online mode advies - kleding toegestuurd krijgen?
zaterdag 23 september 2017 om 16:09
ik heb net via een grote kleding site (geen naam ivm reclame) een hele vragenlijst ingevuld, foto en maten er bij en wat ik wel/niet wil. nu krijg ik een doos met allemaal kleding toegestuurd, setjes die ze mij adviseren. ik hoef alleen maar te houden wat ik leuk vind, ik mag alles weer terug sturen zonder kosten. Het lijkt me ontzettend handig als dit werkt want ik ben zo'n nitwit wat kleding betreft, ik vind het moeilijk om te combineren en te zien wat bij mijn figuur past. daarnaast vind ik kleding passen in een winkel echt niet fijn.
ik ben benieuwd wat ik nu toegestuurd krijg, of ze echt iets kunnen uitkiezen wat mij leuk staat.
wie heeft hier ervaring mee? is het wat, lukt het die stylistes om dingen samen te stellen op basis van de gegeven informatie? vond je de kleding die toegestuurd werd leuk?
ik ben benieuwd wat ik nu toegestuurd krijg, of ze echt iets kunnen uitkiezen wat mij leuk staat.
wie heeft hier ervaring mee? is het wat, lukt het die stylistes om dingen samen te stellen op basis van de gegeven informatie? vond je de kleding die toegestuurd werd leuk?
The past may be in tatters
But today is all that matters
woensdag 27 september 2017 om 12:37
Seut is inderdaad truttig zoiets dus, al is het bij mij net iets minder erg

woensdag 27 september 2017 om 13:27
woensdag 27 september 2017 om 13:33
Jammer zeg, mijn preview was eindelijk klaar maar ik vind het eigenlijk allemaal niet leuk.
En niet omdat het kleding is die ik nooit geprobeerd heb of niet zou willen proberen maar juist stukken waarvan ik weet dat ze me niet goed staan vanwege de pasvorm en mijn stevige bouw. Ook de merken vielen me tegen, o.a. Only, waarvan ik weet dat ik daar nooit in pas met mijn maat 44 en cup E. Erg drukke motieven ook, ben juist meer naturel.
En de prijzen waren ook nog eens behoorlijk stevig, in elk geval echt wel aan de bovengrens wat van wat ik ooit zou betalen voor een stuk. De voorgestelde broek was als enige wel wat me aansprak maar die heb ik al vrijwel identiek (en dan ook nog eens dertig euro goedkoper).
Dus helaas, geen schot in de roos hier.

En niet omdat het kleding is die ik nooit geprobeerd heb of niet zou willen proberen maar juist stukken waarvan ik weet dat ze me niet goed staan vanwege de pasvorm en mijn stevige bouw. Ook de merken vielen me tegen, o.a. Only, waarvan ik weet dat ik daar nooit in pas met mijn maat 44 en cup E. Erg drukke motieven ook, ben juist meer naturel.
En de prijzen waren ook nog eens behoorlijk stevig, in elk geval echt wel aan de bovengrens wat van wat ik ooit zou betalen voor een stuk. De voorgestelde broek was als enige wel wat me aansprak maar die heb ik al vrijwel identiek (en dan ook nog eens dertig euro goedkoper).
Dus helaas, geen schot in de roos hier.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
woensdag 27 september 2017 om 16:44
Wat een leuk idee! Ik volg ook even, want ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen met andere services. Ik zag dat je dat namelijk ook hier kunt doen: https://www.stitchfix.com/women, maar ben ook een beetje bang dat de maten te klein gaan zijn. Iemand toevallig ervaring met die site of een tip voor een soortgelijke service voor grote maten mode? Ik shop namelijk super graag online bij Ulla Popken ( https://www.ullapopken.nl/ ) en zou het geweldig vinden als ze eens zoiets aanbieden. Vind de kleding daar altijd zo mooi en fijn passen. Misschien moet ik ze maar eens de suggestie sturen, haha

woensdag 27 september 2017 om 18:51
Als jij dezelfde stijl hebt als ik, dan ben ik wel benieuwd wat ze voor jou heeft uitgekozen

donderdag 28 september 2017 om 09:29
donderdag 28 september 2017 om 10:22
ben ik speciaal thuis gaan werken... komt ie pas morgen

donderdag 28 september 2017 om 16:17
Ik heb tweemaal een kledingbox besteld via het internet. Uit de eerste box heb ik 1 shirtje gehouden. Op alle andere kledingstukken was wel wat aan te merken:
- Niet de juiste maat. Maat M is echt te groot voor iemand met maatje 34.
- Te licht van kleur. Ik ben van mezelf al bleek genoeg.
- Veel te duur. Duurder dan ik had aangegeven.
- Totaal niet mijn smaak.
Voor de tweede box had ik daarom een collage opgesteld om hen een beter idee te geven van mijn kledingsmaak, inclusief kleurenpalet. De tweede box sloot hier totaal niet op aan, alsof mijn persoonlijke wensen er niet toe deden. Dus, ik heb complete box teruggestuurd.
- Niet de juiste maat. Maat M is echt te groot voor iemand met maatje 34.
- Te licht van kleur. Ik ben van mezelf al bleek genoeg.
- Veel te duur. Duurder dan ik had aangegeven.
- Totaal niet mijn smaak.
Voor de tweede box had ik daarom een collage opgesteld om hen een beter idee te geven van mijn kledingsmaak, inclusief kleurenpalet. De tweede box sloot hier totaal niet op aan, alsof mijn persoonlijke wensen er niet toe deden. Dus, ik heb complete box teruggestuurd.
donderdag 28 september 2017 om 18:42
Gisteren de preview gekregen (ze heeft helemaal niet meer gebeld), daar zaten een paar leuke dingen in, paar niet.. gelijk aangegeven, maar nu nog geen bericht gehad dat ze nieuwe dingen heeft uitgezocht ofzo. Niet de snelste stylist dus helaas.. dus ik vrees dat ik hem na mijn vakantie pas kan gaan bekijken!
vrijdag 29 september 2017 om 09:32
ik heb de doos en alles gepast! en ik ben toch iets minder enthousiast. Ja ze heeft leuke dingen bij elkaar gezocht. grotendeels.
ik kan geen foto's hier plaatsen dus maar een beschrijving
ik heb een mooie crèmekleurige broek, met een rood/roze motief blouse. staat/past prima. Maar dan een lang rood vest er bij dat ontzettend kriebelig is, en ik had in mijn beschrijving aangegeven dat ik daar niet tegen kan: ik wil graag zachte niet kriebelende stofjes. Zelfs door de blouse heen krijg ik er de kriebels van brrrr... ik zit te denken om de broek en blouse te houden, en dan een ander donkerrood lang vest te kopen. die zijn meer dan genoeg te koop.
verder een blauwe blouse, erg klassiek model. Zou ik nooit hebben gekozen in de winkel maar als ik hem aan heb staat ie best leuk. maat 44 en 46 toegestuurd gekregen, beide zijn veel te groot. hm. en een donkerblauwe broek er bij die ik niet mooi vind.
dan een grijs colbertje met een klassieke ruit. erg mooi, en nog 29% korting ook maar dan nog is hij wel erg duur (marco polo). het is een klassieker die lang mee zal gaan, ik twijfel er over. De zwarte broek er bij is 3/4 lengte, en, raar stofje. Een rood truitje wat wel erg leuk onder het colbert staat, het grijze truitje is weer heel kriebelige stof. ik kan natuurlijk zelf een zwarte broek er bij kopen.
ook nog een lange ketting die mooi bij de sets staat.
kortom. ik twijfel over wat ik ga houden. het idee van het rode vest, creme broek en veel kleurige blouse vind ik wel leuk. en dat grijze klassieke colbertje ook wel! eigenlijk is het jammer dat ik die styliste me nu niet ff in een zalando winkel kan helpen om de puntjes op de i te zetten
ik kan geen foto's hier plaatsen dus maar een beschrijving
ik heb een mooie crèmekleurige broek, met een rood/roze motief blouse. staat/past prima. Maar dan een lang rood vest er bij dat ontzettend kriebelig is, en ik had in mijn beschrijving aangegeven dat ik daar niet tegen kan: ik wil graag zachte niet kriebelende stofjes. Zelfs door de blouse heen krijg ik er de kriebels van brrrr... ik zit te denken om de broek en blouse te houden, en dan een ander donkerrood lang vest te kopen. die zijn meer dan genoeg te koop.
verder een blauwe blouse, erg klassiek model. Zou ik nooit hebben gekozen in de winkel maar als ik hem aan heb staat ie best leuk. maat 44 en 46 toegestuurd gekregen, beide zijn veel te groot. hm. en een donkerblauwe broek er bij die ik niet mooi vind.
dan een grijs colbertje met een klassieke ruit. erg mooi, en nog 29% korting ook maar dan nog is hij wel erg duur (marco polo). het is een klassieker die lang mee zal gaan, ik twijfel er over. De zwarte broek er bij is 3/4 lengte, en, raar stofje. Een rood truitje wat wel erg leuk onder het colbert staat, het grijze truitje is weer heel kriebelige stof. ik kan natuurlijk zelf een zwarte broek er bij kopen.
ook nog een lange ketting die mooi bij de sets staat.
kortom. ik twijfel over wat ik ga houden. het idee van het rode vest, creme broek en veel kleurige blouse vind ik wel leuk. en dat grijze klassieke colbertje ook wel! eigenlijk is het jammer dat ik die styliste me nu niet ff in een zalando winkel kan helpen om de puntjes op de i te zetten

vrijdag 29 september 2017 om 11:38
ik heb besloten, ik hou alleen de grijze Marc O'Polo blazer (zie de zalando site) met rode truitje en ketting. En dan koop ik er zelf een zwarte broek bij
de crèmekleurige broek lijkt bij nader inzien kort, dus die gaat ook terug ondanks dat ik het wel een leuke broek vond.
ik vind het idee van deze boxen wel fijn. Ik ga het zeker nog eens proberen, maar dan tijdens de uitverkoop. dan vind ik het helemaal moeilijk om te winkelen maar wil wel graag gebruikt maken van alle korting

de crèmekleurige broek lijkt bij nader inzien kort, dus die gaat ook terug ondanks dat ik het wel een leuke broek vond.
ik vind het idee van deze boxen wel fijn. Ik ga het zeker nog eens proberen, maar dan tijdens de uitverkoop. dan vind ik het helemaal moeilijk om te winkelen maar wil wel graag gebruikt maken van alle korting

vrijdag 29 september 2017 om 11:49
TO leuk dat je de box ontvangen hebt!
Bij online bestellen stuur ik kleding waar ik enigzins over twijfel terug, die draag ik uiteindelijk toch niet. Goed dat jij ook kritisch bent!
Misschien een tip voor jou: vermijd acryl en wol, dat zijn vaak kriebelige stoffen. Zelf vind ik stoffen met veel viscose of modal erin erg fijn aanvoelen.
Bij online bestellen stuur ik kleding waar ik enigzins over twijfel terug, die draag ik uiteindelijk toch niet. Goed dat jij ook kritisch bent!
Misschien een tip voor jou: vermijd acryl en wol, dat zijn vaak kriebelige stoffen. Zelf vind ik stoffen met veel viscose of modal erin erg fijn aanvoelen.
vrijdag 29 september 2017 om 12:40
Inktlijn, dit vest had 38% wol, 36% mohair, 24% polyester, 2% elastaan. dus veel wol brrrr....
bedankt voor de tips over acryl en wol, dan weet ik waar ik op moet letten!
juf joke wat jammer, maar dan heb je hem morgen! laat je ook weten hoe het was?
bedankt voor de tips over acryl en wol, dan weet ik waar ik op moet letten!
juf joke wat jammer, maar dan heb je hem morgen! laat je ook weten hoe het was?