Mode & Beauty alle pijlers

Vreemde dresscode bruiloft

15-08-2016 15:36 105 berichten
Jaren geleden was ik actieve forummer. Aangezien ik een nieuw emailadres heb dan ook maar even een nieuw profiel gemaakt.

Vandaag hebben wij een prachtige uitnodiging ontvangen voor een bruiloft. Die zal plaatsvinden over 2 weken, begin september. Ik wist al maanden dat dit eraan zat te komen en kijk er heel erg naar uit. Kosten noch moeite zullen gespaard worden. Wij zijn daggast.

Maar het probleem betreft de dresscode: heren: kostuum en dames: jurk.

Voor de heren is het vrij duidelijk. Maar voor de dames stel ik mij vragen. Wat wilt "jurk" zeggen? Word ik nu geacht een lange jurk aan te doen of mag een jurk tot over de knie ook? Ik wil niet underdressed gaan maar het zou ook vervelend zijn moest ik de enige in lange jurk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het op safe spelen en een medium lengte jurk dragen.

Vreemde dresscode. Maar ik zou gewoon een mooie feestelijke jurk aantrekken.
quote:marrie3 schreef op 15 augustus 2016 @ 16:19:

[...]

Ik krijg sowieso van een dresscode al de kriebels

Ach ja ik snap wel dat je mensen er even op wijst dat je het leuk vindt als ze op hun paasbest komen, maar om een vrouw nou verplicht in een jurk te proppen. Misschien wil ze wel een mooi pak aan

een tijdje terug las ik hier ook in een topic van een bruidspaar die 3 kleurstalen meestuurden met de uitnodiging, of je even je outfit daarbinnen aan kon schaffen
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 augustus 2016 @ 16:28:

[...]

een tijdje terug las ik hier ook in een topic van een bruidspaar die 3 kleurstalen meestuurden met de uitnodiging, of je even je outfit daarbinnen aan kon schaffenDas ook lullig.
quote:Diamondbooty schreef op 15 augustus 2016 @ 16:23:

Ik zou het op safe spelen en een medium lengte jurk dragen.

[img]http://content.lipsy.co.uk/ImagesB/270/ ... _031_a.jpg[/img]Zo'n jurk heb ik inderdaad nog nieuw in de kleerkast. Dezelfde lengte en pasvorm maar dan marineblauw.
Wat is er precies 'vreemd' aan de dresscode?

Ik verwachtte een dresscode als barbapappa of mylittlepony ofzoiets.
Ik had een appgroepje met de meiden die ook daggast waren. We bespraken wie wat aan deed. Het stel trouwden in de zomer, dus vrijwel alle meiden gingen in een zomers jurkje. Persoonlijk zou ik een jurkje aan doen die af is gestemd op het weer van die dag en waar je je goed in voelt.
quote:yajes schreef op 15 augustus 2016 @ 15:48:

Als je daggast bent, ken je het bruidspaar goed. Je zou het toch gewoon aan hun kunnen vragen.

Overigens vind ik het een belachelijk dresscode; vrouwen mogen niet eens in een rok of broek. Ik draag graag jurkjes maar genoeg vrouwen die dat niet prettig vinden. Je wil toch dat je gasten zich fijn voelen?Eens!
Ik kreeg onlangs een uitnodiging met een prachtige 'dresscode' erop: 'Kom zoals je bent'. Ik vond dat echt heel erg mooi.
Belachelijk, een dresscode. Mensen zouden blij moeten zijn dat anderen komen, en niet aan anderen moeten opleggen wat ze moeten dragen.
quote:appagante schreef op 15 augustus 2016 @ 17:24:

Ik kreeg onlangs een uitnodiging met een prachtige 'dresscode' erop: 'Kom zoals je bent'. Ik vond dat echt heel erg mooi.Dit inderdaad. Beter zo dan anderen verplichten iets te dragen wat ze misschien liever niet willen en hun op kosten te jagen.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 15 augustus 2016 @ 16:03:

Vleesjurk van lady gaga

Brrrrr.... Ik snap die Lady Gaga niet zo. Ze ziet er naturel hartstikke leuk uit, maar met die rare outfits maakt ze een stripfiguur van zichzelf.

Maar buiten dat: je moet als gast er niet opvallender uit zien dan de bruid. Dan moet de bruid minstens een vissenjurk (met echte vissen!) aan hebben :-)
quote:Yggdrasil- schreef op 15 augustus 2016 @ 16:58:

Wat is er precies 'vreemd' aan de dresscode?

Ik verwachtte een dresscode als barbapappa of mylittlepony ofzoiets.Mijn woordkeuze was inderdaad ongelukkig. Het had eerder "onduidelijk" moeten zijn. Maar dat klopt eigelijk ook niet aangezien iedereen het hier best duidelijk vond
quote:Dragisa schreef op 15 augustus 2016 @ 15:40:

Kostuum en Jurk is toch geen vreemde dresscode?

Als het een lange jurk had moeten zijn dan was de dresscode gala geweestIk vind het wel een rare dresscode, ik heb geen jurken en ik ga er geen dragen ook. Belachelijk
Lijkt me heel duidelijk. De mannen in een pak, de vrouwen in een jurk, en dan mag duidelijk zijn dat er geen jurk wordt bedoeld waar je mee naar het strand zou gaan ofzo, maar een beetje feestelijk exemplaar.

Wat is er zo onduidelijk aan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pipootje schreef op 15 augustus 2016 @ 19:39:

[...]

Ik vind het wel een rare dresscode, ik heb geen jurken en ik ga er geen dragen ook. Belachelijk

Ja dan een kostuum dus.

Wat dacht je van een hotdog? Of een sumoworstelaar?

quote:pipootje schreef op 15 augustus 2016 @ 19:39:

[...]

Ik vind het wel een rare dresscode, ik heb geen jurken en ik ga er geen dragen ook. BelachelijkKlopt, héél belachelijk dat men van vrouwen vraagt op een feestje een mooie jurk te dragen. Ik zou lekker in een mannenpak gaan, maar dan je vriend in een mannenrok hijsen ofzo... héél trendy... Vinden ze vast the bomb.
Ik zou uitgaan van tenue de ville.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 15 augustus 2016 @ 19:56:

Ik zou uitgaan van tenue de ville.Lijkt mij ook.

Ik zou uitgaan van tenue de ville.Hmmm. Denk toch net wat chiquer hen kennende. Het kostuum van de bruidegom zou heel erg speciaal zijn. Ben benieuwd.
quote:Jitsie schreef op 15 augustus 2016 @ 21:06:

[...]

Hmmm. Denk toch net wat chiquer hen kennende. Het kostuum van de bruidegom zou heel erg speciaal zijn. Ben benieuwd.Een gekleed pak en een geklede japon is gewoon tenue de ville. Als ze iets meer zouden willen, zouden ze wel black tie hebben opgegeven, lijkt me.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 15 augustus 2016 @ 15:41:

Ben ik de enige die het raar vind om vrouwen te verplichten een jurk te dragen?

Krijg er de kriebels van. Nee hoor, ik ging direct niet meer als ik een jurk moest dragen.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 15 augustus 2016 @ 21:30:

[...]

Nee hoor, ik ging direct niet meer als ik een jurk moest dragen.Prima toch? Niemand verplicht je namelijk te verschijnen. Je kan gewoon afzeggen.

Ik zou uitgaan van tenue de ville.

Juist niet. Tenue de ville is stadskleding, dus mantelpakje, broekpak of jurk met een jasje.

Aangezien er jurk staat zou ik uitgaan van minimaal cocktail en evt. black tie.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven