3000+ still going strong! deel 41

14-03-2010 12:48 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

14 oktober, een gedenkwaardige dag. De dag waarop de verslaving der verslavingen ontstond. Kon je al niet van het forum wegblijven? Blijf dan hier WEG. Maar als je het wel vermakelijk vindt allemaal, kus dan Floor haar voeten uit dankbaarheid voor het beginnen van de 3000-cyclus. We zijn bij deel 41 intussen en we zijn er nog lang niet klaar mee! Voel je welkom om de volgende 3000 posts te vullen met lief, leed, lach, traan... eigenlijk gewoon met alles wat je maar kwijt wilt. Iedereen mag meedoen, maar denk erom: na 3 posts hoor je erbij!

Regels? 3 maar:

1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.

2. Toon respect naar elkaar in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, elk leed is leed.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Choco,

Ik weet niet of je er wat mee kan. Maar ik ben mezelf juist los gaan zien van die achterlijke roots van me. Niets paste bij me en niets werkte, en na een jaren lang gevecht heb ik het los gelaten. Dan hoor ik er niet bij. Ook goed.

Take me as I am, or don't bother at all
Heb ik dat?!
Luun, het is ook ongelofelijk idd

Choco, witte en rode balletjes
Nou ja, moet het weer laten bezinken maar ik voel me zo.. In de war.. Machteloos.. Van alles.. En nu wil ik blowen. Om alles te vergeten. Want vergeten is makkelijker dan eraan werken. Maar ik kan er niet aan werken omdat ik het niet over vroeger kan hebben met ze. Dus wil ik blowen.

Op maandag is mijn leven kut.
Choco als ik jou een tip mag geven. Peobeer niet te blowen.

Ik weet dat het soms lekker kan zijn maar uiteindelijk los je er weinig mee op. Heb als puber ook aardig wat weggerookt maar werd er niet beter van
Chooc het wordt echt beter. Het is een hele grote uit. Iedere keer pel je er weer een laagje af.

Waarom kun je er niet over praten meis?
Heb ik dat?!
Ik kan het niet los laten hoe graag ik dat zou willen! Als ik afstand neem, dus er niet meer ben en niet meer zorg voor mijn moeder, overleefd ze dat niet. We hebben een omgekeerde relatie. En ik kan niet loslaten want dan 'gaat ze weg'
Ga ook niet blowen. Maar moet maar ff aan de rode en witte balletjes denken. Ontspannen. Maar ik voel teveel!

En kan er niet over praten. Lang verhaal komt erop neer dat alle fouten bij anderen liggen, niet bij mijn moeder. Zo denkt ze. Een gesprek aangaan is in haar ogen een aanval.
Choco

is er niemand die de zorg voor je moeder af en toe over kan nemen?
Sorry hoor. Storm hier weer zo binnen. Maar moet het ff kwijt.
Nee want mijn moeder is heel negatief. Heeft geen vrienden. Alleen haar kinderen waarvan ze niet lekker ligt met zus en broer. So its me and always be.
Chooc loslaten is iets anders als niets meer voor iemand doen. Het is de emoties scheiden van de persoon.

Niemand kan een ander persoon redden, je kunt reddingsboeien gooien. Maar ook jij kunt niet eeuwig reddend zwemmen dan verdrink ook jij
Heb ik dat?!
Choco , als je het gesprek niet kan aangaan met je moeder, is het dan misschien een idee om wat je met haar wilt bespreken/uitpraten etc.op papier te zetten? Puur voor jezelf en evt ter bespreking op de therapie.
Heb ik dat?!
quote:Sgaapie schreef op 15 maart 2010 @ 20:34:

Chooc loslaten is iets anders als niets meer voor iemand doen. Het is de emoties scheiden van de persoon.

Niemand kan een ander persoon redden, je kunt reddingsboeien gooien. Maar ook jij kunt niet eeuwig reddend zwemmen dan verdrink ook jijMooi gezegd Saagpie en zo waar maar ook zo moeilijk toe te passen vaak.
Heb ik dat?!
Zij zorgt ervoor dat ik blijf reddend zwemmen. En ja op dagen als vandaag ga ik koppie onder en voel ik paniek enzo. Doe het zelf maar moet maar gaan leren dat ik het anders ga doen. Pfff ff chocola pakken. Eerst een peuk.
Mocy, ik weet het,

Been there,

Seen that,

Bought the T-shirt

Worn the T-shirt

AND BURNED THE DAMM T-Shirt
Heb ik dat?!
Haha bedankt voor de witte ballen! Jullie hebben geen idee wat dat voor me betekend!
Choco is er een manier waardoor je er voor kan zorgen dat ze stapje voor stapje minder afhankelijk van je wordt.

.
Heb ik dat?!
Ja die is er sgaap, haar kleinkinderen geven. Maar daar wacht ik mee. Eerst voor mezelf zorgen, zo ver ben ik nu al.
He bah, snif snotter hier. Was niet mijn bedoeling.
Precies Sgaap, zo is het binnen ons gezin ook. We hebben het allemaal anders ervaren, terwijl we toch in hetzelfde huis woonden met dezelfde ouder(s). Bij ons is er ook één die zegt een hele leuke jeugd gehad te hebben terwijl dit absoluut niet zo was. Moeilijk te begrijpen, maar inmiddels acceptabel omdat het idd een overlevingsmechanisme is (geworden). En wie ben ik om dat teniet te doen. Maar mijn gevoel ontkennen of als onwaar bestempelen zou ik niet accepteren en is bij ons gelukkig niet het geval.
Choco Tranen reinigen de ziel, dus schaam je niet hoor... Echt niet!!!
Heb ik dat?!
En over het opschrijven, dat is een goeie. Al weet ik niet war ik moet beginnen maar houd het in mijn hoofd.
Choco, lekker huilen lucht op en gooi nog wat MM's in je mik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven