Mode & Beauty alle pijlers

tips voor frisse uitstraling

25-04-2012 19:53 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik wel een beetje vermoeide uitstraling, kringen onder mijn ogen, vermoeide look en mijn huid straalt op het moment niet zoals hij zou moeten doen.

Hebben jullie hier ook wel eens last van?

En wat doe jij om dit te voorkomen/genezen?

Liefs!
Wat is het verschil tussen BB cream en een gekleurde dagcreme eigenlijk?
Geen suiker meer?!

Ik geloof graag dat dat goed is voor je huid maar is voor mij iets te veel van het goede.

Probeer wel matig te zijn ermee.

Geen vlees doet mijn huid ook heel goed (wel vis) en vind ik wat haalbaarder.

Ook 1 x in de week of 10 dagen een zonnebankje.

Niet te bruin maar dat je net een blosje hebt en een dosis vitamine d.

Spertie gebruik in ook in noodgevallen maar genoeg slapen is beter.

Verder gebruik ik alleen oogmake-up dus geen foudation (schrijf ik dat goed) .
Ik ben 53, eet alles, vermijd geen zon, drink geen alcohol en rook niet en heb een prima, fris uitziende huid met nauwelijks rimpels. Erfelijkheid is het belangrijkste, denk ik.
Een dun lijntje nude-kleurig oogpotlood onder je oog geeft ook een frisse blik.

Verder inderdaad buitenlucht, beweging, genoeg water drinken en je huid 2x per dag goed schoonmaken.

Je hebt producten met een kleurtje die je huidskleur wat kunnen oppeppen. Dior heeft bijvoorbeeld een complexion enhancer. Een paar drupjes hiervan door je dagcreme geeft een mooie glow.
quote:impala schreef op 25 april 2012 @ 21:36:

Mileka gaf t enige goede antwoord: sporten ! Minimaal 3x per week. Ik ben zelf nu 4 maanden fanatiek bezig en heb er al jaren niet meer zo stralend uitgezien.

Edit: maar krijg niet de indruk dat dit is wat je wil horen

Minimaal?

ja, als je af moet vallen.
quote:amarna schreef op 26 april 2012 @ 11:52:

Ik ben 53, eet alles, vermijd geen zon, drink geen alcohol en rook niet en heb een prima, fris uitziende huid met nauwelijks rimpels. Erfelijkheid is het belangrijkste, denk ik.is zo
quote:Jetty1969 schreef op 26 april 2012 @ 11:17:

Anders eten..suikers schrappen dat doet echt wonderen voor je huid. MIjn huid heeft er nooit beter uit gezien dan sinds ik geen suiker meer eet ( dus geen koek, snoep, gebak, suiker in je thee enz enz) Suiker word je moe van en het breekt collageen af. Dat ga je pas echt goed merken na je 40eDat zou ik nooit kunnen! Ik vind het knap dat jij het wel kan.
quote:meaghan schreef op 26 april 2012 @ 11:24:

[...]

Joh, voor hetzelfde geld werkt dat zelfs nóg beter!Het geheim van de eeuwigeschoonheid gevonden, pannenkoekenmix, lol!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ga op zoek naar mooie make-up. Laat je goed adviseren en test producten uitgebreid voordat je ze koopt. Voor de kringen onder je ogen zou ik concealer gaan gebruiken. Ik lees regelmatig beautyblogs. Op dat soort blogs kun je goed zien wat het effect van make-up kan zijn (mits goed aangebracht natuurlijk). Ik lees positieve verhalen over de Double wear concealer van Estee Lauder. voorbeeld - klik!

En nee, ik heb (helaas) geen aandelen Estee Lauder maar hier zie je het effect van foundation.
quote:amarna schreef op 26 april 2012 @ 11:52:

Ik ben 53, eet alles, vermijd geen zon, drink geen alcohol en rook niet en heb een prima, fris uitziende huid met nauwelijks rimpels. Erfelijkheid is het belangrijkste, denk ik.Ik heb de indruk dat jij wat zwaarder/voller/dikker bent; dat scheelt natuurlijk ook.
Bij mij werkt de serum van Clinique heel goed. Ook lekker een beetje in je wangen knijpen, een kwartier voor je op staat op je rug liggen (als je een buik of zijligger bent) en zalm eten!
quote:beetjegek schreef op 25 april 2012 @ 21:05:

Ik wou net zeggen, ik ben zonder make-up toch echt geen beauty hoor, ik ben flets en bleek dan, met kleine oogjes..

Ik hou zelf ook wel van make-up,plamuur mezelf nooit helemaal dicht,

heb een mooie huid.Maar zonder make-up heb ik gewoon een blote-

billen-gezicht en vind tutten veel'st te leuk gewoon,heerlijk.
Verliefd worden of de verliefdheid tussen jou en je partner nieuw leven inblazen. Op de foto's waar ik opsta als ik me verliefd voel zie ik er altijd het beste uit.

Een vakantie boeken kan ook nog wel eens helpen. Lekker rust nemen, beetje (niet teveel) zon. En als dat niet kan, lekker relaxen in de sauna of een lang weekend vrij nemen en helemaal niets doen.

Als foundation gebruik ik clinique stay true, omdat die kleuren die ze hebben echt perfect matchen met mijn huidskleur en ik er daardoor altijd gezonder en egaler uitzie.
Wat ook heel veel scheelt is uitzoeken wat voor kleurentype je bent en alleen nog de kleuren dragen die bij je type passen.

Ik ben zelf een wintertype en zie er bijvoorbeeld in beige afschuwelijk uit, maar in zwart (of de goed kleur rood, blauw, roze enz.) juist heel fris. Een wereld van verschil en maar een heel kleine moeite.
quote:Daaromniet schreef op 26 april 2012 @ 18:15:

[...]

Dat zou ik nooit kunnen! Ik vind het knap dat jij het wel kan.En toch is het te leren, bij mij was de motivatie het ziek worden een aantal jaren geleden, hoop vage klachten, darmproblemen enz. Voel me nu beter dan ooit, zie er ook beter uit dan 10 jaar geleden en dat terwijl ik destijds ook met gemak een hele zak winegums kon opeten en werkelijk alles zoet was, wat ik at!
quote:Jetty1969 schreef op 27 april 2012 @ 13:53:

[...]

En toch is het te leren, bij mij was de motivatie het ziek worden een aantal jaren geleden, hoop vage klachten, darmproblemen enz. Voel me nu beter dan ooit, zie er ook beter uit dan 10 jaar geleden en dat terwijl ik destijds ook met gemak een hele zak winegums kon opeten en werkelijk alles zoet was, wat ik at!

Ik geloof zeker dat het te leren is. Voor mij zou het ook goed zijn. Snoep best wel veel en ben snel moe. Ook mijn darmen zijn mijn gevoelige punt.

Hmm ik zal eens goed over nadenken om iig minder te snoepen en gezonder te eten.
Ik gebruik de touche eclat gewoon zonder foundation hoor. Wel een beetje bronzing powder en daarover heen de touche eclat onder mijn ogen. Zie je helemaal niks van. En de wallen zijn echt een stuk minder. Ik vind het ideaal, omdat je het niet kunt zien als het erop zit. Snap niet hoe dat kan, maar goed, het werkt wel....
quote:miepje1971 schreef op 25 april 2012 @ 20:45:

Iemand ervaring met de roller van Garnier die caffeine bevat tegen wallen?Ik gooi m er nog een keer in Iemand?
Ja, had ik al gezegd in een eerdere reactie.

Maar ik gebruik de (gekleurde) versie van die roller om mijn blauwe kringen te verdoezelen, niet tegen wallen.

Qua camouflage vind ik 'm beter dan een stick, want de structuur van een stick blijft in de rimpeltjes plakken, de roller niet, die trekt in.

Of de caffeine daadwerkelijk iets doet tegen mijn kringen kan ik niet zeggen, ik zie geen verschil.
quote:Beukenootje schreef op 27 april 2012 @ 13:47:

Wat ook heel veel scheelt is uitzoeken wat voor kleurentype je bent en alleen nog de kleuren dragen die bij je type passen.

Ik ben zelf een wintertype en zie er bijvoorbeeld in beige afschuwelijk uit, maar in zwart (of de goed kleur rood, blauw, roze enz.) juist heel fris. Een wereld van verschil en maar een heel kleine moeite.Ik ben ook een uitgesproken wintertype en wat je zegt, is absoluut waar. Veel vrouwen dragen de kleuren die in de mode zijn en letten er totaal niet op of die kleuren je mooier danwel lelijker maken.
Ik heb onlangs de Honey Bronze tube gekocht van de Body Shop. Lekker spul wat je gewoon als een creme op je huid aanbrengt maar wat geen bronzen masker maakt en "lekker doorademt". Ik gebruik het met een vitamine E booster van dezelfde winkel en een klein beetje lipgloss. Mij maakt het in elk geval "fris".

Offtopic misschien, maar hoe kom je erachter welk kleurtype je bent?
Ik weet niet of het al gezegd is maar bij mij helpt het gewoon enorm dat wanneer ik naar bed ga (of 's ochtends op sta) lekker mijn gezicht schoonmaak met lotion, daarna een tonic en dan een nacht of dagcreme, scheelt een hoop en ik krijg daar wel een frissere uitstraling van heb ik zo het idee. Daarnaast doet een beetje blush of rouge ook wonderen, dat licht bij mij vaak mijn ogen op!
En, goed en de tijd nemen om te slapen, minimaal 8u geloof ik!!
quote:kattebeest schreef op 01 mei 2012 @ 13:23:

Ik heb onlangs de Honey Bronze tube gekocht van de Body Shop. Lekker spul wat je gewoon als een creme op je huid aanbrengt maar wat geen bronzen masker maakt en "lekker doorademt". Ik gebruik het met een vitamine E booster van dezelfde winkel en een klein beetje lipgloss. Mij maakt het in elk geval "fris".

Op het internet zijn diverse sites over kleurtypes.

Google eens naar color type test. Of seasonal type colors.

Al zijn die online testen niet zo goed als een irl kleurentest door een kleurenadviseuse. Mijn ervaring is trouwens dat de meeste vrouwen best wel weten welke kleuren hen flatteren.
quote:kattebeest schreef op 01 mei 2012 @ 13:23:

Je kunt er grofweg van uit gaan dat als zwart, spierwit en felrood je mooi staan je een wintertype bent.

Het herfsttype heeft van nature rood haar en een bijna witte huid met sproetjes. Kleuren oranje en olijfgroen.

Veel mensen dragen zwart en dat maakt uitgezonderd de pure wintertypes onnodig flets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven