Mode & Beauty alle pijlers

Veel (onbewust) fronsen

22-01-2020 20:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ik word er sinds kort door mijn zus op gewezen dat ik enorm gestresst kijk. Hiermee bedoeld ze dat ik constant ''veel'' rimpels trek (fronsen) ik trek onbewust mijn wenkbrauwen op waardoor er een rij met rimpels ontstaat aan beide kanten boven de wenkbrauwen en soms in het midden ook. Ik ben nu 27. wat ik raar vind dat ik dit nog niet heel lang heb. Toen ik 23 was had ik het nog niet namelijk. Het kan wel zo zijn me huid tegenwoordig droger is omdat ik meer binnen zit. en veeeeel op mijn telefoon zit en misschien daardoor komt?

Ik hoorde van iemand die zei, ''dat aanspannen van die spieren heb je waarschijnlijk altijd gedaan maar nu je ouder wordt zie je het meer omdat de collageen verminderd en je huid minder flexibel is''

Zou dit een reden kunnen zijn? of kan het ook komen door telefoongebruik en een droge huid? (ze blijven gelukkig nog niet in mijn voorhoofd gegrafeerd staan als ik stop met fronsen)

Toch vind ik het heel raar dat ik het een paar jaar geleden nog niet had!

Mijn vraag dus; weet iemand hoe dit komt? ligt het inderdaad aan ouderdom en flexibiliteit van mijn huid, of span ik tegenwoordig de spieren meer aan en is mijn huid droger?

Ik heb gelezen over botox op internet als bestrijding. Maar dan gaat je wenkbrauw lager zitten wss en dat lijkt me dan ook weer vervelend. Ik wil ook geen ''verdoofd'' gezicht zonder expressie..
Maak een ommetje en ga daarna lekker slapen. Lijkt me verstandig voor je.
Alle reacties Link kopieren
Het komt idd door fronsen. Ik zie ook weleens 18 jarige die al horizontale rimpels hebben in het voorhoofd. Je zal misschien veel fronsen als je op je telefoon zit omdat je dingen leest en daarop reageert met expressie.. Verder heb jij buitengewoon veel angst met betrekking tot je uiterlijk en hier moet je wat mee doen. Echt.
hoe is het met je andere obsessies en angsten? heb je al hulp?
Stap 1. Ga achter je PC zitten.
Stap 2. Zet je webcam aan.
Stap 3. Ga op je mobieltje klooien.
Stap 4. Blijven zitten. Vraag je vriend om je thee te brengen. Nog meer appen, sms-en, mailen, filmpjes kijken, recensies schrijven, forummen.
Stap 5. Na twee uur mag je de opnamen van jezelf bekijken. Wat voor gezichtsuitdrukkingen heb je gehad?


Ik ben zo oud, dat ik ruim de helft van mijn leven zonder PC heb gedaan. Ik heb nu rimpels van al het fronsen tijdens het lezen, bellen (ja, ouderwets bellen met een vaste telefoon), fietsen en eten koken. Heul af en toe zei een collega me dat ik tijdens het lezen van ingekomen stukken (op papier, met binnenkomststempel, jawel) zoveel fronste.

Maar ook met rimpels kan je gelukkig en oud worden.
Ik wist bij de topictitel al dat jij het was.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt ouder, dus je huid ook. Je hele lijf. En tja, dat ga je merken. Als je niet zo gezond leeft dan zou het kunnen dat het bij jou wat meer tekent in je gezicht. Net als rokers of drinkers, die hebben meestal ook een slechtere huid dan mensen die wat gezonder leven.
Alle reacties Link kopieren
Laat je ogen eens controleren. Misschien frons je om scherpen te zien.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
22-01-2020 21:26
Ik wist bij de topictitel al dat jij het was.
Zo is er inderdaad maar eentje.

TO, zoek hulp.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven