Mode & Beauty alle pijlers

Winkelen Rotterdam

16-11-2009 12:00 18 berichten
Aanstaande vrijdag ga ik met mijn moeder winkelen in Rotterdam (vanuit Nijmegen).

In Rotterdam Alexander zit de Primark en daar willen we zeker naar toe, maar daarna willen we doorreizen naar "de stad". Heeft iemand tips waarnaar toe te gaan? Of is winkelcentrum Alexander ook al groot genoeg voor een leuk dagje? Zo te zien zit er geen Vero Moda ofzo in het winkelcentrum, en dat vind ik altijd wel een leuke winkel.

Tips zijn welkom ! Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
http://www.shopgids.nl/wi ... 9/rotterdam/leuke-winkels
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vero moda zit er wel hoor.

Ik vind het wel een leuk centrum, best groot, echt iets voor een druilige dag.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
De oosterhof is wel een leuk winkelcentrum maar weinig bijzondere winkels. Dan is de stad leuker. Als je naar de primarkt wilt kun je het beste uitstappen bij metro halte oosterflank. Bij primarkt hebben ze voor vrouwen eigenlijk alleen maar tot maat 44 is mijn ervaring. Daar naar toe gaan voor grotere maten is zonde.

In de stad zit een kleding outlet winkel onder de V&D die is ook erg leuk!

Veel plezier.
hé, bedankt al voor de tips!

maar als op centraal uitstapt, loop je dan zo de stad in? of is het handig dan ergens met de metro ofzo heen te gaan? een bepaald gebied?
Vergeet ook zeker het stukje Binnenweg niet (bij de Boogjes) leuke en aparte winkels en boetiekjes..zo ook in de Witte de Withstraat (allemaal Centrum). Verder vind je in het Centrum natuurlijk ook nog de bekende ketens: Claudia Strater, Esprit, Mexx etc...

Oosterhof is best de moeite waard maar niet voor de hele dag vind ik..eerst Oosterhof en daarna stad is dan zeker een goede optie. Enne...het is op vrijdagavond koopavond in Rotterdam dus tijd zat.

De Vero Moda zit op de Hoogstraat trouwens.

Ga voor een lekker stuk appeltaart of een cupcake, muffin o.i.d. naar Dudok aan de Meent (ook leuk om te zitten en mensen te kijken) of naar Koekela aan de Binnenweg.

En een echt lekker pizza serveren ze bij O'Pazzo aan de Mariniersweg. Om te lunchen is Hotel New York ook leuk (zit op Zuid, kun je met de watertaxi naartoe of een paar haltes met de tram vanuit het centrum). De Bazaar in de Witte de Withstraat is ook de moeite waard voor een lunch of diner in Oosterse sferen...'s avonds is het er altijd afgeladen trouwens.

veel plezier met je mams a.s. vrijdag.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Als je op centraal uitstapt, loop je zowat de stad in ja...maar je kan ook uitstappen bij stadhuis of beurs. De Vanilia-outlet op de Oude Binnenweg is trouwens een dikke aanrader! Verder zijn er tig Vero Moda's geloof ik. En op het Binnenwegplein is laatst de New Look geopend, een populaire Engelse keten. Blijf in elk geval niet hangen in Alexandrium, na de Primark linea recta naar 'de stad'!
't Is al met al een heel gedoe
Als je met de metro gaat kun je het beste uitstappen op beurs, dan sta je midden in de koopgoot eigenlijk. Daar heb je veel ketens (Zara, HM, Mango, CenA).

Binnenweg (oud en nieuw) heeft ook veel leuke winkels!

http://www.nlstreets.nl/NL/winkelen/rotterdam/
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:tuffers schreef op 16 november 2009 @ 12:09:

hé, bedankt al voor de tips!

maar als op centraal uitstapt, loop je dan zo de stad in? of is het handig dan ergens met de metro ofzo heen te gaan? een bepaald gebied?Centraal station wordt momenteel verbouwd en is 1 grote puinhoop maargoed dat was je vraag niet: het centrum is vanaf CS prima aan te lopen (paar minuten). Kom je echter van de Oosterhof af (met de metro) dan zou ik halte Beurs uitstappen...dan sta je gelijk midden in de Koopgoot.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vanuit CS loop je in 5 a 10 minuten naar de het centrum. Het is min of meer rechtdoor lopen, en bij de Doelen linksaf.
http://www.cityzapper.nl/Rotterdam/Shopping/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Persoonlijk zou ik niet de omweg maken voor de Primark. Ik vind het een vreselijke winkel. Je kunt het beste bij metro Oosterflank uitstappen dan. De rest van het Alexandrium is best de moeite waard.

Het bestaat uit 3 onderdelen: Oosterhof (overdekt winkelcentrum, best de moeite waard. Er zit ook een Vera Moda) Primark zit daar net buiten. Alexandrium II zijn de megastores (Prenatal, Toys R Us, Mediamarkt) en dan heb je nog de woonboulevard.

Rotterdam Centrum is vanaf daar nog zo'n 20 minuten met de metro. Je kan het beste uitstappen bij Beurs.
quote:tijgermeisje schreef op 16 november 2009 @ 12:17:

vanuit CS loop je in 5 a 10 minuten naar de het centrum. Het is min of meer rechtdoor lopen, en bij de Doelen linksaf.Vanuit de Oosterhof naar CS met de metro moet je toch overstappen bij Beurs? Dan kan ze beter gewoon op Beurs uitstappen, anders moet ze vanaf CS dat eind weer teruglopen
Iets anders
Ja, nu je 't zegt Babsjuh, gewoon uitstappen bij Beurs Tuffers, niks nie CS! Midden in de Koopgoot, prima vertrekpunt. Veel plezier!
ow ja niet aan gedacht! :-)

Tx Babs
Als rasechte Rotterdamse vind ik de Witte de Withstraat, de Meent, de Oude Binnenweg,de Karel Doormanstraat, de Aert van Nesstraat en de Van Oldenbarneveldtstraat de leukste winkelstraten, met aparte hippe winkels.

In de Koopgoot, rond Beursplein en Binnenwegplein vind je alleen de grote winkelketens.
Inderdaad Amerna, dat zijn de leukste straten. Neem een plattegrondje mee, Tuffers!
bedankt allemaal !

persoonlijk vind ik Primark dus top (als ik in Londen ben!). ben dus erg benieuwd naar die van hier!

moet ik voor mams eerst dus nog een verrekte ov-chipkaart fixen voor de metro/tram! dat ga ik nu dus maar even doen!

nogmaals thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven