Mode & Beauty alle pijlers

roterende krulborstel

06-11-2009 05:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb van mezelf krulhaar dat erg pluist. Als ik bij de kapper ben geweest en ze föhnen het, dan is het altijd mooi glad. Dat blijft meestal zo tot de volgende wasbeurt. Dan ga ik het zelf fohnen met een fohnborstel en wat denk je.....één en al pluis. Volgens de kapster polijsten zij het haar door met een fohn en ronde borstel te werken, waardoor de pluis verdwijnt. Zij gaf mij het advies een roterende fohnborstel te kopen.

Zou graag van jullie horen hoe dat bevalt en welke in het beste kan kopen.
Ik had er 1 als kind, en die is een keer vast blijven zitten in mijn haar. Mijn moeder heeft hem er uit moeten knippen!
Ik heb ook een roterende fohnborstel en vind het ideaal, mijn haar ziet er mooi uit na een fohnbeurt.
Een x gebruikt om te proberen. Hel! Mijn haar bleef er in klitten waardoor ik de borstel er niet meer uit kreeg...
quote:sharra schreef op 06 november 2009 @ 06:32:

Ik had er 1 als kind, en die is een keer vast blijven zitten in mijn haar. Mijn moeder heeft hem er uit moeten knippen!

, héél herkenbaar, heeft mijn dochter ook gehad met die van mij!

Voorzichtigheid is dus geboden!
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik heb er al een tijdje eentje (Rowenta geloof ik) en ik vind het ideaal. Moet wel zeggen dat ik steil haar heb, misschien scheelt dat. Hij kan twee kanten op roteren, dus komt hij een beetje vast te zitten dan druk je op de knop en komt hij weer los.
Op de site van kijkshop staan er 2. De Rowenta CF9220 en de Babyliss 2735E. Geen idee welke beter is.

En idd dat vastlopen van die borstel dat is ook mijn angst.

Zou er graag eerst één proberen, maar denk niet dat je hem na gebruik terug kan brengen.

Heb een tijdje terug ook al een styltang gekocht. Was nog een dure ook, gekocht bij de kappersgroothandel. Bevalt me helemaal niet. M'n haar wordt er slap van en hangt in slierten naar beneden.
Mijn zusje heeft zo'n ding en ik vind het persoonlijk erg lastig om het zelf te doen. Het resultaat zoals bij de kapper blijft dan echt uit.

Ik zou gewoon een goede stijltang kopen. Heb zelf een CHI tang, al een jaar of vier nu. En daar ben ik echt heel tevreden over. Ik heb zelf erg veel krullen en heb echt geen last meer van pluizig haar. Behandel het voor het stylen wel nog met een serum.
Ik heb er een en het werkt perfect als je haar niet te lang is. Ik had m al toen ik nog lang haar had en toen heb ik m na 1x gebruiken (en idd in de knoop komen te zitten) in de kast gelegd. Nadat ik mn haar korter had laten knippen nogmaals geprobeerd en toen was ik er heel tevreden over.

Ik zag op tellsell (oid) laatst een nieuw model. De borstel draait maar een ander deel niet. Ze gebruiken het in het filmpje ook bij lang haar. Iemand daar al ervaring mee?
Ga het toch maar proberen. Heb de Rowenta 9220 besteld en als het goed is krijg ik hem a.s. maandag in huis

Ben benieuwd......

Iedereen bedankt !
Heb net de Rowenta 9220 binnen gekregen.

Volgens mij werkt er iets niet zoals het hoort.

Als ik hem op * zet blaast hij geen koude lucht, maar gewoon warm.

Hoe zit dat bij jullie, is dat normaal??

Hoor het graag, want dan ga ik hem proberen te ruilen.
@Janneke, ik weet helaas niet of dat normaal is. Moet je de knop misschien ingedrukt blijven houden??

Ik lees met interesse mee want wil ook graag zo'n borstel aanschaffen, lijkt me wel wat. Waarom heb jij voor de Rowenta gekozen en niet voor de Babyliss. Die lijkt toch meer mogelijkheden te hebben? (en nu met 15Euro extra korting)
quote:janneke44 schreef op 16 november 2009 @ 13:38:

Heb net de Rowenta 9220 binnen gekregen.

Volgens mij werkt er iets niet zoals het hoort.

Als ik hem op * zet blaast hij geen koude lucht, maar gewoon warm.

Hoe zit dat bij jullie, is dat normaal??

Hoor het graag, want dan ga ik hem proberen te ruilen.

Zou dat niet zijn omdat hij stylt en droogt tegelijk ??

Ik heb zelf een fohn met een vaste dikke borstel er op (roteert niet). Ik blaas eerst het ergste nat met een gewone fohn er uit en ga dan verder met die fohn-borstel. Hiermee breng ik mijn haar in model en de warmte blaast tegelijkertijd het laatste beetje droog. Eigenlijk hetzelfde principe wat de kapper doet met een losse fohn en dikke borstel in 2 handen. Resultaat: glanzend en gestyled haar.
Ik heb die Rowenta ook gehad, maar vond het echt niet fijn! Ik had hem dan ook gehaald omdat ik wat meer slag in mijn haar wilde, waar het volgens mij niet echt voor bedoeld is. Nu style ik altijd mijn haar met een dikke borstel en zet er dan de fohn bovenop. Dan ziet het er ook prima uit.
Macy, welke fohn-borstel gebruik jij? Mijn probleem is inderdaad dat ik niet kan "werken" met in de ene hand een fohn en in de andere hand een borstel. Maar dus wel dat kappersresultaat wil bereiken.
Natas, de reden dat ik voor deze fohn heb gekozen is dat je bij Rowenta zowel de grote als de kleine borstel kan laten draaien.

Bij Babyliss draait alleen de grote borstel.

Ik heb hem via een internet winkel gekocht en daar was hij ¤ 55,=

Let wel op dat het type nummer, want de 9220 heeft 1000 watt en de 9200 500 watt.

Inmiddels contact gehad met de internet winkel en kan hem ruilen.
quote:Natas67 schreef op 16 november 2009 @ 19:29:

Macy, welke fohn-borstel gebruik jij? Mijn probleem is inderdaad dat ik niet kan "werken" met in de ene hand een fohn en in de andere hand een borstel. Maar dus wel dat kappersresultaat wil bereiken.Ik zal het voor je nakijken Natas, ik heb eigenlijk geen idee, heb hem al een paar jaar
@ Natas67, het is de babyliss warme luchtborstel Moonlight Professional , typenr 2602

http://www.babyliss.nl/Warme_luchtborstels/2602.html

Deze roteert dus niet, maar dat wilde ik niet, veel te bang dat de boel vastdraaid
Macy, bedankt voor je reactie. Ben morgenmiddag in de stad, ga ik meteen eens op zoek of ik hem kan vinden.

Ja, dat zie ik bij mezelf ook wel gebeuren, dat de hele boel vast komt te zitten.
Heb er ook 1 van Babyliss borstel zit er aan vast draait niet in het

rond.Maar werkt wel super goed ,heb ook nog nooit gehad dat mijn haar er aan bleef vast zitten.Zit een knop op en dan druk je zo het haar aan de borstel zeg maar mee los. En niet gebruiken als het haar kletsnat is maar op handdoekdroog.
Haar los drukken van de borsteL.? Uh hoe bedoel je? Heb je ook een typenr. van deze Babyliss?
@natas67, volgens mij trekken dan de haartjes van de borstel naar binnen (in het apparaat dus) en dan haal je hem zo uit je haar. Die ene die ik heb heeft dat niet.

Oja, en de mijne heb ik gekocht bij de kapper.
Oké I get the picture.

Maar dat is waarschijnlijk geen borstel met "haren" maar een soort kunststof denk ik.

In het centrum zit hier een Saturn dus zal ik zeker wel kunnen slagen lijkt me. (moet en zal nu zo'n borstel hebben)

Nog bedankt voor je tip Macy.
Heb inmiddels een nieuwe rowenta 9220 binnen. De koude stand blaast ook nu warme lucht net als de vorige. Heb in de winkel de Babyliss geprobeerd en ook die geeft geen koude lucht.

Verder erg tevreden, mijn pluis is totaal verdwenen net als bij de kapper. Het voordel van de Rowenta is dat ook de kleine borstel draait. Dat is voor de haren boven op het hoofd wel beter omdat het anders veel te bol wordt. Ook gaat je haar er mooi van glanzen.
Ik heb ook zo'n borstel als Macey bedoelt, perfect! Ik heb de Babyliss 720 ceramic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven