Mode & Beauty alle pijlers

Vreemde dresscode bruiloft

15-08-2016 15:36 105 berichten
Jaren geleden was ik actieve forummer. Aangezien ik een nieuw emailadres heb dan ook maar even een nieuw profiel gemaakt.

Vandaag hebben wij een prachtige uitnodiging ontvangen voor een bruiloft. Die zal plaatsvinden over 2 weken, begin september. Ik wist al maanden dat dit eraan zat te komen en kijk er heel erg naar uit. Kosten noch moeite zullen gespaard worden. Wij zijn daggast.

Maar het probleem betreft de dresscode: heren: kostuum en dames: jurk.

Voor de heren is het vrij duidelijk. Maar voor de dames stel ik mij vragen. Wat wilt "jurk" zeggen? Word ik nu geacht een lange jurk aan te doen of mag een jurk tot over de knie ook? Ik wil niet underdressed gaan maar het zou ook vervelend zijn moest ik de enige in lange jurk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon een leuke jurk? ligt er ook een beetje aan wat voor soort mensen er gaan trouwen
l'état c'est moi
Stuur een mail naar de ceremoniemeesters of vraag het aan het bruidspaar? Ik zie het probleem niet.
Doe in elk geval geen spijkerbroek aan
l'état c'est moi
Bel het bruidspaar of de ceremoniemeester en vraag het. Probleem opgelost! Fijn feest gewenst.
Er staat jurk, dus je mag een jurk aan. Knie, lang...keuze is reuze.
Ik zou het even aan het bruidspaar vragen wat hun idee erbij is. "jurk" is wel erg summier, maar misschien maakt het zo ook niet uit en willen ze vooral geen spijkerbroeken en trainingspakken op hun bruiloft.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Kostuum en Jurk is toch geen vreemde dresscode?

Als het een lange jurk had moeten zijn dan was de dresscode gala geweest
Het feit dat er niet bij staat 'lange' jurk of 'korte' jurk doet vermoeden dat het dus niet uitmaakt. Ik zou lekker de jurk aantrekken waar jij je mooi in voelt. Behalve die witte, die moet je ff in de kast laten hangen...
Nou dat vind ik inderdaad apart.

Misschien wilden ze het juist open houden zodat iedereen zelf iets aan kan trekken wat ze mooi vindt (maar dan snap ik weer niet dat je de dames wel een jurk opdringt en bij mannen zo specifiek een kostuum noemt)

ik zou gewoon de ceremoniemeester mailen om te vragen wat er nu precies verwacht wordt.
Lijkt mij dat je een jurk aan "moet", verder staan er geen eisen bij, dus elke jurk is goed. Als je het zeker wil weten wat ze precies bedoelen, gewoon even het bruidspaar bellen of appen.
Als het soort jurk heel erg veel had uitgemaakt dan had het er wel bijgestaan denk ik.

Persoonlijk zou ik voor de zekerheid geen ultrakort glitter-disco gevalletje aandoen, maar gewoon een leuke jurk waar je je prettig in voelt.
Ben ik de enige die het raar vind om vrouwen te verplichten een jurk te dragen?

Krijg er de kriebels van.
quote:MwTheelepel schreef op 15 augustus 2016 @ 15:40:

Ik zou het even aan het bruidspaar vragen wat hun idee erbij is. "jurk" is wel erg summier, maar misschien maakt het zo ook niet uit en willen ze vooral geen spijkerbroeken en trainingspakken op hun bruiloft.Dit is de reden dat wij bij onze bruiloft er ook dresscode jurk op hebben staan. Maar bij ons maakt het me niet uit wat voor Jurk of rok. Maar een mooi vrouwenpak of jumpsuit mag ook.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 15 augustus 2016 @ 15:41:

Ben ik de enige die het raar vind om vrouwen te verplichten een jurk te dragen?

Krijg er de kriebels van. Nee je bent niet de enige.
Ik vindt de dresscode ook wat algemeen en onduidelijk. Een belletje naar bruidspaar of ceremoniemeester zal vast eea ophelderen. Wel laat overigens om 2 weken van te voren die dresscode toe te sturen. Voor bruiloften probeer ik altijd ruim van tevoren m'n outfit gereed te hebben. Dat is vaak een jurk, maar ik ben ook wel eens in een rok en zelfs in chique jumpsuit naar een bruiloft geweest. Balen als je dan 2 weken van tevoren hoort dat je weer opnieuw kan shoppen.
Ik vind dat er nog wel een enorm verschil zit tussen geen spijkerbroeken/trainingspakken willen en dan te kiezen voor het verplichten van een jurk, maarja
quote:MN-- schreef op 15 augustus 2016 @ 15:42:

[...]

Dit is de reden dat wij bij onze bruiloft er ook dresscode jurk op hebben staan. Maar bij ons maakt het me niet uit wat voor Jurk of rok.Wij hadden als dresscode: feestelijk. Geen spijkerbroek gezien. Wel vrouwen in broeken, maar dan met hakken en gave top/blouse en mooie accessoires. Sommige vrouwen doe je geen plezier met een rok of broek.
Als je daggast bent, ken je het bruidspaar goed. Je zou het toch gewoon aan hun kunnen vragen.

Overigens vind ik het een belachelijk dresscode; vrouwen mogen niet eens in een rok of broek. Ik draag graag jurkjes maar genoeg vrouwen die dat niet prettig vinden. Je wil toch dat je gasten zich fijn voelen?
Uiteraard kan ik het vragen aan de bruidegom. De bruid ken ik niet zo goed. Nogal timide helaas. Maar de bruidegom heeft er de grootste lol in om mij te plagen. Het zou mij niet verbazen moest hij mij voor de lol verkeerd advies geven. Hij ligt er volgens mij echt niet van wakker wat ik aantrek.

Ik denk dat ik beter zijn moeder eens aanspreek. :D

Maar de meeste van jullie zeggen dat de lengte van de jurk wellicht niet uitmaakt. Volgens mij hebben jullie gelijk en kan ik gewoon mijn splinternieuwe knielange cocktailjurk aan. *oef
quote:Jitsie schreef op 15 augustus 2016 @ 15:56:

Uiteraard kan ik het vragen aan de bruidegom. De bruid ken ik niet zo goed. Nogal timide helaas. Maar de bruidegom heeft er de grootste lol in om mij te plagen. Het zou mij niet verbazen moest hij mij voor de lol verkeerd advies geven. Hij ligt er volgens mij echt niet van wakker wat ik aantrek.

Ik denk dat ik beter zijn moeder eens aanspreek. :D

Maar de meeste van jullie zeggen dat de lengte van de jurk wellicht niet uitmaakt. Volgens mij hebben jullie gelijk en kan ik gewoon mijn splinternieuwe knielange cocktailjurk aan. *oef

Ja gewoon doen. Vast een prachtige jurk.

En je houdt je sowieso aan de dresscode dan
Vleesjurk van lady gaga
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:58:

[...]

Ja gewoon doen. Vast een prachtige jurk.

En je houdt je sowieso aan de dresscode dan

Haha :D ja lijkt mij ook. Eigenlijk was het dan een vrij duidelijke dresscode. Het is de eerste keer dat ik naar zo'n chique bruiloft ga. Denk dat ik het gewoon te goed wil doen.

Uiteindelijk zijn die mensen wel rijk maar voor de rest heel relaxed. Dus ik zal ook maar gewoon normaal doen. Maar ik maak wel een afspraak bij de kapper en de nagelstyliste. :p
quote:Elisabeth1988 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:42:

[...]

Nee je bent niet de enige.Ik krijg sowieso van een dresscode al de kriebels
quote:Sjors007 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:45:

[...]

Wij hadden als dresscode: feestelijk. Geen spijkerbroek gezien. Wel vrouwen in broeken, maar dan met hakken en gave top/blouse en mooie accessoires. Sommige vrouwen doe je geen plezier met een rok of broek.Klopt, maar in een van de families in een iets striktere dresscode wel nodig om geen spijkerbroeken te hebben. Weet ik uit ervaring . Ze weten best wat ik ermee bedoel. Dusja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven