Afschuwelijke bruiloften deel 2

08-01-2020 19:15 1058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze feest ooit .......

Deel 1 : overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... ges/3125/2
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 09-01-2020 23:38
10.88% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Luci_Morgenster schreef:
12-03-2020 16:16
Ook nog, haha die zijn gek/inhalig. En is ook nog niet eens een geliefde familie/goede vriend?

Ik zou de envelop gebruiken om een kaart op te sturen.
Een vriend van mijn vriend maar geen hele goede nee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Op die envelop staat ook bedankt voor het delen van ons geluk
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Haha die konden van mij een kaart krijgen met 'Heel veel geluk samen' erop.
Keuken1987 schreef:
12-03-2020 16:21
Op die envelop staat ook bedankt voor het delen van ons geluk
Ik zou klavertjesvierglitterconfetti in de envelop stoppen. Heel veel geluk.... met het opruimen van dit hardnekkige geluk :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
12-03-2020 16:45
Ik zou klavertjesvierglitterconfetti in de envelop stoppen. Heel veel geluk.... met het opruimen van dit hardnekkige geluk :D
Jaaaaa!! Die is leuk! Ik doe ook wel eens confettie bij een kaart. Vooral omdat veel mensen de envelop ondersteboven openritsen want geen brievenopener. :biggrin:
Keuken1987 schreef:
12-03-2020 16:12
Geen hele goede bekende. Bruiloft is in het buitenland dus wij gaan niet.
Mijn naam stond er ook op samen met die van mijn vriend.
Verder geen instructies alleen dat je geld in de envelop mocht doen om hun geluk te delen.
Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat ze de naam op zetten omdat ze graag willen weten van wie ze iets hebben gekregen om zo achteraf een bedankje te sturen. Of denk ik dan te positief?
Misschien andere cultuur of gewoon mensen die er voor kiezen om in het buitenland te trouwen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
12-03-2020 16:49
Jaaaaa!! Die is leuk! Ik doe ook wel eens confettie bij een kaart. Vooral omdat veel mensen de envelop ondersteboven openritsen want geen brievenopener. :biggrin:

Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat ze de naam op zetten omdat ze graag willen weten van wie ze iets hebben gekregen om zo achteraf een bedankje te sturen. Of denk ik dan te positief?
Misschien andere cultuur of gewoon mensen die er voor kiezen om in het buitenland te trouwen.
Ja. :-D
Luci_Morgenster schreef:
12-03-2020 16:51
Ja. :-D
Oké. :hihi:
dianaf schreef:
Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat ze de naam op zetten omdat ze graag willen weten van wie ze iets hebben gekregen om zo achteraf een bedankje te sturen vast te kunnen stellen wie de grootste krent was. Of denk ik dan te positief?
dianaf wijzigde dit bericht op 12-03-2020 17:17
66.56% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Die hebben natuurlijk gehoord dat er wel eens lege enveloppen worden afgegeven op de bruiloft zelf. Dat durven mensen niet (of minder goed) als hun naam al op de enveloppe staat.
dianaf schreef:
Ik kan je vertellen dat je glittermeuk nog maanden terugvindt. Dat lijkt zelfstandig door je hele huis te reizen en vind je op de meest bizarre plekken zoals in je onderbroek :D
MarvelousMrsMaisel schreef:
12-03-2020 17:01
Die hebben natuurlijk gehoord dat er wel eens lege enveloppen worden afgegeven op de bruiloft zelf. Dat durven mensen niet (of minder goed) als hun naam al op de enveloppe staat.
Maar dan geef je toch gewoon een andere envelop?
ik denk eerder : we trouwen in het buitenland, dus er zullen mensen niet komen, Om ze er aan te herinneren dat ze iets sturen, doen we die envelop er bij.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En dat moet je niet hebben, dat mensen niets of niet veel geven. Zo kan je meteen zien wie de krenten zijn natuurlijk. :lol: :lol:
nlies schreef:
12-03-2020 17:22
ik denk eerder : we trouwen in het buitenland, dus er zullen mensen niet komen, Om ze er aan te herinneren dat ze iets sturen, doen we die envelop er bij.
Dan zetten ze vast hun eigen naam en adres er op. Niet die van de 'gevers'. :-D

Ook raar trouwens.
nlies schreef:
12-03-2020 17:22
Hoe inhalig ben je dan!

Lang geleden trouwde een collega. Ze nodigde een aantal collega's uit (zonder partner) voor het avondfeest. In een Van der Valk 50 km verderop terwijl er ook eentje vlakbij haar woonplaats was. Ik dacht in mijn naïviteit nog dat die waarschijnlijk niet vrij was op die datum maar nee hoor. Paar dagen voor de bruiloft hoorde ik haar in haar telefoon tegen haar zus toeteren dat ze de drank niet af hoefde te kopen want het handige van de verre locatie was dat mensen met de auto moesten komen en dus niet veel zouden drinken.
Ik ben uit beleefdheid toch maar gegaan en ben vertrokken na 2 spa en 3 blokjes kleffe kaas terwijl het bruidspaar voor een paar 'eregasten' stiekem sterke drank schonken achter de bar.
Oudblond schreef:
12-03-2020 17:30
Hoe inhalig ben je dan!

Lang geleden trouwde een collega. Ze nodigde een aantal collega's uit (zonder partner) voor het avondfeest. In een Van der Valk 50 km verderop terwijl er ook eentje vlakbij haar woonplaats was. Ik dacht in mijn naïviteit nog dat die waarschijnlijk niet vrij was op die datum maar nee hoor. Paar dagen voor de bruiloft hoorde ik haar in haar telefoon tegen haar zus toeteren dat ze de drank niet af hoefde te kopen want het handige van de verre locatie was dat mensen met de auto moesten komen en dus niet veel zouden drinken.
Ik ben uit beleefdheid toch maar gegaan en ben vertrokken na 2 spa en 3 blokjes kleffe kaas terwijl het bruidspaar voor een paar 'eregasten' stiekem sterke drank schonken achter de bar.

Oh, wat gierig zeg! Uitgekookt!
Net zoals hieronder ergens wordt verneld dat er op bruiloften wel eens lege enveloppen gegeven worden.... dat meen je niet!!!!
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
12-03-2020 22:10
Oh, wat gierig zeg! Uitgekookt!
Net zoals hieronder ergens wordt verneld dat er op bruiloften wel eens lege enveloppen gegeven worden.... dat meen je niet!!!!
Doe er dan op zijn minst een kaartje in toch? Kleine moeite.
dianaf schreef:
13-03-2020 09:02
Doe er dan op zijn minst een kaartje in toch? Kleine moeite.
Met een kaartje weten ze wie de lege envelop heeft gegeven ;-)
lise1985 schreef:
12-03-2020 17:07
Maar dan geef je toch gewoon een andere envelop?
mensen die deze moeite nemen (envelop erbij, naam erop) hebben vast ook een excelletje waarin ze afvinken welke flopjes teruggekomen zijn :hyper:
En doooooor!
broadway schreef:
13-03-2020 11:20
mensen die deze moeite nemen (envelop erbij, naam erop) hebben vast ook een excelletje waarin ze afvinken welke flopjes teruggekomen zijn :hyper:
Ja, dan valt het alsnog weer te herleiden naar jou als gast. Dat bedacht ik me daarna ook.
Enveloppen...

Mijn zus en ik waren ooit het namen-op-etiketten-schrijf-tweetal bij een huwelijksjubileum.

Tante en oom 25 jaar getrouwd. Zij stonden felicitaties en cadeaus in ontvangst te nemen. Tante gaf dan een envelop aan mij en zei: "Odense, dit is van keesjanenannemarievandervlugt." De helft verstond ik niet, maar ik zat daar braaf de namen op te schrijven of wat ik dacht verstaan te hebben. En op de cadeaus moesten we een etiket met de naam plakken.

Leuk taakje?
Nee.
Mijn zus zat rustig zat rond te kijken en ging buiten een peukie ging doen, terwijl ik bloedjenerveus werd. (Drie keer raden wie van ons tweeën er later overspannen is geworden.)
Odense, zijn er echt mensen die zoiets doen? Nou ja, blijkbaar wel, anders had jij dit verhaal niet. Waarschijnlijk in het kader van dan kunnen ze mensen konden bedankt voor het sausstel ipv een gewoon algemeen bedankje?
dianaf schreef:
15-03-2020 14:18
Odense, zijn er echt mensen die zoiets doen? Nou ja, blijkbaar wel, anders had jij dit verhaal niet. Waarschijnlijk in het kader van dan kunnen ze mensen konden bedankt voor het sausstel ipv een gewoon algemeen bedankje?

Ik ga er inderdaad maar vanuit, dat het jubilerende bruidspaar de gasten persoonlijk wilde bedanken.
En dat het geen verkapte controle op lege enveloppen was.

Staan Kees en Cato in de rij: "Hé Cato, ze schrijven daar namen op de enveloppen." "O, heb jij nog briefgeld, Kees?"
Irritatie nr.1 op bruiloften.

Bruidspaar gaat de dag na de bruiloft op huwelijksreis.
Gasten komen aan met... bloemen.
Bloemen kunnen dan verleppen in een leeg huis, terwijl het bruidspaar op Aruba zit.

Ook toen mijn ouders jubileerden, hebben ze zo gruwelijk veel bloemen gekregen, dat we maar emmers bleven bijzetten.
Odense* schreef:
15-03-2020 14:30
Irritatie nr.1 op bruiloften.

Bruidspaar gaat de dag na de bruiloft op huwelijksreis.
Gasten komen aan met... bloemen.
Bloemen kunnen dan verleppen in een leeg huis, terwijl het bruidspaar op Aruba zit.

Ook toen mijn ouders jubileerden, hebben ze zo gruwelijk veel bloemen gekregen, dat we maar emmers bleven bijzetten.
Ik trouwde zaterdag, ik vertrok maandagochtend op reis.
Ik heb alle bloemen die ik kreeg dan ook op de avond zelf uitgedeeld aan mijn moeder, mijn zus, mijn getuige, ...

Konden zij er fijn van genieten.
Marnamai schreef:
15-03-2020 15:01
Ik trouwde zaterdag, ik vertrok maandagochtend op reis.
Ik heb alle bloemen die ik kreeg dan ook op de avond zelf uitgedeeld aan mijn moeder, mijn zus, mijn getuige, ...

Konden zij er fijn van genieten.

Je hebt groot gelijk.

Had je zelf een fijne bruiloft?
Zonder een dronken, te openhartige oom?
Het knoeien van tomatensoep op een wit overhemd?
Grappig bedoelde stukjes over ex-vriendjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven