AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

bolletje80 schreef:
09-12-2017 13:59
oooowwww, is dat de frustratie? 8-)

Maar serieus, Lollipopje heeft er de juiste associatie bij. En het hielp mij zelf op het moment dat ik naar mogelijke lettercombinaties keek. Dus ik begrijp niet waarom je zo gepikeerd reageert. Het is echt niet bedoeld om verwarring te zaaien.

Jij zal wel geen fan zijn van Carlo en zn geitenkaasgeiten :biggrin:
Klopt... 😊
Wel heel veel respect voor hem. Maar ik zoek niets in z'n hints. Niet iedereen denkt op dezelfde manier.
appelstroop_88 schreef:
10-12-2017 13:35
Ja! Of loop ik alweer hopeloos achter en had ik teaser nr 2 al moeten zien? Echt waar, ik ben als beginneling te neurotisch voor dit gebeuren :').
Lol. Ik ben ook een beginneling hoor. Dit soort puzzels is nieuw voor me.
Maar je weet wel zeker dat jouw oplossing goed is? :proud:
geen idee of er ook nog een logica zit in welke letter welke kleur heeft, ik ben gewoon maar gaan passen, maar kom er nog niet helemaal uit.
Krijg paar dingen die echt geen woorden worden :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Corona67 schreef:
10-12-2017 19:51
Lol. Ik ben ook een beginneling hoor. Dit soort puzzels is nieuw voor me.
Maar je weet wel zeker dat jouw oplossing goed is? :proud:
Haha, nou, het is logisch wat eruit komt. Maar of dat nou Dé oplossing is, of dat je er vervolgens iets mee moet, dat weet ik niet!
YESYESYESYES!!!!
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
10-12-2017 19:55
geen idee of er ook nog een logica zit in welke letter welke kleur heeft, ik ben gewoon maar gaan passen, maar kom er nog niet helemaal uit.
Krijg paar dingen die echt geen woorden worden :P
Kleine details hou je altijd :)
lollypopje schreef:
10-12-2017 20:42
YESYESYESYES!!!!
Hoera!
appelstroop_88 schreef:
10-12-2017 20:54
Hoera!
voel me nu heel slim :P
lollypopje schreef:
10-12-2017 22:11
voel me nu heel slim :P
Haha, ik was ook voldaan totdat ik op Twitter bij comments allerlei mensen zag die het in een kleine twintig minuutjes wel hadden opgelost.

Waarom ze dat zo nodig in het openbaar moeten melden, snap ik overigens niet :P.
damn, dat wil ik niet weten :-P

maar tegelijkertijd, ik heb nog nooit zo'n puzzel gedaan. Dus voordat ik doorhad hoe hij werkte.

en cupasoupe heeft me wel geholpen, moet ik bekennen
Ja hè, voor mij precies hetzelfde!! Nog nooit zoiets gedaan, maar ik merk wel dat het dan ook móet lukken. En was ook heel ver op weg, maar dankzij de soep wist ik dat ik echt goed zat.
Teaser 2 staat online !
Wat moet je in vredesnaam met die teaser. Al die links doorlopen en dan kom ik er niet uit, zeker met die getallen reeks
Bij dezen het plaatje van de teaser

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Corona67 schreef:
10-12-2017 20:44
Kleine details hou je altijd :)
Nee, als je het goede hebt gedaan klopt het helemaal.

En dat het in een half uurtje op te lossen is, heeft er bij mij vooral mee te maken dat ze dit principe in een eerdere editie al hebben gebruikt. Daarna was het alleen maar rekenen :)

En als hint voor Teaser 1; het is bijna net zo makkelijk als 1, 2, 3
anoniem_325537 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 09:58
44.35% gewijzigd
En hoe nu verder? Ik kan hier weer helemaal niks mee. Het zou raar zijn als het puur een kwestie van wachten is.
SpanishInquisition schreef:
11-12-2017 09:44
Nee, als je het goede hebt gedaan klopt het helemaal.

En dat het in een half uurtje op te lossen is, heeft er bij mij vooral mee te maken dat ze dit principe in een eerdere editie al hebben gebruikt. Daarna was het alleen maar rekenen :)

En als hint voor Teaser 1; het is bijna net zo makkelijk als 1, 2, 3
Het was ook een grapje :proud:
Heeft iemand de 2e teaser al opgelost?
Ik nog niet
Ik heb wel een idee (denk ik :) ) wat de bedoeling is, maar nog geen idee hoe te ontcijferen, maar daar ga ik later naar kijken (duty calls nu eerst)
Grote TVP
Hehe, met die cup a soup hint heb ik eindelijk de eerste teaser. Ik zat vast na de eerste letters ingevuld te hebben.
Ben nu wel weer in de mood voor de echte puzzel!
Kan iemand mij in een PB een hint geven over hoe te beginnen? Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kan nog niet eens iets ontcijferen uit de bolletjes. Ik zit met mijn handen in het haar.
Binsie schreef:
11-12-2017 15:21
Kan iemand mij in een PB een hint geven over hoe te beginnen? Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kan nog niet eens iets ontcijferen uit de bolletjes. Ik zit met mijn handen in het haar.

Heb ik gedaan!
Ik dacht heel even dat het heel simpel was, maar helaas..

Afbeelding
Iemand toevallig een kleine hint voor de 2e teaser?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven