Mode & Beauty alle pijlers

Vraag terugleggen-hangen gepaste kleding

30-05-2018 18:33 136 berichten
Hallo allemaal,
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
Ik vind van wel, maar zie nog wel eens anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja. En nu?
Het is wel netjes om het weer goed terug te leggen, maar als klant zou ik hier niet over aangesproken willen worden door een winkelmedewerker. Die medewerker wordt daarvoor betaald. Dus ja, klacht is wel terecht vind ik.
KyloRen schreef:
30-05-2018 18:34
Ja. En nu?
Ik wil graag weten wat de reden is om het niet te doen.
pipootje schreef:
30-05-2018 18:40
Luiheid? Een kutkarakter?
Je ziet tegenwoordig steeds meer dat bij de paskamer een rek staat waar je alles aan kunt hangen. Ik vind dat wel fijn, want mijn richtingsgevoel is zodanig onderontwikkeld dat ik nooit meer terugvind waar het hing. Ik doe het wel altijd netjes aan het hangertje, maar kan me voorstellen dat het niet goed genoeg is. Ik doe bijv niet weer alle knoopjes dicht.
Ibelize schreef:
30-05-2018 18:38
Het is wel netjes om het weer goed terug te leggen, maar als klant zou ik hier niet over aangesproken willen worden door een winkelmedewerker. Die medewerker wordt daarvoor betaald. Dus ja, klacht is wel terecht vind ik.
Sommige mensen maken een zooi in winkels. Daarvoor werk je daar niet om zooi van onfatsoenlijke mensen op te ruimen.
Was het een goedkope keten waarbij je zelf alles moet terughangen? Dan zeurt die mevrouw.

Was het een dure winkel waar persoonlijke aandacht onderdeel van de service is en het personeel alles na het passen opruimt? Dan heeft ze een punt.
What a nuanced anxiety
pipootje schreef:
30-05-2018 18:40
Lees Ibelize maar. Zij vindt het niet haar taak, dat zullen die andere klanten ook wel denken.

Ik vind het ronduit asociaal, maar ja.
Doodnormaal inderdaad. Ik vind het belachelijk dat daar een klacht over is binnengekomen. Je mag van je klanten verwachten dat ze zich fatsoenlijk gedragen en dat ze niet gaan klagen als ze op hun onfatsoenlijke gedrag worden aangesproken.
Ibelize schreef:
Ah, jij smijt je afval ook gewoon op straat omdat er mensen betaald worden om het op te rapen?

Als je niet aangesproken wil worden op onfatsoenlijk gedrag zul je je fatsoenlijk moeten gedragen.
Ibelize schreef:
Die medewerker wordt daarvoor betaald. Dus ja, klacht is wel terecht vind ik.

Die medewerker is haar hondje niet.
Je ziet inderdaad in winkels dat veel mensen daar toch anders over denken.
Ik zag eens een keer een jong meisje in de Zeeman bijna huilen: een uur lang had ze onderbroekjes en hemden en wat al netjes opgevouwen en een klant had (echt opzettelijk) alles overhoop gegooid. Kon ze weer opnieuw beginnen.
pipootje schreef:
30-05-2018 18:42
Sommige mensen maken een zooi in winkels. Daarvoor werk je daar niet om zooi van onfatsoenlijke mensen op te ruimen.
Binnenste buiten en niet op de hanger vind ik niet echt “een zooi”.
KyloRen schreef:
30-05-2018 18:43
Lees Ibelize maar. Zij vindt het niet haar taak, dat zullen die andere klanten ook wel denken.

Ik vind het ronduit asociaal, maar ja.
Come on, het is niet asociaal.
Als ik haast heb ga ik niet alles zitten vouwen en ophangen. Ik leg het zo netjes mogelijk terug maar goed die meiden moeten ook bezig blijven dus als ik gepast heb geef ik het soms zo terug. Nooit commentaar op gehad en ik ben echt niet te enige.
Ibelize schreef:
30-05-2018 19:00
Pff nooit normen en waarden geleerd zeker?
Ibelize schreef:
30-05-2018 19:04
Als ik haast heb ga ik niet alles zitten vouwen en ophangen. Ik leg het zo netjes mogelijk terug maar goed die meiden moeten ook bezig blijven dus als ik gepast heb geef ik het soms zo terug. Nooit commentaar op gehad en ik ben echt niet te enige.
Dit is een grapje toch?
Vroeger toen ik in de winkel werkte had ik hier zo'n hekel aan. Broeken rechttrekken die nog warm waren van het passen, brrr :confused:
Dat klanten kleding verder niet netjes op hanger terughingen vond ik niet zo erg.
Ibelize schreef:
Dat is dus wel asociaal. Als je haast hebt, moet je niet gaan passen. Kleine moeite om het op te hangen aan het rek wat tegenwoordig in bijna elke winkel wel bij de paskamers staat.
Vouwen doe ik zelf ook niet, maar dat is meer omdat er meestal wel iemand bij de paskamers staat.
Binnenste buiten? Ja is aso.
Jaren in een kledingzaak gewerkt heb wel ergere dingen gezien dan binnenste buiten en niet op de hanger .
Heb ik er ooit wat van gezegd nee want helaas veel klanten denken zo als ibelize dat je niets beters te doen hebt dan de hele dag kleding opnieuw op te hangen en te vouwen.
Over winkelpersoneel wordt vaak best laatdunkend gedaan.
Zegt meer over die klanten dan over mij als verkoopster dacht ik dan maar en ruimde het met een brede glimlach op .
Maar gelukkig veel meer aardige leuke lieve klanten.
Ibelize schreef:
Dan is het in jouw kledingkast zeker ook geen zooitje ?
Ibelize schreef:
Ik vind het wel asociaal.
Ook al heb je nog zo’n haast.
Ibelize schreef:

:woa:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven