“Asking for a friend”

06-04-2020 13:27 52 berichten
De laatste tijd zie je steeds meer van dit soort topics. Ik begrijp niet waarom mensen - zelfs volledig anoniem - doen alsof ze iets voor een ander vragen. Zelfs dan schamen ze zich nog ofzo? En vervolgens per ongeluk in de ik-vorm reageren en zich daar dan weer uit proberen te lullen. Ik snap het oprecht niet. Niemand weet wie je bent, dus kun je toch gewoon alles vragen?
Alle reacties Link kopieren
De meeste zullen zich schamen en als een ander het lijkt te doen, is het minder beschamend of zo.
En als je dan niet wenselijke reacties krijgt, zal het eerder klinken als; tjee jouw vriendin is een doos ipv jij bent een doos. Dus minder persoonlijk?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 17-06-2021 14:44
99.52% gewijzigd
Ik kan me er werkeijk waar niet druk over maken.
Mijn vriendin kan het niets schelen.
Mijn buurvrouw ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
06-04-2020 13:27
[...]
Dit vraag jij toch voor een vriend neem ik aan....?

:-D

Zonder gekheid. Als je hier een bekend en bestaand profiel hebt en een zeker "imago" kán ik me eventueel, met veel moeite, me voorstellen dat je toch een soort van geanonimiseerd wil zijn bij sommige vragen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2020 13:47
Reden: Op gequote
34.57% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Mijn vriendin gaat jou nu staffen 2 east.
dianaf schreef:
06-04-2020 13:30
De meeste zullen zich schamen en als een ander het lijkt te doen, is het minder beschamend of zo.
En als je dan niet wenselijke reacties krijgt, zal het eerder klinken als; tjee jouw vriendin is een doos ipv jij bent een doos. Dus minder persoonlijk?
Ja ik denk ook zoiets. Terwijl ik juist weinig waarde hecht aan de reacties van anonieme forummers. Als je je dat wel heel erg aantrekt kan het zo inderdaad veiliger voelen.
Mijn vriendin denkt dat jij zeker wel waarde hecht aan reacties van anonieme forummers.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
06-04-2020 13:38
Mijn vriendin gaat jou nu staffen 2 east.
hooguit omdat ik vandaag te veel reageer op euh.... alles.....?

Tja, zonnetje, tuintje, laptop.......
jouw leven is een keuze
2east schreef:
06-04-2020 13:37
Dit vraag jij toch voor een vriend neem ik aan....?

:-D

Zonder gekheid. Als je hier een bekend en bestaand profiel hebt en een zeker "imago" kán ik me eventueel, met veel moeite, me voorstellen dat je toch een soort van geanonimiseerd wil zijn bij sommige vragen.
Kan ik me ook wel voorstellen ja! Maar dan zou je ook even een ander profiel kunnen aanmaken en dan je vraag stellen. Dat zie je ook regelmatig.
De buurvrouw zegt het zeker te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat ook wel vaak gewoon voor de grap bedoeld is, zo van "asking for a friend" maar je weet wel dat het eigenlijk gewoon voor mijzelf is.
Niq schreef:
06-04-2020 13:40
Mijn vriendin denkt dat jij zeker wel waarde hecht aan reacties van anonieme forummers.
Bedoel je nu mij of mijn collega?
Alle reacties Link kopieren
Soms zal het inderdaad voor een vriend of vriendin zijn, want sommige mensen bemoeien zich graag met anderen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Je collega denkt er ook zo over.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
06-04-2020 13:40
Kan ik me ook wel voorstellen ja! Maar dan zou je ook even een ander profiel kunnen aanmaken en dan je vraag stellen. Dat zie je ook regelmatig.
ja, dat zou ik "een vriendin" ook aanraden.....
jouw leven is een keuze
Rosanna1985 schreef:
06-04-2020 13:41
Ik denk dat dat ook wel vaak gewoon voor de grap bedoeld is, zo van "asking for a friend" maar je weet wel dat het eigenlijk gewoon voor mijzelf is.
Er was laatst een topic van iemand zie dat inderdaad voor de grap zo deed, overal “ik/wij” doorgestreept en vervangen door “zij”, dat vond ik dan wel weer grappig. Lag er heel dik bovenop zeg maar.
2east schreef:
06-04-2020 13:40
hooguit omdat ik vandaag te veel reageer op euh.... alles.....?

Tja, zonnetje, tuintje, laptop.......
De OP, je quote de OP!
haarklover schreef:
06-04-2020 13:42
Soms zal het inderdaad voor een vriend of vriendin zijn, want sommige mensen bemoeien zich graag met anderen.
:proud:
Niq schreef:
06-04-2020 13:42
Je collega denkt er ook zo over.
Aah okee, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
06-04-2020 13:39
Ja ik denk ook zoiets. Terwijl ik juist weinig waarde hecht aan de reacties van anonieme forummers. Als je je dat wel heel erg aantrekt kan het zo inderdaad veiliger voelen.
Nou ja, er worden best veel suffe topic geopend. Ik ga er dan vanuit dat de TO er al onzeker over is en dat komt ook vaak genoeg naar voren in het verhaal. Dus het is wel prettiger zijn als je dan niet persoonlijk 'aangevallen' wordt.

Wij mensen kunnen slecht tegen kritiek en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Niq schreef:
06-04-2020 13:37
Mijn vriendin kan het niets schelen.
Ik hoorde een keer mensen praten.
Eentje vond het heel erg dat dit gebeurde. De ander zei: wat kan jou het schelen.
Er kwam een man langs die heel emotioneel werd en zei dat hij dit altijd deed als hij een probleem op internet poste.
Om de spanning te breken zette ik:' ik leef mijn eigen leven' in.
En de hele straat (het was voor de corona crisis op zaterdag in de kalverstraat) zong mee en het was heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
06-04-2020 13:43
De OP, je quote de OP!
Da's dan weer het slaapgebrek van afgelopen nacht. Domdomdom, maar niet dodelijk
jouw leven is een keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven