Mode & Beauty alle pijlers

rood voor sollicitaitegesprek

11-03-2013 18:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een schoonmaakbedrijf als schoonmaakster, het is in ieder geval iets.

Maar ik hoor van mensen om mij heen dat als je een rood shirtje draagt dat je dan sneller wordt aangenomen of dat je dan wat uitstraalt.

Maar dat lijkt mij gewoon een fabel, want de mensen kijken toch niet wat je aan hebt? Oke, je moet er natuurlijk wel verzorgd eruit zien en nette kleren aan lijkt mij.

Maar dat met rood is dat echt waar? is dat al eens wel bewezen?

Was sowieso van plan om een spijkerbroek aan te doen en een blouse.
Volgens mij moet je aandoen waar jij je lekker in voelt. Dan straal je dat uit, en dát helpt. Een spijkerbroek vind ik normaal gesproken no-go, maar voor een functie als schoonmaker is het voldoende vermoed ik.
Ik heb bij belangrijke gesprekken altijd rood aan. Reden? Die kleur staat mij het best en krijg ik een gezondere kleur van in mijn gezicht.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Het valt mij wel op dat de mensen die bij ons (bedrijf) komen schoonmaken wel altijd in het rood zijn, en als ons portiek (thuis) schoongemaakt wordt ze ook in het rood zijn.

(zijn verschillende schoonmaakbedrijven!)
Het ziet er wel lekker vrolijk uit, kan nooit kwaad
Kleuren en solliciteren...

Ik heb er altijd rekening mee gehouden. Ligt per functie natuurlijk verschillend, maar het lijkt wel te werken. Draag overigens nóóit alleen maar rood bij zo'n sollicitatie. Dat kan heel agressief overkomen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
goh nog nooit van gehoord ?

rood dragen en dan word je sneller aangenomen ??

nee ik geloof er niet in.

gewoon jezelf zijn en dan komt het goed.
Wees jezelf....
Ik heb het ook weleens gehoord. Maar ik ben het verder eens met Thomaaas.
Ik vind rood wel een leuke kleur om te dragen, maar indd niet voor een sollicitatiegepsprek! Heb liever iets aan, wat ik zelf leuk vind en waar ik mij goed in voel
Als dit bewezen is dan zou ik het zeker doen.

Denk dat het 'zelfvertrouwen' uitstraalt

Ow, lees net je reactie, dan doe je het niet.
Goh. Ik heb kleuren aangehad die flink worden afgeraden, maar de gesprekken zijn leuk en positief geweest. Gewoon kiezen wat je goed staat TO!
Gewoon aantrekken waar jij je het prettigst in voelt! Dan straal je dat ook uit.
Ligt er ook aan wat voor kleur rood het is ,als de kleur te fel is zou ik het niet doen.
Er is ooit eens bij een onderzoek ontdekt dat vrouwen in het rood als (zeer) sexy worden gezien.
quote:Truffelmaffia schreef op 11 maart 2013 @ 20:13:

Er is ooit eens bij een onderzoek ontdekt dat vrouwen in het rood als (zeer) sexy worden gezien.

In lingerie zeker
Truffelmaffia, dat heb ik ook al vaker gehoord. Bij een date kan je, als vrouw,het beste iets roods aantrekken, dan wordt je aantrekkelijker gevonden.

Maar ik weet dus niet of dat is wat je wilt bij een sollicitatiegesprek. Maar goed, TO, als rood jou prachtig staat en je voelt je er lekker in: doen!

Anders trek je gewoon aan wat mooi is en in je kast hangt.
Het werkt al met een gewone rode jas, heb ik ondervonden.

Dus nee, natuurlijk word niet (alleen) lingerie bedoeld Superhuisvrouw.
Overigens niet bij sollicitatiegesprek. Maar dat een man een vrouw in het rood sexy/leuk vindt.
Ik weet niet of rood gaat helpen. Het is wel een frisse opvallende kleur, dus het zal geen kwaad kunnen.

Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je er zelf verzorgd en schoon uitziet.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven