Welke dr. Martens?
dinsdag 25 augustus 2020 om 17:51
Al jaren wil ik ze: zwarte dr. Martens
En steeds was er een reden om ze niet te kopen. Een van die redenen was dat ze moeilijk in te lopen zijn.
In het voor- corona tijdperk zou ik 10 winkels aflopen voor advies. Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil de "gewone", dus ouderwets zwart. Maar zit er dan nog veel verschil in?
Ik zie een 1460 en een pascal...?
Wat is jullie ervaring? Glans, mat? Zit er verschil in leer? In inlopen?
Alvast bedankt!
En steeds was er een reden om ze niet te kopen. Een van die redenen was dat ze moeilijk in te lopen zijn.
In het voor- corona tijdperk zou ik 10 winkels aflopen voor advies. Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil de "gewone", dus ouderwets zwart. Maar zit er dan nog veel verschil in?
Ik zie een 1460 en een pascal...?
Wat is jullie ervaring? Glans, mat? Zit er verschil in leer? In inlopen?
Alvast bedankt!
dinsdag 25 augustus 2020 om 17:56
Ik heb zelf de mat zwarte (welk type weet ik even niet maar ze zien eruit als de standaard) en die zijn van heel zacht leer dus heb geen gezeik gehad met het inlopen. Vroeger in de puberjaren ook die glimmende gehad maar dat was wekenlang de hel voor mijn pootjes (daarna zaten ze heerlijk hoor daar niet van).
dinsdag 25 augustus 2020 om 18:23
Nelson verkoopt ook docs tegenwoordig. De 1460 is de klassieker. Pascal is meer geschikt voor smalle voeten.
De gewone 1460 heb ik altijd, op dit paar loop ik ondertussen al ruim 10 jaar. Voordeel van gewoon zwart, dus niet glanzend of mat, is dat ze perfect in goede staat blijven als je de balsem gebruikt. En die kan niet op matte of glanzend.
Grappig toch dat ze nu weer helemaal in zijn. Ik loop er al 33 jaar mee. Ben ineens weer hip.
De gewone 1460 heb ik altijd, op dit paar loop ik ondertussen al ruim 10 jaar. Voordeel van gewoon zwart, dus niet glanzend of mat, is dat ze perfect in goede staat blijven als je de balsem gebruikt. En die kan niet op matte of glanzend.
Grappig toch dat ze nu weer helemaal in zijn. Ik loop er al 33 jaar mee. Ben ineens weer hip.
dinsdag 25 augustus 2020 om 18:35
Hier hetzelfde. Ik loop er al sinds mijn 14e of 15e op, tegen de 30 jaar dus al.Gravinnetje schreef: ↑25-08-2020 18:23Nelson verkoopt ook docs tegenwoordig. De 1460 is de klassieker. Pascal is meer geschikt voor smalle voeten.
De 1460 is inderdaad het standaard model waar vroeger al iedereen op liep. Die zijn lastig in te lopen, maar vind ik wel het mooist. Naast de Pascal (die ik persoonlijk niet mooi vind) is er volgens mij nu een ander model van heel zacht leer, die lopen meteen lekker, maar zijn ook meteen veel slapper. Ik zou niet online bestellen, maar naar een Dr. Martens winkel gaan, daar hebben ze alles en kun je meteen voelen wat lekker zit.
dinsdag 25 augustus 2020 om 18:52
Zeker ieder zijn smaak. Maar dit is niet degene die ik in gedachten heb.
Ik zoek inderdaad meer het ouderwetse model.
Juist fijn dat niet iedereen hetzelfde mooi vindt. Opmerking was zeker niet lollig bedoeld.
Ik zie zo weinig verschil tussen de 1460 en de pascal.
Ik dacht eigenlijk dat die Pascal alleen smaller was. Weet iemand waar t verschil in zit?
Juist fijn dat niet iedereen hetzelfde mooi vindt. Opmerking was zeker niet lollig bedoeld.
Ik dacht eigenlijk dat die Pascal alleen smaller was. Weet iemand waar t verschil in zit?
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:09
Pascal is soepeler, bij de 1460 zit een stuggere rand aan de bovenzijde dacht ik.
Ik heb zelf 3 paar Dr. Martens Pascale. De eerste heb ik een week in moeten lopen, daarna zaten ze zalig. Het 2e paar kon ik gelijk op weglopen, hoefde niet ingelopen te worden. 3e paar zat tussen paar 1 en paar 2 in wat inlopen betreft.
Ik vind het fijne schoenen!
Ik heb zelf 3 paar Dr. Martens Pascale. De eerste heb ik een week in moeten lopen, daarna zaten ze zalig. Het 2e paar kon ik gelijk op weglopen, hoefde niet ingelopen te worden. 3e paar zat tussen paar 1 en paar 2 in wat inlopen betreft.
Ik vind het fijne schoenen!
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:49
Die 2e is de 1460 he?haantje69 schreef: ↑25-08-2020 18:52Zeker ieder zijn smaak. Maar dit is niet degene die ik in gedachten heb.
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:54
Dit leer heb ik dus maar niet dit model. Model is zoals het tweede plaatje wat je hieronder plakte. Ideale dingen en geen zere voetjes.Luci_Morgenster schreef: ↑25-08-2020 18:43Deze lopen heerlijk:
Zacht en leer is zacht. Airzolen. Newton:
![]()
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:59
dinsdag 25 augustus 2020 om 21:45
De 1460 is de 'gewone' doc. De Pascal valt smaller en is vaak van virginia leer (dunner en soepeler).
Ik heb de 1460 in smooth (normale versie), lakleer moeilijk uit te lopen en vallen krapper) en de mono suede (zwarte stiksels). Die suede zijn ook super fijn en makkelijk in te lopen.
Ik heb 12 paar doc's. Inlopen is kut, maar wel te doen met de perfect fit spray van Bama. Alleen mijn laklederen 1460 krijg ik daarmee niet ingelopen.
Al hebben de 1460 smooth en mono suede me ook geen noemenswaardige pijn gegeven.
Ik heb de 1460 in smooth (normale versie), lakleer moeilijk uit te lopen en vallen krapper) en de mono suede (zwarte stiksels). Die suede zijn ook super fijn en makkelijk in te lopen.
Ik heb 12 paar doc's. Inlopen is kut, maar wel te doen met de perfect fit spray van Bama. Alleen mijn laklederen 1460 krijg ik daarmee niet ingelopen.
Al hebben de 1460 smooth en mono suede me ook geen noemenswaardige pijn gegeven.