AIVD kerstpuzzel 2017
vrijdag 1 december 2017 om 22:40
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zaterdag 9 december 2017 om 09:44
cupe a soupe, 007
4uur, Moore
ik ben nog niet verder dan dat ik een grote rode bal zie. allemaal kleine in praire kleuren. Dat zijn 17 lijnen. ballen gerangschikt in paren van 2 of 3, dus dat zouden letters kunnen zijn.
mijn probleem is dat ik dit soort puzzels nog nooit heb gedaan, dus niet eens weet hoe ik moet denken. Dus waar loop ik vast? Meteen al
4uur, Moore
ik ben nog niet verder dan dat ik een grote rode bal zie. allemaal kleine in praire kleuren. Dat zijn 17 lijnen. ballen gerangschikt in paren van 2 of 3, dus dat zouden letters kunnen zijn.
mijn probleem is dat ik dit soort puzzels nog nooit heb gedaan, dus niet eens weet hoe ik moet denken. Dus waar loop ik vast? Meteen al

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zaterdag 9 december 2017 om 09:49
En losse ballen.lollypopje schreef: ↑09-12-2017 09:44cupe a soupe, 007
4uur, Moore
mijn probleem is dat ik dit soort puzzels nog nooit heb gedaan, dus niet eens weet hoe ik moet denken. Dus waar loop ik vast? Meteen al![]()
En voor mij zijn deze puzzels ook nieuw. Denk dat ik eerst eens naar die van de afgelopen jarenga kijken.
Periodiek systeem schijnt wel eens vaker gebruikt te worden. (Al denk ik dat dat hier niet het geval is)
zaterdag 9 december 2017 om 10:00
Ik heb de oplossing van de teaser op 10minuten opgelost. En ik ben 100% zeker van de oplossing en de sleutel die ik gebruikt heb.bolletje80 schreef: ↑09-12-2017 07:54Tsja, ik had hem ergens anders gelezen, en mij had hij geholpen. Dus het is geen slechte hint. Alleen wel pas nuttig op het juiste moment. Blijkbaar ben je daar nog niet dan. Dat maakt het ook zo lastig om hints te geven; ik weet niet waar je op vast zit.
Ik kan ook zeggen dat als je twijfelt waar je heen moet, je beter een muts en handschoenen aan kan trekken, want het is guur weer.
Dat is voor jou misschien ook abracadabra, maar kan een ander op dat punt helpen.
Ik ben 13de geëindigd vorig jaar met 98 punten en nog een domme fout erin. Alleen heb ik een hekel aan onduidelijke tips die voor meer frustratie en onduidelijkheid zorgen.
En ik weet nog steeds niet waarom men over cup a soup begint...
zaterdag 9 december 2017 om 10:11
zaterdag 9 december 2017 om 10:25
ik zou er dus letters van maken. Alleen dan?
Waarom is die grote bal rood? Of is die helemaal niet relevant en zoek ik daar te veel achter?
Lees ik vanuit het midden of juist vanaf buiten?
Wat ik ook opvallend vind is dat alle losse ballen blauw zijn, zijn die dan wat anders dan letters?
Voel me zo'n N00b hierbij en voor iemand die normaal heel snel verbanden ziet is dit dus heel frustrerend
Maargoed daarom wil ik het ook gaan proberen, grin
Waarom is die grote bal rood? Of is die helemaal niet relevant en zoek ik daar te veel achter?
Lees ik vanuit het midden of juist vanaf buiten?
Wat ik ook opvallend vind is dat alle losse ballen blauw zijn, zijn die dan wat anders dan letters?
Voel me zo'n N00b hierbij en voor iemand die normaal heel snel verbanden ziet is dit dus heel frustrerend

Maargoed daarom wil ik het ook gaan proberen, grin
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 9 december 2017 om 11:18

zaterdag 9 december 2017 om 13:59
oooowwww, is dat de frustratie?

Maar serieus, Lollipopje heeft er de juiste associatie bij. En het hielp mij zelf op het moment dat ik naar mogelijke lettercombinaties keek. Dus ik begrijp niet waarom je zo gepikeerd reageert. Het is echt niet bedoeld om verwarring te zaaien.
Jij zal wel geen fan zijn van Carlo en zn geitenkaasgeiten

zaterdag 9 december 2017 om 19:43
Nee, hij is zo op te lossen.Promethium schreef: ↑09-12-2017 19:33Maar ik kijk alleen naar het plaatje (de gekleurde bolletjes), hoort er een tweet (tekst dus) bij die je nodig hebt om het op te lossen?

zaterdag 9 december 2017 om 19:43
En dan ook 2 rode aan elkaar.lollypopje schreef: ↑09-12-2017 10:31ohwja zie nu ook een losse gele bal. Die zag ik over het hoofd
Dan zit ik volgens mij compleet fout te denken.
zaterdag 9 december 2017 om 19:45
OKé, fijn om dat te weten! Ik ga eens even puzzelen, het zou toch te doen moeten zijn...

zaterdag 9 december 2017 om 19:45
Ik ook niet.Promethium schreef: ↑09-12-2017 19:33Ik vind het heel frustrerend, iedereen hier lijkt het te snappen en ik heb echt geen idee. Maar ik kijk alleen naar het plaatje (de gekleurde bolletjes), hoort er een tweet (tekst dus) bij die je nodig hebt om het op te lossen?
Ik was heel intelligent bezig dacht ik. Maar wat er staat is niet uit te spreken

zaterdag 9 december 2017 om 19:46
OKé, fijn om dat te weten! Ik ga eens even puzzelen, het zou toch te doen moeten zijn...