Mode & Beauty alle pijlers

online mode advies - kleding toegestuurd krijgen?

23-09-2017 16:09 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb net via een grote kleding site (geen naam ivm reclame) een hele vragenlijst ingevuld, foto en maten er bij en wat ik wel/niet wil. nu krijg ik een doos met allemaal kleding toegestuurd, setjes die ze mij adviseren. ik hoef alleen maar te houden wat ik leuk vind, ik mag alles weer terug sturen zonder kosten. Het lijkt me ontzettend handig als dit werkt want ik ben zo'n nitwit wat kleding betreft, ik vind het moeilijk om te combineren en te zien wat bij mijn figuur past. daarnaast vind ik kleding passen in een winkel echt niet fijn.

ik ben benieuwd wat ik nu toegestuurd krijg, of ze echt iets kunnen uitkiezen wat mij leuk staat.

wie heeft hier ervaring mee? is het wat, lukt het die stylistes om dingen samen te stellen op basis van de gegeven informatie? vond je de kleding die toegestuurd werd leuk?
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
23-09-2017 20:00
ik heb ene lonneke. urban chic met franse twist, klonk wel goed. en zij gaat er ook maandag aan werken

may-ka ik heb een maat 85E dus ik hoop dat ze dat wel gaat lezen, geen strakke blouses! o_o
Bij mij ging het niet om een maat: ik heb vrij brede schouders, dus in veel bloezen die verder passen kan ik mijn armen niet bewegen.
Ook niet in die die ik van haar kreeg.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik heb ervaring met 2 bedrijven. Een box was echt afschuwelijk, allemaal kleren die je nog droeg toen je (oke, misschien moet ik gewoon ik zeggen) droeg toen je 14 was en er mega oncool uit zag. Frumtpy, verwassen en slecht passende hobbezakken. Daarna nog met een ander bedrijf geprobeerd en dat was heel leuk! Niet alles paste, maar het was veel beter mijn stijl en de service was excellent. Inclusief telefonische intake en napraten over de box en de kleding werd gebracht én opgehaald.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar vind het wel een mooi concept. Helaas/gelukkig houd ik zelf heel erg van shoppen dus ik zou het niet zo snel doen. Echter, als ik met mijn moeder ga winkelen (die mid 60 is) dan haalt ze vaak dingen uit het rek waarvan ik niet meteen warm loop maar als ik het dan pas dan blijkt het fantastisch te staan. Soms is het goed om er een paar extra 'ogen' bij te hebben.

Ik vraag me idd af of er echt stylistes achter zitten of een algoritme. Ik vermoed het laatste.
Er komt in ieder geval echte intermenselijke communicatie bij kijken. En ik denk dat het maken van een algoritme dat dit écht goed kan een stuk moeilijker is dan stylisten inhuren.

Vergelijk het met muziekkeuze: dat is alleen maar smaakgebonden (waar kleding ook nog samenhangt met combinaties, lichaamsbouw, huidskleur etc.) en zelfs Spotify lukt het niet vaak om me te verrassen.
Het is iig een hele goede verkoopmethode.
In Duitsland is het al een paar jaar zo dat Zalando deze service biedt, de reviews en boxen zien er leuk uit die ik voorbij zag komen.

Ik was een half uurtje bezig met de vragenlijst + foto's zoeken van stijlen die ik leuk vind trouwens.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Mijn vriend heeft inmiddels 2x de zalan box gehad. Ik vind het leuke combi's. Hij krijgt eerst een voorstel, geeft bij de voorgestelde stukken aan wat hij er van vindt (en als het niks is, waarom dan) en op basis daarvan sturen ze dan setjes. Er stond laatst een directe reactie/grapje op een comment van hem in de begeleidende brief bij de box. Ik denk dat het niet via algoritme gaat. Ook nemen ze opmerking van eerdere keren mee. Leuk concept dus:) Als ons kindje geboren is (ik ben nu zwanger) en ik weer enigszins stabiel/normale maten heb, wil ik het ook gaan uitproberen! Erg leuk concept!
Ik heb nav dit topic net een profiel ingevuld bij Zalon, morgen wordt er een box samengesteld en daar krijg ik als het goed is dan een preview van.

Ben benieuwd :)
Leuk Monica!
Als er nog iemand een box gaat bestellen, ik heb een code voor 25 euro korting. :-]
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Wat een leuke manier! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Gelikt marketing concept.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Leuk idee! Ik ga ook eens een box bestelling :-]
Ik heb dit al eens gedaan bij Scottybons (zelfde concept).
Zij bellen je ook met de vraag waar je precies naar op zoek bent en proberen ook een beetje af te tasten hoever ze mogen gaan met 'experimenteren'.

Ik heb van iedere box (in totaal 4 gehad) wel outfits gehouden, maar ook regelmatig dingen terug gestuurd omdat het mijn ding toch niet was.

Ik vind het ideaal om zo te bestellen, aangezien ik een nitwit ben als het aankomt om kleding combineren, ideaal als iemand mij vertelt hoe ik iets het beste kan combineren en met welke accessoires :-) Plus, mooie manier om eens iets aan te trekken wat je zelf nooit uit een kledingrek zou halen..
Ik vind het een leuk concept, ben benieuwd!
may_ka schreef:
24-09-2017 10:57
Er komt in ieder geval echte intermenselijke communicatie bij kijken. En ik denk dat het maken van een algoritme dat dit écht goed kan een stuk moeilijker is dan stylisten inhuren.

Vergelijk het met muziekkeuze: dat is alleen maar smaakgebonden (waar kleding ook nog samenhangt met combinaties, lichaamsbouw, huidskleur etc.) en zelfs Spotify lukt het niet vaak om me te verrassen.
In het begin zullen menselijke stylisten dit inderdaad beter kunnen doen, maar als er goede feedback van klanten komt kan je dat als input gebruiken om een algoritme te verbeteren zodat je op termijn mensen kunt vervangen (of verminderen). We hebben ondertussen wel geleerd dat je nooit nooit moet zeggen als het om dit soort dingen gaat. Bij digitalisering is het niet of, maar wanneer het gaat gebeuren.
Ik ben ook heel benieuwd of het iets is!
Wat leuk! Ik ken het concept, ben dol op Zalando, maar nog nooit aan gedacht om Zalon te gebruiken. Het maakt me erg nieuwsgierig. Hou je ons op de hoogte?
viva1966 schreef:
24-09-2017 18:19
In het begin zullen menselijke stylisten dit inderdaad beter kunnen doen, maar als er goede feedback van klanten komt kan je dat als input gebruiken om een algoritme te verbeteren zodat je op termijn mensen kunt vervangen (of verminderen). We hebben ondertussen wel geleerd dat je nooit nooit moet zeggen als het om dit soort dingen gaat. Bij digitalisering is het niet of, maar wanneer het gaat gebeuren.
Ik zeg ook niet nooit, ik zeg dat het nog wel even duurt voor de mens eruitgeautomatiseerd is.
Present. Ik heb ook van alles ingevuld en zit vol smart te wachten waar ze mee komen.
Morgen krijg ik het in mijn mailbox.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zelf kan naaien, dus ik doe het alleen voor de inspiratie :bye:
Aan het typen...............
ik heb vanmorgen om 9.30 al een voorstel gekregen! twee sets, en ze waren best leuk. Ik heb 1 blouse afgekeurd want het motief vond ik verschrikkelijk en het was een lomp model. En bij een andere lichtblauwe getailleerde blouse heb ik de vraag gesteld of ik die wel aan kan met mijn bovenmaten :-? misschien dat ze daar een grotere maat van toevoegen?

Een set was een lang warmrood vest, crème kleurige broek en twee blouses met motief, donkerrode schoenen er bij. De tweede set een donkere blazer met ruitmotief, twee dunne truitjes voor eronder in twee kleuren, en donkerblauwe broek. en nog een lange ketting er bij. klassieker, en de blazer lijkt op een plaatje wat ik had geupload bij de vragenlijst (voeg plaatjes toe van sets die je leuk vindt).
ik had overal aangegeven dat de prijs niet gelimiteerd was (ik wil best wat meer uitgeven voor een goede basic), en de prijzen vielen reuze mee, geen schokkend dure dingen.

na mijn reactie kreeg ik binnen 15 (!) minuten de mail dat Lonneke mijn box had aangepast en de box geleverd gaat worden over een paar dagen. ik kan niet zien hoe ze het heeft aangepast, of wat ik nu precies geleverd ga krijgen.

ben benieuwd... nu is het afwachten!

hoe gaat het bij jullie?
@ pijnboompitje dat is precies ook de reden dat ik dit wil uitproberen. eens wat andere kleding dan het saaie vertrouwde donkerblauw effen wat ik altijd kies. Ik vind het zo moeilijk als ik in de winkel sta!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Maar hoeveel kost zoiets dan? Ik vind het wel interessant, maar als ik dan voor een megabedrag aan kleding krijg thuisgestuurd zoek ik liever zelf.
Ik heb nog niks gehoord jammer genoeg.

Ze kiezen uit het zalando assortiment en je kunt per kledingstuk je budget aangeven.
Ik heb daarstraks mail gekregen van 'mijn' styliste waarbij ze op een aantal dingen door vroeg - wat ik al deels in mijn profiel had ingevuld maar goed.
Ik vond het wel prettig om gewoon een mail te beantwoorden over waarnaar ik op zoek ben, je reageert dan toch net wat uitgebreider dan in zo'n profiel - allez, ik toch.

Je kon inderdaad per stuk aangeven wat je er voor wil uitgeven.
Mijn man's preview is wel af en hij vond alles leuk. Kwam ook goed overeen met de foto's die ik had uitgezocht van zijn stijl. :proud:
Prijs viel me ook erg mee, in elk geval prima binnen de aangeven budgetgrens per kledingstuk. Ook merken die hij graag draagt en verschillende schoenen.

Dus die komt er wel aan, ben benieuwd of ze passen en daadwerkelijk leuk staan bij hem.

Nu ik nog, je zou er ongeduldig van worden. :whistle:

Ik heb overigens aangeven geen schoenen te willen krijgen. Heb onmogelijke voeten qua pasvorm dus dat zoek ik liever zelf.
Muze84 schreef:
24-09-2017 13:38
Leuk Monica!
Als er nog iemand een box gaat bestellen, ik heb een code voor 25 euro korting. :-]
Heb je die code nog? Ik ben wel benieuwd naar zo'n box, en korting is altijd mooi meegenomen!
Nou ben ik toch wel benieuwd bij welke bedrijven jullie dit bestellen. Iemand een hint? Had al wel bij Zalon gekeken, maar moet zeggen dat de prijscategorieën niet helemaal passen bij wat ik normaal gesproken uitgeef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven