Mode & Beauty alle pijlers

Nagels lakken

29-01-2013 01:29 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie altijd op foto's van die perfect gelakte nagels. Ik krijg het nooit zo mooi glad en knoei ook altijfd met de randjes. Kortom het ziet er niet uit en het lijkt alsof een klein kind heeft gelakt. Overigens bij goedkope lakjes en bij de dure van Chanel, dior etc. Het ligt dus echt aan mij :(

Heeft er iemand tips? Ik schaam me altijd zo!
Klein kwastje of wattenstaafje met nagelakremover in de aanslag en meteen 'foutjes' herstellen.
Luister naar je hart, want dat klopt
De nagelak in 3 banen aanbrengen. Eerst een heel dun laagje in het midden DSM de linker helft en dan de rechter helft. Even laten drogen en herhalen. Succes
Oefenen
Gebruik je eerst een basecoat ? En idd veel oefenen de juiste hoeveelheid lak en tussentijds even voldoende laten drogen .

OPI heeft hele goede lakken en fijne kwastjes vind ik .
Nog een tip; niet helemaal tegen de randjes aanlakken! Als je een randje links en rechts overlaat lijken je vingers ook nog eens optisch slanker
Nog een tip, de Hema heeft ideale stiftjes om de geknoeide randjes te verwijderen. Met wattenstaafjes gaat het bij mij ook altijd verkeerd.
Wat fijn deze tips! Ik heb zelf best lange nagels maar zonder lak vind ik het wat onverzorgd. Mijn nagels zijn ook goed sterk gelukkig. Is een basecoat dan ook echt noodzakelijk?
quote:diorissima schreef op 29 januari 2013 @ 11:23:

Wat fijn deze tips! Ik heb zelf best lange nagels maar zonder lak vind ik het wat onverzorgd. Mijn nagels zijn ook goed sterk gelukkig. Is een basecoat dan ook echt noodzakelijk?Ja, als bescherming tegen de lak zodat je nagels niet verkleuren.
Ik hanteer deze manier, gelezen op een blog (heb even voor je opgezocht, is niet mijn eigen blog of van iemand die ik ken, voordat ik word uitgemaakt voor spammert):

nagels lakken how-to

Heeft mij erg geholpen en ziet er op deze manier altijd keurig uit.
Gebruik een wattenstaafje (icm nagellakremover) om het schoon te maken.

Een basecoat is wel echt belangrijk! Anders verkleuren je nagels. Momenteel gebruik ik de basecoat en topcoat van de Action. Werkt perfect en droogt lekker snel
Een basecoat is niet alleen tegen verkleuring maar ook voor egalisatie en hechting .
Nog een tip: niet teveel nagellak aan de kwast laten zitten. Ik haal het kwastje altijd even langs de opening, zodat het gros eraf is. En ik vind een basecoat niet noodzakelijk. Alleen bij rode, of donkere kleuren lak ik eerst met een basecoat. Maar ook zonder basecoat kun je perfect gelakte nagels hebben hoor.
Ik gebruik ook nooit een basecoat. Twee dunne laagjes en inderdaad een klein randje vrijlaten. En oefenen.
Basecoat is zo een onzin, ik lak al zeker 20 jaar me nagels, en heb echt geen gele nagels.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Basecoat is vooral ook handig om je nagels egaal te maken voordat je je kleur erop lakt. Bovendien houdt je nagellak langer als je zowel base- als topcoat gebruikt.
De knoeirandjes verwijder ik altijd de volgende ochtend onder douche. Als je vingers een beetje 'geweekt' zijn krab je het er zo af.
Ik heb een basecoat en topcoat gekocht dus ik ga het daar maar eens mee proberen. Normaal zat ik met een watteschijfje voor de knoeirandjes. Maar een wattestaafje is inderdaad beter! Ik kan ook niet wachten op het droogproces.. Ik ben altijd te vroeg.. Na hoelang weet je dat het echt goed droog is? 5 min?

En misschien ook een domme vraag, maar 2 laagjes bedoel je dan dat je het eerste laagje laat drogen alvorens je er weer een laag overheen doet?
Na een uur is het pas echt stootvast.
Mijn nagels zijn met twee laagjes nagellak echt na 5 minuten droog. Ja, eerst het eerste laagje laten drogen. Ik lak langzaam 1 laagje en kan dan eigenlijk meteen erna het tweede al doen.

Om te oefenen kun je een lakje van Essence kopen. Kost nog geen twee euro. Daar zit een breed kwastje bij. Ik kan met 1 streek mijn hele nagel bereiken. Misschien gaat dat makkelijker.
Als de nagels droog zijn, even in heel koud water dopen. Dan is de lak sneller echt hard.
Ik heb genoeg gratis nagellakjes die ik bij de kassa krijg van de etos! Daarmee ben k aan het oefenen!
Dames,

ik hou van mooie verzorgde nagels, maar met nagellak krijg ik dit nooit voor elkaar. als ik denk dat het eindelijk droog is dan zie ik weer een rimpel in mijn lak. daar ga ik dan weer aan zitten pulken en kan ik de lak er weer afhalen.

zelf ben ik nagelstyliste en heb altijd met nagellak gewerkt met grote ergenissen... maar nu gebruik ik een nagellak dat droogt in een speciale lamp en wat gewoon 2 weken mooi blijft zonder die rimpels en beschadigingen.

Ideaal!
Ja, dat is gellak. Is een rage. Mijn vriendin is ook nagelstyliste en maakt zulke nagels aan de lopende band.

Maar ik lak mijn nagels elke week wel twee keer en ben er in drie minuten mee klaar. Na twee weken zou ik al een stuk uitgegroeide nagel hebben.

Diorissima, je moet eerst een streep in het midden van je nagel maken en dan nog eentje aan allebei de zijkanten en een stukje van je huid wegblijven. Dan moet het goed gaan.
Ik kan me niet voorstellen Emma dat als jij jou nagels hebt gelakt en je gaat na 5 min de w.c. zou poetsen, dat jouw nagellak dan niet zou beschadigen.

Ik lak trouwens altijd wel de hele nagel, vind het anders niet af. Krijg heel vaak complimenten dat mijn nagels er zo leuk uit zien. Ik ben dus ook met nailart bezig en maak leuke streepjes op mijn nagels of doe 2 kleuren op een nagel naast elkaar.

ik vind dat het meer een kwestie van niet te veel lak aan het kwastje en de nagels rustig lakken, dus een beetje tijd er voor nemen. en inddd een oorstaafje of dat van de Hema er bij langshalen.

Waar ik dan wel weer last van heb is dat mijn nagels geregeld scheuren en dat de randjes van de lak er na 2 dagen al af liggen. Dus dan doe ik er nog weer een beetje lak overheen + weer een topcoat. en dan kan ik weer 2 dagen verder ermee. Niemand ziet er wat van, want ook dan krijg ik nog complimenten. Alleen vind ik het zelf wel heel vervelend, want ik wil ze ook wel eens een week mooi houden.

Nu wil ik heel misschien een kuur gaan doen, want het kan best zijn dat mijn nagels te droog zijn. Zou dat ook kunnen werken als je dat voor een week zou doen. Je moet het n.m officeel 2 weken doen. Maar dat zie ik niet zitten, 2 weken geen gelakte nagels.

Die gel nagellak waar kun je die kopen. En Emma weet je ook of dat erg duur is?.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven