Mode & Beauty alle pijlers

Wit op een bruilof

04-06-2010 14:32 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, heb er nog even goed over nagedacht. Bij naderinzien trek ik bij het jawoord een wat anders aan. neem wel mee wat ik in gedachten had maar kan alsnog besluiten het niet aan te trekken
Die legging zou mij dan weer een biet zijn. Mijn schoonmoeder had een wit broekpak aan op mijn bruiloft, mijn moeder stond aan het eind van de avond op Uggs te swingen, allemaal goed en leuk, maar witte jurkjes, nee, dat is zelfs bij het meest non-conformistische feest not-done.
quote:americagirl schreef op 04 juni 2010 @ 14:48:

De bruid is in het wit, en als jij als vrouwelijke gast ook in een wit jurkje rond gaat lopen vind ik dat persoonlijk ongepast.

Tenzij je weet dat de bruid vuurrood aan heeft of zo....;-)en dan komt die ene neef van de bruidegom zijn kant, die ze al jaren niet gezien hebben, jou feliciteren omdat jij in het wit loopt
Nope! Is echt ongelofelijk not-done!
als het 'n warm land is zou ik zeker geen legging aan doen

fris wit gekleed gaan op n zonbestemming vind ik best kunnen, als de bruid in 't wit is, is dat vast toch 'n lange jurk, dus waarom zouden cocktailjurkjes in 't wit dan niet kunnen?
Elninjoo, omdat dat nu eenmaal niet kan. De bruid is in het wit (ga daar maar vanuit, ik denk dat er niet heel veel mensen in een andere kleur trouwen).
"ik ben het, Barbabelladingdong"
conclusie: zowel het jurkje als de legging zijn een no-go

Ik denk dat TO hoognodig moet gaan shoppen

Tip: bij de Steps hebben ze echt ontelbaar veel gave jurken tegenwoordig. En veel geschikt voor bruiloften
Gewoon doen hoor en je niets aantrekken van ouderwets geneuzel. Zolang het niet op een trouwjurk lijkt is het toch prima?

Bij de laatste bruiloft waar ik was, droegen heel veel mensen iets met wit: witte broek, wit jasje etc. Niemand die daar over liep te zeuren. Ligt er natuurlijk ook aan met wat voor soort mensen je omgaat...
Bovendien: van ALLE kleuren die er zijn (en dan nog afgezien van prints) wil jij op een bruiloft iets wits dragen... poehpoeh!!
Pinkrow, die laatste opmerking zegt meer over jou dan over wie dan ook
quote:americagirl schreef op 04 juni 2010 @ 14:58:

conclusie: zowel het jurkje als de legging zijn een no-go

Ik denk dat TO hoognodig moet gaan shoppen

Tip: bij de Steps hebben ze echt ontelbaar veel gave jurken tegenwoordig. En allemaal geschikt voor bruiloften

En de bruiloft is buiten NL, dus je hebt niet het risico om nog 3 meiden in dezelfde jurk tegen te komen.

Dit is ook een van de redenen dat ik naar bruiloften veelal een ouder jurkje wat niet meer in de winkels ligt, aantrek. Ik ben nogal een cocktailjurkjes freak, maar draag ze zelden, dus heb er nog 3 ongedragen in mijn kast liggen voor gelegenheden in de toekomst Lang leve de uitverkoop!
@ zonnetje van de dag:

Als het bruidspaar vraagt om netjes gekleed te komen, zou ik dus echt GEEN legging aantrekken

Leggings zijn leuk voor casual kleding en onder casual jurkjes maar absoluut niet geschikt voor feestkleding als je het mij vraagt.

Een mooi cocktailjurkje met een legging is net zoiets als een pak aantrekken met sportschoenen eronder.

Wit zou ik persoonlijk ook niet doen, dat is gewoon etiquette en ik vind het jammer dat mensen daar tegenwoordig nog zo weinig mee doen
Nou, ik moet zeggen dat ik de heisa ook niet helemaal snap hoor...

Als je een leuk kort wit jurkje hebt, wat in de verste verten niet op een bruidsjurk lijkt kun je dat toch gewoon aan doen?

Tegenwoordig zijn de feesten nou niet van die gading dat er mensen zijn die de bruid niet kennen (is dat wel het geval dan doet het bruidspaar toch iets verkeerd ).
Yraatje, nee, een wit jurkje (in welke lengte dan ook) is gewoon niets voor op een bruiloft. Etiquette enzo.

Wit is voor de bruid.
quote:pinkcrow schreef op 04 juni 2010 @ 14:58:

Gewoon doen hoor en je niets aantrekken van ouderwets geneuzel. Zolang het niet op een trouwjurk lijkt is het toch prima?

Bij de laatste bruiloft waar ik was, droegen heel veel mensen iets met wit: witte broek, wit jasje etc. Niemand die daar over liep te zeuren. Ligt er natuurlijk ook aan met wat voor soort mensen je omgaat...

En dat is dus wat anders. Ik leg het nog een keer uit:

De bruiloft is de dag van het bruidspaar. Zij dienen in de spotlight te staan. Niet jij, niet die dag.

Door een wit jurkje aan te trekken vestig je de aandacht op je. Er zal over geroddeld worden en het neemt de aandacht weg van de bruid en bruidegom.

Dus doe je geen wit jurkje aan. Niet omdat het je kan schelen wat andere mensen vinden, maar omdat je die twee mensen een geweldige dag gunt.
.
@Yraatje: het hoort gewoon niet en wie weet vind de bruid het dus ook helemaal niet leuk als jij daar in je witte jurkje aankomt. Dan kan je t ouderwets vinden maar ik vind dat men best wat meer na kan denken bij wat men aantrekt.

Ik bedoel: 1 wit jurkje is nog te overzien, maar stel dat die hele "niet in het wit" regel min of meer vervalt en vrijwel alle vrouwen komen opeens in het wit (want het is zomer en dat staat zo leuk)...........dan val jij als bruid dus helemaal weg in een witte massa. Nee dat is leuk als je net 3000 euro aan een jurk hebt uitgegeven

Wit hoort gewoon niet op bruiloften en ik geloof dat het merendeel in dit topic daar zo over denkt dus ik zou het zeker niet meer overwegen als ik TO was
Witte kleding wordt volgens mij niet gedaan omdat er verschillende tinten wit zijn. Heeft de bruid een iets gebroken witte jurk aan, en jij staat er naast met een spierwitte jurk, dan lijkt haar jurk vuil of smoezelig, niet fris iig

En dat wil je de bruid niet aandoen.

Het gaat er niet om dat de bruid anders niet herkenbaar is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 04 juni 2010 @ 15:07:

Ik ben aan het meelezen, de reacties verbazen me een klein beetje, zeker als ik lees over de legging. Ben het met mensen eens dat niet alles mooi is, maar een legging die mooi is kan een leuke aanvulling zijn om het af te maken, heb het hier ook niet over een legging van 10 euro.

Wit is idd iets om over na te denken

Als je echt netjes moet en dus een feestjurkje aantrekt, dan zie ik echt niet in welke legging dat zou kunnen "afmaken"

Of die nou 100 euro kost of 10 euro, leggings onder feestjurkjes kan gewoon echt niet. Tenzij jij onder een "nette jurk" een linnen zomerjurkje van de Sting verstaat......maar dan hebben we het over een heel ander kaliber van "netjes"
Bij de Steps zou ik geen jurk kopen. Veel van die jurken zijn 'net niet' en iedereen loopt erin.

French Connection heeft hele mooie jurken!
Ik vind een legging (in welk geval dan ook) echt verschrikkelijk. Kan me niet voorstellen dat je dat als "netjes" kan bestempelen.
Ik ben echt zo blij (als ik deze reacties lees) dat het mij dus echt niet uit zou maken als iemand op mijn bruiloft wit aan zou trekken.

Zolang ze netjes gekleed zouden zijn moeten ze helemaal zelf weten wat ze aan doen... al willen ze in pimpelpaars met groen en een geel randje.

En met de tegenwoordige, kleiner opgezette, bruiloften kan ik me best voorstellen dat je etiquette laat varen...

Wat mij betreft wordt dus ook het "Wit kan écht niet"-gedeelte in de etiquette snel aangepast....
quote:nlies schreef op 04 juni 2010 @ 15:08:

Witte kleding wordt volgens mij niet gedaan omdat er verschillende tinten wit zijn. Heeft de bruid een iets gebroken witte jurk aan, en jij staat er naast met een spierwitte jurk, dan lijkt haar jurk vuil of smoezelig, niet fris iig

En dat wil je de bruid niet aandoen.

Het gaat er niet om dat de bruid anders niet herkenbaar is

jij slaat idd de spijker op zijn kop

W.b. de legging: tsja.....TO moet het zelf weten maar ik zie ook niet in hoe een legging onder een feestjurkje ook maar iets toevoegt. Volgens mij zie je er in een jurkje met een legging al snel uit alsof je zo van het schoolplein bent komen lopen ipv dat je iets feestelijks uitstraalt
Yraatje, als je dan het stukje leest van nlies. Vind je dat dan niet iets om rekening mee te houden?

Daarbij, fijn dat het jou niet uitmaakt wat iemand aan trekt op jouw bruiloft, maar waarom spiegel jij dan jouw gevoel aan een ander? jij zou dus gewoon wit aantrekken naar een bruiloft?
quote:Mevrouwdekees schreef op 04 juni 2010 @ 15:06:

[...]

En dat is dus wat anders. Ik leg het nog een keer uit:

De bruiloft is de dag van het bruidspaar. Zij dienen in de spotlight te staan. Niet jij, niet die dag.

Door een wit jurkje aan te trekken vestig je de aandacht op je. Er zal over geroddeld worden en het neemt de aandacht weg van de bruid en bruidegom.

Dus doe je geen wit jurkje aan. Niet omdat het je kan schelen wat andere mensen vinden, maar omdat je die twee mensen een geweldige dag gunt.

Maar eigenlijk is het dan wel raar dat dit helemaal niet het geval is bij de bruidegom. Die staat toch ook gewoon vol in de spotlight, terwijl hij er qua kleding helemaal niet uitspringt ( meestal).

Bovendien kan je ook de aandacht vestigen door een hele rode jurk te dragen, of erg dronken te worden, of heel sexy gekleed te gaan of net met je nieuwe vlam verschijnen...

Eigenlijk is het zelden goed, mensen praten toch wel
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 04 juni 2010 @ 15:13:

Yraatje, als je dan het stukje leest van nlies. Vind je dat dan niet iets om rekening mee te houden?

Ik vind het vooral vergezocht, maar goed... dat is mijn mening. Dat een bruid smoezelig afsteekt naast een vrouwelijke gast in het wit bedoel ik dan.

Daarbij, fijn dat het jou niet uitmaakt wat iemand aan trekt op jouw bruiloft, maar waarom spiegel jij dan jouw gevoel aan een ander? jij zou dus gewoon wit aantrekken naar een bruiloft?Ik trek nooit hele witte kleding aan, omdat ik daar dus niet zo van houd. Maar ik zou me er absoluut niet aan storen als ik op een bruiloft rond zou lopen en ik zie iemand met een leuk wit jurkje rondlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven