Mode & Beauty alle pijlers

Van slag naar krul: ervaring?

24-10-2010 14:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lichte slag in mijn haar. Vooral als het buiten vochtig is, dan ziet dat er leuk uit. Maar da's niet elke dag.

Sinds kort draag ik mijn haar wat korter en toen het net geknipt was zat er een leuke slag in. Vooral op dag 1 na het wassen, zit het top. Op dag 2 wordt 't al stukken minder, etc. Ik zit erover te denken om een ondersteunende permanent te nemen, die mijn slag omtovert in een grove krul. Wie heeft dit ook eens gedaan en hoe beviel dat. Zijn er wellicht kapsters die hier advies over kunnen geven??
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou ook eens kunnen informeren naar 'krulknippen'. Dat is voor mensen met een natuurlijke slag in hun haar, door een bepaalde kniptechniek zou je meer krullen krijgen. Is misschien mooier dan permanent.
En als je nou niet zo heel veel slag in je haar hebt, is het dan ook mogelijk een permanente grove krul te laten zetten eigenlijk?
Haha, ik heb ongeveer het zelfde haar als jij, met vochtig weer zit het leuk.

En ik had de zelfde gedachte.

De kapster raadde het me af met een korte haarlengte, maar ik wilde het toch proberen.

Ik werd een poedel, echt vreselijk.

Ik heb maanden met een staartje gelopen totdat het uitgezakt was.

Er zijn wel kappers die mijn haar, zeker als het wat korter is, zo kunnen knippen dat ik wel behoorlijk wat slag in mijn haar heb.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.
Ik ben geen kapster, maar heb het wel laten doen. Je moet het dan net zo goed stylen.

Nadeel: het groeit er uit en het gepermanente deel gaat na een tijd kroezen. Dat deel moet eruit groeien.

Edit: en dat is erg lelijk. Zelf heb ik daarna voor een kapsel gekozen dat beter past bij mijn natuurlijke slag.
Ik heb dat ook, wat bij mij werkt is haarproducten voor krullen gebruiken dan blijft mijn slag er wel in zitten.

En ik kam mijn haar nooit.