Mode & Beauty alle pijlers

Zelf haar verven

04-04-2020 12:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik wil zelf mijn haar verven.. ik weet het, een risico... maar als ik eruit kom te zien als een vogelverschrikker is er toch bijna niemand die mij ziet in deze tijd.

Ik weet dat je het beste je haar kan verven op ongewassen haar. Ik heb het dus niet gewassen maar heb gisteren wel haarspray en andere verzorgingsproducten in mijn haar gehad. Kan ik het dan nu alsnog verven? Of is het niet goed als je allerlei restanten van producten in je haar hebt?

Misschien dat iemand dit weet, kan het online niet vinden.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de gebruiksaanwijzing?

Welke kleur haar heb je en wat gaat het worden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik was dan mijn haar en verf het een dag later.
Al gaat het volgens mij vooral om wassen met een shampoo die een film over je haar achterlaat. Bij de kapper wordt je haar ook altijd gewassen voor het verven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik verf regelmatig mijn haar terwijl er nog producten in zitten. Maar dat is kappersverf, dus wel iets zachter. Ik weet niet of het met drogisterij verf ook goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
04-04-2020 12:16
Ik was dan mijn haar en verf het een dag later.
Al gaat het volgens mij vooral om wassen met een shampoo die een film over je haar achterlaat. Bij de kapper wordt je haar ook altijd gewassen voor het verven.
Bij mijn kapper niet hoor....
Goed doorkammen. Als je dichtbij je eigen haarkleur blijft valt het risico wel mee hoor.

En niet wassen.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 04-04-2020 12:21
8.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-04-2020 12:14
Wat staat er in de gebruiksaanwijzing?

Welke kleur haar heb je en wat gaat het worden?
In de gebruiksaanwijzing staat op ‘droog ongewassen haar’. Maar het is mij niet duidelijk of het ook ‘schoon haar’ moet zijn.

Heb donkerblond haar, ga nu alleen de uitgroei bijwerken.
.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
04-04-2020 12:16
Ik was dan mijn haar en verf het een dag later.
Al gaat het volgens mij vooral om wassen met een shampoo die een film over je haar achterlaat. Bij de kapper wordt je haar ook altijd gewassen voor het verven.
Oh mijn kapper wast nooit mijn haar van te voren.
.
Alle reacties Link kopieren
Het is juist beter om je haar 2 dagen voor het verven niet te wassen.
isa__88 schreef:
04-04-2020 12:18
In de gebruiksaanwijzing staat op ‘droog ongewassen haar’. Maar het is mij niet duidelijk of het ook ‘schoon haar’ moet zijn.

Heb donkerblond haar, ga nu alleen de uitgroei bijwerken.
Nee hoeft niet schoon te zijn.

En kapper verft altijd op droog haar.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
04-04-2020 12:19
Oh mijn kapper wast nooit mijn haar van te voren.
Die van mij ook niet! Volgens mij kan je je haar gewoon verven. Bij mij zat er soms zelfs een restantje droogshampoo in.

Knap dat je het aandurft. Ik zou net voor de ellende begon naar de kapper gaan, had toen al enorme uitgroei. Afspraak toen maar afgezegd. Je kan je voorstellen dat het er nu nog erger uitziet. Echter ga ik er niet zelf zitten klooien, die fout heb ik in het verleden te vaak gemaakt. Vooral van donker naar blond is extra lastig. Succes!
suzyqfive schreef:
04-04-2020 12:16
Ik was dan mijn haar en verf het een dag later.
Al gaat het volgens mij vooral om wassen met een shampoo die een film over je haar achterlaat. Bij de kapper wordt je haar ook altijd gewassen voor het verven.
Nee hoor. Bij mij niet altijd, alleen als er veel haarlak ed inzit.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
04-04-2020 12:18
In de gebruiksaanwijzing staat op ‘droog ongewassen haar’. Maar het is mij niet duidelijk of het ook ‘schoon haar’ moet zijn.

Heb donkerblond haar, ga nu alleen de uitgroei bijwerken.
Als je lichter gaat, is niet wassen echt heel erg fijn. De peroxide bijt in je hoofdhuid en dat doet bij mij veel pijn. Daarom was ik het express een dag of 2 á 3 van tevoren niet, zodat mijn hoofd een beetje vettig wordt door wax en andere rommel, een natuurlijk beschermlaagje dus.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon goed uitkammen. Zo precies komt het allemaal niet, Hele volksstammen verven zelf hun haar.
Waar je in mijn ervaring vooral op moet letten is dat je ook de kruin en de achterkant netjes doet. daar kun je minder goed bij en je ziet het zelf niet.
Ik verdeel mijn haar in 3 delen en doe het per deel, dan weet zeker dat ik alles gehad heb. Even goed in masseren is ook een must bij uitgroei bijwerken.

Veel succes.
Bij mij wordt het mooier als ik het zelf doe dan bij de kapper, maar ik blondeer het al sinds de 80's, dus heb wel geoefend.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb mijn haar net mijn eigen kleur geverfd ivm grijs, en had mijn haar nat gemaakt want ik dacht dat dat moest.
Is gewoon goed gegaan.
Het maakt niet superveel uit is mijn ervaring.
Let wel op verf op je oren en op je voorhoofd, dat gaat soms lastig eraf.ik veeg het weg met een make up verwijder doekje tijdens het verven en kijk na 10 minuten nog even en werk bij.
Alle reacties Link kopieren
Ga je donkerder of lichter? Als je lichter gaat en dus gaat blonderen dan maakt het niet uit dat er product inzit, bleek gaat daar gewoon doorheen.
Als je donkerder gaat (pakje verf van kruidvat bv) dan zou ik het wel wassen, en dan zonder producten na 2 dagen verven. Op zich kan het prima, maar mijn ervaring is dat het soms net wat egaler kan pakken op schoon haar.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
04-04-2020 12:18
In de gebruiksaanwijzing staat op ‘droog ongewassen haar’. Maar het is mij niet duidelijk of het ook ‘schoon haar’ moet zijn.

Heb donkerblond haar, ga nu alleen de uitgroei bijwerken.
Ongewassen is niet schoon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oke dank jullie wel! Ik ga het gewoon proberen. :)
.
Alle reacties Link kopieren
succes!
Alle reacties Link kopieren
Zelf verven kan iedereen wel hoor, de beschrijving is duidelijk die volg je op en dan nog, als je iets net anders doet gaat er echt niets mis

ik heb zelf mijn uitgroei gedaan, heb ik even een tandenborstel voor gebruikt. Kapper heeft een speciaal borsteltje maar zoiets heb ik niet

Overigens wordt mijn haar ook altijd na het kleuren gewassen
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/98dPekpSVGQ

Brad Mondo had dit filmpje gemaakt over zelf je haar verven, vind dit een hele goeie met duidelijke informatie. Enige wat ik mis is dat je op geverfd haar ook color remover kan gebruiken ipv bleach. Nadeel is dat het misschien niet alles er in 1x uithaalt, en je niet lichter kan dan de eigen haarkleur, maar het is wel minder agressief dan bleach dus als je bv zelf donkerblond hebt, maar zwart geverfd, en je wilt nu naar bruin dan zou color remover een betere optie zijn
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
04-04-2020 12:16
Bij mijn kapper niet hoor....
Mijne ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het jaren zelf gedaan maar nu alweer een tijdje een thuiskapster maar ja nu dus even niet dus 3 weken geleden gedaan en ga van de week wel weer een pakje van Kruidvat halen want het kan wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven