Mode & Beauty alle pijlers

Van lang haar naar pixie(kort)

14-08-2011 20:42 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog meer dames die van lang haar naar (zeer) kort zijn gegaan?

Wil na mijn bruiloft mijn lange lokken (halve wegen rug) afknippen omdat ze ik ze helemaal zat ben>>laten groeien voor bruiloft.

Wie heeft ook ongeveer deze kapsels?

Is het veel onderhoud en kan je het nog vast zetten bv voor je werk?

Wat voor haar type heb je?

Ik heb vrij dik en haar met slag (als het lang is)
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 augustus 2011 @ 21:18:

ik heb het zelf niet maar ik vind sommige modellen wel mooi.

Heb dán wel iets van dan moet de make up ook iets opvallender.Eens! Anders krijg je vaak zo'n blote-billen-gezicht.
I am surrounded by morons
Voor als je niet zo goed durft:

Ik vind het eigenlijk wel iets hebben...
I am surrounded by morons
quote:_Hertje_ schreef op 14 augustus 2011 @ 20:46:

Zal je man leuk vinden, met een langharige vrouw getrouwd en als ie vastzit over naar een kort vlot kapsel :DDan vraagt hij gelijk de echtscheiding aan. Ik zeg: niet doen. Mannen vinden lang haar veel mooier en dat is het meestal ook.
Ik laat ze ook groeien, kort stond me geweldig over aandacht niet te klagen maar ik miste het vlechten en frunniken met mijn haar! En ja, mannen vinden lang haar echt mooier.
Dat eerste kapsel vind ik trouwens gruwelijk..van die "kekke" bakkebaardjes...bleugh...je ziet het vaak bij vrouwen met zwart haar en dan zo'n rode lok van voren..a la Pepe le Pew.
Mijn vriend vind het ook leuk... Al liet hij laatst wel een foto zien waar hij mij met lang haar ohh zo leuk op vond staan :(

Van mijn omgeving krijg ik wel meer complimentjes als toen het nog lang was. Valt waarschijnlijk meer op.
Ik laat het altijd groeien en knip het dan weer af. Geregeld naar de kapper en altijd bij laten houden zorgt ervoor dat ik er altijd anders bij loop. Heb je niet altijd maar het zelfde hoofd met de zelfde stomme staart omdat dat zo handig is. Ik zou alleen wel naar een goede kapper gaan en dat is wel lastig. Ik ga bv naar kinky maar laat me wel door maar een persoon knippen. Als je een goede kapper he t kost het echt maar 5 minuten om het in model te krijgen.
quote:mrsstanleywalker schreef op 14 augustus 2011 @ 20:54:

Vergeet je Birckenstocks niet!

En je rugzakje!

Ik vind dit soort kapsels heel mooi, maar ze lijken me vrij bewerkelijk. Je moet er het goede haar en een mooi gezicht voor hebben.
je moet er het gezicht voor hebben, ik kan me nog herinneren dat Liv Tyler een paar jaar geleden ineens helemaal superkort (pixie) was en dat zag er echt niet uit. Inmiddels heeft ze al weer een tijdje lang haar. Met Angela Schijf gebeurde hetzelfde. Maar als jij al eerder kort haar hebt gehad dan weet je waarschijnlijk al of het je wel of niet staat, en dan moet je het gewoon doen!

grappig trouwens om hier te lezen dat je hoofdpijn kunt krijgen van lang haar, ik heb heel lang haar en vaak hoofdpijn maar had nog nooit dat verband gelegd...

Helaas zal kort haar mij niet staan... haha. Ik heb lang haar 'nodig' om er een beetje leuk uit te zien. Heeft ook veel met je neus te maken, denk ik. Mensen met een klein en schattig neusje kunnen makkelijker kort haar hebben. Hoewel dat voorbeeld van Angela Schijf en Liv Tyler dan weer niet klopt want die hebben allebei een kleine neus. Hmm. En Audrey Hepburn had juist een grote neus en zag er beeldig uit met kort haar. Ach, ik weet het niet! Volg je hart! hahahaha
let the sun shine
Hoofdpijn heb ik er nooit van gehad, maar toen ik mijn haar van bijna op mijn middel naar iets boven schouderlengte liet afknippen had ik zo'n licht hoofd! Echt een enorm verschil. En omdat het toen mooi ging krullen laat ik het nooit meer zo suf lang groeien, want het valt veel mooier als het korter is. Door mijn krullen wil ik het niet zo kort, maar het kan heel mooi staan als je een mooi gezicht hebt.
Haha dus het cliche is echt waar, na trouwen of zwangerschap gaat de schaar erin bij veel vrouwen.....
quote:Virginia_38 schreef op 15 augustus 2011 @ 12:37:

Haha dus het cliche is echt waar, na trouwen of zwangerschap gaat de schaar erin bij veel vrouwen.....Flauw! als je eens goed leest weet je dat ik dit al vaker heb gedaan (kort knippen)
Tja ik zou het gewoon doen meid. Zoek lekker een goeie kapper en zet de schaar erin. Heb het zelf ook gedaan en voelt heerlijk.

Mijn haar is nu in een bob geknipt en valt bijna weer op mijn schouders maar het was nog korter. Staat super mooi, alleen ik merk dat ik minder aandacht krijg van mannen dan eerst.

nu het weer wat langer is krijg ik alweer meer aandacht.

Meeste mannen vinden langer haar nou eenmaal mooier helaas.

Maar jou man houd toch wel van je, dus zou het lekker afknippen.
Ik heb al tijden een pixie (zwart), omdat ik er met lang haar uitzie als een kruising tussen Morticia Addams en Gollem op een slechte dag.

Lang haar is niet bij iedereen mooi en kort haar is niet bij iedereen pittig rood met driekwart broek!

Kap nou eens met die scheldpartijen op kort haar en doe lekker waar je zin in hebt en wat je het beste staat.
Huts!
Ik vind het leuk! En stoer.

Als je een leuk hip model laat knippen en er 's ochtends wat werk van maakt hoef je heus niet naar de Libelle.

Een stoer kort kapsel vind ik boeiender om naar te kijken dan steil, muizig schouderlang bruin haar.

Ik zou willen dat ik de ballen had. Mijn haar is ontzettend lang en het begint me steeds meer te storen. Heb er weleens over gedroomd zelf de schaar erin te zetten
Ik snap dat echt niet, wat is dat toch dat zoveel vrouwen per sé lang haar willen hebben als ze gaan trouwen?

Vind het zo afgezaagd al die opgestoken "romantisch stijlvolle" kapsels evt. met "nonchalante loshangende pluk". Bleeh, durf toch gewoon jezelf te zijn.

Waarom niet gelijk op je trouwdag al dat korte kapsel??
Ik heb dan niet opgestoken

Dit wordt mijn kapsel:

Alleen is mijn haar iets langer...
Mijn vriend wil pas trouwen als mijn haar lang is. Gelukkig groeit mijn haar erg snel

Ik ben het overigens met hem eens en wil ook graag met lang haar trouwen, ik denk dat het heeeeeel langduurt voor ik het weer kort knip.

Bellatrix/morticia is wel een coole omschrijving, spannend. Hpu wel van een beetje hysterie. Gollem daarentegen....
Mooi kapsel queenFan!
Ik voel mijn nekharen al overeind gaan staan bij "Mijn vriend wil pas met me trouwen als mijn haar lang is".

Ik mag toch hopen dat dit een grapje is?!
Sommige mannen gaan vér. Sommige vrouwen blijkbaar ook.
Dat hoop ik ook keetindetent.
quote:_Hertje_ schreef op 14 augustus 2011 @ 20:46:

Zal je man leuk vinden, met een langharige vrouw getrouwd en als ie vastzit over naar een kort vlot kapsel :D

Nou en? Het is toch háár hoofd.

Ik vind zo'n pixiecut trouwens erg leuk ! En associeer ik helemaal niet met rood geverfd, 3/4 broek, degelijke stappers en de huishoudbeurs.

Maar juist met durven, lef, zelfvertrouwen, modebewust.

Maar laat het wel door een goede kapper knippen.
Ben 2 jaar geleden ook van lang naar kort gegaan, vergelijkbaar met hierboven.

Ik vind het heel erg makkelijk. Fohnen e.d. doe ik niet, beetje mousse erin that's all.

Ik ben het nu echter spuugzat dat hele korte, dus wil het weer een stukkie laten groeien...helaas gaat dat iets minder snel dan wanneer je het eraf knipt ;)
Ik vind het half lange nu wel leuk bij mezelf, lekker op mijn schouders. Het voordeel van mijn hoofd is dat bijna elk haar erop staat, super kort, heel lang, half lang. De kapsters zeggen dat altijd, dat allerlei kapsels op mijn hoofd kunnen haha.

Ik heb ook een brillen en hoeden hoofd, alles staat op mijn kop.

Maar ik vind het toch jammer dat zoveel mannen mijn korte haar niet leuk vinden, dat ze zeggen dat lang mooier staat.

Sommige vinden het wel mooi staan maar de meeste vinden het lange mooier. Terwijl het korte juist heel volwassen staat bij mij en ik vind het zelf ook erg mooi en stoer staan.

Maar ik mis de dagen dat ik mijn haar in een staart kon doen nogal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven