Mode & Beauty alle pijlers

Misselijk van parfum van collega.

17-09-2008 21:12 118 berichten
Ik zit zo eens vandaag rond te neuzen op de verschillende parfumtopics hier. Er staan geurtjes tussen die ik heerlijk vind, maar ook enkele die ik vreselijk vies vind.

Zo had ik vroeger een collega die altijd 'Eden' ophad van Cacharel. Ze spoot het overal op. Op haar haar, hals, in de winter op haar sjaal.

Als ik die geur nu ruik, denk ik onmiddellijk weer aan haar.Nou zat ik niet op een kantoor, dus ik werkte niet de hele dag met haar in één ruimte, dus het viel nog enigzins mee.

Maar hebben jullie wel eens een situatie meegemaakt waarin je misselijk wordt van de geur van een ander en wat doe je dan?
Grappig, ik heb ooit een flesje Samsara cadeau gekregen en vond het zelf niet vies, maar ook niet echt lekker. Op een gegeven moment droeg ik het toch een keer, ging een goede bekende helemaal uit zijn dak. Hij vond het zo lekker dat hij het ook aan zijn vriendin gaf!

En ik ben zelf ook wel eens helemaal wild geworden van een bepaald luchtje. Wat wel apart is, is dat dat dan ligt aan de combi van de man en het luchtje. Zo wordt ik helemaal wild van Van Gils, maar alleen als 1 persoon het draagt. Bij anderen vind ik het helemaal niet zo geweldig, eerder niet lekker juist. En idem dito bij dat andere luchtje, dat ruikt ook alleen geweldig op die persoon.

(Voor alle duidelijkheid, het is niet zo dat ik in beide gevallen die heren ook bijzonder aantrekkelijk vindt!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het heel erg met iemand die ik altijd op de sportschool tegenkom. Je kan haar op een afstand van 5 meter al ruiken, zo ontzettend smerig!!! Als ze op een apparaat naast me komt staan, maak ik mijn ding echt zo snel mogelijk af, want ik word er gewoon misselijk van. Volgens mij is het bij haar ook de combinatie parfum en een sterke persoonlijke geur zeg maar.

Ik vind haar niet onaardig, maar toch... Ik ken haar verder ook niet echt, dus zal er niet zo snel wat van zeggen. Maar vervelend is het wel, want ze lijkt er altijd te zijn als ik er ook ben.
Eind jaren '80 kwam Axe net "in". Ik weet niet meer hoe die specifieke Axe heet, het had een paars dingetje op fles. Mijn toenmalig vriendje had die Axe, en die was me toch lekkerrrrrrrrrrrrrrrr! Heb daarna nooit meer zo'n lekker herengeur geroken.

Maar er kan toch echt nix tippen aan de overheerlijke geur van mijn kindjes die schoongewassen met Natusan Baby Bedtime uit bad komen.
Ohhja Opium, vreselijk!

Ik heb een keer 9 uur in een vliegtuig gezeten met iemand die een monster van Opium bij zich had en constant op deed.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Mijn ene collega draagt Poison en de ander Gucci (vierkante rode fles) ik vind het allebei zo verschrikkelijk smerig. Joop trouwens ook bah
ik vind het ook vies als iemand cocosvet in zn/dr haar heeft.
Loulou van Cacharel - was in de jaren tachtig helemaal hip en dan moest ik echt naar frisse lucht happen, BAH!
De geur waar ik absoluut niet tegen kan is een lucht ,ik weet niet welke het is en ofdat het wel een echt "luchtje uit een flesje is"of een samenstelling van zeep/ 4711 en gezichtpoeder ofzo maar hoe sommige oude vrouwen ruiken (echt oud ,70 +zegmaar) zoeen poederachtig luchtje ..echt blwe.Mijn oude buurvrouw rook er altijd erg naar en dan ging ik gewoon niet buitenzitten als zij ook buitenzat.Of als ik er eentje inhaal met mn fiets en ik ruik dat luchtje dan ..iiiee.

Nou zijn in mijn familie geen oudere vrouwen (meer) ,dus ik blijf bij niemand weg hoor!!

Ik vind het zelf ook een beetje denigrerend (!?) van mezelf naar mijn "medevrouw" toe ,maar ik kan er niks aan doen ..
Het zal wel afschuwelijk zijn, Boss, maar ik weet precies welk luchtje je bedoelt...

Wat zou dat zijn? Talkpoeder? Een geheimzinnige douchegel die alleen in het bejaardentehuis wordt gebruikt?
Nee de bejaardenlucht is de lucht van ongewassen kleren,veel van die oude dames wassen zichzelf wel maar hebben gerust 2 of 3 weken! dezelfde kleren aan.

Hun redenatie:hoezo schone kleren,ik stink toch niet want ik zit de hele dag en zweet niet...(vergeten ze voor het gemak ff dat ze allemaal de verwarming op 23 hebben staan...)

En ze gebruiken idd bijna allemaal talkpoeder na het douchen en ze hebben ook motteballen in de kast dus het is een combi denk ik.

(ik werk in de thuiszorg dus ik vertoef helaas vaak in die lucht...)

Geuren die ik vies vind zijn oa dkny(dat groene appelding) en Issey Miaky(ofzoiets)
Goh, na al deze verhalen ben ik haast blij dat ik niks ruiken kan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Poisen van Dior, alleen de naam zegt al genoeg, ik krijg er hoofdpijn van en word kotsmisselijk bah. Opium is een goede 2e plaats.
Daarbij ben ik wel heel erg gevoelig voor geurtjes, ik kan tegen weinig geuren en dan bedoel ik niet alleen parfums, maar ook als ik langs die indische of toko's loop, de kruiden zijn te sterk.
White linen van estee lauder ook zo walgelijk gewoon en idd die goedkope troep zoals Gloria Vanderbilt, Gabriella Sabatini.

Toch vind ik het moeilijk want het ene luchtje ruikt bij 1 iemand erg lekker en bij de ander gewoon goor, dus is best persoongebonden.
quote:Perel schreef op 17 september 2008 @ 21:44:

Waar ik misselijk van word is de leren jas/aftershave-combi.Ja? Dat vind ik juist heel lekker, ik heb daar zeeerrr prettige associaties bij!
.
Volgens mij dragen bejaarde vrouwen ook vaak heel oude luchtjes, die ze al jaaaaaaaaren hebben. Op een gegeven moment ruiken alle luchtjes namelijk hetzelfde als je ze maar lang genoeg hebt, en dat is volgens mij ook een heel herkenbare lucht.
Getver, Voyager wat smerig.
Eden!! Ieks!

Poison idd al genoemd door Girlxxx..brr, daar word ik echt misselijk van.

En verder alle ongewassen mensen, sowieso mensen die zich niet verzorgen...bah.
ik heb helaas ook een collega die een enorm zwaar geurtje heeft, als ik de ruimte inkom kun je werkelijk tegen een muur van parfum aanleunen zo zwaar en viehies!!!!, krijg meteen hoofdpijn.

ik ben niet de enige, alle collegae hebben het erover, maar niemand zegt wat.

ik heb een ander werkplekje gezocht, tis niet om uit te houden.
quote:dolfje schreef op 17 september 2008 @ 22:39:

Geuren die ik vies vind zijn oa dkny(dat groene appelding) en Issey Miaky(ofzoiets)

Issey Miyake vond ik in het begin wel ok.....maar op den duur kreeg ik er hoofdpijn van én werd ik er echt misselijk van....Bahhhh......

Ruik ik hem al van ver (bij iemand anders) maak ik een hele grote bocht...Hahaha!
Hoi Sarah2ndLife, zou je dat echt niet tegen die collega kunnen zeggen? Niet dat je koppijn krijgt van die wall of smell van haar, maar misschien iets subtieler: dat ze een lekker luchtje draagt maar dat ze best veel opdoet? Als je een geur een tijd draagt, ruik je het zelf niet meer, geloof ik.

Het lijkt mij namelijk afschuwelijk als al mijn collega's achter mijn rug naar adem happen en frisse lucht wapperen, maar als niemand dat tegen me zegt...
Ik vind ALLE parfums vies. Ook aftershave knap ik enorm op af. Gister nog kwam er een vrouw in de tram met een heel sterk geurtje. Ik werd echt misselijk en benauwd. Geurterreur vind ik het eigenlijk.
Getverredemme Dolfje, hebben ze echt 2 of 3 weken dezelfde kleren aan!? baahhhhhh!!!!! ielllll!!!

Issey Myake is idd heeeel goor!

Maar het allergoorste vind ik mensen die naar een vieze oude zweetlucht stinken EN uit hun mond ruiken. Ik trek dat niet en kan niet bij dat soort mensen in de buurt staan.

Gadver. Ook ongewassen kleding vind ik zo vies ruiken!

Bah bah bah wordt al misselijk bij het idee!
http://img.perfume.com/21...saint-laurent-1009252.jpg

Hij is al genoemd; Opium, brrrr!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven