Mode & Beauty alle pijlers

Rode puntjes op benen, HELP!

25-04-2011 12:48 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd om van die rode puntjes op m'n benen af te komen! Wie heeft voor mij de goude tip??

Ik heb die rode puntjes zowel voor als na het ontharen op mijn onder en boven been. Aan het ontharen ligt het dus niet Maar waar dan wel aan? Hebben meer mensen er last van? Voor de duidelijkheid even een foto gemaakt van mijn nu nog witte benen! Overigens lijkt het nog mee te vallen op de foto maar ze zijn echt vuur rood

De foto die je gepost hebt, dat heeft mijn moeder ook, al haar hele leven, en komt niet van het scheren of door irrititatie of wat dan ook. Dat heeft ze gewoon

Er is dus voor zover ik weet geen oplossing voor, helaas!
Ik heb het aan de buitenkant van mijn bovenarmen. Niet ontstoken, maar kleine rode vlekjes. Het zijn geen bultjes, de huid is ook niet ruw en ze jeuken niet.

Wekelijks scrubben en dagelijks smeren met goede bodycreme (Nivea Soft) helpt iets.

's Zomers is het minder erg dan 's winters.
Ik heb het ook! Vooral op mijn bovenarmen, maar ook op mijn bovenbenen. Goed scrubben, en ik smeer het altijd in met after sun met aloe vera. Het wordt in de winter erger, en bij ruwere stof van kleding. Zon helpt het best! En de combinatie zoute zee en zon naar mijn idee nog meer. Aan het eind van de zomer is het bijna weg!
quote:Ste_ schreef op 26 april 2011 @ 11:11:

De foto die je gepost hebt, dat heeft mijn moeder ook, al haar hele leven, en komt niet van het scheren of door irrititatie of wat dan ook. Dat heeft ze gewoon

Er is dus voor zover ik weet geen oplossing voor, helaas! Dat is niet het antwoord dat ik wil horen natuurlijk
Deze helpt heel goed bij Keratosis Pilaris:

http://www.paulaschoice.n ... -2-beta-hydroxy-acid.html
Op aanraden via dit forum. Dove proage bodylotion. Ik gebruik het serum mijn benen die droog en pukkelig waren zijn echt gladder. Ook lijkt het alsof de rode vlekjes minder zijn. Is het proberen waard.
quote:momodoe schreef op 26 april 2011 @ 19:09:

Op aanraden via dit forum. Dove proage bodylotion. Ik gebruik het serum mijn benen die droog en pukkelig waren zijn echt gladder. Ook lijkt het alsof de rode vlekjes minder zijn. Is het proberen waard.In deze bodylotion zit ook BHA. Het ingredient dat goed werkt bij KP.
Interessant forum! Ik heb hier sinds een jaar ook last van en hoopte dat het vanzelf weg zou gaan, maar helaas.

@ Sainttropez, heb je al iets gevonden dat helpt? Ik ben namelijk van plan om volgende week naar de dermatoloog te gaan.
quote:Quinty schreef op 26 april 2011 @ 18:11:

Deze helpt heel goed bij Keratosis Pilaris:

http://www.paulaschoice.n ... -2-beta-hydroxy-acid.htmlIk sluit me hier voor de volle 100% bij aan want dit is het beste middel tegen allerlei huidproblemen. Ik smeer het zelfs ook op mijn gezicht en je huid wordt er na verloop van tijd echt heel rustig en veel gladder van.
Is die creme ook in een winkel te krijgen?

Maar eens een proefverpakking bestellen.

Weet iemand hoevaak je je bovenbenen en armen daar mee kan doen?
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 21-07-2011 08:34
Reden: beter lezen
% gewijzigd
Je moet het gebruik opbouwen. Dus eerst om de dag en als je er goed tegenkunt, kun je het iedere dag gebruiken en zonodig zelfs twee keer per dag. Verwacht geen resultaat in een paar dagen want je moet geduld hebben voordat je het resultaat goed kunt beoordelen. Een proefverpakking heeft dus eigenlijk niet zo heel veel zin want dan zie je geen resultaat.

Je moet je daarnaast dagelijks ook goed beschermen tegen de zon. Door salicylzuur wordt je huid gevoeliger voor de zon. Ik smeer me in de zomer standaard elke ochtend rijkelijk in en als ik naar buiten ga, doe ik het nog een keer.
Ik heb bultjes als op de foto op de achterkant van mijn bovenarmen.

Regelmatig scrubben en daarna een goede bodycreme helpt goed.

Sinds een paar maanden gebruik ik naar tevredenheid Lipikar van La Roche Posay (apotheek).
quote:amarna schreef op 21 juli 2011 @ 11:09:

Lipikar van La Roche Posay (apotheek).

Kan je dat zelf halen of moet dat via de huisarts?

Hoe duur is het?
Het is een cosmeticamerk, te koop bij de apotheek die ook Vichy-produkten verkoopt. Ik heb een grote tube die ca. 15 euro kost.
Ik ga eens informeren bij de apotheek.
Bedankt voor jullie tips! Ik heb de tubes van Paula's choice net online besteld en ga morgen langs de apotheek voor Lipikar (La Roche Posay). Ik hoop dat het werkt!
quote:wereldreizigster schreef op 21 juli 2011 @ 21:51:

Bedankt voor jullie tips! Ik heb de tubes van Paula's choice net online besteld en ga morgen langs de apotheek voor Lipikar (La Roche Posay). Ik hoop dat het werkt!Als je allebei gebruikt, moet je eerst de BHA lotion van PC smeren en in laten trekken. Als het droog is en ingetrokken, kun je er nog de Lipikar overheen smeren. Het scrubben is dan niet nodig want BHA is ook een vorm van exfoliatie. In beide gevallen haal je de dode huidcellen weg. Voordeel van BHA is dat het ook nog ontstekingsremmend werkt.
Nog wat meer info:

Klik
Ik heb die plekjes ook, ook op de achterkant van m'n bovenarmen. Alleen omdat ik indonesisch bloed heb zijn ze bij mij niet rood, maar wit. dus het valt totaal niet op bij mij.
Van de apotheek heb ik een tube van Eucerin geadviseerd gekregen. Verzachtende creme met 5% urea en carnitine. 2x daags smeren.

Ik ben benieuwd. Zijn er andere ie dit ook gebruiken?
Puntjes trekken nog niet weg maar de eerste ruwe plekken zijn al wel weg.

Die tubes van Paula's choice lijken mij trouwens niet verstandig als je een wat dunnere huid heb. Dat salicylzuur wordt toch ook gebruikt (in een sterker concentratie) voor het verwijderen van eelt en likdoorns.
nog een linkje

http://mens-en-gezondheid ... n-tegen-rode-bultjes.html
Huid is zachter en gladder. Puntjes zijn bijna weg. haartjes ontwikkelen normaal. Nu de rode vlekjes nog.

Ik smeer maar 1x per dag en ik ben het al een paar keer vergeten.

Een tube is 15 euro bij de apotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven