Afschuwelijke bruiloften deel 2

08-01-2020 19:15 1058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze feest ooit .......



Deel 1 : overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... ges/3125/2
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 09-01-2020 23:38
10.88% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
10-01-2020 15:02
Zo ken ik er ook een..je krijgt te horen dat de vorm van kanker die je hebt toch terminaal is en je levensverwachting nog een paar maanden, op zich heel
sneu natuurlijk.

Maar wat doe je dan de volgende ochtend als allereerste...naar je baas gaan en vragen of die op je uitvaart wil spreken :rolling:
Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets belangrijk vindt als je hoort dat je niet lang meer te leven hebt. Behalve als die baas toevallig een goede vriend is ofzo.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
08-01-2020 20:55
En die kleur moet vooral heel incourant zijn, waardoor het niet alleen hartstikke duur is om aan te schaffen, maar ook nooit meer gedragen wordt.
Oh ja, knalgroen met een pimpelpaars randje....
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
09-01-2020 08:45
Ik vind bruiloften vooral vaak saai. Hier vaak hele traditionele, met 's avonds aan een tafel zitten in een grote zaal, drankje erbij, en dan kijken naar 'stukjes'. 9 van de 10x tenenkrommend. Nee, ik hou er niet van.
Ik heb niet veel bruiloften meegemaakt (helaas), maar de bruiloften die ik heb meegemaakt waren goede feesten!!
Wij zijn een keer 'gekidnapt' op een bruiloft. De bruiloft vond plaats op een rondvaartboot die gewoon aan de steiger zou blijven liggen.
Bruiloft was een dooie bende en na een uur was al bijna de helft van de 75 gasten vertrokken. De dj moest toen nog beginnen, openingsdans moest ook nog gebeuren. En de bar ging pas open na de openingsdans. Het was toen 30 graden en wat drinken zou heel fijn zijn. En zo ineens werd het schip los gegooid en ging het varen. Na 1,5 uur lagen we weer aan de wal... Was heel bizar.
Toen het bruidspaar spectaculair zou vertrekken (met 3 vuurpijlen en een rubberboot) waren er nog geen 15 gasten.


Op een andere bruiloft stond de bruidegom te kotsen (had enorm gezopen) op de dansvloer en hebben ze hem later op een loungebank buiten gelegd en heeft hij de rest van de avond liggen slapen. Vond dat zo sneu voor de bruid.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-01-2020 19:44
Ik zag van de week wel een verhaal op Facebook voorbij komen dat zo in dit topic zou kunnen, wel een heel erge. Het beoogde bruidsmeisje van een bride to be bleek kanker te hebben en zou haar haar verliezen door chemo. De bride to be verzocht haar toen om niet te komen want dit was niet wat ze voor ogen had voor haar perfecte dag, een kaal bruidsmeisje. Bovendien zou dat de aandacht van haar af houden.
Facebook..... zou het wel waar zijn? Als dat zo is wens ik de bruid een kort en ongelukkig huwelijk toe.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
nerdopviva schreef:
10-01-2020 14:52
Over management gesproken. Ik heb ooit eens een collega gehad die ging trouwen. Hij had precies de mensen uitgenodigd die in zijn carrièrestraatje pasten. De volledige directie + partner en niemand van het ondersteunende personeel. Nu mag je natuurlijk uitnodigen wie je wil, maar ik vond het toch wel erg sneu dat je zelfs op je bruiloft je carrière belangrijker vindt dan wie je op zo'n moment graag om je heen wil hebben.
Dat is ook sneu! Bij ons was het achteraf ook vooral een communicatiedingetje geweest denk ik. Man had op zijn werk de ervaring dat er een afvaardiging zou komen, bestaand uit collega's die belangrijk voor iemand zijn en die zouden willen komen. Maar er was nogal veel gewisseld in het management, en die mensen wisten waarschijnlijk niet van die 'traditie' binnen het bedrijf en kwamen zelf opdagen. Dus het valt voor mij gewoon onder het kopje 'dingen die wat raar liepen'. Maar bewust alleen mensen uitnodigen omdat ze in je carrièrestraatje passen, daar wordt het toch niet leuker op lijkt me? Ik vond dit al irritant :hihi:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-01-2020 20:06
Oh die heb ik ook gelezen!
Stond ook nog een ander verhaal onder over een bruidspaar dat een rekening had geopend waar je van te voren geld op kon storen als cadeau. Ze hadden 30K ontvangen en nu besloten met dat geld op reis te gaan en dan zouden ze op een andere datum trouwen. De rekening zou dan weer geopend worden voor alle familie en vrienden :rofl:
Dat heb ik ook gelezen. Die bruid was echt verschrikkelijk.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Over het algemeen prima verjaardagen en bruiloften meegemaakt.

Wel een bruiloft gehad op een locatie waar de meeste van de gasten ook bleven overnachten op die locatie.
S ochtends gezamenlijk ontbijt maar het bruidspaar ontbrak.
Die waren zo dronken geworden samen dat ze niet wakker te krijgen waren en zijn uiteindelijk na/aan het einde van het ontbijt toch nog uit hun bed getrommeld door hun ouders en het bruidspersoneel omdat alle gasten naar huis wilden inmiddels en hen graag nog gedag wilden zeggen.
Was beetje ongemakkelijk ook, want alle gasten bleven maar een beetje verplicht hangen, allang klaar met ontbijt en iedereen had de koffers al in de auto’s, omdat er steeds geroepen werd dat we echt nog niet konden gaan want het bruidspaar kwam echt zo hoor!
Kwamen uiteindelijk als twee lijkbleke zombies binnenstrompelen samen in die ontbijtzaal :rofl:
Nog nooit zoveel mensen tegelijk snel hun spullen bij elkaar zien pakken en vertrekken ergens, iedereen was het wachten wel zat!
:rofl: Naatje2000
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
10-01-2020 08:10
TerugVindPost ;)

Dankje...
En wat wordt daarmee bedoeld?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Wel een aantal trouwpartijen/geregistreerd partnerschap feestjes op het programma dit jaar, maar 1e (van mijn eigen ouders notabene) is 1tje uit de categorie "omdat het practisch is"

Partnerschap van broertje ook (maar ws wel leuk feestje😁)

En van vrienden, van wie ik niet zou kunnen geloven dat hun feestjes niet leuk zijn, alleen al omdat er alleen maar leuke mensen komen.

Eigenlijk is dit een lange tvp🤣
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-01-2020 19:25
Er trouwt toch geen hond meer?

Al jaren geen bruiloft meer gehad, alleen scheidingen.

(Ook wel ordinaire TVP.)
Dat zegt meer iets over jouw leeftijd.
thanx schreef:
10-01-2020 19:55
Dankje...
En wat wordt daarmee bedoeld?
Wat zou er nou bedoelt worden met een TerugVindPost.. nou misschien een post om het draadje terug te vinden? Doe maar een gok hoor :D
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen dat is ze al eens heb beschreven maar hier komen ze.

Een bruiloft 2 vrienden van ons gingen trouwen ik was net 18 en mij nu man was 17.Type tokkies zeker nu ik er op terug kijk.Wij bleven daar slapen Avond van te voren kregen ze knallende ruzie trouwjurk op straat schelden alles erop en eraan.nou goed uur of 4 snachts waren ze weer rustig.Volgende ochtend trok vriendin toch haar jurk aan en haar aanstaande een mooi australian
trainingspak aan :proud:.goed bruidspaar stond daar "erg gelukkig" te zijn wij waren in totaal met 10 mensen haar familie weigerde te komen en dit begreep ik wel.Maar de bruidegom had gezegd vanmiddag komen er ineens honderd man om ons op te halen en te feesten...nou je raad het al het was letterlijk een stukje taart in hun rommelige huis met gaten in de muur geslagen en dat was het.Heel bijzonder.ze zijn trouwens niet snel daarna gescheiden maar wij hadden toen al geen contact meer.

Tweede was een verjaardagsfeestje van mij.Gewoon onze vaste vriendengroep maar het wilde gewoon echt niet sfeer kwam er niet in waar we normaal lachen en kletsten en dansen wilde het die avond helemaal niet lukken zaten elkaar aan te staren in een rondje.Gelukkig daarna niet meer voorgekomen maar pfff die avond duurde lang voor al mijn gasten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
10-01-2020 15:54
Wij zijn een keer 'gekidnapt' op een bruiloft. De bruiloft vond plaats op een rondvaartboot die gewoon aan de steiger zou blijven liggen.
Bruiloft was een dooie bende en na een uur was al bijna de helft van de 75 gasten vertrokken. De dj moest toen nog beginnen, openingsdans moest ook nog gebeuren. En de bar ging pas open na de openingsdans. Het was toen 30 graden en wat drinken zou heel fijn zijn. En zo ineens werd het schip los gegooid en ging het varen. Na 1,5 uur lagen we weer aan de wal... Was heel bizar.
Toen het bruidspaar spectaculair zou vertrekken (met 3 vuurpijlen en een rubberboot) waren er nog geen 15 gasten.
Wat sneu voor het bruidspaar dat de helft van de gasten het na een uur al voor gezien hielden. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar aan de andere kant wel slecht dat jullie zo lang zonder drinken zaten bij die temperaturen.
Ik vind hier dingen van.
strings-attached schreef:
10-01-2020 20:03
Wat zou er nou bedoelt worden met een TerugVindPost.. nou misschien een post om het draadje terug te vinden? Doe maar een gok hoor :D

:proud:
Sabeltandcavia schreef:
10-01-2020 20:33
Wat sneu voor het bruidspaar dat de helft van de gasten het na een uur al voor gezien hielden. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar aan de andere kant wel slecht dat jullie zo lang zonder drinken zaten bij die temperaturen.
Wilde nog aanvullen dat geen airco was. Je stond op een heel klein schip hutje mutje op elkaar. En we mochten niet buiten staan omdat het feest zou worden geopend. En dat duurde en duurde maar. Het was er echt snikheet.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-01-2020 11:45
Is dit verhaal verdraaid en ging het om een meisje toevallig?
Nee, echt een jongetje. Ik heb gisteren naar aanleiding van de herinnering nog ff gekeken online hoe hij het nu deed (dit is bijna tien jaar geleden) en ik vond dat hij op vrij hoog niveau voetbalt nu dus volgens mij gaat het wel goed met hem.
lotus77 schreef:
10-01-2020 21:34
Nee, echt een jongetje. Ik heb gisteren naar aanleiding van de herinnering nog ff gekeken online hoe hij het nu deed (dit is bijna tien jaar geleden) en ik vond dat hij op vrij hoog niveau voetbalt nu dus volgens mij gaat het wel goed met hem.
Poeh, fijn voor het arme joch. Hoop dat het hem goed vergaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hoofdstukken schrijven over dit onderwerp veelal bruiloften...

Vaak gebeuren er dingen uit onwetendheid.
Op een bruiloft moesten alle daggasten vanuit het stadhuis door naar de feestlocatie buiten de stad.
Onderweg gingen de niet-daggasten nabij het stadhuis op een terras zich vermaken tot zij zich konden aansluiten bij de feestavond waarvoor zij uitgenodigd waren.

Toen iedereen op de feestlocatie waar ervoor gegeten zou worden en getoast op het bruidspaar moest verschijnen ontbraken de broers van de bruidegom.
Die waren aangesloten bij de niet-daggasten en zaten nog op het terras naast het stadhuis.
Ik (zei de gek) ben de heren gaan halen want niemand maakte aanstalte om ze te gaan halen.... de heren zag ik voor het eerst die dag maar ik vond het zo sneu voor de bruidegom.
De tafel waaraan ze gingen plaatsnemen om te dineren miste 3 gasten.....
Maar goed de heren waren niet dronken ofzo maar ze hadden nog nooit een bruiloft meegemaakt of laat staan daggasten geweest.

Het kwam ook niet op mij over dat er echt interesse was in hun broers "grote dag" maar echt heb nog zoveel voorbeelden van die dag dat je toch vraagtekens had over onwetendheid of gewoon onnozel gedrag.
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Zanahoria schreef:
10-01-2020 20:00
Dat zegt meer iets over jouw leeftijd.
Ik ben 35.
Een leeftijd waar je in sommige omgevingen nog trouwpartijen ziet.

Op de laatste bruiloft - 3 jaar geleden - had de bruidegom ook op 't feest klinkende ruzie met zijn eigen moeder.
Het feest - een receptie in een strandbar - was niet groot genoeg naar haar normen en standing.

Moeder is het type dat normaal héél haar gigantische 500 man tellende vriendenkring had uitgenodigd.
Met een dure receptie, 7-gangendiner en dansfeest tot kot in de nacht.

En zoon deed dus maar een "mini-receptie" 's middags in een strandbar waarbij moeder 5 of 10 vrienden had mogen uitnodigen :-).

Zijn kostuum was blijkbaar ook al niet naar de zin van moeder.
Niet duur en klassiek genoeg.


(Ik ben familie van vader van de bruidegom.
Die vader die al +25 jaar gescheiden is van zijn ex maar zelf niet wou komen omdat zijn ex en degene met wie zij 25 jaar geleden is vreemd gegaan daar dus was / ging zijn :-).)


De sfeer was dus ... uiterst speciaal.

En na 3 cola's en 5 hapjes waren we ook weer weg.
Van armoe en honger maar ergens een pizza gaan eten.

Alleen een receptie van 12 tot 3 valt immers niet echt aan te raden als "gezellige trouwpartij".
Daar had moeder wel gelijk in :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf zo geen rare verhalen maar ga dit jaar trouwen dus wol graag weten wat we niet moeten doen! 😁
Zoals ik het nu lees is het vooral duidelijk zijn in de planning en zorgen voor genoeg eten! 8-) dat moet lukken!
Alle reacties Link kopieren
Op een ander forum las ik in een soortgelijk topic over een bruiloft, waarbij de moeder van de bruid verscheen in een kopie van de bruidsjurk van haar dochter. 'Zodat iedereen kon zien dat ze een speciale band hadden'.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden een verjaardag gehad bij mensen die wij niet zo goed kenden, woonden in een mega groot huis. Kwamen ze aan met een taart, wil je een stukje?

Prima, lekker slagroomtaart. Maar ze sneden de taart alsof ze een kaasschaaf in haar hand had. We zaten op dat moment ongeveer met 10 man. Iedereen kreeg taart en ze had nog driekwart taart en dat legde ze weer in de koelkast.

Ik heb nog nooit zo verbaasd naar mijn bord gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven