3000 + Deel 23

18-01-2010 12:52 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren

Begonnen als grap maar nu niet meer weg te denken!

Iedereen is hier welkom en off topic kennen we hier niet ... we delen hier alles met elkaar.

Wel 4 regels:

Persoonlijke/gevoelige informatie wordt niet geciteerd

We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie

Verdriet wordt niet vergeleken leed is leed

Minny wordt niet geknuffeld ook niet als scherts.

Wederom weer veel plezier hier allemaal
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Pffff... die komt aan BAM...
djezus
Maar wel waar...
Sorry....
nee geen sorry...
Of niet...
Gamma!
deze ook:

Nick en Simon - Het Masker
Heb er al hele gesprekken met Freak over gehad.... Ik heb gewoon zo'n mazzel dat ex in brieg opgebiecht heeft met manisch-depressief en borderline was gediagnosticeerd.... Heel erg veel over gelezen... en dat wil je niet in je leven... of dat van mijn dochter....
En ook maar meteen wat professionele help gezocht...
Maar goed, ondanks geklaag nu weiger ik in slachtofferrol te blijven zitten en zet ik mijn schouders eronder... voor mezelf en voor dochter....
Hier 18 jaar met een niet gediagnosticeerde borderliner (want de hele wereld is gek maar hij niet) en ik weet wat het met je en met je relatie en met je kinderen doet helaas.

Nu na drie jaar gaat het weer redelijk goed maar er blijft altijd restschade.

Vooral bij de kinderen, die zijn ermee opgegroeid en hebben het voor normaal aangenomen.

Stukje bij beetje gaat het beter nu en leren we te leven zonder rekening te houden met.... maar het blijft lastig want het zit er zo in.

*wilde een adviespost plaatsen maar faalt weer*
quote:LeukerT schreef op 19 januari 2010 @ 01:44:

Maar goed, ondanks geklaag nu weiger ik in slachtofferrol te blijven zitten en zet ik mijn schouders eronder... voor mezelf en voor dochter....Goed zo, das de juiste instelling!
Nee, dit is een mooie adviespost... dankjewel... Ik ben zo blij dat ik er op tijd achter ben gekomen... maar het is zo dubbel... Ze blijft de meest geweldige vrouw als ze goed is... Maar een emotionele vampier als ze de andere kant op slaat... Ik heb erg veel steun gehad aan een site in Amerika... Veel geleerd, met name dat je het niet in je leven wil hebben.... Maar toch... De beste tijd van mijn leven had ik met haar....
Maar ook bereid om goed naar mezelf te kijken... Ze ging over al mijn grenzen heen... en ik liet het toe... Dat klopt ook niet....
En tegelijkertijd de slechtste ook...
klopt....
Dat heb ik mezelf ook verweten van die grenzen.

En nog vind ik het moeilijk om die aan te geven, weet niet een swaar mijn grenzen liggen maar weet ook niet of dat oorzaak of gevolg is van relatie met borderliner....
Aan de ene kant: Als er vaak genoeg over je grenzen wordt gelopen gaan ze vervagen.

Aan de andere kant: Als je geen grenzen aangeeft weet een ander niet waar die moet stoppen.

Dubbel, heel dubbel....
Op die site hebben we dat heel goed uitgespit... Onze conclusie is dat een borderliner zijn/haar ding het beste kan doen bij mensen die hun grenzen slecht aangeven... Iemand die zijn grenzen wél aan kan geven is niet interessant voor een borderliner... Ze krijgen gewoon teveel tegengas en haken af...
*geeft morgen LeukerT de schuld aan haar wallen en wazigheid*
Dat is heel erg waar ja!

En een leermoment om mee verder te gaan en niet in dezelfde kuil te stappen.
Ik werd erg moe en verdrietig van alle projectie: Ik was bedreigend, controlerend, obsessief... verwijten te over... Maar uiteindelijk dingen waar zij bang voor was... en dus dan maar aan mij toeschreef...
De mijne haakte wel heel erg abrupt en drastisch af trouwens, zelfs zonder duidelijke grenzen
Projectie ja, en zo overtuigend dat je het zelf gaat geloven ook nog.

Heb een enorme deuk in mijn toch al niet zo grote zelfvertrouwen gekregen daardoor, zo erg dat ik nu nog na drie jaar me bij veel dingen afvraag of niet eens afvraag maar automatisch rekening mee houd welke reactie dat uitlokt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven