afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
zand-korrel schreef:
25-09-2017 17:12
Ik vraag me dan elke keer af of de uitnodiging wel goed geïnterpreteerd is.
Was je echt voor de hele dag uitgenodigd of was dit meer een uitnodiging voor de avond maar stond daarbij het tijdstip van de ceremonie ook vermeld?


Jazeker. Ik was expliciet daggast en daarom was er ook een corsage voor mij. En een plek in het restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
25-09-2017 23:24
Jazeker. Ik was expliciet daggast en daarom was er ook een corsage voor mij. En een plek in het restaurant.
Oh wauw. Wat een ellende zeg, en wat slecht geregeld!
Ik was laatst op een bruiloft en toen werden de gasten ook 2,5 uur aan hun lot over gelaten. Dat vond ik al lang!
Was wel wat te drinken en er stonden een paar hapjes, maar er waren nergens zitplaatsen. Ook niet fijn.


Mijn vraag was meer algemeen hoor, niet zozeer tegen jou.
Ik lees nl wel vaker dat er zulke gaten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan ook maar even het ergste vrijgezellenfeestje waar ik ooit was (nee niet de bruid van de vorige pagina):


De aanstaande bruid woonde op dat moment in een uithoek van een westelijke provincie. De twee organiserenden woonden ook in de buurt van die uithoek. De gasten echter allemaal niet. Het zou daarom veel handiger zijn geweest om iets te organiseren nabij een grotere en goed bereikbare plaats in die provincie, maar helaas.

Er kwam een mail. We zouden een workshop doen en iets maken. In zoverre prima. Maar of we ook wilden meebetalen aan een fotoreportage? En de bedoeling was ook om een cadeau ter plaatse te geven. De kosten werden hoger en hoger. Maar om als enige nu te weigeren.

Op dat moment verdiende ik nog niet zoveel, en dat gold ook voor sommige andere gasten. De kosten waren dus uiteindelijk de workshop, de fotoreportage en het cadeau. Maar omdat het feestje op vrijdag werd georganiseerd, niet al te laat, moest ik eerst enkele uren vrij nemen van het werk. Ook moest ik de auto meenemen naar het werk (normaal op kosten van de baas met de trein), dan naar de locatie en dan terug naar huis. Al met al een fikse reis en ook daarin was ik niet de enige. Met benzine en vrije uren kwam ik op een euro of 150 uit. Balen toentertijd.

Maar wat ik nog het vervelendste vond: we kwamen, we deden de workshop (best gezellig) en daarna was het over en uit. De fotoreportage maakte geen deel uit van het programma maar bleek ook een cadeau, er was geen borrel of napraat. Men wilde naar huis. Was dit nu echt alles en had ik me hiervoor zo moeten haasten? Ja, dat was het.

Gelukkig maakte de gezellige bruiloft veel goed.
Hamer schreef:
27-09-2017 00:07
Dan ook maar even het ergste vrijgezellenfeestje waar ik ooit was (nee niet de bruid van de vorige pagina):


De aanstaande bruid woonde op dat moment in een uithoek van een westelijke provincie. De twee organiserenden woonden ook in de buurt van die uithoek. De gasten echter allemaal niet. Het zou daarom veel handiger zijn geweest om iets te organiseren nabij een grotere en goed bereikbare plaats in die provincie, maar helaas.

Er kwam een mail. We zouden een workshop doen en iets maken. In zoverre prima. Maar of we ook wilden meebetalen aan een fotoreportage? En de bedoeling was ook om een cadeau ter plaatse te geven. De kosten werden hoger en hoger. Maar om als enige nu te weigeren.

Op dat moment verdiende ik nog niet zoveel, en dat gold ook voor sommige andere gasten. De kosten waren dus uiteindelijk de workshop, de fotoreportage en het cadeau. Maar omdat het feestje op vrijdag werd georganiseerd, niet al te laat, moest ik eerst enkele uren vrij nemen van het werk. Ook moest ik de auto meenemen naar het werk (normaal op kosten van de baas met de trein), dan naar de locatie en dan terug naar huis. Al met al een fikse reis en ook daarin was ik niet de enige. Met benzine en vrije uren kwam ik op een euro of 150 uit. Balen toentertijd.

Maar wat ik nog het vervelendste vond: we kwamen, we deden de workshop (best gezellig) en daarna was het over en uit. De fotoreportage maakte geen deel uit van het programma maar bleek ook een cadeau, er was geen borrel of napraat. Men wilde naar huis. Was dit nu echt alles en had ik me hiervoor zo moeten haasten? Ja, dat was het.

Gelukkig maakte de gezellige bruiloft veel goed.
Ik heb ooit voor een vrijgezellenfeest met zulke hoge kosten bedankt. Was ook een vreselijke daginvulling. Van 9 uur 's ochtends tot 23.00 en de hele dag volgepropt met workshops en andere activiteiten. Dit was door de organisatie op eigen houtje besloten en hoewel ze aangaven te inventariseren wat iedereen een schappelijke prijs vond hebben ze weinig met de reacties gedaan. Ik heb toen vriendelijk bedankt en ben met de bruid apart een dagje op stap geweest (het vrijgezellenfeest was ook echt met een vriendinnengroep waar ik niet bij hoorde). De bruiloft was wel erg gezellig dus ook dat maakte veel goed (wonderlijk genoeg was ik als enige vriendin daggast). Maar ik verbaas me steeds weer over het egocentrische gedrag van vrijgezellenfeestorganiseerders die denken dat het minimaal 100 euro pp moet kosten en 24 uur moet duren omdat het anders niet goed genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
27-09-2017 05:14
Ik heb ooit voor een vrijgezellenfeest met zulke hoge kosten bedankt. Was ook een vreselijke daginvulling. Van 9 uur 's ochtends tot 23.00 en de hele dag volgepropt met workshops en andere activiteiten. Dit was door de organisatie op eigen houtje besloten en hoewel ze aangaven te inventariseren wat iedereen een schappelijke prijs vond hebben ze weinig met de reacties gedaan. Ik heb toen vriendelijk bedankt en ben met de bruid apart een dagje op stap geweest (het vrijgezellenfeest was ook echt met een vriendinnengroep waar ik niet bij hoorde). De bruiloft was wel erg gezellig dus ook dat maakte veel goed (wonderlijk genoeg was ik als enige vriendin daggast). Maar ik verbaas me steeds weer over het egocentrische gedrag van vrijgezellenfeestorganiseerders die denken dat het minimaal 100 euro pp moet kosten en 24 uur moet duren omdat het anders niet goed genoeg is.


Dat snap ik helemaal, maar in ieder geval hadden ze wel lekker veel activiteiten voor dat bedrag. ;)
Hamer schreef:
28-09-2017 02:29
Dat snap ik helemaal, maar in ieder geval hadden ze wel lekker veel activiteiten voor dat bedrag. ;)
Dat wel, maar voor 200 euro mag dat ook wel. Oh en er zat een high tea bij waar we het eten zelf nog voor moesten maken dus die kosten kwamen er nog apart bij. :P
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
28-09-2017 10:23
Dat wel, maar voor 200 euro mag dat ook wel. Oh en er zat een high tea bij waar we het eten zelf nog voor moesten maken dus die kosten kwamen er nog apart bij. :P
Daar zou ik ook voor bedanken. Het moet wel leuk blijven!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Snoekbaars schreef:
20-09-2017 18:10
Goed geregeld, maar enorm awkward... moet er van binnen een beetje van huilen als ik er nog aan denk.

Heel lief maar niet te pientere vriendin gaat trouwen. Echt een niet zo slimme zorgzame lieve meid. Enorm zachtaardig. Een die daardoor al vaak partners heeft gehad die totaal over haar heen liepen...

Ze wou een hele romantische sprookjesbruiloft. Ze waren niet rijk dus het was gewoon een zaal, maar voor haar was een grote mooie witte prinsessenjurk en de openingsdans wél heel belangrijk om het een sprookje te maken. De intimiteit met hem, het merken houden van en voor een dag een geliefde prinses zijn e.d.

Op een gegeven moment gaan ze de vloer op voor de openingsdans, dat word omgeroepen. Hij komt niet opdagen. Weer omroepen. Alle gasten wachten... en zij ook... weer omroepen...moeder van bruid gaat hem zoeken....bleek dat hij geen zin meer had in die dans want hij was net gezellig met zijn maten aan het zuipen... stille tranen over haar wangen midden op de dansvloer in haar eentje...
Hij heeft de rest van de avond ook nog eens 0,0 bij haar gestaan... op een gegeven moment wou ze naar huis omdat ze moe was en hij is nog uit gegaan...

Het is wonderbaarlijk nog aan. Ik had direct geroepen dat ik van hem wou scheiden en naar huis gegaan. Of ik wou dat ik hem gewoon aan een oor naar de dansvloer had gesleept voor haar, grrrr.
Ahh gos... :(
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ooh als ik dit lees krijg ik al de kriebels.... Ik ga morgen namelijk trouwen.

Maar mag ik ook een duit in het zakje doen? :P

Aantal jaar geleden een bruiloft in Hoorn van verre familie.
Uitgenodigd als daggast. Weet bij god niet waarom want ik spreek/zie ze nooit.
Wij eerst 2,5 uur er naar toe rijden want wij moeten vanuit twente komen, we moesten ons om 10 uur s'morgens verzamelen bij de bruid thuis. Huis veels te klein voor alle 39 aanwezigen dus moesten we blijven staan vervolgens komt de bruid in haar jurk naar beneden ze zag er werkelijk waar prachtig uit maar toen begon het drama de jurk scheurt uit. Bruid helemaal overstuur dus nog een uur wachten omdat het eerst gerepareerd moest worden. Uiteindelijk tijd om naar de ceremonie te gaan ik had haar aanstaande nog niet gezien maar toen ik hem zag wist ik gelijk dit gaat fout, een eikel van een vent.
Tijdens de ceremonie Huilende kinderen en een kind die over zijn nek gaat...
Vevolgens gaat het echtpaar foto's maken en wij moesten ons maar 3 uurtjes zien te vermaken
Daarna een diner in een restaurant met een buffet dat lauw was.
om 20.00 begon het feest, ze hadden een band ingehuurd maar op de locatie was geen krachtstroom aanwezig dus de band probeert het met de aanwezige stroomvoorziening te doen.. Mis dus, binnen 10 minuten lag de stroom er af. Vervolgens word de band kwaad en besluit te stoppen met spelen, en de boel in te pakken en te vertrekken. Bruid nog meer overstuur, had echt met haar te doen. haar kersverse man straal bezopen om half 10 en geeft geen aandacht meer aan zijn bruid maar aan zijn aanwezige vrienden, vervolgens nog een vechtpartij om half 11 tussen twee vrienden. toen hadden wij het wel gezien en zijn we vertrokken....

3 maanden later was de scheiding een feit...
Alle reacties Link kopieren
Annah84, ik wens jou een gezelligere bruiloft en beter huwelijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Annah84 schreef:
06-10-2017 16:01
Ooh als ik dit lees krijg ik al de kriebels.... Ik ga morgen namelijk trouwen.

Maar mag ik ook een duit in het zakje doen? :P

Aantal jaar geleden een bruiloft in Hoorn van verre familie.
Uitgenodigd als daggast. Weet bij god niet waarom want ik spreek/zie ze nooit.
Wij eerst 2,5 uur er naar toe rijden want wij moeten vanuit twente komen, we moesten ons om 10 uur s'morgens verzamelen bij de bruid thuis. Huis veels te klein voor alle 39 aanwezigen dus moesten we blijven staan vervolgens komt de bruid in haar jurk naar beneden ze zag er werkelijk waar prachtig uit maar toen begon het drama de jurk scheurt uit. Bruid helemaal overstuur dus nog een uur wachten omdat het eerst gerepareerd moest worden. Uiteindelijk tijd om naar de ceremonie te gaan ik had haar aanstaande nog niet gezien maar toen ik hem zag wist ik gelijk dit gaat fout, een eikel van een vent.
Tijdens de ceremonie Huilende kinderen en een kind die over zijn nek gaat...
Vevolgens gaat het echtpaar foto's maken en wij moesten ons maar 3 uurtjes zien te vermaken
Daarna een diner in een restaurant met een buffet dat lauw was.
om 20.00 begon het feest, ze hadden een band ingehuurd maar op de locatie was geen krachtstroom aanwezig dus de band probeert het met de aanwezige stroomvoorziening te doen.. Mis dus, binnen 10 minuten lag de stroom er af. Vervolgens word de band kwaad en besluit te stoppen met spelen, en de boel in te pakken en te vertrekken. Bruid nog meer overstuur, had echt met haar te doen. haar kersverse man straal bezopen om half 10 en geeft geen aandacht meer aan zijn bruid maar aan zijn aanwezige vrienden, vervolgens nog een vechtpartij om half 11 tussen twee vrienden. toen hadden wij het wel gezien en zijn we vertrokken....

3 maanden later was de scheiding een feit...
Waarom ga je überhaupt naar een bruiloft waarvan je de bruid/bruidegom nooit spreekt.... en dan ook nog 2.5u rijden en 3u jezelf vermaken.
Ik zou zonder schroom hebben bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn moeder erop stond dat ik meeging en ach ik had wel zin in een feestje :P
Alle reacties Link kopieren
up4more schreef:
20-09-2017 18:49
Mijn bruiloft vorige maand .. het grootste drama en ergste bruiloft wat ik ooit heb mee gemaakt :'(

Zo erg dat we er niet eens meer aan herinnert willen worden :'( :'( :'(

Schoonmoeder die de dag vooraf al met haar gedrag totaal heeft verprutst waardoor we ineens zonder getuige zaten, fotograaf die haar afspraken niet na kwam en wij uiteindelijk geen fotograaf hadden, kinderen die tijdens de ceremonie hun telefoon belangrijker vonden en als klap op de vuurpijl vond mijn stiefdochter het normaal om zich even te verkleden voor ons etentje in haar pyjama (korte sportbroek met oud versleten roze navelshirt) .. dat was de druppel en daarop hebben we het etentje maar gecanceld .. ja het was een topfeest :'(

We hadden een mooie lieve dag gepland met schoonmoeder, zwager en onze kinderen.
Jeetje. Nou de fotograaf krijgt geen geld natuurlijk En ging het restaurant afzeggen nog makkelijk?
TVP :D . Heb helaas geen goede verhalen maar geniet van die van jullie.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
25-09-2017 19:52
Vraag ik me ook af.
Toen wij trouwden in het stenen tijdperk , stuurde je een kaart met daarop de tijd van het gemeentehuis en kerk en de tijd van de receptie ( ja ja dat was toen hip )
Met een los inlegvel erbij voor de genodigden van het feest.
Ik ben in augustus getrouwd maar wij hebben het ook zo gedaan (behalve de receptie).
Op de kaart stond hoe laat het feest begon en voor de daggasten hadden we een los inlegvel met dat ze de hele dag uitgenodigd waren (gemeentehuis, diner en feest).
Lijkt mij een prima oplossing.

