Spijt van tattoo?
maandag 26 november 2012 om 22:30
maandag 26 november 2012 om 22:42
quote:Seymour schreef op 26 november 2012 @ 22:38:
Nee, maar ik heb iets gekozen van waarde en niet op een nacht bij een tattoo-winkel aankomen, een plaatje aanwijzen en die er op laten zetten.
Dan doen de meeste denk ik hoor! Tenminste daar ga ik vanuit.
Maar goed ook die er goed over nagedachte dieperliggende betekenis tattoo´s zijn vaak trendgevoelig. Kijk maar naar Miami Ink. Prachtige en onroerende verhalen allemaal, maar dat geeft geen garantie dat je er dan geen spijt van krijgt.
Natuurlijk hoop ik dat jij er altijd van kan genieten en niet zoals ik ervan baalt!
Nee, maar ik heb iets gekozen van waarde en niet op een nacht bij een tattoo-winkel aankomen, een plaatje aanwijzen en die er op laten zetten.
Dan doen de meeste denk ik hoor! Tenminste daar ga ik vanuit.
Maar goed ook die er goed over nagedachte dieperliggende betekenis tattoo´s zijn vaak trendgevoelig. Kijk maar naar Miami Ink. Prachtige en onroerende verhalen allemaal, maar dat geeft geen garantie dat je er dan geen spijt van krijgt.
Natuurlijk hoop ik dat jij er altijd van kan genieten en niet zoals ik ervan baalt!
maandag 26 november 2012 om 23:01
maandag 26 november 2012 om 23:12
Ik heb spijt. Ik heb er één laten zetten toen ik nog geen zestien was, gekregen van mijn ouders. Plaatje uit een boek, enigszins bewerkt, maar toch. Hij zit op mijn onderrug (het is een tribal ja) dus gelukkig zie ik hem zelf niet. Ik overweeg 'm ooit weg te laten halen.
Nu trouwens al jaren een tattoo-idee in mijn hoofd van een tekening die ik zelf maakte (met betekenis dus). Ik denk wel dat die tattoo er komt, is heel anders dan met die andere tattoo.
Nu trouwens al jaren een tattoo-idee in mijn hoofd van een tekening die ik zelf maakte (met betekenis dus). Ik denk wel dat die tattoo er komt, is heel anders dan met die andere tattoo.
maandag 26 november 2012 om 23:20
dinsdag 27 november 2012 om 00:02
als kind van 10-12 had ik altijd van die neptattoos; die kon je dan weer wegwassen of -wrijven. Dat vond ik toen fantastisch. Ik kan me het gevoel nog herinneren maar ik weet niet meer wat er toen in me omging, waarom ik zo'n plaatje op mijn arm zo geweldig vond. .
Een echte tattoo was toen iets voor een ruige zeeman ofzo.
Een echte tattoo was toen iets voor een ruige zeeman ofzo.
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 27 november 2012 om 00:23
Ik heb ook spijt.
Zes jaar geleden heb ik achteraf gezien te snel en ondoordacht een tattoo genomen en inmiddels baal ik als een stekker. Ik wil nu helemaal geen tattoo meer en de lelijke en veel te grote die ik heb al helemaal niet. Ik overweeg hem weg te laten halen. Of eigenlijk heb ik die beslissing al genomen, maar ik weet nog niet op welke termijn ik daaraan ga beginnen. Het schijnt een lang, pijnlijk en duur proces te zijn namelijk .
Zes jaar geleden heb ik achteraf gezien te snel en ondoordacht een tattoo genomen en inmiddels baal ik als een stekker. Ik wil nu helemaal geen tattoo meer en de lelijke en veel te grote die ik heb al helemaal niet. Ik overweeg hem weg te laten halen. Of eigenlijk heb ik die beslissing al genomen, maar ik weet nog niet op welke termijn ik daaraan ga beginnen. Het schijnt een lang, pijnlijk en duur proces te zijn namelijk .
dinsdag 27 november 2012 om 01:33
mijn zus was 16 toen ze jaja een vlinder op haar onderrug wilde hebben, die kreeg ze, nu heeft ze spijt.
ik heb mijn hele onderarm vol met dingen die heel veel betekenis voor mij hebben, symbolen van mijn moeder en haar liefde voor bloemen en vogels, mijn zus en haar liefde voor natuur en vlinders, mijn vader en zijn liefde voor muziek( speelt zelf zn hele leven saxofoon) en nog wat meer dingen die te maken hebben met mijn levenslange passie.
ik heb er geen moment spijt van gehad en elke keer als ik er naar kijk krijg ik er een fijn gevoel bij omdat al die dingen symbool staan voor mijn liefde voor bepaalde personen etc
ik heb mijn hele onderarm vol met dingen die heel veel betekenis voor mij hebben, symbolen van mijn moeder en haar liefde voor bloemen en vogels, mijn zus en haar liefde voor natuur en vlinders, mijn vader en zijn liefde voor muziek( speelt zelf zn hele leven saxofoon) en nog wat meer dingen die te maken hebben met mijn levenslange passie.
ik heb er geen moment spijt van gehad en elke keer als ik er naar kijk krijg ik er een fijn gevoel bij omdat al die dingen symbool staan voor mijn liefde voor bepaalde personen etc
dinsdag 27 november 2012 om 06:59
Ja spijt! Ik heb een vlindertje op mijn buik. Ik vind 't niet mooi gezet en ik vind 't niet mooi meer. Maar ja weglazeren is ook zo iets..
Gelukkig kan ik het bedekken. Soms met omkleden op 't werk dat een van de collega's 't ziet en zegt: een tattoo? Jij?
Hij zit wel boven mijn bikini broekje bij 't zwemmen, ach ja.
Hij zit er nu al 9 jaar, wat voorafging was een neuspiercing!
Gelukkig kan ik het bedekken. Soms met omkleden op 't werk dat een van de collega's 't ziet en zegt: een tattoo? Jij?
Hij zit wel boven mijn bikini broekje bij 't zwemmen, ach ja.
Hij zit er nu al 9 jaar, wat voorafging was een neuspiercing!
dinsdag 27 november 2012 om 08:17
Spijt is een groot woord, trots allang niet meer.
Was erg jong het was begin jaren 90 , het is voor mij niet dagelijks zichtbaar gelukkig want het mooie is er in de loop der jaren ook wel van af.
Weghalen nee dat doe ik niet, het hoort immers wél bij mijn leven dát sukje leven uit de tijd dat ik de tattoo liet zetten.
Was erg jong het was begin jaren 90 , het is voor mij niet dagelijks zichtbaar gelukkig want het mooie is er in de loop der jaren ook wel van af.
Weghalen nee dat doe ik niet, het hoort immers wél bij mijn leven dát sukje leven uit de tijd dat ik de tattoo liet zetten.
dinsdag 27 november 2012 om 08:22
dinsdag 27 november 2012 om 09:10
Nee, ik heb een kleine tattoo dat echt heel veel voor mij betekent en die ik zelf ontworpen heb. Het is een mooie subtiele tattoo op mijn pols en ik heb er 3 jaar over nagedacht. Toen het na 3 jaar nog steeds belangrijk voor me was, heb ik het maar laten zetten. Ben er nog steeds heel blij mee. Het is een tattoo die me herinnert aan wat belangijk is in mijn leven, en steeds als ik het zie wordt ik er aan herinnert.
dinsdag 27 november 2012 om 11:49
quote:fiddeldee schreef op 26 november 2012 @ 23:17:
Sorry dat ik het zeg, maar wat idioot van je ouders dat dat mocht.Je zult ervan staan te kijken hoeveel ouders dit goed vinden, of zelfs het initiatief nemen. Blijkbaar vinden die ouders zelf tattoos ook erg belangrijk, hoort zelfs bij de opvoeding ofzo. Ik weet van 2 kinderen die mijn zoon (14) kent (via voetbal, school etc), dat ze onlangs een tattoo hebben laten zetten. Eentje wilde het zelf en de ouders gingen akkoord. De ander werd door de ouders als verrassing mee genomen en het hele onderbeen zit nu vol. Dit zijn dus ook veertienjarigen he.
Sorry dat ik het zeg, maar wat idioot van je ouders dat dat mocht.Je zult ervan staan te kijken hoeveel ouders dit goed vinden, of zelfs het initiatief nemen. Blijkbaar vinden die ouders zelf tattoos ook erg belangrijk, hoort zelfs bij de opvoeding ofzo. Ik weet van 2 kinderen die mijn zoon (14) kent (via voetbal, school etc), dat ze onlangs een tattoo hebben laten zetten. Eentje wilde het zelf en de ouders gingen akkoord. De ander werd door de ouders als verrassing mee genomen en het hele onderbeen zit nu vol. Dit zijn dus ook veertienjarigen he.
dinsdag 27 november 2012 om 12:00
Niet echt spijt, maar ik vind mijn eerste tattoo niet zo mooi meer (zit er al 19 jaar) Hij is veel te klein en ziet er daardoor niet zo mooi meer uit. Ik overweeg om er iets overheen te laten zetten, maar ik heb geen idee wat. De andere twee vind ik nog wel mooi, ze hebben totaal geen betekenis, ik vind ze gewoon mooi. Geen idee of ik ze nu nog zou laten zetten als ik ze nog niet had, maar ze horen nu bij mijn lichaam. Een beetje zoals moedervlekken nou eenmaal bij je horen