Vraag terugleggen-hangen gepaste kleding

woensdag 30 mei 2018 om 18:33
Hallo allemaal,
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?

woensdag 30 mei 2018 om 19:25
Dat is gemeen.vrouwjagersma schreef: ↑30-05-2018 18:56Je ziet inderdaad in winkels dat veel mensen daar toch anders over denken.
Ik zag eens een keer een jong meisje in de Zeeman bijna huilen: een uur lang had ze onderbroekjes en hemden en wat al netjes opgevouwen en een klant had (echt opzettelijk) alles overhoop gegooid. Kon ze weer opnieuw beginnen.
Wat ik wel aso vind is wanneer klanten een bepaald kledingstuk van onderaan een stappel gevouwd kleding willen pakken en dat kledingstukje zomaar eruit ‘rukken’ waardoor heel de stappel ernaast valt. Dat doe ik nooit. Ik haal het bovenste gedeelte er eerst af en dan leg ik het netjes weer op de stappel. Als er iets op de grond valt raap ik het ook netjes van de grond af en hang ik het weer op.
Alleen na het passen vind ik inderdaad niet dat ik altijd alles netjes moet gaan ophangen. Soms doe ik het wel maar soms ook niet. Pff, shoot me.
woensdag 30 mei 2018 om 19:30
Oh wauw.....Ibelize schreef: ↑30-05-2018 19:04Come on, het is niet asociaal.
Als ik haast heb ga ik niet alles zitten vouwen en ophangen. Ik leg het zo netjes mogelijk terug maar goed die meiden moeten ook bezig blijven dus als ik gepast heb geef ik het soms zo terug. Nooit commentaar op gehad en ik ben echt niet te enige.

woensdag 30 mei 2018 om 19:46
Meestal neemt de verkoper M/V zelf weer mee wat niet past en haalt evt een andere maat of komt zelf met iets wat erop lijkt.
Ik heb overigens het donkerbruine vermoeden dat je zelf een verkoopster bent in een winkel die gek wordt van het opruimen van kleding die mensen laten slingeren na het passen

Lijkt me ook irritant maar ik ben bang dat je beter iets anders kan gaan doen; dit zul je altijd houden. Net als de was thuis, je ontkomt er gewoon niet aan. Ik maak nooit mee dat je de kleding die je hebt gepast zelf terug moet hangen.
Zou ook een zooitje in de winkel worden.
Moet je dat allemaal rechthangen, ook irritant. Net als een bus die niet op komt dagen terwijl je een afspraak hebt.
Life sucks big time

woensdag 30 mei 2018 om 20:00
Asociaal. Ik probeer het altijd weer netjes opgevouwen op de stapel te leggen.vrouwjagersma schreef: ↑30-05-2018 18:56Je ziet inderdaad in winkels dat veel mensen daar toch anders over denken.
Ik zag eens een keer een jong meisje in de Zeeman bijna huilen: een uur lang had ze onderbroekjes en hemden en wat al netjes opgevouwen en een klant had (echt opzettelijk) alles overhoop gegooid. Kon ze weer opnieuw beginnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 30 mei 2018 om 20:12
Ik geef mijn gepaste kleding meestal aan de verkoopster, er staat toch wel altijd iemand bij de paskamers die helpt met passen of een andere maat haalt of zo. Meestal zeggen die verkoopsters ook ‘geef maar aan mij hoor’. Snap ik heel goed want dan kunnen ze het weer netjes terugleggen, mijn opvouw skills zijn toch minder goed.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

woensdag 30 mei 2018 om 20:20
Ik denk dat dit vervelender is voor de verkoopsters dan wanneer je de kleding aan ze geeft naar het passen.
woensdag 30 mei 2018 om 20:22
Nou ik vind het wel aso als je de kleding gewoon in je hokje laat liggen, binnenste buiten.

woensdag 30 mei 2018 om 20:25
Volgens mij heeft niemand gezegd dat ze dat doen. Ik iig niet.
Sowieso kan dat niet want vaak krijg je een bordje mee met het aantal stuks wat je mee hebt. Bij de grotere ketens dan.

woensdag 30 mei 2018 om 20:27
woensdag 30 mei 2018 om 20:29
In de OP staat dat de kleding binnenstebuiten en zonder kleding bij de paskamers was neergelegd. Ok niet in de paskamer dus maar zelfde idee.
woensdag 30 mei 2018 om 20:33
Ik heb dit bijna nooit eigenlijk, er komt altijd wel een verkoopster kijken als ik aan het passen ben, soms heb ik daar eigenlijk geen zin in maar denk dat dat een leuk onderdeel van hun werk is. Beetje advies geven en proberen meer te verkopen dan wat je in gedachten had. ‘Wat ook echt enig staat bij deze broek is....’

woensdag 30 mei 2018 om 20:48
Koekkoek.Ibelize schreef: ↑30-05-2018 19:04Come on, het is niet asociaal.
Als ik haast heb ga ik niet alles zitten vouwen en ophangen. Ik leg het zo netjes mogelijk terug maar goed die meiden moeten ook bezig blijven dus als ik gepast heb geef ik het soms zo terug. Nooit commentaar op gehad en ik ben echt niet te enige.
woensdag 30 mei 2018 om 21:11
Ook regelmatig meegemaakt. Eindelijk de sale tafel helemaal netjes, komt er iemand drie minuten voor sluitingstijd binnen en rukt alles van onderop de stapel naar boven.vrouwjagersma schreef: ↑30-05-2018 18:56Je ziet inderdaad in winkels dat veel mensen daar toch anders over denken.
Zo'n tafel opvouwen kost zeker een half uur (en veel pijn in de bovenrug). Tijd die we niet uitbetaald kregen na sluit.
Verkoopster was ik, geen slaaf van asocialen.
Een vriendin van mij laat alles gewoon in de paskamer liggen wat ze niet koopt....

"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
woensdag 30 mei 2018 om 21:14
Dit vind ik normaal. Ik vraag dan: "mag ik dit aan u teruggeven?".-Bladora- schreef: ↑30-05-2018 20:12Ik geef mijn gepaste kleding meestal aan de verkoopster, er staat toch wel altijd iemand bij de paskamers die helpt met passen of een andere maat haalt of zo. Meestal zeggen die verkoopsters ook ‘geef maar aan mij hoor’. Snap ik heel goed want dan kunnen ze het weer netjes terugleggen, mijn opvouw skills zijn toch minder goed.
Dat is iets anders dan er bewust een teringzooi van maken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

woensdag 30 mei 2018 om 21:32
Net zo erg als het als vodje achterlaten. Ik zou mij maar kapotschamen voor je gedrag.

woensdag 30 mei 2018 om 21:35
Waarom zou je niet aso zijn als je doet zoals jij doet?
Je gedrag valt in de categorie: aso. Dat jij daar 'schijt' aan hebt, zegt al genoeg.
woensdag 30 mei 2018 om 21:37
Serieus, wat is nou de moeite van kleding netjes op een hangertje hangen? Want dáár gaat de OP over he? Niet dat je de boel in je hokje moet gaan staan stomen of exact op dezelfde plek in het rek terughangen. Als je zoveel haast hebt dat het je niet meer lukt een kledingstuk weer buitenste binnen op de hanger terug te krijgen, lijkt winkelen me ook weinig relaxed.Ibelize schreef: ↑30-05-2018 19:25Dat is gemeen.
Wat ik wel aso vind is wanneer klanten een bepaald kledingstuk van onderaan een stappel gevouwd kleding willen pakken en dat kledingstukje zomaar eruit ‘rukken’ waardoor heel de stappel ernaast valt. Dat doe ik nooit. Ik haal het bovenste gedeelte er eerst af en dan leg ik het netjes weer op de stappel. Als er iets op de grond valt raap ik het ook netjes van de grond af en hang ik het weer op.
Alleen na het passen vind ik inderdaad niet dat ik altijd alles netjes moet gaan ophangen. Soms doe ik het wel maar soms ook niet. Pff, shoot me.