Scheermesje van vriend beter? Waarom?
woensdag 2 juni 2010 om 10:01
Hallo dames,
het valt mij op dat wanneer ik het scheermes van mijn vriend pik leen, alles veel gladder is dan wanneer ik mijn eigen mesjes gebruik. Hij heeft iets van gilette en ik heb venus, hóe kan dat?! En waarom?
Ik denk er nu aan eenzelfde scheermes als hem te kopen, maar zijn er dan echt geen goede damesscheermesjes? Heb er al van gilette (wegwerp) en van venus gehad, maar bij beide niet zo'n geweldig resultaat. Na het scheren voel ik toch nog ieniemienie stoppeltjes?! (En dan scheer ik nog tegen de haarrichting in ook)
?????
het valt mij op dat wanneer ik het scheermes van mijn vriend pik leen, alles veel gladder is dan wanneer ik mijn eigen mesjes gebruik. Hij heeft iets van gilette en ik heb venus, hóe kan dat?! En waarom?
Ik denk er nu aan eenzelfde scheermes als hem te kopen, maar zijn er dan echt geen goede damesscheermesjes? Heb er al van gilette (wegwerp) en van venus gehad, maar bij beide niet zo'n geweldig resultaat. Na het scheren voel ik toch nog ieniemienie stoppeltjes?! (En dan scheer ik nog tegen de haarrichting in ook)
?????
woensdag 2 juni 2010 om 10:04
woensdag 2 juni 2010 om 10:04
woensdag 2 juni 2010 om 10:05
Omdat de dames en heren fabrikanten er (vaak ten onrechte) van uitgaan dat vrouwenvelletjes teer en zacht zijn en geen goed scherpe scheermesjes kunnen verdragen ?
Waarom zou je persé een vrouwenscheermes gebruiken als een mannenmesje je beter bevalt ? "Vrouwen"produkten zijn slechts een slimme marketingtruc.
Waarom zou je persé een vrouwenscheermes gebruiken als een mannenmesje je beter bevalt ? "Vrouwen"produkten zijn slechts een slimme marketingtruc.
woensdag 2 juni 2010 om 10:06
koop gewoon dezelfde wat maakt t nou uit of het een herenscheermes is. Doe ik ook.
Ik merk het trouwens ook, waardoor dat komt weet ik niet.
Maar die scheermesjes zijn ook vele malen duurder dus ik denk dat de kwaliteit ook stukken beter is. Bv die van venus gaan roesten na enige tijd en die van gillete(mannenversie) niet..
Kweet t verder ook niet...
Ik merk het trouwens ook, waardoor dat komt weet ik niet.
Maar die scheermesjes zijn ook vele malen duurder dus ik denk dat de kwaliteit ook stukken beter is. Bv die van venus gaan roesten na enige tijd en die van gillete(mannenversie) niet..
Kweet t verder ook niet...
woensdag 2 juni 2010 om 10:06
Heb je van Venus de wegwerpmesjes? Volgens mij zitten daar veel minder scheerbladen in dan in het gemiddelde goede mannenscheermesje.
[loopt even naar de badkamer om te tellen]
Vriends mes heeft 4 scheerblaadjes, terwijl het mijne er maar 3 heeft, volgens mij ligt het daaraan. En het zou ook kunnen dat je vriend vaker van mesje wisselt, als mesjes lang gebruikt worden worden ze bot, en dat scheert ook minder goed.
[loopt even naar de badkamer om te tellen]
Vriends mes heeft 4 scheerblaadjes, terwijl het mijne er maar 3 heeft, volgens mij ligt het daaraan. En het zou ook kunnen dat je vriend vaker van mesje wisselt, als mesjes lang gebruikt worden worden ze bot, en dat scheert ook minder goed.
woensdag 2 juni 2010 om 10:08
Die van mijn vriend heeft 5 mesjes (heeft dan ook een kaal koppie dus goede mesjes zijn geen overbodige luxe), en die van mij maar 3.
Ik denk inderdaad dat wij vrouwen er weer bijgenaaid worden, doe er een leuk kleurtje om heen en zet er op dat het voor vrouwen is, maak het 2 tot 3x zo duur en laat het minder lang meegaan.. Grrrr! Echt irritant!
Net als dat ik met mn vriend naar de Ici Paris ga, ook zo'n groot verschil in prijs!!
Ik denk inderdaad dat wij vrouwen er weer bijgenaaid worden, doe er een leuk kleurtje om heen en zet er op dat het voor vrouwen is, maak het 2 tot 3x zo duur en laat het minder lang meegaan.. Grrrr! Echt irritant!
Net als dat ik met mn vriend naar de Ici Paris ga, ook zo'n groot verschil in prijs!!
woensdag 2 juni 2010 om 10:15
Het haar wat wij weg scheren is toch ook vele malen zachter dan de baardgroei van mannen (en daar hebben ze de mesjes voor gemaakt) en het is vaak ook meer (dat van mannen dan), althans dat mag ik hopen haha. De scheermesjes voor vrouwen zijn wat vrouwvriendelijker, omdat wij minder en zachtere haartjes hebben weg te halen. En waarschijnlijk ook omdat wij een gevoeliger huid hebben. Tjee.. kon niemand daar op komen?
Als er niets vrouwvriendelijks is, gaan we klagen en als het wel zo is klagen we ook! Het is ook nooit goed..
Als er niets vrouwvriendelijks is, gaan we klagen en als het wel zo is klagen we ook! Het is ook nooit goed..
woensdag 2 juni 2010 om 10:25
Ik vond het mesje van mijn vriend ook altijd veel beter. Omdat ik met Gilette schoor (venus) en hij met Wilkinson, heb ik nu de vrouwensversie van Wilkinson --> die is al veel beter dan de vrouwenversie van Gilette! Dus miss ligt het ook aan het merk?!? Ik moet binnenkort maar eens testen of het mesje van mijn vriend ook beter scheert dan mijn eigen Wilkinson mesjes..
woensdag 2 juni 2010 om 10:26
Ik ook. Heb alleen wel gehoord dat het niet goed is om een scheermesje van een ander te gebruiken, ivm bacteriën van de huid die bij iedereen weer anders zijn etc ...kan gaan ontsteken als je je per ongeluk snijdt (ofzoiets... maar schijnt echt niet goed te zijn, dus je kunt beter een eigen mannenmesje nemen).
woensdag 2 juni 2010 om 10:37
quote:Kabouter23 schreef op 02 juni 2010 @ 10:12:
Ja ik gebruik ze ook van vriend! Alleen moet je wel opletten bij je bikinilijn, die mesjes zijn namelijk zo scherp dat je jezelf gewoon kunt fileren Geloof me, plassen doet best pijn dan hahahha!kabouter, je hebt wel veel ervaring met pijnlijke dingen.... je voeten, je bikinilijn.... nog meer?
Ja ik gebruik ze ook van vriend! Alleen moet je wel opletten bij je bikinilijn, die mesjes zijn namelijk zo scherp dat je jezelf gewoon kunt fileren Geloof me, plassen doet best pijn dan hahahha!kabouter, je hebt wel veel ervaring met pijnlijke dingen.... je voeten, je bikinilijn.... nog meer?
woensdag 2 juni 2010 om 10:58