Mode & Beauty alle pijlers

Vraag terugleggen-hangen gepaste kleding

30-05-2018 18:33 136 berichten
Hallo allemaal,
Ik las net op internet een klacht van iemand over een winkel. Ze klaagde omdat de winkelmedewerker haar had aangesproken op het feit dat ze kleding binnenste buiten en zonder kledinghangers had terug gelegd bij de paskamer.
Maar het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je het even netjes op een hanger hangt en niet binnenste buiten?
sinnombre schreef:
30-05-2018 21:35
Waarom zou je niet aso zijn als je doet zoals jij doet?
Je gedrag valt in de categorie: aso. Dat jij daar 'schijt' aan hebt, zegt al genoeg.

Wat is precies aso aan mijn gedrag dan? Dat ik niet altijd alles wat ik gepast heb aan de hanger zet of opvouw voordat ik t aan de verkoopster geef wiens werk t is om dit te doen? Nou nou zeg.
redbulletje schreef:
30-05-2018 21:38
Hoe sturen jullie kleding van 'n postorder terug? Ga je dat helemaal opvouwen zoals het in het zakje zat?
Zakje gooi ik meestal weg. De kleren probeer ik zo goed mogelijk te vouwen en dan opsturen. De hangers hou ik wel voor mezelf.
redbulletje schreef:
30-05-2018 21:38
Hoe sturen jullie kleding van 'n postorder terug? Ga je dat helemaal opvouwen zoals het in het zakje zat?
Ik doe wel een poging, maar helemaal hetzelfde lukt nooit.
Alle reacties Link kopieren
Lenn, je hebt pb.

(sorry voor het off-topic, TO)
nounou
Ibelize schreef:
30-05-2018 21:42
Zakje gooi ik meestal weg. De kleren probeer ik zo goed mogelijk te vouwen en dan opsturen. De hangers hou ik wel voor mezelf.
Ik prop ze juist in het bijbehorende zakje omdat daar het artikelnummer op staat. Maar de meegevouwen kartonnetjes en vloeipapiertjes gooi ik los in de doos. Kan helemaal niet netjes vouwen, laat staan met al die zooi er nog tussen.
Lenn12345 schreef:
30-05-2018 19:46
Meestal neemt de verkoper M/V zelf weer mee wat niet past en haalt evt een andere maat of komt zelf met iets wat erop lijkt.

Ik heb overigens het donkerbruine vermoeden dat je zelf een verkoopster bent in een winkel die gek wordt van het opruimen van kleding die mensen laten slingeren na het passen ;)
Lijkt me ook irritant maar ik ben bang dat je beter iets anders kan gaan doen; dit zul je altijd houden. Net als de was thuis, je ontkomt er gewoon niet aan. Ik maak nooit mee dat je de kleding die je hebt gepast zelf terug moet hangen.

Zou ook een zooitje in de winkel worden.
Moet je dat allemaal rechthangen, ook irritant. Net als een bus die niet op komt dagen terwijl je een afspraak hebt.
Life sucks big time :P
Serieus denk je dat ik dit vraag omdat ik zelf verkoopster ben?
Wauw. En nee hoor ik werk in de gehandicaptenzorg.
Ik kreeg een keer op mijn sodeju van een verkoopster toen ik gepaste kleding weer terug wilde hangen. Gewoon op de plek waar het vandaan kwam. Dat was absoluut niet de bedoeling.
Ibelize schreef:
Wauw wat ben jij asociaal
Werk zelf in een schoenwinkel in een stad waar veel toeristen komen.
Je gelooft niet wat voor rotzooi , vooral de vrouwen, achterlaten , niet te geloven.
Überhaupt de houding van de klanten tegenover het winkelpersoneel , wat wij ons moeten laten welgevallen, daar lusten de honden geen brood van.
Ik weet wel dat als ik beleefd blijf , de klant er meer mee heb, maar soms vind ik wel dat een klant mag weten dat ie onbeschoft is.
To, waar ben je? Ben benieuwd wat je van de reacties vind.
Liep net even een AH in en lette door dit topic ws toch iets beter op en zag een pak stroopwafels naast ijs in de vriezer liggen (mam, mogen we ijs? ok maar dan geen stroopwafel en plof, gewoon ter plekke omgeruild zo stel ik me dat dan voor).

De lege koffiebekertjes tussen de boodschappen en bij de kassa een kar vol met spullen die weer in de vakken moesten. Vaak krijgen mensen in de rij nog spijt van iets denk ik!? en dat moet dan weer terug. Raar...

Moet wel toegeven dat ik een tht-freak ben: kijk altijd naar de datum en als er iets ligt tht 2 juni en daarachter tht 6 juni ga ik de achterste pakken :-$
Maar wel zet ik alles weer recht, dwz een keurig rijtje zoals de vakkenvullers dat ook moeten doen :angel:

Maar dat is wat anders dan kleding weer net zo netjes ophangen, als ik dat zelf zou moeten doen ziet het er echt uit alsof iemand het al gepast heeft wat ook zo is natuurlijk maar 'verse' kleding verkoopt beter lijkt me.

O ja, en die mw. die dat flesje caramelsiroop opendraaide, eraan rook en het toen weer terugzette en doorliep: die verzegeling is verbroken, dat doe je dus niet. Dan reken je het gewoon af of je denkt hmm... ik probeer het eens. Of niet. Maar eenmaal open = verkocht. Of zeg ik nu iets geks?
pipootje schreef:
30-05-2018 21:49
Serieus denk je dat ik dit vraag omdat ik zelf verkoopster ben?
Wauw. En nee hoor ik werk in de gehandicaptenzorg.
O opeens een berg reacties die er net nog niet stonden en ja, dat dacht ik.
Hoezo 'Wauw' wat is daar zo gek aan???
Ik doe altijd alsof winkelpersoneel ook echte mensen zijn. Ik groet ze en zo en ik doe net zo beleefd als ik tegen een bekende zou doen. Wat grappig is, ik krijg dan ook heel normale reacties terug. Echt heel bijzonder.
retrostar schreef:
30-05-2018 21:32
Ligt eraan of ze kijken. ;-)
Ik moest hardop lachen :lol:
SjaanRoeispaan schreef:
30-05-2018 22:22
Ik doe altijd alsof winkelpersoneel ook echte mensen zijn. Ik groet ze en zo en ik doe net zo beleefd als ik tegen een bekende zou doen.
@(

( :biggrin: )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zazamaenade schreef:
30-05-2018 21:47
Lenn, je hebt pb.

(sorry voor het off-topic, TO)
Jij ook :)
TO, ook van mij een welgemeend sorry voor het off-topic
Ik moet de eerste correcte en nette kledingverkoopster nog tegenkomen. Maar ik gedraag me altijd netjes in een winkel. Vouw gepaste kleding netjes op of hang het netjes terug. Soms zelfs netter dan dat ik het gepakt heb voor het passen.
SjaanRoeispaan schreef:
Ik doe altijd alsof winkelpersoneel ook echte mensen zijn. Ik groet ze en zo en ik doe net zo beleefd als ik tegen een bekende zou doen. Wat grappig is, ik krijg dan ook heel normale reacties terug. Echt heel bijzonder.
8-.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
SjaanRoeispaan schreef:
Het zijn net mensen, hè? :proud:
Ik ben ook zo een sloddervos.
Kleding die ik niet wil hebben pleur ik gewoon over een willekeurige rek heen. Ik doe niet eens de moeite om het op te vouwen, op te hangen of whatever.
Denk dat het ook komt doordat ik een hekel heb aan shoppen wil gewoon zo snel mogelijk weg uit zo een winkel.
Schandalig natuurlijk.
En zielig voor de medewerkers die zich uit de naad werken om alles netjes te houden maar toch blijf ik het doen.
Ik zal wel 1 of andere stoornis hebben ofzo.
80% van de tijd shop ik tegenwoordig online en dat is denk ik ook maar beter voor iedereen..
Ibelize schreef:
Je jat de hangers van de kleding die je terug stuurt? :@@:

Kleding vouw ik altijd op. En nee, dat is nooit zo netjes als ik het kreeg, maar ik doe mijn best. Uiteraard gaat de kleding in de zakjes en hangers gaan mee.
Door dit topic zit ik me af te vragen hoelang het geleden is dat ik voor het laatst in een fysieke kledingwinkel ben geweest. Volgens mij is dat zeker 10 jaar geleden. Had er altijd zo'n pleurishekel aan dat aan en uitkleden en bij de volgende winkel weer. Niet aan mij besteed. Thank god for online shopping!
Lenn12345 schreef:
30-05-2018 22:16
O opeens een berg reacties die er net nog niet stonden en ja, dat dacht ik.
Hoezo 'Wauw' wat is daar zo gek aan???
Omdat ik dat er dan in de openingspost bij zou zetten.
Lenn12345 schreef:
30-05-2018 22:13
To, waar ben je? Ben benieuwd wat je van de reacties vind.
Liep net even een AH in en lette door dit topic ws toch iets beter op en zag een pak stroopwafels naast ijs in de vriezer liggen (mam, mogen we ijs? ok maar dan geen stroopwafel en plof, gewoon ter plekke omgeruild zo stel ik me dat dan voor).

De lege koffiebekertjes tussen de boodschappen en bij de kassa een kar vol met spullen die weer in de vakken moesten. Vaak krijgen mensen in de rij nog spijt van iets denk ik!? en dat moet dan weer terug. Raar...

Moet wel toegeven dat ik een tht-freak ben: kijk altijd naar de datum en als er iets ligt tht 2 juni en daarachter tht 6 juni ga ik de achterste pakken :-$
Maar wel zet ik alles weer recht, dwz een keurig rijtje zoals de vakkenvullers dat ook moeten doen :angel:

Maar dat is wat anders dan kleding weer net zo netjes ophangen, als ik dat zelf zou moeten doen ziet het er echt uit alsof iemand het al gepast heeft wat ook zo is natuurlijk maar 'verse' kleding verkoopt beter lijkt me.

O ja, en die mw. die dat flesje caramelsiroop opendraaide, eraan rook en het toen weer terugzette en doorliep: die verzegeling is verbroken, dat doe je dus niet. Dan reken je het gewoon af of je denkt hmm... ik probeer het eens. Of niet. Maar eenmaal open = verkocht. Of zeg ik nu iets geks?
Hier ben ik.
Grappig om te lezen waarom mensen het niet doen.
Ik zie in winkelwagens ook vaak troep en proppen papier liggen en wil graag weten hoe het werkt in het brein van die mensen, om anderen dingen voor jou op te laten ruimen.
lise1985 schreef:
31-05-2018 00:16
Ik moet de eerste correcte en nette kledingverkoopster nog tegenkomen. Maar ik gedraag me altijd netjes in een winkel. Vouw gepaste kleding netjes op of hang het netjes terug. Soms zelfs netter dan dat ik het gepakt heb voor het passen.
Dan vraag ik me af waar jij winkelt ?
redbulletje schreef:
31-05-2018 07:18
Door dit topic zit ik me af te vragen hoelang het geleden is dat ik voor het laatst in een fysieke kledingwinkel ben geweest. Volgens mij is dat zeker 10 jaar geleden. Had er altijd zo'n pleurishekel aan dat aan en uitkleden en bij de volgende winkel weer. Niet aan mij besteed. Thank god for online shopping!
Zo lang al, haha! Ik kom nog wel in fysieke winkels, maar ik pas niet (meer). Weet in bijna elke winkel waar ik kom wel m’n maat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven