Vinted kleding handel starten
vrijdag 23 september 2022 om 09:43
vrijdag 23 september 2022 om 09:50
vrijdag 23 september 2022 om 09:54
Nou, gewoon wat verkopen kan iedereen. Maar er een lucratieve business van maken lijkt mij totaal onrealistisch. Anders dan Vinted zelf heeft gedaan natuurlijk. Je moet dan echt enorme volumes in- en verkopen om marge te hebben.
Heb je veel courante of juist bijzondere stukken dan? Of hoe denk je daar aan te komen?
Koop of verkoop je nu al eens wat op Vinted? Want het klinkt bijna of je nauwelijks weet waar je het over hebt. Begin daar eerst eens mee.
Heb je veel courante of juist bijzondere stukken dan? Of hoe denk je daar aan te komen?
Koop of verkoop je nu al eens wat op Vinted? Want het klinkt bijna of je nauwelijks weet waar je het over hebt. Begin daar eerst eens mee.
vrijdag 23 september 2022 om 10:25
Voor een handel gaat er erg veel tijd in zitten. Wat je eigenlijk doet als je een Vinted handel begint is net doen alsof je een particulier bent en op die manier de belastingplicht die een bedrijf heeft ontwijken. Maarrrrrr dat is dan ook de enige manier waarop je er misschien nog enigszins iets mee kunt verdienen.
Aan de ene kant heb je je inkoop. Daar zul je tijd, geld en moeite in moeten steken in het langsgaan van kringloopwinkels of via goth groepen van Facebook oid dingen op te halen. Die moet je, wil je ook maar een beetje succesvol blijven, allemaal nalopen op defecten en wanneer het niet fris is moet je het ook nog wassen en strijken. Dan moet je er aansprekende foto's van maken en die sorteren en uploaden. Geen idee hoe het bij jou is maar ik heb één keer dure wandelschoenen verkocht via Vinted en afhankelijk van wat een koper wil moet je die dus drie dorpen verderop achter een eikenboom bij dat ene huisje waar soms wel licht brandt afgeven, daar gaat dus ook een hele puist tijd in zitten.
Al deze dingen zijn nog even los van of je überhaupt "oog" hebt voor wat er daadwerkelijk verkoopt. Daar ga ik aangezien je dit topic opent maar even vanuit. Maar als je daar zelf aan twijfelt: abort mission want voor je het weet is je huis een uitdragerij.
Kortom, héél erg veel inzet voor een uiterst onzekere omzet. Als je al deze stappen fluitend kunt uitvoeren denk ik dat je beter af bent met een baan in loondienst.
Het is natuurlijk te gênant voor woorden dat je in dit zo ontstellend rijke land met één baan niet rond kan komen. Dus ik bedoel ZEKER niet dat je maar twee banen moet nemen omdat dat iets normaals zou zijn. Het is godgeklaagd en totaal belachelijk. Maar onder aan de streep levert 1 uur vakkenvullen bij de supermarkt gewoon meer op dan 1 uur in je Vinted business pompen.
Aan de ene kant heb je je inkoop. Daar zul je tijd, geld en moeite in moeten steken in het langsgaan van kringloopwinkels of via goth groepen van Facebook oid dingen op te halen. Die moet je, wil je ook maar een beetje succesvol blijven, allemaal nalopen op defecten en wanneer het niet fris is moet je het ook nog wassen en strijken. Dan moet je er aansprekende foto's van maken en die sorteren en uploaden. Geen idee hoe het bij jou is maar ik heb één keer dure wandelschoenen verkocht via Vinted en afhankelijk van wat een koper wil moet je die dus drie dorpen verderop achter een eikenboom bij dat ene huisje waar soms wel licht brandt afgeven, daar gaat dus ook een hele puist tijd in zitten.
Al deze dingen zijn nog even los van of je überhaupt "oog" hebt voor wat er daadwerkelijk verkoopt. Daar ga ik aangezien je dit topic opent maar even vanuit. Maar als je daar zelf aan twijfelt: abort mission want voor je het weet is je huis een uitdragerij.
Kortom, héél erg veel inzet voor een uiterst onzekere omzet. Als je al deze stappen fluitend kunt uitvoeren denk ik dat je beter af bent met een baan in loondienst.
Het is natuurlijk te gênant voor woorden dat je in dit zo ontstellend rijke land met één baan niet rond kan komen. Dus ik bedoel ZEKER niet dat je maar twee banen moet nemen omdat dat iets normaals zou zijn. Het is godgeklaagd en totaal belachelijk. Maar onder aan de streep levert 1 uur vakkenvullen bij de supermarkt gewoon meer op dan 1 uur in je Vinted business pompen.
vrijdag 23 september 2022 om 10:50
vrijdag 23 september 2022 om 10:59
Dan zou ik een bijbaan zoeken. Dat gaat meet opleveren.Gerrit1982 schreef: ↑23-09-2022 10:50Ik heb een paar plaatsen waar ik partijen kleding kan inkopen voor leuke prijzen deze wil ik dan verkopen via vinted en dan proberen niet op te vallen echt een inkoop plan en alles heb ik niet ik wil het gewoon voor wat extra geld doen
vrijdag 23 september 2022 om 11:03
Haha! Nou, ik verkoop best wel eens wat, maar de koper komt naar de verkoper toe hoor, niet andersom! Ja, of de koper kiest de koerier wellicht, maar dat is het dan wel.sprankelend schreef: ↑23-09-2022 10:25(…)
Geen idee hoe het bij jou is maar ik heb één keer dure wandelschoenen verkocht via Vinted en afhankelijk van wat een koper wil moet je die dus drie dorpen verderop achter een eikenboom bij dat ene huisje waar soms wel licht brandt afgeven, daar gaat dus ook een hele puist tijd in zitten.
(…)
vrijdag 23 september 2022 om 11:04
Maar zijn het dingen die makkelijk verkopen dan? Want ik vind het soms nog niet zo makkelijk om van mijn spullen af te komen, eerlijk gezegd!Gerrit1982 schreef: ↑23-09-2022 10:50Ik heb een paar plaatsen waar ik partijen kleding kan inkopen voor leuke prijzen deze wil ik dan verkopen via vinted en dan proberen niet op te vallen echt een inkoop plan en alles heb ik niet ik wil het gewoon voor wat extra geld doen
vrijdag 23 september 2022 om 11:04
Gerrit1982 schreef: ↑23-09-2022 10:50Ik heb een paar plaatsen waar ik partijen kleding kan inkopen voor leuke prijzen deze wil ik dan verkopen via vinted en dan proberen niet op te vallen echt een inkoop plan en alles heb ik niet ik wil het gewoon voor wat extra geld doen
Wanneer je je eigen kleding verkoopt heb je er (grotendeels) je kosten al uit. Je hebt immers kleding nodig om warm te blijven, jezelf te bedekken en eventueel iets uit te dragen naar de mensen om je heen. Wat Vinted dan "leuk" maakt is dat je nog kunt cashen op de restwaarde.
Zodra je inkoop moet gaan doen moet je dus eerst investeren voor je iets gaat verdienen. Dat maakt het toch tot iets dat verstandig is om een goed plan voor te maken.
Als je een uitkering hebt zul je echt héél erg op je tellen moeten passen. Want zodra je inkoop hebt voor verkoop ben je eigenlijk geen particulier meer maar drijf je handel.
Met hoe hard we allemaal door de mangel worden gehaald om de heilige aandeelhouders toch maar hun winst uit te kunnen keren kan ik het echt niet meer opbrengen om te gaan ranten over zwart geld verdienen. Maar de overheid (belastingdienst, uitkeringsinstanties etc.) heeft daar echt helemaal geen moeite mee. Dus een particulier kan prima drie zwarte t-shirts verkopen, maar zodra je bankafschriften 5x zoveel verkopen via Vinted laten zien dan aankopen bij H&M kan je jezelf daar niet magisch uitkletsen.
vrijdag 23 september 2022 om 11:07
Een mevrouw in Frankrijk kocht mijn schoenen, dus die kwam niet naar mij
vrijdag 23 september 2022 om 12:24
Ik heb weleens een beetje winst (€200) gemaakt, maar dat was echt geluk. Net na de corona sluiting vond ik een paar pareltjes in de kringloopwinkel. Dat heb ik doorverkocht op Vinted. Het was echt geluk, want daarna heb ik nooit meer zulke mooie spullen gevonden. Ik wist ook toevallig de waarde van deze spullen. Daar moet je ook veel kennis voor hebben. Ik denk dat er heel veel tijd in gaat zitten. Echt rendabel krijg je het nooit.
vrijdag 23 september 2022 om 13:11
vrijdag 23 september 2022 om 13:16
Ik heb heel lang geleden ( voor Vinted hoor) gewerkt bij een modebedrijf, ik was al bezig met kinderkleding doorverkopen online, toen FB en marktplaats en een eigen website.
En in overleg met werk mocht ik hun samples ook mee verkopen tegen een fee, zelf dat was heel veel werk voor weinig winst, als je kijkt naar de uren gewoon geen echt verdienmodel.
Scheelde veel tijd in kleding regelen/halen/controlen en schoonmaken, anders was helemaal onrendabel, dat had ik al snel door.
Ik zit nu op Vinted gewoon mijn eigen spullen te verkopen en soms krijg ik tassen en zoek ik het uit en verkoop ene deel ( ja met goedkeuring) het is dat ik het meestal leuk vind, veel thuis ben ivm ziekte en de tijd kan nemen, maar het is een zakcentje waar een normaal uurloon echt niet van te halen is.
Maar begin gewoon.
En in overleg met werk mocht ik hun samples ook mee verkopen tegen een fee, zelf dat was heel veel werk voor weinig winst, als je kijkt naar de uren gewoon geen echt verdienmodel.
Scheelde veel tijd in kleding regelen/halen/controlen en schoonmaken, anders was helemaal onrendabel, dat had ik al snel door.
Ik zit nu op Vinted gewoon mijn eigen spullen te verkopen en soms krijg ik tassen en zoek ik het uit en verkoop ene deel ( ja met goedkeuring) het is dat ik het meestal leuk vind, veel thuis ben ivm ziekte en de tijd kan nemen, maar het is een zakcentje waar een normaal uurloon echt niet van te halen is.
Maar begin gewoon.
vrijdag 23 september 2022 om 13:30
Misschien rare vraag, maar als je gaat inkopen en verkopen, waarom niet een webshop?
Ik verkoop best wat via Vinted, maar goed dat heb ik wel eerst allemaal uitgegeven, en ik maak er geen winst op. Maar wel dat ik denk, ik heb er plezier van gehad en nu krijg ik er nog wat voor terug, in plaats dat het nog 5 jaar in mijn kast hangt.
Mijn ervaring is dat mensen op vinted op zoek zijn naar koopjes. (ik zelf ook) Ik wil ook liever niet veel geld uitgeven, omdat de kans dat het je niet goed staat of niet past groot is en dan kan je het niet terugsturen.
Ik zelf ook een aantal merk items erop staan, maar het duurt lang voordat je zoiets verkoopt en dan nog is het voor 1/4 van de originele prijs.
Als je winkelprijzen gaat hanteren, dan koop ik zelf liever in de winkel.
Ik verkoop best wat via Vinted, maar goed dat heb ik wel eerst allemaal uitgegeven, en ik maak er geen winst op. Maar wel dat ik denk, ik heb er plezier van gehad en nu krijg ik er nog wat voor terug, in plaats dat het nog 5 jaar in mijn kast hangt.
Mijn ervaring is dat mensen op vinted op zoek zijn naar koopjes. (ik zelf ook) Ik wil ook liever niet veel geld uitgeven, omdat de kans dat het je niet goed staat of niet past groot is en dan kan je het niet terugsturen.
Ik zelf ook een aantal merk items erop staan, maar het duurt lang voordat je zoiets verkoopt en dan nog is het voor 1/4 van de originele prijs.
Als je winkelprijzen gaat hanteren, dan koop ik zelf liever in de winkel.
vrijdag 23 september 2022 om 13:31
Omdat je een website moet maken of laten maken en dan ook nog gevonden moet worden en dat is best wat werk. En meestal ook weer extra geld, naam vastleggen, domein, hosting betalen enz.Naomir schreef: ↑23-09-2022 13:30Misschien rare vraag, maar als je gaat inkopen en verkopen, waarom niet een webshop?
Totaal debiel als je zonder dit alles al amper winst gaat maken.
vrijdag 23 september 2022 om 15:20
Goed punt. Zover had ik nog niet gedacht.LuciFee2022 schreef: ↑23-09-2022 13:31Omdat je een website moet maken of laten maken en dan ook nog gevonden moet worden en dat is best wat werk. En meestal ook weer extra geld, naam vastleggen, domein, hosting betalen enz.
zaterdag 24 september 2022 om 00:44
Oh zo, ik dacht dat je het echt naar de koper bracht.sprankelend schreef: ↑23-09-2022 11:07Een mevrouw in Frankrijk kocht mijn schoenen, dus die kwam niet naar mijIk weet niet meer met welke partij het is verstuurd destijds maar ik kon het alleen afgeven bij een tankstation.
Ja, ik woon in het centrum en heb echt alle merken pakketpunten bij mij op loopafstand, dus daar zit de tijd bij mij niet in.
Eerder dat de communicatie met de koper veel tijd kost.
zaterdag 24 september 2022 om 00:47
En ik ga persoonlijk niet op een of andere willekeurige site tweedehands kleding kopen.LuciFee2022 schreef: ↑23-09-2022 13:31Omdat je een website moet maken of laten maken en dan ook nog gevonden moet worden en dat is best wat werk. En meestal ook weer extra geld, naam vastleggen, domein, hosting betalen enz.
zaterdag 24 september 2022 om 08:38
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in