Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!

Ik gebruik al zeker tien jaar Bare Minerals (Bare Escentuals).
Dat is in Amerika echt een heel groot merk.

Toen Mintenz hier werd genoemd, heb ik een testersetje gekocht om te proberen,.
En het is inderdaad ook echt mooi.

Maar voorlopig blijf ik bij Bare Minerals.
Gelukkig nieuwjaar!
het is zoals het is
Ik ben niet van de reviews plaatsen over wat dan ook maar over de Corine de farme mousse miccelaire cocoon ben ik lyrisch! Ik was het beu om met watjes en zelfs die speciale doekjes in de weer te zijn en zocht iets makkelijker.
Ik vond de mousse in aanbieding bij Kruidvat en leek mij wel lekker makkelijk, goed inmasseren, uitwassen en klaar.
Ik had nooit verwacht dat het mijn beste koop van het jaar ging zijn! Mijn huid voelt erna zo zacht en zo goed gereinigd. Als ik er nog met een watje miccelair water over ga komt er niks meer van make up af. Ik ben volledig verkocht, nooit meer wat anders!
Je zou haast gaan denken dat ik ervoor betaald werd zo vaak prijs ik deze mousse tegenover familie en vrienden.
Ik ga niet liegen, van ingrediënten in dat soort producten weet ik niks maar er staat BIO op dus ik denk dat niet slecht kan zijn :D
Nog iemand deze ervaring?
Nee, geen ervaring mee, Nadiatje, maar klinkt goed. Fijn dat je er zo blij mee bent.

Ik ben onverwacht op een hit gestuit qua mascara. Ik heb een paar jaar lang de Pupa ultra flex gebruikt, tot die uit de handel ging. Na diverse pogingen was ik in eerste instantie heel blij met een zelf samengestelde mascara van Friday mascara, maar na een paar weken beviel die toch niet meer zo goed.
Nu kreeg ik de Lash Brag van Anastasia Beverly Hills ergens bij. En de eerste paar keer was ik niet onder de indruk, maar na ongeveer een week werd ik er echt heel blij van. Gek hoe dat soms werkt met mascara's.
Ik heb nog twee andere ongeopende mascara's van een ander merk, want deze kwam er onverwacht tussendoor, dus zelf opnieuw kopen doe ik in ieder geval voorlopig niet, maar het is een grote hit voor mij.
Ik gebruik sinds 2 dagen Micelair water van Garnier (roze dop), mijn huid wordt hier echt rustiger en zachter van. Topspul, niet duur. Nu in de aanbieding bij de Etos.
Zebra123 schreef:
08-01-2021 07:44
Ik gebruik sinds 2 dagen Micelair water van Garnier (roze dop), mijn huid wordt hier echt rustiger en zachter van. Topspul, niet duur. Nu in de aanbieding bij de Etos.
Die gebruik ik ook altijd. Al jaren. De ongeparfumeerde versie, want ze hebben er verschillende. Ik weet niet of dat de enige is met roze dop.
En regelmatig ergens te krijgen voor 1+1 gratis.
Zebra123 schreef:
08-01-2021 07:44
Ja ik ook! Heb hem ook in de aanbieding bij Etos gekocht. Ik gebruikte altijd tonic als laatste stap in mijn cleansing routine, maar sinds het gebruik van Tretinoine was dit een beetje gevoelig, dus ik was op zoek naar een mildere variant en kwam ook uit bij het Micelair Water van Garnier. Heb die voor de gevoelige huid.
Iemand tips voor een goede nachtcreme voor een droge huid?

Ik gebruikte de afgelopen jaren de nachtcrime van Polar en had daardoor voor het eerst in jaren geen gerstekorrels in de winter, alleen is deze nachtcrime nogal duur.

Verder nog een tip, ik gebruik een hele fijne oogcreme van slakkengel van Holland & Barret, niet duur en heel tevreden over.
nadiatje33 schreef:
06-01-2021 21:46
Ik ben niet van de reviews plaatsen over wat dan ook maar over de Corine de farme mousse miccelaire cocoon ben ik lyrisch! Ik was het beu om met watjes en zelfs die speciale doekjes in de weer te zijn en zocht iets makkelijker.
Ik vond de mousse in aanbieding bij Kruidvat en leek mij wel lekker makkelijk, goed inmasseren, uitwassen en klaar.
Ik had nooit verwacht dat het mijn beste koop van het jaar ging zijn! Mijn huid voelt erna zo zacht en zo goed gereinigd. Als ik er nog met een watje miccelair water over ga komt er niks meer van make up af. Ik ben volledig verkocht, nooit meer wat anders!
Je zou haast gaan denken dat ik ervoor betaald werd zo vaak prijs ik deze mousse tegenover familie en vrienden.
Ik ga niet liegen, van ingrediënten in dat soort producten weet ik niks maar er staat BIO op dus ik denk dat niet slecht kan zijn :D
Nog iemand deze ervaring?

Dit product heb ik hier nog niet eerder gezien maar Ik gebruik mousse van Zarqa en dit zal een soortgelijk product zijn. Ook al jaren en heel tevreden over. Ik moet voorzichtig zijn ivm couperose maar deze voelt heel goed. Ik doe echt 4 of 5 maanden met zo een fles want je hebt maar een heel klein beetje schuim nodig (op action wasbare doekjes) en mijn gezicht voelt echt fijn en zacht aan. Onder de douche verwijdert dan wel de meeste make up maar er komt toch nog wel wat van af.

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... 34QAvD_BwE
Emma95 schreef:
01-01-2021 10:15
Gelukkig nieuwjaar!

Ik gebruik al zeker tien jaar Bare Minerals (Bare Escentuals).
Dat is in Amerika echt een heel groot merk.

Toen Mintenz hier werd genoemd, heb ik een testersetje gekocht om te proberen,.
En het is inderdaad ook echt mooi.

Maar voorlopig blijf ik bij Bare Minerals.

Ben je meer tevreden over bare minerals?

Ik heb volgende week een paar dagen vrij en ga dan bij mintenz wat bestellen. Ben benieuwd na alle positieve berichten.
Ik heb vandaag mijn testzakjes ontvangen van Mintenz. Ik heb de roze en medium concealer, de banana finishpoeder en 2 mixjes van foundation besteld. De light en medium. Volgens de site zelf was bisque mijn kleur maar ik twijfel. Ik heb nog wel wat kleuren om uit te testen dus afwachten welke er wel perfect op mijn huid past.

Ik heb deze besteld aan de hand van jullie positieve ervaringen maar ik ben nog niet echt overtuigd. Ik vind het er toch poederachtig blijven uitzien, zelfs na een paar uurtjes. Ik heb wel 2 lagen concealer gebruikt, de roze en de medium (verrassend goed dekkend wel, ik heb heel donkere kringen), 2 lagen foundation bisque en afgewerkt met de banana finish. Ik was niet ontevreden maar niet echt een wauwgevoel. Voelde mij wat naakt. 😁 Misschien is het een kwestie van wennen want het deed wel meer dan ik van een poeder had verwacht. Morgen probeer ik de radiant eens uit. Die leek mij op het eerste zicht het meest lijken op de kleur van mijn vloeibare foundation die ik voorlopig nog niet afzweer.
.
nadiatje33 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:21
Reden: Dubbel
99.81% gewijzigd
Ik wil je niet ontmoedigen, Nadiatje, maar ik kon er niet aan wennen. Ik vind (bij mij althans) vloeibare make up mooier en ook het gebruiksgemak van poeder viel me tegen.
@nadia; het kan er poederachtig uit zien doordat je teveel gebruikt of het niet goed indraait.
Althans dit was het antwoord dat ik kreeg toen ik dit probleem voorlegde bij mintenz.

Nu doe ik:
Laagje concealer,
Dan een beetje foundation in het dekseltje, kabuki kwast erin roeren totdat al het poeder in de kwast zit. Dan zet ik overal stippen met de kwast en ga dan met ronddraaiende bewegingen met de kwast over mijn gezicht.
Soms herhaal ik dit nog een keer maar meestal is 1 laag al voldoende.

Wellicht heb je hier iets aan morgen wanneer je weer gaat testen.
Gisselle schreef:
08-01-2021 10:56
Iemand tips voor een goede nachtcreme voor een droge huid?

Ik gebruikte de afgelopen jaren de nachtcrime van Polar en had daardoor voor het eerst in jaren geen gerstekorrels in de winter, alleen is deze nachtcrime nogal duur.

Verder nog een tip, ik gebruik een hele fijne oogcreme van slakkengel van Holland & Barret, niet duur en heel tevreden over.
Ik ben blij met deze:

https://koreanskincare.nl/products/puri ... k8QAvD_BwE

Het is een nachtmasker, maar wat mij betreft is nachtmasker gewoon een hippe term. Het is een goede moisturizer, zonder parfum en alcohol, en is rijk genoeg voor de droge huid. Ik heb niet echt een droge huid, dus ik gebruik het elke dag als oogcreme en soms over mijn hele gezicht. Lekker rijk, maar trekt wel goed in.
Jufjoke schreef:
08-01-2021 20:50
Ik wil je niet ontmoedigen, Nadiatje, maar ik kon er niet aan wennen. Ik vind (bij mij althans) vloeibare make up mooier en ook het gebruiksgemak van poeder viel me tegen.
Bedankt Jufjoke! Ja ik vond het precies ook meer werk dan met vloeibare foundation. En dan moet je nog de borstels elke keer reinigen achteraf. Vloeibare doe ik gewoon op met de vingers, handen wassen en klaar. :D
Kun je dat poeder ook gebruiken om vloeibare foundation te fixeren? Iemand dat al geprobeerd?
Frietmetmayo schreef:
08-01-2021 20:52
@nadia; het kan er poederachtig uit zien doordat je teveel gebruikt of het niet goed indraait.
Althans dit was het antwoord dat ik kreeg toen ik dit probleem voorlegde bij mintenz.

Nu doe ik:
Laagje concealer,
Dan een beetje foundation in het dekseltje, kabuki kwast erin roeren totdat al het poeder in de kwast zit. Dan zet ik overal stippen met de kwast en ga dan met ronddraaiende bewegingen met de kwast over mijn gezicht.
Soms herhaal ik dit nog een keer maar meestal is 1 laag al voldoende.

Wellicht heb je hier iets aan morgen wanneer je weer gaat testen.
Bedankt voor je reactie! Ik had de tips en youtube filmpjes allemaal bekeken en echt op de manier gedaan die jij beschrijft. In dat filmpje werd ook vermeld dat je een kwartiertje moest wachten tot het poeder zich vermengd met de warmte van je huid maar ik zag na enkele uren zelfs geen verschil. Nu moet ik wel zeggen dat het er mooi uitzag tijdens mijn Zoom vergadering met de juiste belichting. Bij daglicht vond ik het echter te poederig.
Morgen nog een poging wagen! :D
Jufjoke schreef:
06-01-2021 22:14
Nee, geen ervaring mee, Nadiatje, maar klinkt goed. Fijn dat je er zo blij mee bent.

Ik ben onverwacht op een hit gestuit qua mascara. Ik heb een paar jaar lang de Pupa ultra flex gebruikt, tot die uit de handel ging. Na diverse pogingen was ik in eerste instantie heel blij met een zelf samengestelde mascara van Friday mascara, maar na een paar weken beviel die toch niet meer zo goed.
Nu kreeg ik de Lash Brag van Anastasia Beverly Hills ergens bij. En de eerste paar keer was ik niet onder de indruk, maar na ongeveer een week werd ik er echt heel blij van. Gek hoe dat soms werkt met mascara's.
Ik heb nog twee andere ongeopende mascara's van een ander merk, want deze kwam er onverwacht tussendoor, dus zelf opnieuw kopen doe ik in ieder geval voorlopig niet, maar het is een grote hit voor mij.
Ik lees deze nu pas, had er per ongeluk over gekeken.
Ik gebruik al een jaar de Essence Lash Princess mascara, de groene. Nooit meer een andere voor mij. Ik heb er zelfs in 1 keer 5 gekocht voor het geval ze die ooit uit stock halen. :D
Voor de prijs moest ik het niet laten.
nadiatje33 schreef:
09-01-2021 00:21
Ik lees deze nu pas, had er per ongeluk over gekeken.
Ik gebruik al een jaar de Essence Lash Princess mascara, de groene. Nooit meer een andere voor mij. Ik heb er zelfs in 1 keer 5 gekocht voor het geval ze die ooit uit stock halen. :D
Voor de prijs moest ik het niet laten.
Die heb ik toevallig nog één liggen, ongeopend, voor als de Lash Brag op is. Eigenlijk had ik die eerder, maar de Lash Brag kwam er tussen.
Ik ben heel benieuwd! Als die Lash Princess ook heel goed bevalt, is het exit Lash Brag.
nadiatje33 schreef:
09-01-2021 00:17
Bedankt voor je reactie! Ik had de tips en youtube filmpjes allemaal bekeken en echt op de manier gedaan die jij beschrijft. In dat filmpje werd ook vermeld dat je een kwartiertje moest wachten tot het poeder zich vermengd met de warmte van je huid maar ik zag na enkele uren zelfs geen verschil. Nu moet ik wel zeggen dat het er mooi uitzag tijdens mijn Zoom vergadering met de juiste belichting. Bij daglicht vond ik het echter te poederig.
Morgen nog een poging wagen! :D
Het zou er ook aan kunnen liggen dat je 5 lagen gebruikt (zoals ik het lees). Dat is wel veel en op een gegeven moment kan het poeder dan denk ik niet meer mengen met je huid.
Maar goed, ik gebruik het ook pas sinds kort. Maar dat poederige heb ik niet. Doe wel maar 1 laag, soms 2. En 1 concealer op sommige plekjes.
En ik was echt niet na elk gebruik de kwast. Dat doe ik gewoon regelmatig, maar niet dagelijks. Jullie wel?
Ik gebruik ook 1 laag en was zeker niet elke dag mijn kwast.

Ik herken dat 15 minuten wachten ook niet. Bij mij 'trekt' het er meteen in.
1 laag vind ik persoonlijk niet dekkend genoeg. Dat geeft hetzelfde effect als het colorescience spf poeder dat ik soms gebruik als ik geen zin heb in foundation opsmeren maar toch een spf op wil hebben en mijn huid een klein beetje mooier te maken. Voor dat effect gebruik ik dat liever, dat van mintenz is maar spf15 en dat vind ik te weinig bescherming.

Ik ben visagiste van opleiding en mij werd altijd geleerd de borstels steeds na gebruik te reinigen. Anders ga je bacteriën krijgen in je borstel en poeder je die volgende keer mee op je huid.
Gewoon wat alcohol op een keukenrolpapier of tissue doen en je borstel er goed over borstelen. Voor elke borstel een nieuw papiertje nemen.

Ik heb vandaag trouwens allemaal kleine onderhuidse pukkeltjes. Ik meen mij te herinneren dat iemand hier dat ook had na gebruik van mintenz?
Ik ga dus effe een dagje testen overslaan.

JufJoke, die Essence is zalig! Je krijgt er echt lange wimpers van, nou ja het effect. :) Gebruik wel een wimperborsteltje na het aanbrengen, dat spreidt je wimpers mooier.
helena2 schreef:
09-01-2021 10:52
Het zou er ook aan kunnen liggen dat je 5 lagen gebruikt (zoals ik het lees). Dat is wel veel en op een gegeven moment kan het poeder dan denk ik niet meer mengen met je huid.
Maar goed, ik gebruik het ook pas sinds kort. Maar dat poederige heb ik niet. Doe wel maar 1 laag, soms 2. En 1 concealer op sommige plekjes.
En ik was echt niet na elk gebruik de kwast. Dat doe ik gewoon regelmatig, maar niet dagelijks. Jullie wel?
Na gebruik spray ik met zo’n desinfectiespray voor kwasten. Echt schoonmaken doe ik 1x per week (heb zo’n zeepje voor kwasten te reinigen van de Douglas). Make-up gaat op een gereinigde huid, ik heb één kwast per product. En ik deel nooit make-up of kwasten dus qua bacteriën durf ik dat wel aan. Nog nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik 1 laagje Mintenz maar elke foundation die ik heb is 'licht' (Mac waterweight, TO Serum) en ik heb vaak ook alleen een gekleurde dagcreme op (Laura Mercier). Je kunt meerdere lagen Mintenz aanbrengen maar dat lijkt me erg onprettig (net als elke andere meer dekkende foundation).

Snap dat het hygienisch is om na elk gebruik de kwast te wassen maar ik doe dat gewoon niet. Voor vloeibare foundation gebruik ik overigens gewoon mijn vingers. Ik zal wel een smeerpijp zijn, haha.
Desinfectie spray voor kwasten?!? Hier wil ik graag meer over weten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven