Online schoenen kopen?
woensdag 4 mei 2011 om 16:48
Ik ben een echte schoenen freak!!! Het valt me echter op dat schoenen via diverse website vele malen goedkoper zijn, toch durf ik die stap nog niet te maken. Wanneer ik schoenen koop wil ik in de spiegel kijken en natuurlijk aanvoelen hoe ze zitten. Zijn er hier al mensen die online schoenen bestellen of stel ik nu een domme vraag? Zo ja, bij welke webshop shoppen jullie?
woensdag 4 mei 2011 om 16:54
Ik heb schoenen bij Wehkamp, Birkenstockshop, Esprit en Original Brands besteld. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Bij Birkenstockshop moet je wat je niet wilt en dus terug stuurt zelf frankeren, bij de rest hoefde dat niet. De kwaliteit bij Wehkamp wisselde, soms was er niets mis mee, soms waren de schoenen (bij de aanbiedingen) beschadigd. Bij de andere merken zag het er altijd goed uit.
Bij de Birkenstockshop moest ik vooruit betalen, maar wat ik achteraf toch niet wilde aan slippers, kreeg ik keurig teruggestort op mijn rekening. Bij Wehkamp en Esprit betaal ik achteraf, bij Original Brands kan ik het me niet herinneren, maar ik denk dat dat vooraf betalen is.
Op Zalando kijk ik ook af en toe, maar daar heb ik nog nooit wat besteld. De keuze is er echt gigantisch.
Bij Birkenstockshop moet je wat je niet wilt en dus terug stuurt zelf frankeren, bij de rest hoefde dat niet. De kwaliteit bij Wehkamp wisselde, soms was er niets mis mee, soms waren de schoenen (bij de aanbiedingen) beschadigd. Bij de andere merken zag het er altijd goed uit.
Bij de Birkenstockshop moest ik vooruit betalen, maar wat ik achteraf toch niet wilde aan slippers, kreeg ik keurig teruggestort op mijn rekening. Bij Wehkamp en Esprit betaal ik achteraf, bij Original Brands kan ik het me niet herinneren, maar ik denk dat dat vooraf betalen is.
Op Zalando kijk ik ook af en toe, maar daar heb ik nog nooit wat besteld. De keuze is er echt gigantisch.
woensdag 4 mei 2011 om 17:05
Heb zo net even op Zalando gekeken. Vind het eerlijk gezegd maar een irritante reclame, maar toch wel erg veel keus. VInd het wel jamemr dat de minder bekende winkels geen webshops hebben. Waar kan ik een paar goedkope vans bestellen dan? Ik wil van die groene, maar kan ze nergens vinden 
@star: waar heb je het over?
@star: waar heb je het over?
woensdag 4 mei 2011 om 17:43
Ik heb eens bij zalando besteld en dat beviel goed. Snel geleverd en ook zo weer terug gestuurd. Het retour geld stond snel weer op mijn rekening. Degene die ik heb gehouden bevallen goed. Ik heb smalle kleine voeten dus let ik goed op de omschrijving, zeker van klantbeoordelingen. Ik heb nu voor een feestje 4 paar pumps besteld, thuis passen en is het niks dan gaat het zo weer terug. Alleen laarzen bestel ik niet online, ik heb smalle kuiten en ken een winkel waar ze smalle modellen hebben. Voor de rest; lang leve online shopping. Ik hoef geen winkels meer in en uit, pashokjes in, drukke stad in. Ik had altijd zo'n hekel aan winkelen, dat is nu voorbij. Ik koop ook een stuk minder en voordeliger door online winkelen. Dus ik kan het aanraden, ook voor schoenen.
woensdag 4 mei 2011 om 17:44
Ik heb een vraagje over Zalando. Ik heb er onlangs 2 paar schoenen besteld. En prompt zie ik bij elke Zalando online reclame banner (bv op nu.nl etc) een advertentie voorbijkomen met exact diezelfde schoenen.
Nu zou dat toeval kunnen zijn, maar...
Ik zag het vanochtend ook bij een bikini die ik via Wehkamp heb besteld.
Heb ik last van paranoia en/of wanen? Of dit is dit gewoon stom toevallig??
Heb ik last van paranoia en/of wanen? Of dit is dit gewoon stom toevallig??
woensdag 4 mei 2011 om 17:49
Tjoh, Vans zijn ook niet meer zoals ze geweest zijn zeg.
Ik ben zulke gewend
Heb zelf wel eens bij Zalando besteld. Ben ik erg tevreden mee, goede return policy, snelle levering, veel keus.
En een keer laarzen besteld bij een alternatieve webshop (Large.nl) Ze hebben niet veel schoenen, maar qua levering en return policy zat het helemaal goed.
Ik ben zulke gewend
Heb zelf wel eens bij Zalando besteld. Ben ik erg tevreden mee, goede return policy, snelle levering, veel keus.
En een keer laarzen besteld bij een alternatieve webshop (Large.nl) Ze hebben niet veel schoenen, maar qua levering en return policy zat het helemaal goed.
woensdag 4 mei 2011 om 17:49
Hier een tevreden online schoenen koopster.