Mijn vrijgezellenfeest was 65 euro hoorde ik; een soort scootertocht op de Veluwe, daarna buffet in restaurant waar schoonzus werkt en daar in een apart zaaltje hapjes, drankjes en muziek.
De kinderen van mijn partner zitten nu in een fase van hun leven dat vrienden gaan trouwen.
Als ik dan hoor over de vrijgezellenfeesten; Ze gaan gewoon een heel weekend weg van vrijdag tot
zondag. En dan ook naar Duitsland of België. En dan redden ze het echt niet hoor met 100 euro per persoon.
Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe belevenissen sinds de start van dit topic:

Belevenis 1: bruiloft van collega van manlief, avondfeest. De collega kende ik wel enigszins maar zijn kersverse vrouw niet. Op het avondfeest (mooie aankleding, buffet, leuke band, allemaal goed geregeld) komen we in een soort van grafstemming terecht. Dus ik zei nog tegen man: "Ik wist niet dat het zo'n serieuze degelijke types waren". Na een half uur werd het duidelijk waarom: de ouders van de bruid waren gescheiden in de eighties en nog steeds niet on speaking terms. De vijandelijkheden werden uitgewisseld door de broers en zussen (ooms en tantes) van beide ex-echtgenoten. Zo zielig voor de bruid. Gelukkig werd het avondfeest wel een succes, doordat er veel meer gasten waren en de hatelijkheden wegvielen in het feestgedruis.

Mini-belevenis 2: we kregen een uitnodiging voor een huwelijk en de receptie. Dus alleen ceremonie en de receptie. Zo'n 80 km verderop. Nog nooit meegemaakt. Er stond ook een envelopje op bij wijze van cadeautip en een rsvp verzoek. Dus ik mailen dat we 'helaas' niet konden komen. Kregen we een week later van de aanstaande bruid een passief-agressief mailtje dat het wel heel jammer voor de bruidegom was dat zijn Limburgse vrienden (? Die man was twee jaar ervoor verhuisd en niemand had ooit nog iets van hem vernomen) het niet de moeite waard vonden om te komen, dat we 'wellicht opzagen tegen de kosten'. Kon het niet laten om terug te mailen dat dit inderdaad heel jammer was voor de bruidegom maar dat het merendeel op die afstand de uitnodiging enkel zou zien als een pro-forma uitnodiging. Aangezien ze mensen tussen de 160-200 km liet rijden voor een uurtje op een receptie met als enige wens een gevulde enveloppe.

Normaliter stuur ik wel een bosje bloemen als ik bedank voor de eer maar deze keer ging het mij nog te ver om een kaartje te sturen. Man wilde nog gaan ook met een paar teammaten maar ik heb gedreigd suiker in zijn tank te gooien. Hell no dat ik ook maar één minuut ga wijzigen in mijn dagprogramma zodat zo'n geldwolf haar klapvee heeft voor de foto's.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 19:35
0.07% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oeh, heb je dat echt terug gemaild? Sterk! Nog wat van vernomen? Wat een draak, die vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik terug gemaild. Ook al vond ik het een beetje kleinzielig van mijzelf. Maar ik trek sommige beledigingen zeer slecht (drie eigenlijk: gierig zijn, losse zeden of 'slechte' moeder). En ik ken dat hele mens toch niet, ken geen mens die ooit in dat stadje komt, dus why not? :-D Gunde het dat figuur niet dat ze ergens met samengeknepen lipjes zelfvoldaan haar iMac kon dichtklappen denkend dat er in Limburg een aantal mensen eens even op hun plekje waren gezet. (Uiteraard mijn reply verzonden als 'allen beantwoorden')

Aanvulling: niets meer van vernomen.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 18:45
Reden: Aanvulling
3.44% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Geweldige actie :rofl: !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ooit een bruiloft gehad (bruid uit regio Amsterdam, bruidegom uit zuid-Llimburg) ergens in een gat in het groene hart. Wij - de Limburgse delegatie - waren daggasten. Allemaal prima, leuke bruiloft, lekker eten, mooie locatie, overal goed voor gezorgd. 's Avonds was het feest.

Nu denk ik niet per sé dat de reputatie van Limburgers als feestbeesten klopt, of dat we hier een beter feestje kunnen bouwen dan elders in het land, maar... Het was maar goed dat wij er waren want van de kant van de bruid uit kwam NIEMAND de dansvloer op. Die stonden allemaal tam langs de dansvloer colaatjes te drinken. Toen er een polonaise gelopen werd kreeg de helft zowaar een hartverzakking en de andere helft trok zijn wenkbrauwen zo ver op dat die bijna in hun haargrens verdwenen. Om twaalf uur hebben we het bruidspaar uitgezwaaid. Toen we terug wilden gaan om onze drankjes nog even op te drinken bleek de feestzaal al ontruimd te zijn; we mochten nog net niet onze jas pakken. Dat was toch niet helemaal hoe we het gewend waren...

Wat ik ook wel opmerkelijk vond was de speech van de vader van de bruid waarin hij de bruidegom zo ongeveer beschuldigde van het riskeren van zijn dochter's leven; dat ze door hem haar toekomst op het spel had gezet. Dochter had namelijk een moeilijke, technische studie gedaan en had dat allemaal geriskeerd voor hem (lees: ze had een vriendje tijdens het studeren. Geen studievertraging opgelopen). Dat vond ik ook niet zo netjes.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-10-2017 18:45
Ja dat heb ik terug gemaild. Ook al vond ik het een beetje kleinzielig van mijzelf. Maar ik trek sommige beledigingen zeer slecht (drie eigenlijk: gierig zijn, losse zeden of 'slechte' moeder). En ik ken dat hele mens toch niet, ken geen mens die ooit in dat stadje komt, dus why not? :-D Gunde het dat figuur niet dat ze ergens met samengeknepen lipjes zelfvoldaan haar iMac kon dichtklappen denkend dat er in Limburg een aantal mensen eens even op hun plekje waren gezet. (Uiteraard mijn reply verzonden als 'allen beantwoorden')

Aanvulling: niets meer van vernomen.
Ik vraag me af waarom je überhaupt mensen uitnodigt die je nooit meer spreekt. Heel raar.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
06-10-2017 20:11
Ik vraag me af waarom je überhaupt mensen uitnodigt die je nooit meer spreekt. Heel raar.
Dat zei ik ook tegen man. Klapvee en enveloppes dacht ik. En na die reactie wist ik het zeker.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik was twee jaar geleden superhoogzwanger op de bruiloft van kennissen, en zakte bijna door mijn hoeven na een dag staan, lopen, hangen enzovoorts. Er was niemand die op het idee kwam om even een stoel aan te bieden, in te schatten dat het lange staan niet meer zo fijn was enz. Het geheel was ook heel serieus, heel prachtig allemaal aangekleed maar ook zo weinig sfeer en gezelligheid... Ik had nog nooit eerder meegemaakt dat er zo weinig aandacht was voor het wel en wee van de gasten. Het leek wel een soort uitvoering waarin we als figuranten meededen.
cha schreef:
06-10-2017 21:53
Ik was twee jaar geleden superhoogzwanger op de bruiloft van kennissen, en zakte bijna door mijn hoeven na een dag staan, lopen, hangen enzovoorts. Er was niemand die op het idee kwam om even een stoel aan te bieden, in te schatten dat het lange staan niet meer zo fijn was enz. Het geheel was ook heel serieus, heel prachtig allemaal aangekleed maar ook zo weinig sfeer en gezelligheid... Ik had nog nooit eerder meegemaakt dat er zo weinig aandacht was voor het wel en wee van de gasten. Het leek wel een soort uitvoering waarin we als figuranten meededen.
Dan was ik gewoon weggegaan. Of voor straf ter plekke gaan baren. Dat zal ze leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven