Tattoo's
vrijdag 21 januari 2011 om 07:45
Wie heeft er tatoo's Hoeveel en wat is de betekenis erachter?
Zelf heb ik er 5
Een bloem op mijn arm.De letters van mijn kinderen op mijn ene borst.
Twee schattige babyduiveltjes op mijn andere borst.
Een tribal op mijn rug met twee sterretjes erbij.
En een tattoo met de namen van mijn opa en oma.
Binnenkort word mijn arm uitbreid met vlindertjes en de bloem word uitgebreid.Het word een sleeve:D
Zelf heb ik er 5
Een bloem op mijn arm.De letters van mijn kinderen op mijn ene borst.
Twee schattige babyduiveltjes op mijn andere borst.
Een tribal op mijn rug met twee sterretjes erbij.
En een tattoo met de namen van mijn opa en oma.
Binnenkort word mijn arm uitbreid met vlindertjes en de bloem word uitgebreid.Het word een sleeve:D
vrijdag 21 januari 2011 om 12:50
quote:Simooon schreef op 21 januari 2011 @ 12:37:
Net zoals dat het niet 'echt' is als je het bij één tattoo zou laten. Dan hebben mensen ook al gauw hun mening. Dan zul je wel spijt hebben, of je deed het om erbij te horen of wat dan ook. Nou hoef ik helemaal niet 'stoer' gevonden te worden hoor, omdat ik dan een tattoo heb, maar mensen hebben er altijd wel een mening over.
Ach, je kunt het nooit goed doen: als je er 1 hebt wordt je gezien als meeloper, als je helemaal vol zit wordt je gezien als aso.
Zolang je er zelf blij mee bent is het goed, jij weet wel beter.
Net zoals dat het niet 'echt' is als je het bij één tattoo zou laten. Dan hebben mensen ook al gauw hun mening. Dan zul je wel spijt hebben, of je deed het om erbij te horen of wat dan ook. Nou hoef ik helemaal niet 'stoer' gevonden te worden hoor, omdat ik dan een tattoo heb, maar mensen hebben er altijd wel een mening over.
Ach, je kunt het nooit goed doen: als je er 1 hebt wordt je gezien als meeloper, als je helemaal vol zit wordt je gezien als aso.
Zolang je er zelf blij mee bent is het goed, jij weet wel beter.
vrijdag 21 januari 2011 om 12:52
Ik heb er 2, een grote abstracte bliksemflits op mijn been, dezelfde als mijn vriend heeft.
En een dingetje wat ik zelf op mijn hand heb zitten prutsen toen ik 16 was. t ziet er stylish gezien niet mooi uit, maar voor mij van grote waarde.
Mijn vriend heeft zijn hele armen vol met tattoo's, grotendeels zelf gezet, een brandmerk en nog wat rommel. Op zijn been heeft hij nog een tattoo die zelf is gezet.
Nu even afwachten wat mijn salaris is deze maand, en dan wil ik een grote kleurige dia de los muertos/frida kahlo doodskop laten zetten op mijn arm..... evt. wat bloemen er om heen en zo.
Weet iemand trouwens nog een goede tattoo artist die dat soort dingen doet? Want ik weet het echt niet.
Ik wil alleen niet de hoofdprijs betalen. Hoeft dus niet een of andere bekende huppeldepup te zijn.
En een dingetje wat ik zelf op mijn hand heb zitten prutsen toen ik 16 was. t ziet er stylish gezien niet mooi uit, maar voor mij van grote waarde.
Mijn vriend heeft zijn hele armen vol met tattoo's, grotendeels zelf gezet, een brandmerk en nog wat rommel. Op zijn been heeft hij nog een tattoo die zelf is gezet.
Nu even afwachten wat mijn salaris is deze maand, en dan wil ik een grote kleurige dia de los muertos/frida kahlo doodskop laten zetten op mijn arm..... evt. wat bloemen er om heen en zo.
Weet iemand trouwens nog een goede tattoo artist die dat soort dingen doet? Want ik weet het echt niet.
Ik wil alleen niet de hoofdprijs betalen. Hoeft dus niet een of andere bekende huppeldepup te zijn.
vrijdag 21 januari 2011 om 12:55
Tja, voor kwaliteit betaal je he. T staat er voor de rest van je leven op.
Ik heb al ruim 8.000 euro uitgegeven aan mijn tattoos maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Beter 1 x laten doen voor een wat hogere prijs dan een goedkope nemen die op den duur gecoverd of bijgewerkt moet worden, of erger nog, weg laten laseren.
Ik heb al ruim 8.000 euro uitgegeven aan mijn tattoos maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Beter 1 x laten doen voor een wat hogere prijs dan een goedkope nemen die op den duur gecoverd of bijgewerkt moet worden, of erger nog, weg laten laseren.
vrijdag 21 januari 2011 om 12:59
quote:kaatje_85 schreef op 21 januari 2011 @ 12:56:
Overigens zeg ik:
Veni Vidi Vici in Beverwijk (Rick Scholten)
King of Kings tattoo in Swalmen
Clean Solid in Waalwijk
Je hebt kwaliteit en je hebt kwaliteit.
Ik hoef dus niet door kat von d of zo'n bekend iemand getatoeëerd te worden, want dan betaal je voor de naam, en niet voor het plaatje.
Overigens zeg ik:
Veni Vidi Vici in Beverwijk (Rick Scholten)
King of Kings tattoo in Swalmen
Clean Solid in Waalwijk
Je hebt kwaliteit en je hebt kwaliteit.
Ik hoef dus niet door kat von d of zo'n bekend iemand getatoeëerd te worden, want dan betaal je voor de naam, en niet voor het plaatje.
vrijdag 21 januari 2011 om 13:08
Mil, nogmaals ik begrijp hoe je het bedoelt hoor. En dit is ook zo'n typisch voorbeeld van de vele discussies die je over tattoos kunt hebben. Zal ook altijd wel zo blijven. Net zoals roken, dat is ook altijd zo'n onderwerp waar toch lastig over te praten valt. Maar goed, voordat ik het nog ingewikkelder ga maken Ik had jouw post niet negatief opgevat hoor, maar het is gewoon hoe men kan denken.
vrijdag 21 januari 2011 om 13:14
Mijn vriend heeft allerlei tattoo's die verwijzen naar de duivel, naar anarchy plus die brandmerken maken dat mensen soms afgeschrokken worden door hem. Mijn moeder vond hem maar eng in het begin, en nu is ie praktisch geadopteerd door haar.....
Ik heb het zelf ook, piercings in mn hoofd, jaren rondgelopen met een hanekam. Kom je ergens binnen en doe je je ding. Krijg je later te horen, oh jij bent eigenlijk een best lief meisje.
Sjaaa hee, tering, mensen een kaal hoofd hebben worden automatisch ongezellig.
Het zegt iets over mij, net als dat de schoenen die ik draag ook iets over mij zeggen. Maar verder is het niet bepalend voor wie ik ben.
Ik heb het zelf ook, piercings in mn hoofd, jaren rondgelopen met een hanekam. Kom je ergens binnen en doe je je ding. Krijg je later te horen, oh jij bent eigenlijk een best lief meisje.
Sjaaa hee, tering, mensen een kaal hoofd hebben worden automatisch ongezellig.
Het zegt iets over mij, net als dat de schoenen die ik draag ook iets over mij zeggen. Maar verder is het niet bepalend voor wie ik ben.
vrijdag 21 januari 2011 om 13:16
quote:Simooon schreef op 21 januari 2011 @ 13:11:
Oh enneh, mocht ik ooit de kans krijgen om door Kat een tattoo te laten zetten, dan bedenk ik wel ter plekke waar ik wat wil zonder ook maar een moment te twijfelen!
gratish dan wel he! anders kan ze dr dollars mooi in dr getatoeëerde kontje steken.
Nee, misschien als ze toevallig hier zou aanbellen, dan zou ik dr wel binnen laten en dan krijgt ze ook nog wel wat geld van me als ze me prikt.
Maar ik ben gewoon niet goed in sparen, en 500 euro is ongeveer de helft van mn inkomen, dus ik ga niet in een keer zoveel geld uitgeven aan mn babyhuidje.
Oh enneh, mocht ik ooit de kans krijgen om door Kat een tattoo te laten zetten, dan bedenk ik wel ter plekke waar ik wat wil zonder ook maar een moment te twijfelen!
gratish dan wel he! anders kan ze dr dollars mooi in dr getatoeëerde kontje steken.
Nee, misschien als ze toevallig hier zou aanbellen, dan zou ik dr wel binnen laten en dan krijgt ze ook nog wel wat geld van me als ze me prikt.
Maar ik ben gewoon niet goed in sparen, en 500 euro is ongeveer de helft van mn inkomen, dus ik ga niet in een keer zoveel geld uitgeven aan mn babyhuidje.
vrijdag 21 januari 2011 om 13:19
vrijdag 21 januari 2011 om 13:37
quote:kaatje_85 schreef op 21 januari 2011 @ 11:52:
[...]
Want? Waarom zou ik dat moeten toegeven? Omdat het jouw mening is?
Ik kan alleen maar respect hebben voor zulke mensen.
Dont bite my head off.
Respect heeft niets te maken met smaak.
Ik kan iets echt vreselijk tokkie vinden, maar respect hebben dat mensen het doen...toch?
[...]
Want? Waarom zou ik dat moeten toegeven? Omdat het jouw mening is?
Ik kan alleen maar respect hebben voor zulke mensen.
Dont bite my head off.
Respect heeft niets te maken met smaak.
Ik kan iets echt vreselijk tokkie vinden, maar respect hebben dat mensen het doen...toch?
Bazinga!
dinsdag 25 januari 2011 om 20:04
De discussie over tattoos is een oneindige discussie.
Hoe erg ik ook van tattoos houd, ik vind het niet mooi als het in het gezicht of op de handen gezet is.
Ongeacht het plaatje.
Ik hou niet van portretten en kleur, maar het zijn soms echte kunstwerken wat er wordt gezet.
En ondanks dat ik niet van kleur houd, ben ik onlangs toch overstag gegaan.
Ik heb 5 tattoos (al lijken het er vier) sinds, hoe cliché, mn 18e.
Een Keltisch teken voor vogel (vrijheid) op mn schouderblad. Teken voor mijn verworven vrijheid op mijn 18e. Toen dan
Een paar jaar later een tribal op mn onderrug, zonder betekenis.
Weer een jaar of wat later het rechteroog van Ra op mn onderbuik. Dit na een bezoek aan Egypte waar ik zeer onder de indruk raakte van de geschiedenis. Het rechteroog staat voor de zon, de toekomst en de (mannelijke) krachten. Itt het linkeroog dat staat voor de vrouwelijke kracht, maar de maan en het verleden. Ik kijk liever naar de toekomst.
Een jaar of 3 geloof ik geleden, een sierlijke tribalachtig iets op mn voet. Geen betekenis, wilde gewoon iets sierlijks langs de rand van mn veelgedragen pumps.
En onlangs heb ik de tribal op mn onderrug laten coveren. Hij was niet echt goed gezet en te dicht op elkaar waardoor het is gaan doorlopen. Nu staat er een Borneo tribal overheen met roze cherry blossoms met turqoise blaadjes (ik hou niet van groen).
De cherry blossoms hebben een lange, maar imposante betekenis en ik wist dat ik die wilde, ook al houd ik niet van kleur. Of hield, moet ik zeggen. Ik ben erg blij dat ik ze in deze kleur heb laten zetten en heb er absoluut geen spijt van.
Nog even de betekenis van de cherry blossoms:
Chinees:
vrouwelijke schoonheid en seksualiteit, de kracht van vrouwelijke overheersing.
Mooi en delicaat maar met veel kracht.
Als kruid staat het symbool voor liefde en passie.
Japans:
De kersenbloesem bloeit heel kort en staat voor de vergankelijkheid van het leven. Elk leven heeft leed. Als je hieraan toegeeft en het loslaat, dan pas kun je verlichting bereiken.
Raak niet te gehecht aan een bepaalde (gewenste) uitkomst, want alles gaat voorbij.
Net als de Samurai weet je niet wanneer je overlijdt, dus leef je leven. Als je niet bent voorbereid te sterven, zul je nooit volledig leven.
Vrij vertaald uit het Engels
Hoe erg ik ook van tattoos houd, ik vind het niet mooi als het in het gezicht of op de handen gezet is.
Ongeacht het plaatje.
Ik hou niet van portretten en kleur, maar het zijn soms echte kunstwerken wat er wordt gezet.
En ondanks dat ik niet van kleur houd, ben ik onlangs toch overstag gegaan.
Ik heb 5 tattoos (al lijken het er vier) sinds, hoe cliché, mn 18e.
Een Keltisch teken voor vogel (vrijheid) op mn schouderblad. Teken voor mijn verworven vrijheid op mijn 18e. Toen dan
Een paar jaar later een tribal op mn onderrug, zonder betekenis.
Weer een jaar of wat later het rechteroog van Ra op mn onderbuik. Dit na een bezoek aan Egypte waar ik zeer onder de indruk raakte van de geschiedenis. Het rechteroog staat voor de zon, de toekomst en de (mannelijke) krachten. Itt het linkeroog dat staat voor de vrouwelijke kracht, maar de maan en het verleden. Ik kijk liever naar de toekomst.
Een jaar of 3 geloof ik geleden, een sierlijke tribalachtig iets op mn voet. Geen betekenis, wilde gewoon iets sierlijks langs de rand van mn veelgedragen pumps.
En onlangs heb ik de tribal op mn onderrug laten coveren. Hij was niet echt goed gezet en te dicht op elkaar waardoor het is gaan doorlopen. Nu staat er een Borneo tribal overheen met roze cherry blossoms met turqoise blaadjes (ik hou niet van groen).
De cherry blossoms hebben een lange, maar imposante betekenis en ik wist dat ik die wilde, ook al houd ik niet van kleur. Of hield, moet ik zeggen. Ik ben erg blij dat ik ze in deze kleur heb laten zetten en heb er absoluut geen spijt van.
Nog even de betekenis van de cherry blossoms:
Chinees:
vrouwelijke schoonheid en seksualiteit, de kracht van vrouwelijke overheersing.
Mooi en delicaat maar met veel kracht.
Als kruid staat het symbool voor liefde en passie.
Japans:
De kersenbloesem bloeit heel kort en staat voor de vergankelijkheid van het leven. Elk leven heeft leed. Als je hieraan toegeeft en het loslaat, dan pas kun je verlichting bereiken.
Raak niet te gehecht aan een bepaalde (gewenste) uitkomst, want alles gaat voorbij.
Net als de Samurai weet je niet wanneer je overlijdt, dus leef je leven. Als je niet bent voorbereid te sterven, zul je nooit volledig leven.
Vrij vertaald uit het Engels
vrijdag 28 januari 2011 om 08:55
Ik ken iemand die bij Hanky Panky een klavertje vier van 1 x 1 cm had laten zetten en die was 175 euro kwijt....belachelijk.
En door Dikke Dennis zou ik niet eens een tattoo willen laten zetten al kreeg ik er geld bij uit....
Ga dan naar Classic Ink en Mods o.i.d. die zitten ook in Amsterdam en staan goed aangeschreven binnen de scene.
En door Dikke Dennis zou ik niet eens een tattoo willen laten zetten al kreeg ik er geld bij uit....
Ga dan naar Classic Ink en Mods o.i.d. die zitten ook in Amsterdam en staan goed aangeschreven binnen de scene.
vrijdag 28 januari 2011 om 10:11
ik weet dat in de Haarlemmerstraat een tattoo winkel zit. Uit mijn hoofd zeg ik house of tattoo. De mensen zijn erg professioneel en eerlijk. Ze hebben allemaal een 'eigen' specialiteit en verwijzen je ook door. Ze vragen hele goede, scherpe prijzen. Ik vind het heel mooi dat hun lijnen altijd scherp zijn. Niet van die weke huidranden, maar echt haarscherp!
Zeker de moeite waard even na te vragen voordat je een dure laat zetten bij een bekende naam voor veel te veel geld!
Zeker de moeite waard even na te vragen voordat je een dure laat zetten bij een bekende naam voor veel te veel geld!
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 28 januari 2011 om 11:19
Tja, Dikke Dennis, ik vind het 3 x niks wat hij zet. Ik vind hem als persoon ook helemaal niet sympathiek en dan houdt het voor mij al snel op. En ik weet nooit of hij nu onder invloed daar zit of niet....ik ken hem van diverse concerten en man, die gast werkt mij iets teveel wit poeder naar binnen.
En bij Hanky Panky betaal je voornamelijk voor de naam. Ik zeg niet dat ze daar niet goed zijn, maar ik denk dat er genoeg artiesten zijn die op een zelfde niveau werken maar minder vragen. Je betaalt gewoon echt teveel daar, dat klavertje had bij een willekeurige shop rond de 75 gekost.
En bij Hanky Panky betaal je voornamelijk voor de naam. Ik zeg niet dat ze daar niet goed zijn, maar ik denk dat er genoeg artiesten zijn die op een zelfde niveau werken maar minder vragen. Je betaalt gewoon echt teveel daar, dat klavertje had bij een willekeurige shop rond de 75 gekost.
zaterdag 5 maart 2011 om 20:11
Gevonden
Ik heb 1 tattoo en die zit aan de binnenkant van mijn linkerpols.
Het is een Zuid-Afrikaans symbool die staat voor onafhankelijkheid, doorzettings vermogen en bevrijding. Ik heb het naar eigen smaak aanlaten passen.
Heb de tattoo laten zetten na het afsluiten van een klote periode.
Nummer twee is in ontwikkeling, dat word een tattoo ter nagedachtenis.
Ik heb 1 tattoo en die zit aan de binnenkant van mijn linkerpols.
Het is een Zuid-Afrikaans symbool die staat voor onafhankelijkheid, doorzettings vermogen en bevrijding. Ik heb het naar eigen smaak aanlaten passen.
Heb de tattoo laten zetten na het afsluiten van een klote periode.
Nummer twee is in ontwikkeling, dat word een tattoo ter nagedachtenis.
Het gras aan de overkant is niet groen.
zaterdag 5 maart 2011 om 20:30
vorige week heb een nieuwe laten zetten,een cover-up,
als jullie op de site van de tat man kijken zie je me op de 1e foto,er zaten 2 kleintjes die heeft hij heel kundig verstopt onder de nieuwe.
zoals hij zelf zei,een leek kan t niet zien.
we hebben m samen ontworpen,hij wou meer roze ik niet.voor t contrast heeft hij de tribals open gelaten.
op m,n rug heb ik een jin-yang teken en een tribal ding met de zon erin.nu is t goed ik ben er blij mee(tot ik weer wat moois zie)
www.realtattoosinside.nl
als jullie op de site van de tat man kijken zie je me op de 1e foto,er zaten 2 kleintjes die heeft hij heel kundig verstopt onder de nieuwe.
zoals hij zelf zei,een leek kan t niet zien.
we hebben m samen ontworpen,hij wou meer roze ik niet.voor t contrast heeft hij de tribals open gelaten.
op m,n rug heb ik een jin-yang teken en een tribal ding met de zon erin.nu is t goed ik ben er blij mee(tot ik weer wat moois zie)
www.realtattoosinside.nl
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.