Mode & Beauty alle pijlers

welk lettertype tattoo

17-07-2016 22:29 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ik zit te twijfelen om een tattoo te laten zetten.

Maar zit te twijfelen over het lettertype.

Ik weet dat ik zelf moet kiezen maar ben benieuwd naar jullie mening.



foto 1



foto 2

welke is mooier

Totaal aantal stemmen: 92

foto 1 (52%)
foto 2 (13%)
geen van beide (35%)
Alle reacties Link kopieren
Die tweede kan ik niet zien, maar die eerste is mooi. Houd er rekening mee dat als je lettertype klein en je letters klein zijn deze op latere leeftijd (of eerder als je pech hebt) kan vervagen of wegvloeien in je huid zeg maar.

Ik heb dit gezien bij een meisje die een hele zin had. Ze heeft nu een hele vlek.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de foto van de nek het mooiste.

Zou enkel de streep voor en na de spreuk korter doen.



Weet niet goed welke wat was, want krijg ze plots niet meer open?
Geen van beiden mop.



Ik zou een lettertype kiezen die iets beter leesbaar is. Anders krijg je dat mensen gaan gissen/heel erg moeite moeten doen om te lezen wat er staat.
Alle reacties Link kopieren
Vind de eerste wel mooi, 2e zie ik niet (kan iemand n plaatje plakken? )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik kan de tweede ook niet openen...

Vind de eerste ook wat onduidelijk, wel een sierlijk lettertype, maar niet heel leesbaar. (maar misschien wil je dat ook niet)
Wat komt er te staan? Dat is in dit geval wel van belang. Als het alleen "love" is, is de leesbaarheid minder van belang dan als je de halve bijbel op je kuiten wilt zetten.
Geen van beiden, plakplaatjes zijn lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als dit je tekst en plek is vind ik de eerste mooier. Op een andere plek is dat misschien weer anders.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze allebei erg mooi, maar 1 mooier.
Alle reacties Link kopieren
Nu zie ik de plaatjes, thanks.

Nummer 1

2 is niet leesbaar, ook al gaat het daar niet persé om. Vind t niet mooi dat de woorden aan elkaar staan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
1
Het probleem met fineline tattoo's is dat ze niet mooi 'oud' worden. Na 3-5 jaar kunnen ze al erg lelijk worden terwijl een solide tattoo veel later minder mooi wordt.



Ik zou daarom nooit een fineline tattoo nemen. Ik heb dan alleen traditionele tattoo's, dikke lijnen, felle kleuren en lekker duidelijk. Daar moet je wel van houden en ik zeg ook helemaal niet dat je daarvoor moet gaan. Maar die blijven veel langer mooi.
Ik zou vooral niks laten tatoeëren wat andere duidelijk al hebben. Verzin je eigen zin. Of op z'n minst je eigen lettertype.

Of misschien maar gewoon geen tatoeage.
Op het eerste plaatje lijkt "so il goes" te staan. Een lelijke en niet gebruikelijke schrijfwijze van de T.
Alle reacties Link kopieren
Typewriter







De 2e vond ik makkelijker lezen. Bij de eerste kon ik IT niet direct ontcijferen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Geen van beide.

Eerste is een stel wolken.

Tweede lees ik telkens Soit de gans, geen spaties en S lijkt een solsleutel.

Tijd voor mijn nest.

ps: zorg dat een tattoo vanop een metertje ofzo duidelijk is.
quote:damocles schreef op 17 juli 2016 @ 22:45:

Geen van beiden, plakplaatjes zijn lelijk.



Gelukkig worden deze niet geplakt, maar met een naald in de huid gekerfd



Verder eens met ZQ. Het is zo fijntjes, dat blijft echt niet mooi. En echt leesbaar is het ook niet, maar dat is natuurlijk niet persee nodig.
quote:Dragisa schreef op 17 juli 2016 @ 23:49:

[...]





Gelukkig worden deze niet geplakt, maar met een naald in de huid gekerfd



Verder eens met ZQ. Het is zo fijntjes, dat blijft echt niet mooi. En echt leesbaar is het ook niet, maar dat is natuurlijk niet persee nodig.



Nog erger, zeker als je van die van Pinterest of Tumblr gejatte ideeën gebruikt; over 10 jaar totaal niet meer hip.

Nou ja, tegen die tijd zit er op die plek iets wat op een blauwe plek lijkt dus dan valt het ook niet meer op.



Ik zie zoveel tattoos die groenig zijn, terwijl ze toch echt niet zo oud zijn.



Wie weet hoe dat komt?
quote:Dubbz schreef op 17 juli 2016 @ 23:56:

Ik zie zoveel tattoos die groenig zijn, terwijl ze toch echt niet zo oud zijn.



Wie weet hoe dat komt?Zwart is gewoon een hele lastige kleur. Het kan meerdere redenen hebben. Niet diep genoeg gezet, juist te diep gezet, slechte inkt, huid neemt moeilijk de inkt op, huid breekt de pigmenten snel af etc.
Alle reacties Link kopieren
Collega heeft een tattoo in het handschrift van een dierbare. Dat vind ik nog wel mooi idee. Misschien is dat iets?
Alle reacties Link kopieren
Comic Sans.
quote:meaki schreef op 18 juli 2016 @ 00:08:

Comic Sans.


Inspirerende tekst ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven