Mode & Beauty alle pijlers

Scheermesje van vriend beter? Waarom?

02-06-2010 10:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

het valt mij op dat wanneer ik het scheermes van mijn vriend pik leen, alles veel gladder is dan wanneer ik mijn eigen mesjes gebruik. Hij heeft iets van gilette en ik heb venus, hóe kan dat?! En waarom?

Ik denk er nu aan eenzelfde scheermes als hem te kopen, maar zijn er dan echt geen goede damesscheermesjes? Heb er al van gilette (wegwerp) en van venus gehad, maar bij beide niet zo'n geweldig resultaat. Na het scheren voel ik toch nog ieniemienie stoppeltjes?! (En dan scheer ik nog tegen de haarrichting in ook)

?????
Heel nieuwsgierig naar de reacties! Ben namelijk tot dezelfde ontdekking gekomen....

Ik heb wegwerpmesjes van eigen merk gebruikt, venus en van gilette, ook die waar het 'zeepblok; zeg maar al aan vast zit.

Misschien dat er iemand met goede tips komt. Ik blijf het volgen
Dat was mij ook al opgevallen! Ik ben dan ook al sinds lange tijd overgestapt op de mannenscheermesjes. Ze blijven naar mijn idee ook veel langer scherp. Hoe het komt weet ik ook niet, misschien gewoon een slimme marketing truc omdat vrouwen er toch wel veel geld voor over hebben?
Omdat de dames en heren fabrikanten er (vaak ten onrechte) van uitgaan dat vrouwenvelletjes teer en zacht zijn en geen goed scherpe scheermesjes kunnen verdragen ?

Waarom zou je persé een vrouwenscheermes gebruiken als een mannenmesje je beter bevalt ? "Vrouwen"produkten zijn slechts een slimme marketingtruc.
koop gewoon dezelfde wat maakt t nou uit of het een herenscheermes is. Doe ik ook.

Ik merk het trouwens ook, waardoor dat komt weet ik niet.

Maar die scheermesjes zijn ook vele malen duurder dus ik denk dat de kwaliteit ook stukken beter is. Bv die van venus gaan roesten na enige tijd en die van gillete(mannenversie) niet..

Kweet t verder ook niet...
Heb je van Venus de wegwerpmesjes? Volgens mij zitten daar veel minder scheerbladen in dan in het gemiddelde goede mannenscheermesje.

[loopt even naar de badkamer om te tellen]

Vriends mes heeft 4 scheerblaadjes, terwijl het mijne er maar 3 heeft, volgens mij ligt het daaraan. En het zou ook kunnen dat je vriend vaker van mesje wisselt, als mesjes lang gebruikt worden worden ze bot, en dat scheert ook minder goed.
Ik koop ook altijd mannenscheermesjes, die vind ik veel beter. En ze zijn meestal nog goedkoper ook.

Snap sowieso niet waarom er een verschil zou moeten zijn tussen mannen- en vrouwenmesjes.
Liever elitair dan een pauper!
Die van mijn vriend heeft 5 mesjes (heeft dan ook een kaal koppie dus goede mesjes zijn geen overbodige luxe), en die van mij maar 3.

Ik denk inderdaad dat wij vrouwen er weer bijgenaaid worden, doe er een leuk kleurtje om heen en zet er op dat het voor vrouwen is, maak het 2 tot 3x zo duur en laat het minder lang meegaan.. Grrrr! Echt irritant!

Net als dat ik met mn vriend naar de Ici Paris ga, ook zo'n groot verschil in prijs!!
Ja ik gebruik ze ook van vriend! Alleen moet je wel opletten bij je bikinilijn, die mesjes zijn namelijk zo scherp dat je jezelf gewoon kunt fileren Geloof me, plassen doet best pijn dan hahahha!
Ja, werkt als een tierelier, ik gebruik alleen die van mijn man nog maar... Moet eigenlijk gewoon zelf één kopen, maar dat komt er niet van...
Het haar wat wij weg scheren is toch ook vele malen zachter dan de baardgroei van mannen (en daar hebben ze de mesjes voor gemaakt) en het is vaak ook meer (dat van mannen dan), althans dat mag ik hopen haha. De scheermesjes voor vrouwen zijn wat vrouwvriendelijker, omdat wij minder en zachtere haartjes hebben weg te halen. En waarschijnlijk ook omdat wij een gevoeliger huid hebben. Tjee.. kon niemand daar op komen?

Als er niets vrouwvriendelijks is, gaan we klagen en als het wel zo is klagen we ook! Het is ook nooit goed..
Misschien komthet omdat een mannenbaard stugge haren heeft en onze haren zachter zijn en zodoende de fabrikant 2 verschillende soorten maakt?

Of is het inspelen op de kooplust van vrouwen?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik gebruik ook altijd een mannen mesje.
Ik vond het mesje van mijn vriend ook altijd veel beter. Omdat ik met Gilette schoor (venus) en hij met Wilkinson, heb ik nu de vrouwensversie van Wilkinson --> die is al veel beter dan de vrouwenversie van Gilette! Dus miss ligt het ook aan het merk?!? Ik moet binnenkort maar eens testen of het mesje van mijn vriend ook beter scheert dan mijn eigen Wilkinson mesjes..
Ik ook. Heb alleen wel gehoord dat het niet goed is om een scheermesje van een ander te gebruiken, ivm bacteriën van de huid die bij iedereen weer anders zijn etc ...kan gaan ontsteken als je je per ongeluk snijdt (ofzoiets... maar schijnt echt niet goed te zijn, dus je kunt beter een eigen mannenmesje nemen).
Het is ook heel vreemd dat ik mij met die vrouwenmesjes altijd openhaal en met de mannenmesjes niet. Wat een bloedbad is het dan

Ik gebruik dus al jaren mannenmesjes. Kan me niets schelen.
quote:Kabouter23 schreef op 02 juni 2010 @ 10:12:

Ja ik gebruik ze ook van vriend! Alleen moet je wel opletten bij je bikinilijn, die mesjes zijn namelijk zo scherp dat je jezelf gewoon kunt fileren Geloof me, plassen doet best pijn dan hahahha!kabouter, je hebt wel veel ervaring met pijnlijke dingen.... je voeten, je bikinilijn.... nog meer?
Mannenmesjes van Gillette kan je ook op het houdertje van de Venus zetten!
Die van mijn man scheert dichter op de huid. Is wel gladder, maar daardoor krijg ik ook meer ingegroeide haren helaas.

Degene die daar nog eens wat op vindt..
Sinds ik tot de ontdekking kwam dat de Mach 3 van mijn vriend veel beter scheert dan mijn Venus, gebruiken wij gewoon samen
quote:Poeszie schreef op 02 juni 2010 @ 10:38:

Die van mijn man scheert dichter op de huid. Is wel gladder, maar daardoor krijg ik ook meer ingegroeide haren helaas.

Degene die daar nog eens wat op vindt..Scrubben?
quote:Tama schreef op 02 juni 2010 @ 10:37:

[...]

kabouter, je hebt wel veel ervaring met pijnlijke dingen.... je voeten, je bikinilijn.... nog meer? Ik heb gister mijn bil heel hard gestoten tegen het handvat van mijn keukenla en daar zit een mooie blauwe plek op.. zoiets?
Stakkers!!!
quote:Tama schreef op 02 juni 2010 @ 11:51:

Stakkers!!! Waar slaat dit nu weer op?
Yep gebruik ook alleen nog de mannenmesjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven