Mode & Beauty alle pijlers

Verzendkosten H&M

19-05-2016 19:12 47 berichten
Dochter had een bikini gekocht bij H&M Online. Bezorgkosten 4,90, dus best een heel bedrag. De bikini bleek te klein (maat klopt niet volgens mij), dus hij moest terug gestuurd en een nieuwe besteld. Voor het terugsturen rekent H&M een euro, en voor de nieuwe bikini komt er dus weer 4,90 bezorgkosten bij. Kortom, dik een tientje voor een bikini (van 50 euro) die gewoon in een enveloppe komt die door de brievenbus kan. Al mopperend en burgerlijk ongehoorzaam heb ik dus die euro voor het terugsturen niet betaald. En daar nu een beetje spijt van

Denken jullie dat ik een aanmaning krijg voor die euro? Er staat me nog iets bij dat het helemaal niet is toegestaan om retourkosten te rekenen, maar de onderbouwing daarvoor is me ontschoten.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de volgende H&M bestelling: heel vaak wordt er gratis geleverd met een kortingscode. Even googlen voor je volgende bestelling!
Er waren vorige week geen bezorg kosten en nu nog niet dacht ik.
quote:minions schreef op 19 mei 2016 @ 19:57:

Minke, zoals ik het begrijp heb je de eerste bestelling niet helemaal teruggestuurd (alleen de topjes). Voor dat broekje betaal je dan inderdaad de verzendkosten en de retourkosten voor de topjes.

En nu voor de nieuwe topjes weer de verzendkosten.

De volgende keer kan je beter de wel bestelling terugsturen (ook het broekje) dan betaal je alleen de retourkosten (1€)

En dan het broekje bij de nieuwe bestelling.

Ik weet niet of je dat nu alsnog kan doen?Nee hoor, ruilen van een bestellig is gratis
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 19 mei 2016 @ 19:56:

[...]

Zo werkt het bij h&m niet. Je geeft op het formulier aan welke maat je er dan voor terug wil ontvangen en die sturen ze dan weer naar je op. Dat staat ook op het formulier waar je vermeld waarom je het terugstuurd. Daarop kan je dan aangeven wat je wil, ander artikel enz. Dus die 2 keer verzendkosten zijn niet oneerlijk, maar is je eigen schuld Dit dus, en dat het bij andere lan betekent niet automatisch dat het overal kan;)
quote:Het-groepje schreef op 19 mei 2016 @ 20:12:

Er waren vorige week geen bezorg kosten en nu nog niet dacht ik.Ik zoe het nu niet meer op de website staan hoor. Volgens mij liep dat tot zondag ofzo.
Klopt vorige week was het code 3358.

Er zijn zoveel codes geweest en sommige werken soms nog steeds.

Op internet de codes opzoeken (1309 1312 1405 3358 3354 etc etc) even opschrijven en gewoon proberen om in te voeren.

Bij mij werkt er altijd wel 1 of 2
[verwijderd i.v.m. privacy en baas over eigen data/tekst]
anoniem_64f880061f850 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 02:21
73.26% gewijzigd
quote:Wikka schreef op 19 mei 2016 @ 20:23:

Gewoon even bellen naar H&M en uitleggen dat je wilde ruilen. Dan krijg je waarschijnlijk de tweede keer verzendkosten terug.Dit inderdaad. Ik bestel regelmatig bij de h&m, en mochten er net een paar dagen later artikelen in de sale gaan of een actie komen met geen verzendkosten, wordt dat altijd netjes afgehandeld. Dus gewoon even een mail sturen en de situatie uitleggen.
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van de h en m krijg je een code voor 25 procent korting op één artikel. Bij een artikel van 20 euro krijg je dan dus 5 euro korting. Zo kun je toch een beetje de verzendkosten compenseren.

Nu heb je daar natuurlijk niets meer aan, maar voor de toekomst is dat misschien handig, scheelt toch weer een beetje.
De H&M zit op iedere straathoek. Dan koop je toch bij allah toch gewoon in de winkel.

Juist door jullie toedoen verarmen de winkelstraten en rijden er kankerverwekkende dieselbusjes rond om al die pestzooi thuis te bezorgen.

Een busje voor een bikini. Hoe haal je het in je kop.
Voor zoiets als een bikini zou ik toch even zelf naar de winkel te gaan om te passen, zeker als je zo tenger bent zoals je omschrijft (of je dochter in dit geval). Een keer vroeg gaan als het rustig is, winkelmand volgooien en passen maar.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 19 mei 2016 @ 20:15:

[...]

Ik zoe het nu niet meer op de website staan hoor. Volgens mij liep dat tot zondag ofzo.Nu als je lid bent van die club. Voor 200 punten.
Naar de winkel is best heel lastig. Ze is doordeweeks laat thuis, ik nog later, en de winkel sluit om 18.00 uur. Zaterdag ben ik onderweg met jongste, en ze wil ook niet alleen (is sowieso een uur OV enkele reis). Wij zijn echte online shoppers, en bij sommige winkels is dat dus wat makkelijker dan bij anderen
In het vervolg kun je 'm ook terugbrengen naar de winkel :-) je rijgt dan wel een tegoedbon in plaats van geld terug, maar het scheelt je verzenden en dat soort gedoe. En aangezien het ruilen is heb je meteen dezelfde dag nog de goeie maat.
Sorry, lees net dat naar de winkel lastig was ik ben weer te snel, haha
quote:Juultje schreef op 19 mei 2016 @ 19:54:

[...]

Maar ze heeft een deel van de bestelling gehouden toch? (het broekje) Dan mag er dus wel gewoon verzendkosten daarvoor worden gerekend. Retourkosten mogen voor eigen rekening zijn, alleen doet niet elke webwinkel dat.Het is ook wel logisch dat dat zo gedaan wordt. Anders zijn er altijd slimmeriken die meer bestellen en een deel terugsturen zodat ze geen verzendkosten hoeven te betalen.
Wat ik niet snap is dat je niet gewoon het papier hebt gelezen dat je nota bene hebt ingevuld bij terugsturen. Maar goed. Even de klantenservice mailen, die zijn altijd heel correct en behulpzaam.
quote:Frizz schreef op 19 mei 2016 @ 23:16:

Wat ik niet snap is dat je niet gewoon het papier hebt gelezen dat je nota bene hebt ingevuld bij terugsturen. Maar goed. Even de klantenservice mailen, die zijn altijd heel correct en behulpzaam.Het was een heel ingewikkeld formulier. Plus dat het al even lag omdat ik vond dat dochter het zelf moest regelen. Maar die was druk druk. Het ging dus allemaal niet zo ideaal. Ja, stom.
Bel ze even morgen. Ze zijn heel schappelijk bij de klantenservice daar.
quote:willem1959 schreef op 19 mei 2016 @ 20:36:

De H&M zit op iedere straathoek. Dan koop je toch bij allah toch gewoon in de winkel.

Juist door jullie toedoen verarmen de winkelstraten en rijden er kankerverwekkende dieselbusjes rond om al die pestzooi thuis te bezorgen.

Een busje voor een bikini. Hoe haal je het in je kop.Dit dus. En dan nog al dat gedoe met heen en terugsturen, heen en weer sjezen naar postkantoor of afgiftepunt... als je gewoon een winkel was binnengelopen was je in 20% van de tijd klaar geweest zónder al dat gedoe...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:willem1959 schreef op 19 mei 2016 @ 20:36:

De H&M zit op iedere straathoek. Hier ben ik het niet mee eens. Ik weet niet waar TO woont, maar in de complete provincie Groningen zitten er alleen 3 in de stad Groningen zelf en één in Winschoten.Verder nergens. Daarnaast kan ik me heel goed het gemak van online shoppen voorstellen; ik heb ook niet altijd zin om naar een winkel te gaan, en dingen als bikini's kun je gewoon rustig thuis passen. Daarnaast zijn ook heel veel dingen niet altijd op voorraad in de winkel die wel via een webshop te bestellen zijn.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 mei 2016 @ 23:36:

[...]

Het was een heel ingewikkeld formulier. Plus dat het al even lag omdat ik vond dat dochter het zelf moest regelen. Maar die was druk druk. Het ging dus allemaal niet zo ideaal. Ja, stom.Ingewikkeld? Serieus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven