Mode & Beauty alle pijlers

Van slag naar krul: ervaring?

24-10-2010 14:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lichte slag in mijn haar. Vooral als het buiten vochtig is, dan ziet dat er leuk uit. Maar da's niet elke dag.

Sinds kort draag ik mijn haar wat korter en toen het net geknipt was zat er een leuke slag in. Vooral op dag 1 na het wassen, zit het top. Op dag 2 wordt 't al stukken minder, etc. Ik zit erover te denken om een ondersteunende permanent te nemen, die mijn slag omtovert in een grove krul. Wie heeft dit ook eens gedaan en hoe beviel dat. Zijn er wellicht kapsters die hier advies over kunnen geven??
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou ook eens kunnen informeren naar 'krulknippen'. Dat is voor mensen met een natuurlijke slag in hun haar, door een bepaalde kniptechniek zou je meer krullen krijgen. Is misschien mooier dan permanent.
En als je nou niet zo heel veel slag in je haar hebt, is het dan ook mogelijk een permanente grove krul te laten zetten eigenlijk?
Haha, ik heb ongeveer het zelfde haar als jij, met vochtig weer zit het leuk.

En ik had de zelfde gedachte.

De kapster raadde het me af met een korte haarlengte, maar ik wilde het toch proberen.

Ik werd een poedel, echt vreselijk.

Ik heb maanden met een staartje gelopen totdat het uitgezakt was.

Er zijn wel kappers die mijn haar, zeker als het wat korter is, zo kunnen knippen dat ik wel behoorlijk wat slag in mijn haar heb.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Ik ben geen kapster, maar heb het wel laten doen. Je moet het dan net zo goed stylen.

Nadeel: het groeit er uit en het gepermanente deel gaat na een tijd kroezen. Dat deel moet eruit groeien.

Edit: en dat is erg lelijk. Zelf heb ik daarna voor een kapsel gekozen dat beter past bij mijn natuurlijke slag.
Ik heb dat ook, wat bij mij werkt is haarproducten voor krullen gebruiken dan blijft mijn slag er wel in zitten.

En ik kam mijn haar nooit.
Gebruik je wel stylingproducten? Want mensen met krullen moeten dat ook doen om hun krullen mooi uit te laten komen.

Mousse bijvoorbeeld. Gebruik je dat niet, dan wordt het na het opdrogen vaak een rare droge pluizige creatie. En je droge haar niet uitkammen natuurlijk.
Het is best een zoekwerk om het juiste product te vinden om je krullen mooi uit te laten komen. Wat voor de een wel werkt werkt voor de ander weer niet. Goed zoeken dus.

Maar ik zou, als ik jou was, inderdaad op zoek gaan naar een kapper die de curlsys methode toepast. Ik heb foto's gezien van vrouwen die met slag de kapperszaak binnenkwamen en met krullen weer weggingen. Echt iets voor jou denk ik. Succes
quote:troetelbeertje30 schreef op 24 oktober 2010 @ 14:40:

Gebruik je wel stylingproducten? Want mensen met krullen moeten dat ook doen om hun krullen mooi uit te laten komen.

Mousse bijvoorbeeld. Gebruik je dat niet, dan wordt het na het opdrogen vaak een rare droge pluizige creatie. En je droge haar niet uitkammen natuurlijk.

Dat is niet altijd waar hoor.... als ik mousse in mijn fijne krullenhaar doe ziet het er niet uit. Na het wassen, cremespoeling erin, dan zachtjes kammen en de cremespoeling laten zitten, aan de lucht drogen, af en toe met de handen volume erin duwen en klaar. Hooguit wat krullencreme of anti frizz in de puntjes.

Er is zoveel verschillend haar met krul en slag.

TO: Volgens mij moet je gewoon naar een goede kapper, als je haar mooi geknipt wordt met je slag zal dat al schelen. Het krullenknipsysteem is meer voor mensen met echte krullen. Weet niet waar je woont maar ik weet wel een adresje in de hoofdstad. Ze knippen erg goed mensen met krullen, ze kijken tenminste hoe je haar en je krul valt. Ze kleuren ook goed (icm met die rare krullen van mij) dus over een eventele permanent zullen ze je ook wel kunnen adviseren.
Mijn kapper vertelde juist dat het krulknippen vooral voor mensen was met een slag. En de mousse was meer een voorbeeld, dat werkt voor mij goed. Ik heb ook al heel wat producten geprobeerd maar met mousse komen mijn krullen het beste uit. (En dat verschilt dan ook weer per merk, dus het blijft uitproberen wat en welk merk het beste werkt)
Dank voor jullie reacties. Ik gebruik qua stylingproducten het volgende; curlactivator vd hema, mouse van garnier en soms wat serum voor de puntjes. Ik heb ook een tijdje beachspray gebruikt. Kortom, ik gooi er van alles in, maar 't wil niet echt vlotten.

En zo'n permanent is 't volgens mij ook niet als ik jullie ervaringen lees.

Ik laat het nu eerst maar even een tijdje groeien en dan naar een echt goede kapper in Utrecht. Was altijd bij Servaas, maar hoorde een collega die gaat altijd naar Bert Deun op de Voorstraat.

Soms zit ik er ook aan te denken om het maar helemaal stijl te laten maken.... Haar is soms een kopzorg
Probeer eens de curl artist van wella professional. Ik heb ook slag, maar als ik dat op mijn handdoekdroge haar spuit en dan met de blauwe mousse van wella professional mijn haar met een diffusior fohn heb ik een hele bos echte krullen! Mijn collega's vragen regelmatig sinds ik mijn haar zo doe of ik een permanent heb laten zetten!

Succes!
Stijl maken vergt ook onderhoud hoor.

Probeer eens om er minder in te doen.... ik deed er ook veel in vroeger.

Enne als je toch in Utrecht naar de kapper gaat, is A'dam ook dichtbij. een echte aanrader hoor..... zegt iemand die weinig mensen aan haar rare krulhaar laat komen)

Succes in ieder geval.
Kijk anders even hier Het filmpje duurt wat lang maar je kan goed zien hoe dat meisje met slag uiteindelijk met krullen weggaat.

Curlsys is zowel voor krullend haar als haar met slag.
Heb net even gekeken naar curlsysmethode en gegoogeld. Ziet er wel veelbelovend uit! Ik ga dit een keer proberen. Ben erg benieuwd of mijn slagje dan wat beter gaat vallen. Bedankt voor de tip dames.
Ik gebruik de krullen producten van tigi catwalk. De curls rock, heet nu curlesque.

En om te modelleren matte putty van sebastian. En nog beetje glanslak.

Maar zoals al gezegd is voor iedereen anders.

Wat je kunt doen is naar een goede kapper en dan de bijbehorende stylingproducten kopen die ze gebruikt hebben. Dat is wel duur, maar je kunt het naderhand gewoon op internet bijkopen. Veel goedkoper.
Hee blue, als je dit hebt geprobeerd zou je dan willen vertellen hoe het is bevallen? Hoe het resultaat is? Ben eigenlijk wel benieuwd!
Maar is curlsys dan het zelfde als krulknippen?

Hoe weet je welke kapper dat doet?

Mouse maakt het haar bij mij te zwaar. Mijn kapper raadt dat voor mijn haar ook af. Heb nu een soort creme van KMS. Ruikt heerlijk, werkt goed, maar prijzig. Niet daqt ik nu bossen krullen heb helaas, maar toch.

Ben er maar druk mee iedere dag. Fohnen, diffuser, haarlak, pff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven