Mode & Beauty
alle pijlers
Vraag terugleggen-hangen gepaste kleding
woensdag 30 mei 2018 om 18:33
Hallo allemaal,
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
donderdag 31 mei 2018 om 08:28
Wow.... je maakt geen grap?Bblientje schreef: ↑31-05-2018 00:56Ik ben ook zo een sloddervos.
Kleding die ik niet wil hebben pleur ik gewoon over een willekeurige rek heen. Ik doe niet eens de moeite om het op te vouwen, op te hangen of whatever.
Denk dat het ook komt doordat ik een hekel heb aan shoppen wil gewoon zo snel mogelijk weg uit zo een winkel.
Schandalig natuurlijk.
En zielig voor de medewerkers die zich uit de naad werken om alles netjes te houden maar toch blijf ik het doen.
Ongelofelijk hoe asociaal sommige mensen in elkaar zitten.
Zo’n voorbeeld zegt ook heel veel over hoe iemand verder in elkaar steekt.
Oprechte vraag: ben je zo opgevoed? Zijn jouw ouders ook zo?
donderdag 31 mei 2018 om 08:29
redbulletje schreef: ↑30-05-2018 21:38Hoe sturen jullie kleding van 'n postorder terug? Ga je dat helemaal opvouwen zoals het in het zakje zat?
Ik probeer het wel. Wil niet zeggen dat het mij zo netjes lukt, maar probeer het zo netjes mogelijk weer af te leveren.
donderdag 31 mei 2018 om 08:33
Dit vraag ik me eigenlijk ook af. Waar komt zulk vreselijk asociaal gedrag vandaan?
Ik heb zo’n mokkel wel eens aangesproken die zo hup wat kleding over een rek smeet, er viel ook iets op de grond, en daarna wilde ze doorlopen. Ben je nou helemaal van de pot gerukt..
donderdag 31 mei 2018 om 08:36
Ik ga er vanuit dat zij het zelf weer opnieuw strak moeten inpakken, dus doe ik ook geen poging, want mijn gekluns lijkt er nog niet op. En dan al die klemmetjes en vloeipapiertjes. Ik doe wel alles wat bij het artikel hoorde terug in het juiste zakje zodat ze in elk geval gelijk zien welk artikelnummer het betreft.
donderdag 31 mei 2018 om 08:47
Zeker wordt het weer opnieuw opgevouwd. Ik denk ook niet dat men verwacht dat het allemaal spik en span weer in het zakje zit. Met die vloeipapiertjes etc. kan ik ook niet zo veel. Die doe ik er dan gewoon bovenop maar alles wat ik niet houd, en dus niet van mij is, stuur ik wel terug.redbulletje schreef: ↑31-05-2018 08:36Ik ga er vanuit dat zij het zelf weer opnieuw strak moeten inpakken, dus doe ik ook geen poging, want mijn gekluns lijkt er nog niet op. En dan al die klemmetjes en vloeipapiertjes. Ik doe wel alles wat bij het artikel hoorde terug in het juiste zakje zodat ze in elk geval gelijk zien welk artikelnummer het betreft.
Grootste ergernis: als mensen kleding van het hangertje af laten vallen en dan gewoon op de grond laten vallen. Behalve dat het zeer aso is, is het ook nog eens slecht shopperskarma!
donderdag 31 mei 2018 om 09:04
Dat doet mijn man voor mij, die kan dat veel netter dan ik.redbulletje schreef: ↑30-05-2018 21:38Hoe sturen jullie kleding van 'n postorder terug? Ga je dat helemaal opvouwen zoals het in het zakje zat?
donderdag 31 mei 2018 om 10:08
Ik was pas in een kledingzaak en kijk wat in de rekken. Valt er een shirtje van een hanger. Prima ik raap het op en hang het weer op. Schuift weer af het hangertje ( wijde hals dus valt er snel af). Ik hang het nogmaals op. Valt er weer af. Toen heb ik her over het rek gehangen. Waarom ze geen hangers met zo'n stroef stuk gebruiken was me een raadsel. Ik ben vast niet de enige die dat overkomt en steeds kleding op de vloer is ook niet fris.
Kleding in het pashokje laten hangen vind ik aso. Ook al omdat het dan lijkt of het hokje bezet is en iedereen staat te wachten.
Dat meisje dat bij zeeman bijna in huilen uitbarst kan beter ander werk zoeken. Zeer suggestief dat ze denkt dat een klant dat express doet. Stapels ondergoed in een vak is vragen om een zooi.
Kleding in het pashokje laten hangen vind ik aso. Ook al omdat het dan lijkt of het hokje bezet is en iedereen staat te wachten.
Dat meisje dat bij zeeman bijna in huilen uitbarst kan beter ander werk zoeken. Zeer suggestief dat ze denkt dat een klant dat express doet. Stapels ondergoed in een vak is vragen om een zooi.
donderdag 31 mei 2018 om 10:23
pearle schreef: ↑31-05-2018 10:08Ik was pas in een kledingzaak en kijk wat in de rekken. Valt er een shirtje van een hanger. Prima ik raap het op en hang het weer op. Schuift weer af het hangertje ( wijde hals dus valt er snel af). Ik hang het nogmaals op. Valt er weer af. Toen heb ik her over het rek gehangen. Waarom ze geen hangers met zo'n stroef stuk gebruiken was me een raadsel. Ik ben vast niet de enige die dat overkomt en steeds kleding op de vloer is ook niet fris.
Zo moeilijk is het niet om een onderbroek in de juiste maat te pakken en de rest netjes terug te leggen. Sommige aso’s trekken werkelijk alles overhoop en laten het dan gewoon liggen. Dat is dus expres want even voorzichtig door het stapeltje ‘bladeren’ naar de juiste maat daar zijn ze te lui voor. Gewoon graaien en alles door de bak gooien en dan weglopen. Classy hoor. Ik snap dat meisje wel.
donderdag 31 mei 2018 om 10:35
Dit heb ik ook vaker mee gemaakt ja! Ik begrijp heus waarom sommige verkoopsters liever niet hebben dat klanten het zelf terug hangen (zeker gezien sommige reacties in dit topic), maar nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen In de ene winkel wordt het erg gewaardeerd dat ik het netjes terug hang, in de andere winkel wordt men boos als ik het zelf terug hang
donderdag 31 mei 2018 om 10:39
Waar ik werkte lagen er bepaalde artikelen op soort en maat opgestapeld. Ik heb een keer een klant aangesproken die dus echt alles overhoop aan het trekken (lees artikelen op een hoop gooien op de grond) was omdat zijn maat er in een bepaalde kleur niet bij lag. Het was niet in hem opgekomen om één van de 4 medewerkers te vragen. De naam van die man is nog lang gebruikt als codewoord voor zooi.
donderdag 31 mei 2018 om 10:42
Ik ga het je niet eens uitleggen, want dat heeft blijkbaar geen enkel nut.
Hopelijk worden jouw ogen ooit geopend en zie je in dat je gedrag ietwat afwijkt van wat gewenst is en acceptabel is.
donderdag 31 mei 2018 om 14:14
Klopt..
Mijn slaapkamer is ook een puinzooi met overal rondslingerende kleren en mijn kledingkast die wil je niet eens zien.
donderdag 31 mei 2018 om 14:29
Ja, dat moet jezelf weten. Dat zijn jouw spullen. Moet je zelf maar weten hoe je daar mee omgaat. Maar de spullen in de winkel zijn van iemand anders die er hoogstwaarschijnlijk wel waarde aan hecht dat het netjes blijft.
donderdag 31 mei 2018 om 14:34
Staat er bij de voorwaarden van retourneren vaak niet dat je het in de originele verpakking terug moet sturen omdat je anders je geld niet terug krijgt? Of is dit een loos dreigement?
Ik probeer het wel altijd weer zo netjes mogelijk in het zakje terug te stoppen maar soms zijn zakjes ook een soort van dicht gebrand en kun je het kledingstuk er alleen maar uitkrijgen door het zakje kapot te trekken/knippen.
Hangers zie ik trouwens nooit bij online bestellingen.
donderdag 31 mei 2018 om 14:53
Volgens mij bedoelen ze met originele verpakking de doos?rosepudding schreef: ↑31-05-2018 14:34Staat er bij de voorwaarden van retourneren vaak niet dat je het in de originele verpakking terug moet sturen omdat je anders je geld niet terug krijgt? Of is dit een loos dreigement?
Ik probeer het wel altijd weer zo netjes mogelijk in het zakje terug te stoppen maar soms zijn zakjes ook een soort van dicht gebrand en kun je het kledingstuk er alleen maar uitkrijgen door het zakje kapot te trekken/knippen.
Hangers zie ik trouwens nooit bij online bestellingen.
Ik probeer het daarnaast altijd weer terug te stoppen in de zakjes maar dat gaat inderdaad niet altijd. Verder kies ik in zijn algemeen voor gewoon netjes maar laat ik vloeitjes en dat soort dingen vaak zitten als ik niet precies weet wat ik er mee moet. Ik ga er vanuit dat dat goed is.
donderdag 31 mei 2018 om 16:31
Ik frommel een kledingstuk voor de vorm nog op een hanger en zoek dan een winkelmevrouw die tegen mij zegt: ooh geef maar alles aan mij hoor, ik zorg er wel voor. Vervolgens geef ik daarna alles aan haar met hangers los erbij.
Ik shop zelden maar als ik het doe, doe ik het in de sale en pas ik zo'n beetje de halve boetiek en dan gaat het met stapels die ik wel neem en alvast bij de kassa leg terwijl ik verder pas en stapels die ik niet neem en dus terug de winkel in moeten en dan kost het zeeën met tijd als ik ook nog het werk van de winkelmevrouw moet doen.
Ben een keertje heel verbolgen geweest toen een medewerkster van de Bijenkorf vond dat ik 6 jurken zelf terug moest gaan hangen van waar ik het had gepakt. Die afdeling is een hele hectare ofzo en ze hebben nauwelijks meer jurken onder de 200,- en dan verwacht ik wel wat meer klantvriendelijkheid. Bij de Zara krijg je betere service, daar mag je het gewoon achterlaten bij de mevrouw die bij de paskamer zit.
Ik shop zelden maar als ik het doe, doe ik het in de sale en pas ik zo'n beetje de halve boetiek en dan gaat het met stapels die ik wel neem en alvast bij de kassa leg terwijl ik verder pas en stapels die ik niet neem en dus terug de winkel in moeten en dan kost het zeeën met tijd als ik ook nog het werk van de winkelmevrouw moet doen.
Ben een keertje heel verbolgen geweest toen een medewerkster van de Bijenkorf vond dat ik 6 jurken zelf terug moest gaan hangen van waar ik het had gepakt. Die afdeling is een hele hectare ofzo en ze hebben nauwelijks meer jurken onder de 200,- en dan verwacht ik wel wat meer klantvriendelijkheid. Bij de Zara krijg je betere service, daar mag je het gewoon achterlaten bij de mevrouw die bij de paskamer zit.
donderdag 31 mei 2018 om 19:23
Hoe druk heeft kledingwinkelpersoneel het dan? Ik zie heel vaak dat ze maar wat staan, kletsen met elkaar, inderdaad wat kleding terughangen, wat verstapelen, naar je toe komen of je het kan vinden. Maar druk? Die indruk wekken ze niet.
Ik heb een hekel aan die kledinghangers, wat al eerder gepost werd, het afzakken van kleding, je zoekt je maat en de rest valt al op de grond als je het aanraakt of raakt scheef aan die kledinghanger.
Helemaal een ergernis als de prijs/maat niet direct zichtbaar is, je telkens het kaartje moet zoeken/draaien, grabbelen in de kleding om de maat/prijs te zien etc.
En hop daar glijdt het alweer van de hanger af. Gets, op de grond. Alwéér op de grond na netjes terug hangen.
Ja, ik vind dat dusdanig ergerlijk dat ik geen zin meer heb om de andere jurkjes e.d. telkens weer netjes op de hanger terug te doen, op te rapen.
En denk dan inderdaad, dit is het werk van de winkelmedewerker, ik heb hier geen zin in als klant.
Nou is dat natuurlijk niet iedere keer maar als het gebeurt, jup ik doe 1 poging het netjes terug op de hanger te doen, valt het wéér op de grond, zakt het wéér van die stomme kledinghanger af ( die soms ook nog verstrengeld zitten want de winkelmedewerker nam niet de moeite het zelf fatsoenlijk in het rek te hangen) dan laat ik het de zooi.
Ook na het passen, ik hang het wel terug, zo netjes mogelijk maar als er weer kledinghangergedoe is, leg ik het op het rek. Zorg als winkel even voor goede kledinghangers of zeaux, en ja, ik vind het het werk van het personeel om de rekken op orde te houden.
Extreme rommelklanten die echt een teringzooi maken, buiten de deur zetten natuurlijk. Maar man oh man, wat zijn die stomme kledinghangers irritant, vind je het gek dat klanten er geen zin in hebben om het rek netjes te houden.
Ik heb een hekel aan die kledinghangers, wat al eerder gepost werd, het afzakken van kleding, je zoekt je maat en de rest valt al op de grond als je het aanraakt of raakt scheef aan die kledinghanger.
Helemaal een ergernis als de prijs/maat niet direct zichtbaar is, je telkens het kaartje moet zoeken/draaien, grabbelen in de kleding om de maat/prijs te zien etc.
En hop daar glijdt het alweer van de hanger af. Gets, op de grond. Alwéér op de grond na netjes terug hangen.
Ja, ik vind dat dusdanig ergerlijk dat ik geen zin meer heb om de andere jurkjes e.d. telkens weer netjes op de hanger terug te doen, op te rapen.
En denk dan inderdaad, dit is het werk van de winkelmedewerker, ik heb hier geen zin in als klant.
Nou is dat natuurlijk niet iedere keer maar als het gebeurt, jup ik doe 1 poging het netjes terug op de hanger te doen, valt het wéér op de grond, zakt het wéér van die stomme kledinghanger af ( die soms ook nog verstrengeld zitten want de winkelmedewerker nam niet de moeite het zelf fatsoenlijk in het rek te hangen) dan laat ik het de zooi.
Ook na het passen, ik hang het wel terug, zo netjes mogelijk maar als er weer kledinghangergedoe is, leg ik het op het rek. Zorg als winkel even voor goede kledinghangers of zeaux, en ja, ik vind het het werk van het personeel om de rekken op orde te houden.
Extreme rommelklanten die echt een teringzooi maken, buiten de deur zetten natuurlijk. Maar man oh man, wat zijn die stomme kledinghangers irritant, vind je het gek dat klanten er geen zin in hebben om het rek netjes te houden.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
donderdag 31 mei 2018 om 19:33
En als ik wat laat vallen in de supermarkt, bv een pot appelmoes, word ik dan ook geacht dat zelf op te gaan dweilen en het glas bij elkaar te rapen? Of mag het dan wel verwacht worden van personeel?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
donderdag 31 mei 2018 om 19:34
Je winkelt bij Tokkies "R" Us?