Vreemde dresscode bruiloft
maandag 15 augustus 2016 om 15:36
Jaren geleden was ik actieve forummer. Aangezien ik een nieuw emailadres heb dan ook maar even een nieuw profiel gemaakt.
Vandaag hebben wij een prachtige uitnodiging ontvangen voor een bruiloft. Die zal plaatsvinden over 2 weken, begin september. Ik wist al maanden dat dit eraan zat te komen en kijk er heel erg naar uit. Kosten noch moeite zullen gespaard worden. Wij zijn daggast.
Maar het probleem betreft de dresscode: heren: kostuum en dames: jurk.
Voor de heren is het vrij duidelijk. Maar voor de dames stel ik mij vragen. Wat wilt "jurk" zeggen? Word ik nu geacht een lange jurk aan te doen of mag een jurk tot over de knie ook? Ik wil niet underdressed gaan maar het zou ook vervelend zijn moest ik de enige in lange jurk zijn.
Vandaag hebben wij een prachtige uitnodiging ontvangen voor een bruiloft. Die zal plaatsvinden over 2 weken, begin september. Ik wist al maanden dat dit eraan zat te komen en kijk er heel erg naar uit. Kosten noch moeite zullen gespaard worden. Wij zijn daggast.
Maar het probleem betreft de dresscode: heren: kostuum en dames: jurk.
Voor de heren is het vrij duidelijk. Maar voor de dames stel ik mij vragen. Wat wilt "jurk" zeggen? Word ik nu geacht een lange jurk aan te doen of mag een jurk tot over de knie ook? Ik wil niet underdressed gaan maar het zou ook vervelend zijn moest ik de enige in lange jurk zijn.
vrijdag 19 augustus 2016 om 10:40
quote:MN-- schreef op 19 augustus 2016 @ 10:32:
[...]
Nee, maar mijn dresscode bestaat uit 2 delen waarbij iedere gast vrij is te kiezen welk deel ze toepassen. Ik heb niet gespecificeerd op wat een man of vrouw aan moet. Een van de 2 is goed.En hoe stand dat dan op de kaart, want ik begreep eerst dat er "jurk" op stond.
[...]
Nee, maar mijn dresscode bestaat uit 2 delen waarbij iedere gast vrij is te kiezen welk deel ze toepassen. Ik heb niet gespecificeerd op wat een man of vrouw aan moet. Een van de 2 is goed.En hoe stand dat dan op de kaart, want ik begreep eerst dat er "jurk" op stond.
vrijdag 19 augustus 2016 om 13:20
Het lijkt mij niet zo moeilijk eigenlijk. Heren in pak betekend de vrouwen niet in korte strakke rokken etc. Gewoon een jurk. Ik zou geen lang doen want dan had dat er wel gestaan. Denk juist dat ze de gasten niet echt op kosten willen jagen maar wel graag netjes willen. Gewoon een nette iets feestelijke jurk dus. Geen steps met petticoat of korte glitter maar beetje chique.
vrijdag 19 augustus 2016 om 14:04
Het probleem van een jurk als je nooit jurken draagt, is dat je ook panty en schoenen moet regelen. Èn dat je je anders bewegen moet. Het ziet er vaak wat mal uit als een jeans-draagster opeens in een jurk rondbeent en er niet aan denkt om zittend altijd de knieën bijeen moet houden. Met een jurk is dat nog meer dan met een rok, want een jurk trekt meer op.