2x succesvol geslaagd bij www.vamos-schoenen.nl
Voet-meter online beschikbaar, uitprinten, je voet er op zetten en je weet je maat (lengte en breedte/wijdte).
2 weken de tijd om binnen te proberen, ze moeten binnen die 2 weken betaald zijn.
Je krijgt een melding wanneer de schoenen afgestuurd worden, je kunt zelf dat datum kiezen. Betalen in termijnen is zelfs ook mogelijk!
Voor mij bovenaan in "mijn favorieten"
2x succesvol geslaagd bij www.vamos-schoenen.nl
Voet-meter online beschikbaar, uitprinten, je voet er op zetten en je weet je maat (lengte en breedte/wijdte).
2 weken de tijd om binnen te proberen, ze moeten binnen die 2 weken betaald zijn.
Je krijgt een melding wanneer de schoenen afgestuurd worden, je kunt zelf dat datum kiezen. Betalen in termijnen is zelfs ook mogelijk!
Voor mij bovenaan in "mijn favorieten"
woensdag 4 mei 2011 om 17:58
quote:tante Klaas schreef op 04 mei 2011 @ 17:44:
Ik heb een vraagje over Zalando. Ik heb er onlangs 2 paar schoenen besteld. En prompt zie ik bij elke Zalando online reclame banner (bv op nu.nl etc) een advertentie voorbijkomen met exact diezelfde schoenen.
Heb ik last van paranoia en/of wanen? Of dit is dit gewoon stom toevallig?? Nee dat is geen toeval. Het heeft niets met google te maken, maar met je cookies. Zoek even op hoe je cookies van je computer kunt verwijderen en schoon dit regelmatig op. Dan blijven die advertenties van de door jou gekochte artikelen je niet steeds achtervolgen.
Heb ik last van paranoia en/of wanen? Of dit is dit gewoon stom toevallig?? Nee dat is geen toeval. Het heeft niets met google te maken, maar met je cookies. Zoek even op hoe je cookies van je computer kunt verwijderen en schoon dit regelmatig op. Dan blijven die advertenties van de door jou gekochte artikelen je niet steeds achtervolgen.
woensdag 4 mei 2011 om 17:59
ik bestel wel bij omoda, maar alleen merken waarvan ik zeker ben van de pasvorm. Net ook een paar bij zalando besteld voor het eerst, dat is even afwachten nog hoe die bevallen. De bestelling vond ik ronduit kut, nergens stond dat ze niet op een postbus bezorgen, dus...ik maar wachten, blijken mijn schoenen retour te zijn gestuurd! Ik heb ze al wel betaald, moet maar afwachten wanneer ik mijn geld terug krijg en ondertussen moest ik de bestelling opnieuw plaatsen, weer betalen en die heb ik dus nog niet binnen.... dus..ik ben geen fan van zalando, wel van omoda, dat is altijd goed.
woensdag 4 mei 2011 om 18:43
Ben niet erg fan van Zalando... Twee keer besteld: één keer heb ik de schoenen gehouden, één keer heb ik een aantal schoenen geretourneerd (diverse maten besteld, dus totaalbedrag liep in de ¤ 300,-) en het duurde drie weken (!!!) voordat ik het geld terug had. Meerdere telefoontjes en mailtjes van mijn kant overheen gegaan voordat dat gebeurd was.
Verder: ruime keuze, snelle levering, mooie schoenen... Maar geen Zalando meer voor mij dus... Laast wel nog bij Brandos besteld en daar ben ik dan wel weer erg enthousiast over: ook ruime keuze, geen verzendkosten en geen retourneerkosten!
Verder: ruime keuze, snelle levering, mooie schoenen... Maar geen Zalando meer voor mij dus... Laast wel nog bij Brandos besteld en daar ben ik dan wel weer erg enthousiast over: ook ruime keuze, geen verzendkosten en geen retourneerkosten!
woensdag 4 mei 2011 om 19:16
quote:carenza schreef op 04 mei 2011 @ 17:50:
Tante Klaas: google stemt advertenties af op wat jij googled/bestelt enz. Is geen toeval, je kunt het wel wijzigen/kwijtraken maar dat is een beetje ingewikkeld geloof ik.Het is helemaal niet ingewikkeld. Je kunt het uitzetten. Ik weet alleen niet meer hoe maar zelfs ik kon het
Tante Klaas: google stemt advertenties af op wat jij googled/bestelt enz. Is geen toeval, je kunt het wel wijzigen/kwijtraken maar dat is een beetje ingewikkeld geloof ik.Het is helemaal niet ingewikkeld. Je kunt het uitzetten. Ik weet alleen niet meer hoe maar zelfs ik kon het
donderdag 5 mei 2011 om 23:06
Ik ben geen fan van Zalando. Ik heb ooit schoenen besteld en toen zijn ze het pakketje kwijtgeraakt. Toen ze het gevonden hadden, hebben ze de schoenen aan iemand anders doorverkocht. Uiteraard hebben ze dit niet bij mij gemeld, moest er zelf 3 x achteraan bellen. Niet netjes! Misschien ouderwets, maar ik koop mijn schoenen lekker in de winkel. Dan weet je zeker waar je aan toe bent.