Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo?

31-08-2014 16:53 29 berichten
Welke shampoo gebruiken jullie en wat is er fijn / goed aan?

Ik was een tijdje tevreden met de absolut repair lijn van L'Oréal professional, maar die geur is me tegen gaan staan. Ik heb highlight in mijn (niet erg lange) haar en een gevoelige huid. Bij shampoo's die te goed 'poetsen' droogt de huid op m'n schouders en rug ook helemaal uit. Bovendien heb ik het idee dat ik dan belachelijk veel haar verlies.

Nu dus op zoek naar een nieuwe shampoo/ conditioner combi. Budget Max 20 euro per 300ml fles.

Wie heeft de gouden tip??
20 euro??

Kan je niet helpen, ik koop wat er in de aanbieding is of huismerk.
20 euro?

Ik gebruik al jaren eigen merk van Kruidvat, iedere dag. Nooit droog of vet haar, spoelt goed en makkelijk uit. Ook de conditioner is prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wella sensitive,paarse fles afgewisseld met dermalon schampoo.

Heb zo;n beetje alle merken en merkloze gebruikt, en deze twee werken alleen voor mijn gevoelige hoofdhuid met droog haar.
Huismerk van de Aldi. Shampoo en cremespoeling allebei 1,19 per fles. Tegen het pluizen/vliegen van mijn lange haar met slag gebruik ik max 2 "pompjes" van die nieuwe haarolie van L'Oréal (10,15 per flesje) per dag.

Bij shampoogebruik alleen je hoofdhuid inzepen. Bij het uitspoelen wordt de rest van je haar ook wel "geraakt" door de shampoo.
Palmolive, rode fles met granaatappel , helpt tegen huidschilvers. Aangezien ik heel erg donkerbruin haar heb , wil ik niks anders , anders komen de huidschilvers terug helaas.
quote:ingelise schreef op 31 augustus 2014 @ 18:28:

20 euro?

Ik gebruik al jaren eigen merk van Kruidvat, iedere dag. Nooit droog of vet haar, spoelt goed en makkelijk uit. Ook de conditioner is prima.Ik ook Kruidvat of Trekpleister (is volgens mij dezelfde shampoo, alleen andere fles) prima shampoo.
Ik gebruik de diamond gloss van nivea, die vind ik erg fijn! Als ik dan een keer andere shampoo gebruik, merk ik meteen dat mijn haar minder lang mooi is en dat ik meer last van roos heb.
De professionele serie van wella, voor gekleurd, of beschadigd haar. Ik koop hem bij mijn kapper.

Als mijn haar gekleurd is blijft de kleur met deze shampoo zo'n vier tot zes weken langer mooi dan met een kleurshampoo van de drogist.

Heel zuinig in het gebruik, heb aan drie flessen per jaar genoeg.
Gebruik dan eens shampoo zonder SLS. SLS is een heel agressief schoonmaakmiddel die in de shampoo zit, en daar kun je dus zo'n droge huid van krijgen.

De Tuinen verkoopt shampoo's zonder SLS. Ik gebruik zelf de Argan Oil shampoo van Dr. Organic, dat is voor droog haar. Maar ze hebben verschillende varianten voor verschillende typen haar. Wat ik er geweldig aan vind, het is mild, ik heb nooit meer statisch haar (ook niet mid-winter!) en het ruikt héérlijk! En het is gewoon goed voor je haar, sinds ik dat merk gebruik heb ik veel minder pluizig haar en zit het echt goed. Ik heb mijn shampoo gevonden.
Dermo Calm, van Kerastase. Echt de enige shampoo waar ik tegen kan. Kost volgens mij 19 Euro.
Matrix Biolage voor gekleurd haar, ook de conditioner en masker van dat merk. Heerlijk!
Waar verkopen ze die metrix,milena?

Fleetfox, dat zou wel eens kunnen kloppen. Heb ook de syoss paraben free etc geprobeerd maar die geur he , bah. Op naar de tuinen dus. (Ik wil een shampoo sowieso eerst kunnen ruiken want vind geur echt belangrijk)

Roos heb ik gelukkig dan weer geen last van. Die diamond gloss heb ik ook lange tijd gebruikt, die was oké maar deed niets voor m'n kleur....

Noell, is er van die dermo calm ook een conditioner?
ik gebruik al een tijdje shampoo van TIGI. Ik heb best wel zwaar haar en die shampoo geeft lekker veel volume en ruikt heerlijk! Ik neem de shampoo altijd bij de kamer mee. Je kunt het ook online bestellen (zelfs bij bol.com geloof ik), maar ik kan me voorstellen dat je de shampoo eerst even wil ruiken.
Ik gebruik de zwitsal shampoo en douchegel in een van mijn zoontje. Gebruik soms een shampoo van guhl (meestal die voor krullend haar), maar heb niet het idee dat die beter is.
De parbeen-, siliconen-, etc-vrije shampoo en conditioner van de body shop. Dan voor droog haar. Ik vind hem heerlijk ruiken. Ik had altijd een droge huid en vette hoofdhuid tegelijk, maar niet meer. Mooie glans, bijna geen pluis meer. Ik heb lang droog krullend haar.
Ik heb nu een fles inecto shampoo op proef. Ik weet alleen niet of het met het weer te maken heeft of de shampoo.

Het voelt goed. Verder stinkt ruikt het erg naar kokos, maar ik vind het wennen. Er is ook een serum van en dat vind ik wel lekker ruiken.

Het is maar net wat je gewend bent.
Kokos en cacao geuren vind ik vreselijk vies in beauty producten, Pumps. Kan me dus voorstellen dat je er niet aan gewend raakt.

Body shop ook wel een goede ja om daar eens binnen te lopen.

Winterfairy ik moest je zin even goed lezen, dacht even dat er stond 'in een van zoon ' uhh wátte? fijn dat het voor jou werkt, maar helaas ook de geur van Zwitsal staat me totaal niet aan. Ik gebruik het enkel als talkpoeder onder m'n voeten soms
quote:DappereGerbera schreef op 01 september 2014 @ 16:32:

Kokos en cacao geuren vind ik vreselijk vies in beauty producten, Pumps.

Oh. Daar ben ik juist gék op

Jammer! Want de shampoo/conditioner van Inecto zijn een weldaad voor haar en hoofdhuid.

Ik zweer erbij.

Inecto heeft ook een Argan-variant. Misschien is dat iets?

Ook te koop bij De Tuinen.
quote:fleetfox schreef op 31 augustus 2014 @ 19:18:

Gebruik dan eens shampoo zonder SLS. SLS is een heel agressief schoonmaakmiddel die in de shampoo zit, en daar kun je dus zo'n droge huid van krijgen.

De Tuinen verkoopt shampoo's zonder SLS. Ik gebruik zelf de Argan Oil shampoo van Dr. Organic, dat is voor droog haar. Maar ze hebben verschillende varianten voor verschillende typen haar. Wat ik er geweldig aan vind, het is mild, ik heb nooit meer statisch haar (ook niet mid-winter!) en het ruikt héérlijk! En het is gewoon goed voor je haar, sinds ik dat merk gebruik heb ik veel minder pluizig haar en zit het echt goed. Ik heb mijn shampoo gevonden.Deze is zo fijn. Ik gebruik hem ook afwisseld met Dr Organic Vitam E.
quote:DappereGerbera schreef op 01 september 2014 @ 09:41:

Waar verkopen ze die metrix,milena?

Fleetfox, dat zou wel eens kunnen kloppen. Heb ook de syoss paraben free etc geprobeerd maar die geur he , bah. Op naar de tuinen dus. (Ik wil een shampoo sowieso eerst kunnen ruiken want vind geur echt belangrijk)

Roos heb ik gelukkig dan weer geen last van. Die diamond gloss heb ik ook lange tijd gebruikt, die was oké maar deed niets voor m'n kleur....

Noell, is er van die dermo calm ook een conditioner?Volgens mij alleen een masker, maar conditioner komt niet op de hoofdhuid en daar gaat het me om bij de shampoo.
Bij kort haar komt de conditioner wel op de hoofdhuid ik ga deze week naar de kapper, ze gebruikte vorige keer een heerlijke shampoo en conditioner ik denk dat ik die maar aanschaf, al was de prijs net wat boven budget (geloof 24 euro per fles...)

Ach arme portemonnee, maar ja, als je haar maar goed zit hè
Ik gebruik zelf altijd de shampoo van [...]. De shampoo's zijn er voor vele verschillende haartypes. En ligt binnen het budget.

Je kan ze o.a. kopen bij:

[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2014 14:34
Reden: spam
% gewijzigd
quote:diana_banana schreef op 01 september 2014 @ 19:51:

[...]

Oh. Daar ben ik juist gék op

Jammer! Want de shampoo/conditioner van Inecto zijn een weldaad voor haar en hoofdhuid.

Ik zweer erbij.

Inecto heeft ook een Argan-variant. Misschien is dat iets?

Ook te koop bij De Tuinen.Ik heb een opmerking over de shampoo als privébericht verzonden. Ik weet niet of dat wel goed gaat. Reactie is niet nodig. Het is ter info. Gaat alleen maar over de shampoo zelf.
Dr Organic shampoo en conditioner werken het beste met mijn haar. Sluik maar wel veel haar. Op een gegeven moment raak je er aan gewend en dan moet ik weer even een fles van een ander merk gebruiken en dan is mijn haar de hele fles lang rampzalig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven