Mode & Beauty alle pijlers

Roaccutane ervaringen

12-06-2009 08:47 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!

Ik begin volgende week voor het eerst met het slikken van roaccutane 1x per dag 20 mg. voor mijn acné. Ik vind dit enorm spannend, omdat de bijwerkingen er niet om liegen! Ik heb hieronder wat vragen voor mede- roaccutane forumgenoten.

-Wie heeft er ook roaccutane geslikt, hoeveel mg. en hoelang?

-Wat waren jouw ervaringen hiermee?

-Is de acné voorgoed weggebleven na 1 kuur of moest je meerdere kuren ondergaan?

-Welke producten gebruikte je om je gezicht schoon te maken/te verzorgen?

Alvast bedankt!

Betty
Hai Nootje!

Wat goed dat je ook gestopt bent! Hoe gaat het met jou? Heb je al in de zon gezeten? Ik vandaag wel haha, was helemaal klaar met mijn witte hoofd!

Maar vandaag dus mijn tweede puist erbij, grote ontsteking...de moed zakt me toch wel een beetje in de schoenen nu. Ben nu een kleinde week gestopt en twee ontstekingen na 4 maanden niks...hoop dat het niet zo doorgaat!

Liefs
Hoi Gekkie,

Wat jij zegt is voor mij heel herkenbaar. Toen ik stopte kreeg ik ook ineens 2 ontstekingen. Ik hoor wel vaker dat mensen een kleine uitbraak krijgen na de kuur. Bij mij is het inmiddels alweer verdwenen gelukkig, je ziet nog wel rode plekken en heb nog wat witte talgbultjes..heb jij dat ook? Maar houd de moed erin want bij mij is het ook weer verdwenen en heb tot nu toe nog niet nieuws. 8 maart was mijn laatste dag dus ben alweer anderhalve maand verder. Nu pas begin ik echt het resultaat te zien.

Groetjes!
Tanx Liss_84 voor je peptalk...zat er echt ff doorheen namelijk. Ik heb inderdaad ook rode plekken (op mijn voorhoofd en wang) en kleine bultjes (die je gelukkig bijna niet ziet). Maar ik houd de moed erin!

Fijn dat het zo goed heeft geholpen bij jou en dat je nu echt resultaat ziet! Moet er toch niet aan denken weer een kuur te starten :-/

Liefs
Nou, "morgen" is bij mij nogal een abstract begrip haha.

Sjee, wat naar Gekkie...

Helaas kan ik me helemaal inleven want bij mij gebeurt precies hetzelfde!

Mee-eters op m'n voorhoofd en bultjes op m'n wangen.

Hopen dat Liss gelijk heeft.

Heb je nog een na-controle bij de derma?

Ik over 6 weken en toch vrees ik dat er een tweede kuur aankomt Zeker omdat ik van de derma ook nu weer Differin moet smeren, wat dus helemaal niet helpt.

Hoe gaat het lichamelijk na de kuur?

Hier nog steeds droge lippen en weinig energie. Hoop toch dat ik snel weer wat levendiger word!
quote:Gekkie84 schreef op 18 februari 2011 @ 21:14:

Ow en Nootje, ideaal dat je geen bijwerkingen meer hebt en toch op de maximale dosis zit! geniet er van, al lijkt het dan idd alsof het geen effect meer op je heeft! Wat zegt je derma daarvan?

Even terugkomen op oude reacties..

De derma zei dat mijn lever waarschijnlijk het grootste gedeelte van de Roa afbreekt en het daardoor niet voldoende in m'n bloedbaan terecht kwam.

Uiteindelijk heb ik 170mg/per kilo geslikt zonder problemen in m'n bloedwaarden.
@Sertje: Jij zal nu ondertussen wel klaar zijn he? Hoe gaat het?

@Mugget: Wat goed dat het zo goed met je gaat!

Ik heb heel benieuwd hoe de resultaten van je behandeling zijn.

@Victoria: Naar dat je zoveel last hebt/had van die bijwerkingen.

Rug en spierklachten heb ik alleen de eerste twee weken gehad, daarna trok het weg

@Cherie: Verminderen de littekens bij jou helemaal niet?

Mijn derma zegt dat Roa nog 2 maanden werkzaam blijft in je lichaam, zolang zou je dus ook moeten oppassen met de zon.

Overigens zon ik gewoon hoor. Factor 50 op m'n gezicht en 10 op m'n lichaam. Ik verbrand niet maar word wel supersnel bruin Leuke bijwerking.
Mijn update:

Vorige week ben ik bij de dermatoloog geweest. Ik zit nu aan de max en mag niets meer slikken.

De weken ervoor ging het super met m'n gezicht; vrijwel schoon, de rode littekens zijn vrijwel helemaal weggetrokken, putten werden oppervlakkiger en zelf de grote poriën op m'n neus werden kleiner.

Helaas was de derma niet tevreden; mijn huid is nog steeds vet en dat zorgt voor mee-eters :s, ze denkt dat het weer gaat terug komen.

Nu moet ik met Differin smeren tot volgende afspraak over 6/7 weken, dan is pas te zien of de kuur gewerkt heeft.

Helaas heb ik door de Roa ook couperose gekregen en daarvoor moet ik ook nog een antibiotica-smeersel gebruiken

Ik wil er gewoon vanaf zijn.
@ liss_84... Ik denk dat ik dan toch de stap maar ga nemen. Mijn huid is de laatste tijd ook erg vet en zie het aantal grove porien alleen maar toenemen. Aangezien mijn littekens voornamelijk putjes zijn verwacht ik dat deze minder opvallen als mijn huid dunner is.. Verder weet ik dat ik na de roa kuur ook nog het een en ander aan mijn huid dien te doen, maar als ik de kuur niet doe dan wordt het nooit beter.... Ik ga waarschijnlijk aankomende week naar de huisarts en hoop dat ik dan z.s.m. naar de dermatoloog mag.. Kan ik je via jou blog bereiken,, zou het namelijk erg fijn vinden als ik met mijn vragen bij iemand terecht kan.. iemand die ook deze kuur heeft gehad.. Mocht ik me dan een beetje down voelen dan vind ik dat we erg plezierig... Laat maar even weten en thanks voor je reactie!!!

@ Nugget... ik zou dan in ieder geval voor een milde dermabrasie gaan en niet voor een diepe chemische peeling of iets dergelijks. Je kunt beter rustig aan je huid verbeteren en dan je huid teveel beschadigen....Succes met de behandelingen ik hoop dat het je zal helpen..
@ liss_84... Ik denk dat ik dan toch de stap maar ga nemen. Mijn huid is de laatste tijd ook erg vet en zie het aantal grove porien alleen maar toenemen. Aangezien mijn littekens voornamelijk putjes zijn verwacht ik dat deze minder opvallen als mijn huid dunner is.. Verder weet ik dat ik na de roa kuur ook nog het een en ander aan mijn huid dien te doen, maar als ik de kuur niet doe dan wordt het nooit beter.... Ik ga waarschijnlijk aankomende week naar de huisarts en hoop dat ik dan z.s.m. naar de dermatoloog mag.. Kan ik je via jou blog bereiken,, zou het namelijk erg fijn vinden als ik met mijn vragen bij iemand terecht kan.. iemand die ook deze kuur heeft gehad.. Mocht ik me dan een beetje down voelen dan vind ik dat we erg plezierig... Laat maar even weten en thanks voor je reactie!!!

@ Nugget... ik zou dan in ieder geval voor een milde dermabrasie gaan en niet voor een diepe chemische peeling of iets dergelijks. Je kunt beter rustig aan je huid verbeteren en dan je huid teveel beschadigen....Succes met de behandelingen ik hoop dat het je zal helpen..
@hanhan,

het is ook geen diepe chemische peeling hoor!

ze gaan nu met een soort "pen" over mijn gezicht waar fijne korreltjes uit komen en ook weer opgezogen worden.

het voelt of heb je op het strand liggen zandhappen...zoveel zand heb je in je haar.

mijn huid was een uurtje rood en daarna zag je er niks meer van.het voelde wel heel schoon/fris daarna.

na 1 keer kun je nog geen resultaat zien dus ik ben benieuwd.

ik ben nu alleen wel bang voor de zon.

ook omdat ze er voor waarschuwde.

ik wil natuurlijk niet verbranden maar ik wil ook absoluut geen pigment vlekken maar een lekker kleurtje wil ik dan weer wel......

of zit ik nu te overdrijven??en te zeuren?

ik ben nu al blij met mijn huid dus ja....

@nootje..

wat vervelend dat het bij jou nog niet over is.

denk je dat je nog een keer gaat doen?

ik geloof je meteen dat je er van wilt zijn, al dat gesmeer en geslik..

succes en sterkte ermee

groetjesss
@Mugget:

Eucerin heeft een matterende zonnebrand voor je gezicht met factor 50 die geschikt is voor een acnegevoelige huid.

Is dat niets?
foutje
@Hanhan

Als er echt niets werkt, dan begrijp ik heel goed dat je die keuze maakt want ik heb zelf ook voor die keuze gestaan. Tuurlijk kun je contact opnemen via mijn blog, als je een reactie achterlaat zie ik jouw mail, dan kan het ook privé als je dat liever wilt. Je kan alles vragen, ik merkte ook dat ik tijdens de kuur en erna toch behoefte had aan contact met mensen met dezelfde ervaring.

Heb je al meer behandelingen gehad voor je huid zoals antibiotica?

@Nootje & Gekkie84

Ik hoop ook dat ik gelijk heb en dat jullie straks ook van die ontstekingen af zijn. Wel vreemd dat je differin gel mag gebruiken, ik mocht dat niet van de dermatoloog. Ik heb Duac gel gekregen, werkt heel goed. Na de kuur had ik 2 ontstekingen, maar deze zijn zo goed als weg (op de rode vlekken na).

Wat ik ook echt kan aanraden is jojoba olie te gebruiken voor je huid. Al die chemische crèmes zijn niet goed voor je huid en verstoppen alles. De olie zorgt ervoor dat je huid geen talg meer hoeft aan te maken. Ik gebruik zelf ook Eucerin zonnebrand fluid factor 50 's ochtends (wel chemisch maar dat voor de zonne-allergie), deze is idd heel geschikt voor de acnegevoelige huid.

Gaan jullie ook nog een littekenbehandeling doen?

@mugget

Ik ben erg benieuwd of je snel resultaat hebt van de littekenbehandeling. Ik mag pas 6 maanden tot een jaar na de kuur ermee starten. Eucerin is idd een aanrader! Het werkt echt heel goed, trekt heel snel in en is niet vet.

Groetjes!
quote:N00tje schreef op 04 februari 2011 @ 20:43:

Ksenija: Ik begrijp niet zo goed waarom jij hier telkens met dergelijke stekelige berichten komt.

Iedereen die Roa slikt heeft een weloverwogen besluit genomen en zijn op de hoogte van de gevaren en bijwerkingen.

Wij nemen die voor lief, omdat de kwaal erger is dan bijwerking. En zolang dat is zullen mensen Roa blijven gebruiken.

Helemaal mee eens. Je dochter van 13 een dergelijk zwaar medicijn laten slikken én aan de pil dat doe je niet zomaar. Daar zijn weken van afweging aan voorafgegaan. En vergeet de dermatoloog niet, die schrijven dit echt niet zomaar voor aan een meisje van toen 13. Maar we zijn nu 6 maanden verder en haar huid is al zo verschrikkelijk opgeknapt, de acné in haar gezicht is bijna weg en haar schouders en rug worden ook steeds beter. Wel heeft ze met dit warme weer ontzettend last van haar neus en lippen en een erge droge huid. Ze smeert daarvoor een speciale zonnebrand factor 30.

Ik ben ontzettend blij dat we waarschijnlijk toch een goede keuze hebben gemaakt voordat ze gaat puberen en voordat ze wél sexueel actief wordt en later kinderen wil, dan heeft ze dit tenminste achter de rug.

Mensen die hier reageren zonder ervaring te hebben met acné en roccutane, wees heel kritisch met wat je hier plaatst en in welke bewoordingen. Acné is een verschrikking en Roaccutane heeft gewoon hele nare bijwerkingen dus een klein beetje respect én begrip is binnen dit topioc echt op z'n plaats.
quote:N00tje schreef op 25 april 2011 @ 01:47:

Mijn update:

Vorige week ben ik bij de dermatoloog geweest. Ik zit nu aan de max en mag niets meer slikken.

De weken ervoor ging het super met m'n gezicht; vrijwel schoon, de rode littekens zijn vrijwel helemaal weggetrokken, putten werden oppervlakkiger en zelf de grote poriën op m'n neus werden kleiner.

Helaas was de derma niet tevreden; mijn huid is nog steeds vet en dat zorgt voor mee-eters :s, ze denkt dat het weer gaat terug komen.

Nu moet ik met Differin smeren tot volgende afspraak over 6/7 weken, dan is pas te zien of de kuur gewerkt heeft.

Helaas heb ik door de Roa ook couperose gekregen en daarvoor moet ik ook nog een antibiotica-smeersel gebruiken

Ik wil er gewoon vanaf zijn.He jasses, je hebt er niets aan maar ik leef erg met je mee. Merk je niet bij dit mooie weer dat je huid er iets van opknapt?
Hey, ben even niet op het forum geweest wordt het ineens druk!

@ Nootje: Ten eerste wat KUT dat het allemaal zo loopt bij jou, ik hoop echt dat het goed komt :(.

Ik ben inderdaad nu een week gestopt. Ik merk nog geen verschil eigenlijk qua bijwerkingen of dat ik onstekingen heb, het is gewoon stabiel laat ik maar zeggen.

Wat betreft het eindresultaat nu is het erg opgeknapt maar niet helemaal glad. De derma had al gezegd dat het ws voor 90 % zou opknappen en dat is ook gebeurd. Ik heb nog een aantal talgbultjes en mee-eters en mijn porien zijn nog groot, weenie of daar iets aan gedaan kan worden. Al met al moet ik niet zeuren want het ziet er goed uit. Maar kon het niet helpen om toch stiekem te hopen dat ik toch een geheel egale huid zou krijgen

Ik hoop dat het niet erger wordt, we gaan het zien. Heb nu wel een mega puist tussen mijn borsten, waar die ineens vandaan komt?!!

Succes allemaal!
Hallo allemaal,

Ook weer eens tijd voor een update van mij!

Was lang rustig op de site en nu ineens heel druk weer:)

Ik moet nog 1,5 maand en dan ik eindelijk van de troep af, heb het nu ook echt gehad ermee, ben al van september bezig.. pff.

@nootje:

Ik mag in het najaar voor een littekenbehandeling gaan. Heb er toch behoorlijk wat aan overgehouden erg genoeg. Maar ben al een paar weken met littekencreme aant smeren en het is wel minder rood en het harde littekenweefsel is iets minder geworden erdoor.

Dat is wel een goeie idd om factor 50 in het gezicht te smeren en met 10 voor de rest..want ben ook mega wit! Maar weet niet of dat al slim is tijdens de kuur aangezien ik toch nog 1,5 maand moet, toch??

@muggut:

Is je huid nog steeds rustig? Ik krijg af en toe toch nog hier en daar een klein pukkeltje soms zelfs een grotere, word daar echt panisch van dat als ik stop ik binnen de kortste keren weer vol zit.

Overigens heb ik super pijn aan mijn ogen met het felle licht. wordt steeds erger. Zie er soms uit of ik een enorme huilbui heb gehad, zo branderig, rood en opgezwollen.
Hallo allemaal,

@Hanhan: ben je inmiddels al bij de dermatoloog geweest voor Roaccutane? Ben benieuwd of je mag beginnen.

Hoe gaat het verder bij iedereen na het stoppen van de kuur? Zijn de ontstekingen al minder of weg?

Bij mij gaat het gelukkig heel goed. Ik ben nu 2 maanden verder en heb een update geplaatst op mijn blog voor degene die hier benieuwd naar zijn.

Groetjes!
@Liss: Duac heb ik nog nooit van gehoord, zal eens googlen.

Over de chemische producten ben ik het met je eens hoor. Zelf gebruik ik ook het liefst natuurlijke producten.

Ook zal ik eens een kijkje nemen op je blog.

Een littekenbehandeling heb ik nog niet over nagedacht.

@Sertje; Fijn dat het bij jou redelijk gaat. 90% is al heel wat.

@Cherie: Het zongedeelte herken ik ook hoor, vervelend he. Moet altijd een zonnebril op, anders raak ik verblind (nog steeds)

Ik moet toegeven dat ik te vroeg heb gezeurd

Mijn huid is weer helemaal opgeklaard, helemaal schoon

Toch heb ik besloten de Differin niet te gebruiken, vind het te agressief. Zonder gaat het dus perfect.

Even afkloppen.
Nu bedenken wat ik met de ongeveer 37 lippenbalsems ga doen die hier nog rondslingeren
@nootje

Ben jij ook in zon gegaan met factor 20 toen je nog aan de roa was of erna? Hoe lang ben je nu in de tussentijd gestopt dan?

Dus je huid is ook gaaf nu helemaal? Das wel echt super!!

groetjes..
Ik smeerde tijdens de roa factor 50 van Eucerin Cherie, dat was ook echt nodig. Mijn lichaam verbrandde niet maar mijn gezicht was binnen 5 minuten vuurrood. Nu gebruik ik het nog steeds omdat het op moet

Op m'n lijf gebruikte ik factor 8 of 10 maar ik ben nooit echt gevoelig voor de zon geweest.

Je zult een beetje moeten uittesten wat jij aan zon kan hebben, het zal ook aan je huiddtype liggen. Als je voorheen gevoelig was voor de zon moet je nu zeker oppassen. Liever bleek dan pigmentvlekken en het risico op nare kwaaltjes.

Is een zelfbruiner anders niets voor je?

Vandaag ben ik er 3 weken vanaf, de vermoeidheid is vrijwel weggetrokken maar m'n lippen en ogen zijn nog wel droog. En ja, helemaal gaaf Ben er zo gelukkig mee!

Hoe gaat het met jouw huid?
@Nootje

Oh dan ga ik het idd eens uitproberen! Ben echt mega wit en heb al zelfbruiner opgesmeerd maar dat geeft af en na een paar dagen heb je door het douchen en badderen allemaal vlekken en strepen. Als mn lichaam maar een beetje gekleurd is, het hoofd kan toch makkelijk bruin met make up:) haal me voor gezicht idd dan ook factor 50 van Eucerin!

Super dat je huid zo gaaf is! Hoop echt dat het zo voor je blijft! Lijkt me een verademing om ervan af te zijn! kan me na bijna 9 maanden niet eens meer voorstellen hoe t is om je weer normaal te voelen zonder die misselijke bijwerkingen!

Ik heb af en toe nog een ontstekinkje maar verder pukkelvrij! Heb wel veel en erge littekens eraan overgehouden, zit daar echt mee, dus hoop dat ze er iets aan kunnen doen!
Hallo allemaal!

Ik heb ook te vroeg gezeurd. Mijn huid ziet er ook super uit.nu. Helemaal gaaf Ik kan het nog elke dag niet bijna niet geloven en ben ze gewend om de schade sochtends te bekijken in de spiegel!!!

Nu ook langzaam weer de zon in, ben wel een paar keer onder een lichte zonnebank gegaan maar zie inderdaad wel dat ik er sproetjes van krijg enzo, eerst niet.. Maargoed, what ever haha ik heb geen pukkels meer!

Een hele goede zelfbruiner is die van vichy, ook die van garnier is erg fijn...

Al mijn bijwerkingen zijn weg, zelfs mijn haar wordt weer vet :( haha dat was wel een fijne bijwerking..

Ik zal af en toe nog op dit forum blijven, hoop echt dat iedereen zo blij wordt als ik. Al blijf je denk ik altijd wel bang dat het terug komt..

Good luck...
@sertje,

ik ben net zo blij als dat jij bent!!!

wat een heerlijk gevoel hè dat als je s'morgens creme op smeert dat je geen heuvels en dalen meer voelt.

héérlijk gewoon......

heb gister mijn 2e microdermabrasie behandeling gehad. dus ws nog 1 te gaan.

zo voor de zomer is dat niet echt een succes,

het is smeren,smeren.smeren om maar niet van die pigment vlekken op te lopen.

want die gaan echt NIET meer weg .

@nootje.......ik heb ook nog wel een paar lippenbalsems in de aanbieding.....hahaha.

ook mijn aquaphor tube is nog niet eens helemaal leeg.

ik hoop dat mijn pukkels weg blijven en dat ik dat lippen spul nooit meer hoef te gebruiken.

ik ben niet zo'n lippenstift typje want ik (vr) eet het er net zo snel weer af....

verder heb ik nergens meer last van.

alleen dat ik tijdens het slikken van de pillen ietsje afviel ondanks het snoepen en dat ik nu toch weer op mijn oude gewicht zit (en misschien wel iets er over heen) maar dat zijn wel door mijn eigen vreetbuien komen dus dat kan ik de roa niet de schuld van geven...jammer...

veel succes allemaal die net begonnen is, geloof me ;HET KOMT ECHT GOED!! heb geduld.

groetjes....van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven