Mode & Beauty alle pijlers

Rode puntjes op benen, HELP!

25-04-2011 12:48 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd om van die rode puntjes op m'n benen af te komen! Wie heeft voor mij de goude tip??

Ik heb die rode puntjes zowel voor als na het ontharen op mijn onder en boven been. Aan het ontharen ligt het dus niet Maar waar dan wel aan? Hebben meer mensen er last van? Voor de duidelijkheid even een foto gemaakt van mijn nu nog witte benen! Overigens lijkt het nog mee te vallen op de foto maar ze zijn echt vuur rood

is het alleen bultjes, of jeukt het bijv. ook?

verder geen oplossing.
quote:moeilijkenaam schreef op 25 april 2011 @ 12:52:

is het alleen bultjes, of jeukt het bijv. ook?

verder geen oplossing.Nops alleen die plekjes. Is ook niet opgezet dus van een echt bultje kan ik niet spreken.. Elk haarzakje is zeg maar rood/paars gekleurd..
Ja, dat ken ik. Ontharingscreme ipv scheren helpt een hoop, maar het is iets wat heel veel mensen hebben helaas. Bij epileren had ik het ook vaak, vooral net nadat je klaar was en na een paar weken, als de haren weer gingen groeien en je er echt bultjes bij kreeg.

Als je ontharingscrème gaat gebruiken: kies Veet en laat het lang inwerken, de maximale tijd die erop staat. Werkt trouwens het beste wanneer je haren wat langer zijn, na een week niet scheren bijvoorbeeld. Sowieso is zo min mogelijk ontharen het beste om ze te voorkomen, ook wanneer ej blijft scheren.

Een beetje zon, lichtbruiner of pantyspray van Sally Hansen (weet niet of dit in NLook te koop is, maar ideaal spul) zorgen dat je ze niet meer zo ziet.
Misschien komt het van de warmte?
http://mens-en-gezondheid ... n-tegen-rode-bultjes.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat is het?

Keratosis pilaris (in het Nederlands ook wel: anservel) is een zeer veel voorkomende stoornis in de rijping van de hoorncellen bij de haarzakjes. De afwijking wordt vooral gezien aan de strekzijde van de bovenarmen en bovenbenen. Soms komt keratosis pilaris meer uitgebreid voor, zoals op de billen en in het gezicht.

Hoe ziet het eruit?

Keratosis pilaris kenmerkt zich door kleine rode papeltjes (bobbeltjes) die precies bij de haarzakjes liggen. Vaak blijkt het haartje niet goed uit te groeien. De plekken voelen vaak ruw of zelfs rasperig aan. Meestal geeft keratosis pilaris geen klachten, maar soms kunnen bacterieën zich nestelen in de slecht uitgegroeide haarzakjes, waardoor kleine plaatselijke infecties en ontstekingen ontstaan, die resulteren in puistjes. (voor foto's: klik hier)

Wie krijgt het?

Geschat wordt dat ca. 25% van de Nederlandse bevolking in meer of mindere mate keratosis pilaris heeft. Het komt dus zoveel voor dat men zich kan afvragen of het wel een echte afwijking betreft. Opvallend is wel dat vooral mensen met een atopische constitutie (dat wil zeggen dat ze gevoelig zijn voor ontwikkelen van eczeem en asthmatische klachten) relatief vaak keratosis pilaris hebben.

Anservel ontstaat meestal al op de kinderleeftijd en blijft doorgaans stabiel aanwezig. 'Genezing' treedt vrijwel nooit op. Verergering in de loop van de jaren wordt nog wel eens waargenomen.

Hoe wordt het behandeld?

Keratosis pilaris is niet te genezen. Wel is het ruwe karakter van de huid te verzachten met crèmes die een keratolyticum (hoorn-oplosser) bevatten zoals ureum en salicylzuur. Deze crèmes zijn verkrijgbaar bij de apotheek of door Uw arts voor te schrijven
keratosis pilaris! Naam in ieder geval gevonden, nu mag jij de rest doen
http://www.huidinbeeld.nl ... s/keratosis%20pilaris.htm
http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1916&bi ... 1548203438
nee, het is geen keratosis pilaris, dat zijn bultjes op je haarzakjes en dit is gewoon irritatie vd haarzakjes.

Het is echt iets anders. Bij deze stippels heb je geen overschot aan hoorncellen en hierdoor rode bultjes, maar een roodheid van de huid in je haarzakjes bij een verder gladde huid.
ik heb dit ook wanneer ik heel lang (30 min) douche en het wordt erger wanneer ik warm douche, dus ook na een bad of zo en na zwemmen in een zwembad. Het zijn idd geen bultjes maar een soort huiduitslag (allemaal van die rode vlekjes idd) die bij mij ook jeukt. Meestal trekt het na een uur ongeveer wel weg. Wanneer ik snel douche heb ik er geen last van, op het strand overigens ook niet terwijl ik dan best lang in het water zit.

Of het met ontharen te maken heeft, weet ik niet, heb gelukkig echt bijna geen haar op m'n benen dus scheer ze nooit!

Ik zou ze denk ik niet in de zon zetten, wordt het alleen maar erger van volgens mij :S gewoon lange broek aandoen lijtk me het beste. Hoe lang duurt het bij jou voordat het wegtrekt?
Ik heb het ook sainttropez maar stoor me er niet aan.

Die foto van jou lijkt precies op mijn been
quote:_jessie_ schreef op 25 april 2011 @ 12:59:

nee, het is geen keratosis pilaris, dat zijn bultjes op je haarzakjes en dit is gewoon irritatie vd haarzakjes.

Het is echt iets anders. Bij deze stippels heb je geen overschot aan hoorncellen en hierdoor rode bultjes, maar een roodheid van de huid in je haarzakjes bij een verder gladde huid.

Het is indd geen KP, dat heb ik namelijk op m'n boven armen en dat zijn echt bultjes ( soort kippenvelt bultjes) envoel heel ruw aan en ook koud vooral. Op m'n benen zijn het alleen rode puntjes geen bultjes of iets in die richting.

Maar @ blijfgewoonbianca: Dankjewel voor de links! Die ga ik zoiezo doorlezen voor tips voor m'n bovenarmen waar ik die KP wel heb
quote:leyla88 schreef op 25 april 2011 @ 13:11:

ik heb dit ook wanneer ik heel lang (30 min) douche en het wordt erger wanneer ik warm douche, dus ook na een bad of zo en na zwemmen in een zwembad. Het zijn idd geen bultjes maar een soort huiduitslag (allemaal van die rode vlekjes idd) die bij mij ook jeukt. Meestal trekt het na een uur ongeveer wel weg. Wanneer ik snel douche heb ik er geen last van, op het strand overigens ook niet terwijl ik dan best lang in het water zit.

Of het met ontharen te maken heeft, weet ik niet, heb gelukkig echt bijna geen haar op m'n benen dus scheer ze nooit!

Ik zou ze denk ik niet in de zon zetten, wordt het alleen maar erger van volgens mij :S gewoon lange broek aandoen lijtk me het ibeste. Hoe lang duurt het bij jou voordat het wegtrekt?Ik heb het 365 dagen per jaar, of ik mezelf nu scheer/epileer of op een andere manier onthaar het blijf helaas bij mij. Hoe bruin m'n benen zijn je blijf dat rode er altijd doorheen zien :(
is het geen mogelijkheid om in de winter je benen met rust te laten en alleen in de zomer te ontharen?
quote:leyla88 schreef op 25 april 2011 @ 13:34:

is het geen mogelijkheid om in de winter je benen met rust te laten en alleen in de zomer te ontharen?die optie heb ik inderdaad ook al geprobeerd. In de winter onthaar ik zo min mogelijk maar dan blijft het probleem. Je ziet echt het rode puntje en daar groeit het haartje uit. Is dus echt het haarzakje wat altijd ontstoken is, of ... ?
Lees aandachtig mee. Heb het nl ook.

Heb zelf meer het idee dat grove porieën zijn. Heb niet veel zichtbare haren op m'n benen, dus in de winter onthaar ik nooit. Maar mijn huid ziet er in de winter hetzelfde uit als in de zomer. Dus heeft het niets met ontharen te maken.
Ik heb het ook. Veel vrouwen in mijn familie ook. Vind het ook vreselijk lelijk, maar niets aan te doen
quote:sainttropez schreef op 25 april 2011 @ 13:37:

[...]

die optie heb ik inderdaad ook al geprobeerd. In de winter onthaar ik zo min mogelijk maar dan blijft het probleem. Je ziet echt het rode puntje en daar groeit het haartje uit. Is dus echt het haarzakje wat altijd ontstoken is, of ... ?hmm, dat weet ik niet zeker, ik krijg het altijd aan de binnenkant van m'n kuiten en de onderkant van m'n onderarm. Het zijn gewoon echt vlekjes die in de huid lijken te liggen, geen onstoken haarzakjes. Bij mij is het denk ik echt huiduitslag. Maar als ik jou zo hoor heeft het meer met je haarzakjes te maken, misschien dat een droge huid het verergert? dan zou je lanette 1 zalf kunnen proberen. Of misschien is het juist een reactie op een bodylotion die je gebruikt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2011 @ 12:57:

Geschat wordt dat ca. 25% van de Nederlandse bevolking in meer of mindere mate keratosis pilaris heeft. Het komt dus zoveel voor dat men zich kan afvragen of het wel een echte afwijking betreft. Opvallend is wel dat vooral mensen met een atopische constitutie (dat wil zeggen dat ze gevoelig zijn voor ontwikkelen van eczeem en asthmatische klachten) relatief vaak keratosis pilaris hebben.

Weer wat geleerd. Ik heb het ook op de benen. Heb er alleen geen last van. Cosmetisch minder mooi, maar ik heb inderdaad meer last van de astma en het eczeem. Het zit inderdaad in de huid en de huid is gewoon vlak.

Op mijn bovenarmen is het sinds een jaar of wat verdwenen (zonder dat ik er iets voor gedaan heb).
quote:leyla88 schreef op 25 april 2011 @ 14:35:

[...]

hmm, dat weet ik niet zeker, ik krijg het altijd aan de binnenkant van m'n kuiten en de onderkant van m'n onderarm. Het zijn gewoon echt vlekjes die in de huid lijken te liggen, geen onstoken haarzakjes. Bij mij is het denk ik echt huiduitslag. Maar als ik jou zo hoor heeft het meer met je haarzakjes te maken, misschien dat een droge huid het verergert? dan zou je lanette 1 zalf kunnen proberen. Of misschien is het juist een reactie op een bodylotion die je gebruikt?Ik durf het niet te zeggen. Heb toevallig van het weekend alle bodylotions uitgezocht en heb er welgeteld 23.. En krijg het bij allemaal dus denk niet dat het daar aan ligt. En smeer altijd trouw tegen de droge huid, dus eigenlijk geen last meer van. En heb lotions van nivea tot kruitvat van ucirin tot ander ongeparfumeerd spul.. Volgens mij zijn de rode vlekjes bij mij echt het haarzakje die verkleurd zijn :(
Wauw... Het heeft een naam?? Karotis pilaris? Dat heb ik dus al zolang ik het me kan herinneren. Nooit te veel aandacht aan besteed. Wel een vervelend gevoel als ik over mijn armen of benen wrijf. Met dagelijks insmeren met bodylotion wordt het zachter, maar daar ben ik te lui voor. Alleen in de zomer met zonnebrand en zon er op wil het nog wel eens lekker zacht zijn. Maar er bestaan dus cremes die het nog sneller zacht maken, toch eens proberen.

Toch fijn zo'n forum....
Dat heb ik ook een hele poos gehad. Ik onthaarde mijn benen toen met hars. Ben toen terug overgestapt naar scheermesjes en toen was het weg.
Ik heb het op mijn bovenbenen maar daar scheer ik nooit, zit geen / nauwelijks haar.

Wel zitten er puntjes van hoornstof. Als ik mijn benen scrub gaan soms van die puntjes er af en gaat het bloeden. kan dit dan wel keratosis pilaris zijn? Dan moet ik ook maar eens zo'n zalfje vragen aan mijn huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven