online mode advies - kleding toegestuurd krijgen?
zaterdag 23 september 2017 om 16:09
ik heb net via een grote kleding site (geen naam ivm reclame) een hele vragenlijst ingevuld, foto en maten er bij en wat ik wel/niet wil. nu krijg ik een doos met allemaal kleding toegestuurd, setjes die ze mij adviseren. ik hoef alleen maar te houden wat ik leuk vind, ik mag alles weer terug sturen zonder kosten. Het lijkt me ontzettend handig als dit werkt want ik ben zo'n nitwit wat kleding betreft, ik vind het moeilijk om te combineren en te zien wat bij mijn figuur past. daarnaast vind ik kleding passen in een winkel echt niet fijn.
ik ben benieuwd wat ik nu toegestuurd krijg, of ze echt iets kunnen uitkiezen wat mij leuk staat.
wie heeft hier ervaring mee? is het wat, lukt het die stylistes om dingen samen te stellen op basis van de gegeven informatie? vond je de kleding die toegestuurd werd leuk?
ik ben benieuwd wat ik nu toegestuurd krijg, of ze echt iets kunnen uitkiezen wat mij leuk staat.
wie heeft hier ervaring mee? is het wat, lukt het die stylistes om dingen samen te stellen op basis van de gegeven informatie? vond je de kleding die toegestuurd werd leuk?
The past may be in tatters
But today is all that matters
vrijdag 29 september 2017 om 13:22
Aaargh

Ik vind mohair en wol heel mooi om te zien, maar ik kan het ook echt niet (ver)dragen.
Succes met je nieuwe garderobe!
vrijdag 29 september 2017 om 17:51
Nav dit topic vandaag ook een box besteld. 'Kris' gaat hem voor me samenstellen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik dat onderdeel ietwat ongeloofwaardig vond. Maar het idee om
Wat toegestuurd te krijgen vind ik wel erg leuk. Wie weet zit er wat bij. Ik draag voornamelijk jeans, en heb dat ook aangegeven dat ik weleens iets anders wil proberen.
In mijn mail las ik wel dat mijn outfit 2 oktober word samen gesteld... krijg ik dan één set, of twee zoals bij jou to?
Anyway, ben erg benieuwd! Ook naar de ervaringen van de andere bestellers, ik houd jullie op de hoogte!
Wat toegestuurd te krijgen vind ik wel erg leuk. Wie weet zit er wat bij. Ik draag voornamelijk jeans, en heb dat ook aangegeven dat ik weleens iets anders wil proberen.
In mijn mail las ik wel dat mijn outfit 2 oktober word samen gesteld... krijg ik dan één set, of twee zoals bij jou to?
Anyway, ben erg benieuwd! Ook naar de ervaringen van de andere bestellers, ik houd jullie op de hoogte!

vrijdag 29 september 2017 om 18:50
florette leuk dat je het ook probeert! ik had ook aangegeven dat ik wat anders wilde dan jeans, en kreeg 3 broeken toegestuurd. was niet zo'n succes zeg maar. hopelijk is dat bij jou beter. Jammer dat je nog even moet wachten!
ik denk dat ik het in de uitverkoop nog eens ga proberen, kijken of ze met leuke korting ook wat kunnen samenstellen.
jejoue, nog iets duurder zelfs. maar het is echt wel kwaliteit, je ziet het aan de vorm en de stof.
ik denk dat ik het in de uitverkoop nog eens ga proberen, kijken of ze met leuke korting ook wat kunnen samenstellen.
jejoue, nog iets duurder zelfs. maar het is echt wel kwaliteit, je ziet het aan de vorm en de stof.
vrijdag 29 september 2017 om 22:17
Score bij man (box net binnen):
- 2 truien leuk, maar te klein
- vest leuk, maar te klein
- jeans leuk, maar te klein
- pantalon afschuwelijk en te klein
- overhemd niet mooi van stof en pasvorm en te klein
- twee paar schoenen, twijfelen nog
Dus ja, kon beter en kon slechter. De meeste dingen die te klein waren gaan we wel maat groter laten komen.
Manlief is wel teleurgesteld. Die dacht dat alles zou passen. Maar de stylist heeft duidelijk voor de gedurfde kleine maatvoering gekozen, terwijl we de maten (én stevige lichaamsbouw + buikje) hadden ingevoerd.
Gaat dus nog even duren voor de (hopelijk dan wel passende) nieuwe maten binnen zijn.
- 2 truien leuk, maar te klein
- vest leuk, maar te klein
- jeans leuk, maar te klein
- pantalon afschuwelijk en te klein
- overhemd niet mooi van stof en pasvorm en te klein
- twee paar schoenen, twijfelen nog
Dus ja, kon beter en kon slechter. De meeste dingen die te klein waren gaan we wel maat groter laten komen.
Manlief is wel teleurgesteld. Die dacht dat alles zou passen. Maar de stylist heeft duidelijk voor de gedurfde kleine maatvoering gekozen, terwijl we de maten (én stevige lichaamsbouw + buikje) hadden ingevoerd.
Gaat dus nog even duren voor de (hopelijk dan wel passende) nieuwe maten binnen zijn.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
vrijdag 29 september 2017 om 22:20
https://www.zalon.nl/stylist/join

“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise

zaterdag 30 september 2017 om 08:52
Nou, mijn doos is binnen en ik vind het tegenvallen.
Zwarte broek 1: niet mooi. Het was een soort joggingbroek die niet lekker zat en me een grote vierkante kont gaf.
Zwarte broek 2: niet mooi. Hij maakte breed op de verkeerde plekken en vel over been op andere verkeerde plekken.
Daarnaast heb ik aangegeven vooral zwarte pantalons te dragen en ik kreeg twee zwarte broeken toegestuurd.
Shirt: Doorgaans ben ik van simpel, maar dit was een of ander raar flodderig shirt dat bij mij binnen een mum van tijd als pyjama gerbuikt gaat worden. Niet mooi dus.
Top: De kleur deed helemaal niets voor me en het is zo'n ding dat je in de kast hangt en vervolgens nooit aantrekt. Gaat ook terug dus.
Rok: an sich aardig, maar het was zo'n plisse-geval en de lengte was net te kort (of te lang, afhankelijk van hoe je het bekijkt). Hij maakte mijn onderbenen dikker dan ze zijn en ik kreeg er zeer brede heupen in. Gaat ook terug.
Zwarte blouse: op zich mooi, maar ik zal hem amper dragen gezien mijn voorliefde voor zwarte pantalons. Ik weet nog niet of ik hem hou, want ik heb wel een rok waar hij mooi op staat. (grijze leren kokerrok)
Creme blouse: dit is een hit! Hij maakt mijn ogen blauwer, mijn tint stralender en hij zit heerlijk. Echt een mooie blouse die ik vaak zal dragen!
Grijs lang vest: mooi. Zit lekker, past bij mijn halve kledingkast en ik heb er heel de avond mee rondgelopen.
Op het vest en de creme blouse na gaat alles terug. Mijn man vindt dat ik de zwarte blouse moet houden (want: aantrekkelijk), maar ik heb er niet echt veel bij. Misschien moet ik maar weer eens een spijkerbroek uit de krochten van mijn kast opdiepen.
Zwarte broek 1: niet mooi. Het was een soort joggingbroek die niet lekker zat en me een grote vierkante kont gaf.
Zwarte broek 2: niet mooi. Hij maakte breed op de verkeerde plekken en vel over been op andere verkeerde plekken.
Daarnaast heb ik aangegeven vooral zwarte pantalons te dragen en ik kreeg twee zwarte broeken toegestuurd.
Shirt: Doorgaans ben ik van simpel, maar dit was een of ander raar flodderig shirt dat bij mij binnen een mum van tijd als pyjama gerbuikt gaat worden. Niet mooi dus.
Top: De kleur deed helemaal niets voor me en het is zo'n ding dat je in de kast hangt en vervolgens nooit aantrekt. Gaat ook terug dus.
Rok: an sich aardig, maar het was zo'n plisse-geval en de lengte was net te kort (of te lang, afhankelijk van hoe je het bekijkt). Hij maakte mijn onderbenen dikker dan ze zijn en ik kreeg er zeer brede heupen in. Gaat ook terug.
Zwarte blouse: op zich mooi, maar ik zal hem amper dragen gezien mijn voorliefde voor zwarte pantalons. Ik weet nog niet of ik hem hou, want ik heb wel een rok waar hij mooi op staat. (grijze leren kokerrok)
Creme blouse: dit is een hit! Hij maakt mijn ogen blauwer, mijn tint stralender en hij zit heerlijk. Echt een mooie blouse die ik vaak zal dragen!
Grijs lang vest: mooi. Zit lekker, past bij mijn halve kledingkast en ik heb er heel de avond mee rondgelopen.
Op het vest en de creme blouse na gaat alles terug. Mijn man vindt dat ik de zwarte blouse moet houden (want: aantrekkelijk), maar ik heb er niet echt veel bij. Misschien moet ik maar weer eens een spijkerbroek uit de krochten van mijn kast opdiepen.
zaterdag 30 september 2017 om 09:08
Ja, zag dat ook staan. Dacht toen wel even: ah! Geen goed werkend algoritme dus maar echte mensen!
zaterdag 30 september 2017 om 10:02
Ik heb een keer Scottybons gebruikt. Zij doen ook een telefonische intake. Letten op je figuur. Ik kreeg een box thuis met items die ik bijna allemaal leuk vond. En ik niet alleen, ik krijg een jaar later nog steeds complimenten over een blouse die erbij zat. En inderdaad stelden zij ook combinaties toe die ik zelf nooit bedacht had. Het enige minpuntje vond ik de prijs, maar het zijn ook mooie merken die ze voeren. En je kan terugsturen.
zaterdag 30 september 2017 om 10:58
Hier ook een tegenvaller, ik ben er even vlug doorgegaan want niet veel tijd maar mijn eerste indruk:
- drie broeken die niet over mijn heupen passen
- twee varianten op hetzelfde truitje (kleuren dezelfde, alleen de breedte van het patroon verschilt)
- een vest en jasje waarvan de mouwen veel te lang vallen (ik heb nochtans normale lengte armen),
- een blouse waarin mijn borsten wegvallen en ik vierkant wordt, zou wel ideaal zijn als zwangerschapsbloes
en 'ik wil graag voldoende bewegingsvrijheid op mijn schouders houden' werd geïnterpreteerd als '2 maten te groot' terwijl dat ook perfect kan door de keuze van de stof.
Op het eerste zicht goedgekeurd: burgundy blazer, grijs glanzend topje, antraciet topje. Die blazer en het grijze topje zou ik zelf niet direct kiezen maar staan me wel goed, het antraciet topje is leuk maar niet verrassend voor mij.
- drie broeken die niet over mijn heupen passen
- twee varianten op hetzelfde truitje (kleuren dezelfde, alleen de breedte van het patroon verschilt)
- een vest en jasje waarvan de mouwen veel te lang vallen (ik heb nochtans normale lengte armen),
- een blouse waarin mijn borsten wegvallen en ik vierkant wordt, zou wel ideaal zijn als zwangerschapsbloes
en 'ik wil graag voldoende bewegingsvrijheid op mijn schouders houden' werd geïnterpreteerd als '2 maten te groot' terwijl dat ook perfect kan door de keuze van de stof.
Op het eerste zicht goedgekeurd: burgundy blazer, grijs glanzend topje, antraciet topje. Die blazer en het grijze topje zou ik zelf niet direct kiezen maar staan me wel goed, het antraciet topje is leuk maar niet verrassend voor mij.

