Mode & Beauty alle pijlers

Wat is bij jullie de dresscode op het werk?

15-04-2018 20:44 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier vaak mensen stellig beweren dat sneakers echt niet op kantoor kunnen. Net ook weer in een topic. En nu ben ik nieuwsgierig naar de dresscode bij jullie op het werk.

TO trapt af:
Ik werk in de creatieve zakelijke dienstverlening. Groot kantoor met meer dan 300 man. Dresscode is casual, ook de directie loopt bij ons in jeans met een hoodie en sneakers als ze geen klantafspraken hebben. Iedereen loopt er casual bij en beetje afhankelijk van de klant waarmee je een afspraak hebt blijft dat casual of gaat er een pak aan.

Te korte rokken, hemdjes en slippers zijn niet helemaal done op kantoor bij ons maar er zijn er wel die dat in de zomer aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag toevallig wat maxijurken/rokken gekocht.
In de zomer kan ik geen shorts of korte rokjes aantrekken maar een lange legging of spijkerbroek is soms echt te warm. Vond het zelf een goede oplossing.
.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-04-2018 08:36
Ik vind het irritant dat heel veel (volgens Zalando zakelijke) jurken mouwloos zijn. Ik heb ook liever een klein mouwtje aan naar mijn werk, blote oksels vind ik niet netjes. Bij mij kan verder veel, ik vind FitFlops of Birkenstocks in de zomer ook prima. Ik hou niet van gescheurde spijkerbroeken, hoezeer dat ook in de mode is. Ik heb mijn team daar echter nog nooit op hoeven aanspreken.
Een groot aantal van die 'zakelijke jurken' volgens Zalando, zijn volgens mij alleen geschikt als 'hostess' in de 'adult entertainmentindustrie'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
mandylion schreef:
17-04-2018 23:09
Vandaag toevallig wat maxijurken/rokken gekocht.
In de zomer kan ik geen shorts of korte rokjes aantrekken maar een lange legging of spijkerbroek is soms echt te warm. Vond het zelf een goede oplossing.
Dat is het ook wel hoor, denk ik, op veel plekken. Ik zit echt in een heel conservatieve jasje-dasje-omgeving, dat is niet maatgevend.

Wat voor soort schoenen wil je gaan dragen bij je maxirok/jurk?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-04-2018 19:41
Ja, heel bijzonder, die 'zakelijke' jurken van Zalando. Dames van een zekere leeftijd moeten zich al helemaal niet meer wagen aan mouwloos. Ik koop ze wel, maar dan bestel ik er een leuk net vestje bij voor op het werk. Zodra ik vrij ben ga ik wel gewoon mouwloos met mijn oude zwabberarmen. Wat ik ook heel jammer vind is dat je bijna geen normale nette shirts meer kunt vinden, van het soort dat ook op een zakelijk rokje kan. Ze hebben allemaal van die aangesneden (heet dat zo) mouwtjes, waardoor je zo naar binnen kijkt via je oksel.
Ik ben denk ik niet van die zekere leeftijd ben, maar ik vind mouwloze jurkjes ook niet kunnen op het werk. Ik heb er ook altijd een vestje op.
Mouwloos doe ik wel in mijn vrije tijd (dus idd op het moment dat ik de auto in stap.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Hier in een groot ziekenhuis voor administratief personeel zonder patientencontact geen dresscode.
Alles mag, ook slippers en blote oksels. Ik zie hier soms vaal geworden t-shirts, fleecevesten en afgetrapte sneakers.
Doe ik niet, want ik houd van een beetje decorum.
Ik begeleid soms medisch studenten, en wil een beetje autoriteit uitstralen. Maar ook weer niet té.
Dus wel nette jeans, nette slippers of sneakers, geen spaghettibandjes of anderszins te bloot.
Alle reacties Link kopieren
Tamelijk conservatief kantoor waar ook wel evenementen plaatsvinden (denk aan een grote lunch voor relaties).

Heren in pak, liefst met stropdas maar dat hoeft niet voor alle functies. Dames broek of rok/jurk tot op de knie. Dat laatste mét panty. Sneakers kan eigenlijk niet, daar zouden sommige collega's echt wel even een wenkbrauw van optrekken. Slippers, hemdjes, korte broeken, hip gescheurde kleding zéker niet, maar dat was op mijn vorige, stuk minder conservatieve, kantoor ook al zo. Alleen als er gegarandeerd geen evenementen en vergaderingen zijn (zeg maar: de eerste drie weken van augustus) durf ik ook wel zonder panty als het 30 graden is.

Het stomme is dat die dresscode nergens staat, je wordt geacht er ten allen tijde 'representatief' uit te zien. Maar wat is dat? Ik kijk dus maar een beetje wat collega's zoal doen.
The owls are not what they seem
Bij ons staat ook niets op papier. Dat hoor je te weten of zo, heel mysterieus eigenlijk ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bij ons mag bijna alles, op diep decolleté en minirokjes na. Sommigen lopen er verschrikkelijk bij (imo) met een afritsbroek met een roze tshirt waar STOER op staat (man van +/- 45) :facepalm: en sommigen hebben een nette broek aan met een overhemd.
Sportkleding en sportschoenen word ik geacht te dragen.
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
18-04-2018 01:43
Dat is het ook wel hoor, denk ik, op veel plekken. Ik zit echt in een heel conservatieve jasje-dasje-omgeving, dat is niet maatgevend.

Wat voor soort schoenen wil je gaan dragen bij je maxirok/jurk?
Toevallig zag ik vandaag een collega met (nette) slippers en daarbij gelakte nagels. Dat kan dus.
Ik heb naast sandalen met hak ook zwarte, platte ballerina's (dus dichte teen, mocht de lak half van de nagels af zijn).
Vandaag had ik mijn converse schoenen aan met zwart en panterprint. Er kan dus redelijk veel, het is meer dat ik mezelf niet comfortabel voel in bepaalde kleding.
Sommige collega's dragen ook wel af en toe mouwloze tops zonder iets erop, maar dat vind ik zelf echt niet kunnen.
.
Jute zakken.
Detachering IT. Ligt dus aan opdrachtgever. Er wordt aangeraden om tijdens je intakegesprek een beetje rond te kijken. Over het algemeen draag ik het liefst een blouse en een broek met hakken. Nooit slippers en mouwloos ook niet vanwege de airco die er altijd wel is.

Toen ik in de IT startte was het echt een pakkencultuur, maar ik heb het idee dat dat alleen nog bij een paar bedrijven het geval is. Verzorgd is wel een must, anders wordt je bij ons uitgescholden voor 'systeembeheerder'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven