelijke familie-leden die geurtjes dan juist altijd dragen (typical). Zij besprenkelen hun wangen 's ochtends rijkelijk met die troep en begroeten mij dan met drie enorme klapzoenen...
Dan meur ik de hele dag naar die bagger....
Gatver, gatver, gatver.....
Ook van 'goedkope' aftershave luchtjes krijg ik braakneigingen.
Vooral als 'vaute' mannelijke familie-leden die geurtjes dan juist altijd dragen (typical). Zij besprenkelen hun wangen 's ochtends rijkelijk met die troep en begroeten mij dan met drie enorme klapzoenen...
Dan meur ik de hele dag naar die bagger....
Gatver, gatver, gatver.....
zaterdag 20 september 2008 om 12:52
zaterdag 20 september 2008 om 13:12
quote:Madiken schreef op 19 september 2008 @ 21:15:
[...]
Whaah eleonora, die heb ik dus. En bij mij ruikt ie erg goed. Smaken verschillen he. Maar een hoer op mijn retour heb ik me er nooit mee gevoeld, haha.
Bij mij ruikt 'ie zepig, heel zoet en sopperig, bluh. Ik heb 'm weggedaan, anders had ik 'm je toegestuurd! (f)
[...]
Whaah eleonora, die heb ik dus. En bij mij ruikt ie erg goed. Smaken verschillen he. Maar een hoer op mijn retour heb ik me er nooit mee gevoeld, haha.
Bij mij ruikt 'ie zepig, heel zoet en sopperig, bluh. Ik heb 'm weggedaan, anders had ik 'm je toegestuurd! (f)
zaterdag 20 september 2008 om 13:47
zaterdag 20 september 2008 om 14:20
zaterdag 20 september 2008 om 14:22
zaterdag 20 september 2008 om 14:29