zaterdag 30 september 2017 om 11:26
Wat betreft die maten die ik hier lees, dat alles te klein is: dat is natuurlijk ook gewoon heel erg lastig. Vooral omdat de stylist niemand echt ziet is het onbegonnen werk om voor alles precies de juiste maat te pakken. Het verschilt immers enorm per merk en kledingstuk.
Ik begrijp echter niet waarom ze dan dus niet gewoon 2 maten van alles versturen...
Ik begrijp echter niet waarom ze dan dus niet gewoon 2 maten van alles versturen...

zaterdag 30 september 2017 om 11:32
Mijn box is binnen! ! Klein luxeprobleem : er zitten maar liefst 12 items in! Als ik ze allemaal hou wordt het veel te duur. Ik zal dus moeten schiften. Lastig, want er zit niets in wat ik lelijk vind. Ik had dus best meer willen houden, maar helaas.
Zwarte broques: heel gaaf. Gaan terug omdat ze lijken op wat ik al heb.
Zwarte enkellaarsjes: idem, maar wel mooi.
Smalle broek, soort metallic rosé : gaaf, iets te lang. Twijfel, ruilen voor een kortere lengte maat of terug.
A-lijn zwarte rok: mooie zware stof, valt mooi en past perfect. Houden.
Roestbruin vest: mooi, maar te groot. Ruilen.
Okergele wijde koltrui: apart, erg ruim, kweenie. Terug.
Roestbruine blouse met panterprint : wel aardig, iets te ruim. Terug.
Poederroze mouwloze top met opdruk op de voorkant : wel aardig, maar ik zal moeten kiezen, dus toch terug.
Warm oranje jurk met print: alsof hij voor mij gemaakt is, een schot in de roos. Houden.
Mouwloze blouse met warme kleuren en klein printje : mooi, chic, houden!
Blazer met strikceintuur een 'rommelige ' strepen: heel mooi, zou ik zelf nooit gekozen hebben. Echt een verrassing. Houden.
Smalle spijkerbroek donkerblauw met een soort van pareltjes op de voorkant : niet echt mijn smaak. Terug.
Kortom, ik ben héél tervreden! Het enige nadeel is dus mijn eigen hebberigheid; ik zou eigenlijk bijna alles wel willen houden, ik wist ook niet dat er zó veel in zou zitten. Ik ben heel tevreden over stylist Ciska!
Zwarte broques: heel gaaf. Gaan terug omdat ze lijken op wat ik al heb.
Zwarte enkellaarsjes: idem, maar wel mooi.
Smalle broek, soort metallic rosé : gaaf, iets te lang. Twijfel, ruilen voor een kortere lengte maat of terug.
A-lijn zwarte rok: mooie zware stof, valt mooi en past perfect. Houden.
Roestbruin vest: mooi, maar te groot. Ruilen.
Okergele wijde koltrui: apart, erg ruim, kweenie. Terug.
Roestbruine blouse met panterprint : wel aardig, iets te ruim. Terug.
Poederroze mouwloze top met opdruk op de voorkant : wel aardig, maar ik zal moeten kiezen, dus toch terug.
Warm oranje jurk met print: alsof hij voor mij gemaakt is, een schot in de roos. Houden.
Mouwloze blouse met warme kleuren en klein printje : mooi, chic, houden!
Blazer met strikceintuur een 'rommelige ' strepen: heel mooi, zou ik zelf nooit gekozen hebben. Echt een verrassing. Houden.
Smalle spijkerbroek donkerblauw met een soort van pareltjes op de voorkant : niet echt mijn smaak. Terug.
Kortom, ik ben héél tervreden! Het enige nadeel is dus mijn eigen hebberigheid; ik zou eigenlijk bijna alles wel willen houden, ik wist ook niet dat er zó veel in zou zitten. Ik ben heel tevreden over stylist Ciska!

zaterdag 30 september 2017 om 16:08
zaterdag 30 september 2017 om 18:40
zondag 1 oktober 2017 om 10:13
Nou, mijn voorstel is binnen en ik krijg net als jufJoke een luxeprobleem ben ik bang.
Er zitten echt prachtige stukken tussen, maar de prijzen van variëren tussen de 300 en 500 euro voor een jurkje.
Ik had zelf geen max aangegeven, omdat ik echt wel bereid ben te betalen voor een mooi stuk, maar dit was ook niet helemaal de bedoeling. Er komt een box mijn kant op voor meer dan 2000,- euro!
Ik ga zo maar eens goed zitten voor de feedback
Er zitten echt prachtige stukken tussen, maar de prijzen van variëren tussen de 300 en 500 euro voor een jurkje.
Ik had zelf geen max aangegeven, omdat ik echt wel bereid ben te betalen voor een mooi stuk, maar dit was ook niet helemaal de bedoeling. Er komt een box mijn kant op voor meer dan 2000,- euro!

Ik ga zo maar eens goed zitten voor de feedback

zondag 1 oktober 2017 om 10:26

Ik had geen 2e feedback link, en ik heb ook geen mogelijkheid om feedback te geven op de items die ze me werkelijk hebben toegestuurd. dat had ik wel fijn gevonden, uitleg geven waarom ik bepaalde stukken wel/niet zou willen houden.
jufjoke wat fijn dat het zo goed is gegaan! heb je foto's/links? ben wel erg benieuwd naar de blazer, blouse en jurk!
elninjaa ik heb bij scottybons gekeken maar ik zie niet welke merken ze gebruiken. er staat volgens mij helemaal geen kleding op? ik was begonnen om eens bij hen de vragenlijst in te vullen, en dan moet je aangeven wat je van bepaalde kledingstijl vindt. Ik vond het eerlijk gezegd allemaal niet mooi...hmmm.. misschien is die site dan niets voor mij?
monica jammer dat het bij jou ook tegenviel. ben bij jou ook wel benieuwd naar de blazer en het topje? klinkt wel mooi.
ik heb mijn doos nog niet terug gestuurd, ik blijf toch twijfelen. de blazer vind ik wel mooi maar ik blijf het (te) veel geld vinden. maar het is wel iets wat jaren mee zal gaan. hm. kinderen, man en vriendin vinden dat ik het moet houden, ik moet mezelf alleen zover krijgen

zondag 1 oktober 2017 om 10:51
Gruffalo: ik liep tegen hetzelfde aan, ik vond 2 stijlen wel oke, maar geen een fantastisch.
Daarbij las ik vervolgens in de voorwaarden dat één outfit (6-8) items bij hen 400 kost en anders 800. Nu ben ik wel van de betere merken, maar ik koop juist vrij veel tweedehands en koop nooit hele outfits nieuw. Dus 400 vond ik wel erg gortig....
Daarbij las ik vervolgens in de voorwaarden dat één outfit (6-8) items bij hen 400 kost en anders 800. Nu ben ik wel van de betere merken, maar ik koop juist vrij veel tweedehands en koop nooit hele outfits nieuw. Dus 400 vond ik wel erg gortig....
zondag 1 oktober 2017 om 12:07
De stylistes zullen vast zelf meer overhouden aan dure items die mensen besluiten te kopen dan aan goedkopere. Dus ik kan me wel voorstellen dat je dan als styliste ook wat dure dingen in de doos stopt, als iemand geen maximum heeft opgegeven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.