Mode & Beauty alle pijlers

oren stretchen

30-03-2012 20:52 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al enig tijd te denken om mijn oren te stretchen. zelf vind ik het stoer staan en leuk om te doen. zelf zit ik te denken om naar 16 mm of zo te gaan. Ik heb kort haar, ze zullen goed zichtbaar zijn Zijn er mensen die ervaring hebben met stretchen en hoe wordt er op gereageerd?

Kunnen de gaten dichtgroeien?

Groetjes, Debby
appelboor aaaah! haha. dat klinkt gruwelijk.

En ja zo moet je ook in het leven staan!

Anders word je helemaal gek.

Maar ik bedoel, als TO zich nu al zorgen maakt over hoe mensen erop gaan reageren, dan zou ik het niet doen. Omdat toen ik er aan begon ik het leuk vond als mensen zeiden OOOH wat heb jij in je oor!. Dit was wel 4 jaar terug, toen nog weinig meisjes hier dat hadden..

Oh en kaatje, weet jij waar je doorzichtige tunnels met een soort vloeibare glitters erin die kunnen bewegen kan krijgen? die zag ik een keer ergens op een foto, maar kan ze nergens vinden.
ik geloof ik dat ze ooit eens op de site van crazy factory heb gezien... www.crazy-factory.com Maar ik zie ze zo snel niet staan daar. Is wel allemaal Thaise kwaliteit spul daar (dus niet echt hoogstaand, maar voor die prijzen kun je dat ook niet verwachten)

Verder heb ik hier nog wat gevonden:

http://www.bodyjewelrysource.com/glitte ... plugs.html
Overigens ben ik ook 9 jaar geleden begonnen met stretchen, alleen was er toen nog weinig over bekend, hoe je het moest doen enzo. Ik heb zeg maar niet echt gerekt, maar gescheurd dus helaas veel littekenweefsel. Zie je niks van hoor, maar groter dan ik nu heb, 20 mm, lukt denk ik niet meer. Al een wonder dat ik zo ver ben gekomen.
Dichtgroeien: Ik heb tunnels van 8mm. Ik heb bij 2 piercingshops nagevraagd vanaf welke maat het gat weer 'gewoon' dichtgroeit. Beiden vertelden ze me dat je ervan uit moet gaan dat het vanaf de 8mm niet meer helemaal dicht kan groeien.Maar zoals uit de reacties hierboven al blijkt, verschilt dat van persoon tot persoon. Als ik 1 nacht geen sieraden draag, krijg ik ze er de volgende ochtend alweer heel moeilijk in.

Reacties? Sommigen vinden het vreselijk, sommigen vinden het gaaf/stoer/mooi, de meesten vinden het eng maar bere-interessant.

Representatief: Koop net uitziende plugs en draag die tijdens je werk. Afhankelijk van de grootte van je piercing ziet niemand dat je grote gaten in je oren hebt hoor. (16mm is wel erg groot, maar tot in ieder geval 10mm werkt dit wel). Of koop mooie grote hangers. Kijk eens op deze site

Stretchen: mijn gaatjes waren wat uitgerekt door het dragen van hangers. Ik heb een stretcher van 3mm gekocht (chirurgisch staal), en die zat er binnen 1 week doorheen. Toen door naar 6 geloof ik, met plastic tribals van de large. Toen door naar 8 met een kunststof stretcher (met tunnel) van all over piercings.

Stretchen mag je voelen (je oor wordt warm) maar het mag geen pijn doen!! Doe het rustig aan, als je een blowout krijgt (je duwt de binnenkant van je oorlel naar buiten) baal je. Het ziet er lelijk uit (als een kringspier om het netjes te zeggen...), doet pijn, en je moet 1-2 maten terug, oorbadjes nemen, en voorlopig niet verder stretchen.

Tip: gooi nooit jodium of sterilon op een verse stretch, dat is veel te agressief. Maak een zoutoplossing (warm) en 'week' je oorlel daar 2x per dag in. Dat voorkomt infecties, en helpt ook bestaande infecties sneller te genezen. Hou je piercing in als je een oorbadje neemt
anoniem_144586 wijzigde dit bericht op 02-04-2012 16:27
Reden: toevoeging
% gewijzigd
@kaatje, thanks! die bedoelde ik inderdaad.

die site kende ik niet! deze zijn ook leuk sugarskull plugs

Ik heb wel vaker bij crazy factory besteld, daar had ik ook die gouden waarvan mijn oorlel bijna afstierf haha.
Realiseer je je waar je aan begint?

Ik kan best begrijpen dat je aan zoiets wilt beginnen, maar realiseer je ook dat dit gevolgen kan hebben.

Ik heb bij 2 verschillende werkgevers meegemaakt dat piercings in het gezicht (niet bij mij hoor) niet werd geaccepteerd door de leidinggevende, en ze moesten er uit of anders geen baan.

Van die uitgerekte oorlellen zal ook niet altijd door elke werkgever gewaardeerd worden. en dan is het niet zo dat je een sieraad er uit haalt en het niet meer opvalt, dan zit je (voorlopig) met een flink uitgerekte lel.

Misschien vindt iedereen me nu wel een zeurpiet, maar dit zijn denk ik wel dingen die je mee moet nemen in je besluit.
Nou nou, als je gewoon dichte plugs draagt ziet bijna geen hond dat je opgerekte lellen hebt. Zelfs met mijn 20 mm hebben mensen het vaak niet door. Ja, tenzij ik tunnels indoe waar je doorheen kan kijken.

Daarnaast kun je bij sommige shops een earlobe reconstruction laten doen: ze naaien je oor dan netjes dicht (zonder verdoving). Onder andere On Edge in Den Haag biedt dit geregeld aan ( komt dan een Spaanse artiest voor langs).

Dus.
quote:kaatje_85 schreef op 02 april 2012 @ 09:48:

Ik heb mijn oren zelf opgerekt.

Waar je rekening mee moet houden:

- doe rustig aan. Als je te snel gaat, dan scheurt je oor uit. Dan bouw je litteken weefsel op en dat bemoeilijkt het oprekken enorm. Of je krijgt een blowout, dat is lelijk, hard, en stug weefsel wat uitstulpt.

- Opgerekte gaatjes gaan nooit meer ''dicht''. Ze zakken terug, en zijn daardoor minder opvallend (of helemaal niet opvallend) maar echt ''dicht'' gaat het nooit meer.

Ik zit zelf nu op 20 mm en ben er wel klaar mee. Ik zou op zich wel tot 25 willen gaan maar dat vinden mijn lellen niet leuk (teveel littekenweefsel door verkeerde manier van stretchen wegens gebrek aan kennis...) en daarbij zou mijn baas dat ook vast geen goed idee vinden.

Oprekken bij de piercingshop zou ik never nooit niet doen, die rammen gewoon door, en voelen helemaal niet of jouw oor op spanning komt te staan. Beter doe je het zelf, stapsgewijs, je kunt zelf perfect voelen of het wel of niet gaat lukken.

Dit zijn de beste stapjes op het te doen:

1.6 - 2- 2.5 - 3 - 3.5- 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 12 - 14 - 16 mm.

Tussen elke stap zeker 1,5 maand je oor laten ''rusten''.

Daarnaast helpt het om je oor met bijvoorbeeld jojoba olie te masseren. Worden je lellen soepeler van zeg maar.

Daarnaast bij het oprekken ook olie/ stretch gel gebruiken, bijvoorbeeld True Jelly van alloverpiercings. (www.alloverpiercings.nl). Zij hebben trouwens ook stretch-kits, dat zijn tapers met tunnels, bijvoorbeeld tot 8 mm. Is makkelijk.

Een taper is een handig ding wat je helpt met stretchen, het loopt taps toe en vergemakkelijkt het inbrengen van de plug/tunnel. Niet gewoon doordouwen dus, vinden je oren niet leuk. En begin altijd met single flare sieraden. Double flared sieraden zijn alleen geschikt voor oren die al genezen zijn!

Succes!

Kaatje bedankt voor je informatie. Je hebt genoeg ervaring zo te lezen. Ik ga deze week kijken wat ik allemaal nodig heb, dan kan ik beginnen. voor het werk ben ik van plan om niet te opvallende plugs te kopen en in hget weekend tunnels in. Dat vind ik het gaafst. Wat voor werk doe je trouwens?

Groetjes,

Debby
ze krimpen terug maar het zal er nooit meer uit zien zoals normaal. Geen gezicht.

mijn oorlel is uitgescheurd toen ik 5 was, en dat zit er niet uit.(het was een gewoon gaatje, maar ben met een oorbel ergens achter blijven hakken) Het is blijvend zichtbaar, en ik krijg er zodra ik geen haar over mn oor heb, vragen over. Of een rare opmerking, of van die vage vragen ' was je vroeger *label*'. Niet leuk.

Daarbij ik vind 1,6 CM toch wel een erg groot gat, ik weet niet in welke branche je werkt maar in mijn gebied zou het not done zijn.

(was laatst op het nieuws, mensen die knapper zijn verdienen meer dan de andere minder knappe. door zo'n tunnel plaats je jezelf in de laatste categorie)

Denk er eerst eens een jaartje of 2 over, en dan als je het nog steeds wilt doen, overweeg het nog maar eens.

Succes ermee
Debbeb,

Ik ben ambtenaar. Jawel. Een zeer goede functie met bijbehorend salaris, en ik zit van top tot teen onder de tattoos en heb ook genoeg piercings waarvan er meerdere zichtbaar zijn.

Ik ben goed in wat ik doe en mijn baas is gelukkig niet zo kortzichtig zoals bijvoorbeeld degene boven me...
Natuurlijk reageren sommige mensen negatief op tunnels, maar TO zal niet meteen gaten van anderhalve centimeter in haar oren hebben. Haar omgeving krijgt alle tijd om eraan te wennen. Bovendien werken plugs perfect als camouflage. Ik heb neppers (met een dun staafje) en als ik die draag hoor ik er niemand over. Ook tijdens representatieve momenten. Hooguit dat ik zulke mooie oorbellen draag en waar ik die vandaan heb. Dus, Debby, veel succes en wees voorzichtig. Ik hoop dat ik ook ooit dapper genoeg ben .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven